Til alle som liker bildetråder !

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Har registrert at mange liker bildetråder, inkludert megselv ! Jeg syns det er flott når folk deler bilder av anleggene sine. Desverre kan det være litt plunder å få lagt de ut, og ikke minst skalert de riktig. I et ledig øyeblikk i dag morges. Laget jeg en liten greie, som uploader bildet og reskalerer det til 700pixler bredde (noe som mange mener er optimal forum størrelse)

Bildene blir laget og det blir gitt en link som dere kan poste på sentralen.

Så for de som vil, har jeg lagt dette ut her:
http://www.mediatech.no/berg/hf/

NB: Jeg ber om at denne lille tjenesten min ikke blir misbrukt. Bruk den til bilder for bildetråder og ikke annet vas. Det ligger en limit på hvor store bildene som skal reskaleres kan være. Alt under 5 mb i jpg format vil fungere bra.

Det meste går bra når det gjelder filnavn, men prøv å styr unna # i filnavnene. Denne har en helt annen funksjon når det gjelder web og vil gjøre at bildet ikke vil være tilgjengelig på noen som helst måte. Da dette tegnet indikerer link til en plass i filen.

Håper det kommer flere bildetråder fra nå av :)

PS:
Alle som vil er selvfølgelig velkommen til å teste dette ut, for å se hvordan det virker. Selv om de nødvendigvis ikke skal lage en bildetråd.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.129
Antall liker
10.593
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Takk for et ypperlig tiltak. Har ikke behovet selv, men dette må bildefolka virkelig sette pris på.
 

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
326
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
godt tiltak. så gjenstår det bare å se om den gjennomsnittelige forumsdeltager klarer å benytte seg av tiltaket ditt.

christian ;D
 

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
0
herlig liten sak, berg! :) (jeg fikser bildene selv, men som bambadoo sier, dette må da virkelig folk ha bruk for!)

Kanskje folka bak sentralen kunne ha tatt i bruk deg, så det snart blir lansert noe nytt her?
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Topp :D Men tar du virkelig sjansen på å hoste potensielt et ukjent antall gigabyte m bilder?
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Takk for positive tilbakemeldinger ! :)

Når det gjelder om den gjennomsnittlige forumdeltager vil klare å bruke det så må jeg si at jeg ikke tror det kan bli enklere. Om jeg ikke drar hjem til vedkommende å ordner det da ;)

jetman; Når det gjelder antallet bilder så skal jeg begynne å tenke på det når vi når 1gb. Det er 10 000 bilder med den kompresjonen jeg har implementert cirkus. Den dagen vi når det antallet så tror jeg vi har spylei bildetråder uansett.

Har lagt til info på siden som forklarer hva programmet gjør, slik at det ikke ser så "nakent" ut.

Alle som vil er selvfølgelig velkommen til å teste dette ut, for å se hvordan det virker. Selv om de nødvendigvis ikke skal lage en bildetråd.
 

Fadamacka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
343
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Kjempemessig! Nesten så denne burde vært "sticky"?
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Har ordnet slik at man kan laste opp bilder som ikke trenger resizing også.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Fint bilde. Den forsterkeren har jeg sett og hørt. Bra !
Men de svære greiene på hver side, skulle ikke bilde av de vært på tråden "Utedassens venner" ? ;D
 

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
993
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Mine nye MKII har egen livbåt ;D Flott tiltak dette, har bare fått lastet noen bilder med ren flaks før.
 

Gori

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2002
Innlegg
115
Antall liker
0


Test! Men dæven jeg fikk det til jo :eek:
Forresten et bilde av gammelanlegget.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Jeg fikk det ikke til. Sukk.
 

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
2.020
Antall liker
619
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Fint bilde. Den forsterkeren har jeg sett og hørt. Bra !
Men de svære greiene på hver side, skulle ikke bilde av de vært på tråden "Utedassens venner" ?  ;D
Kansje jeg skulle lage en utedass tråd ;D

Rolf, dem låter bedre enn dem ser ut :)
 

Gori

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2002
Innlegg
115
Antall liker
0
Jeg fikk det ikke til. Sukk.
Trodde alle fikk det til når jeg gjorde det.
Jeg klikket svar for å legge inn et innlegg..., hentet opp bilde,merket linken,høyreklikket,kopiere også høyreklikket på svarfeltet og lim inn.. halleluja
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Kansje jeg skulle lage en utedass tråd ;D

Rolf, dem låter bedre enn dem ser ut :)
Det er allerede en utedasstråd. Tviler ikke på at de ikke låter bra. Egentlig syns jeg de ser bra ut også.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Trodde alle fikk det til når jeg gjorde det.
Jeg klikket svar for å legge inn et innlegg..., hentet opp bilde,merket linken,høyreklikket,kopiere også høyreklikket på svarfeltet og lim inn.. halleluja

Kan du ta det litt saktere ?
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.569
Antall liker
27.607
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Takk, Rolfozzy. Skulle gjerne lagt inn bilder jeg også, men hue følger ikke med...
mvh
 

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
1.587
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
Et par tester fra meg også:





Fikk 5 warnings når jeg lastet opp sistnevnte:

Warning: chmod(): Unable to access bilder/IMGP0261.JPG in /home/maribe/www.mediatech.no/html/berg/hf/index.php on line 32

Warning: chmod(): No such file or directory in /home/maribe/www.mediatech.no/html/berg/hf/index.php on line 32

Warning: getimagesize(): Unable to access bilder/IMGP0261.JPG in /home/maribe/www.mediatech.no/html/berg/hf/index.php on line 34

Warning: getimagesize(bilder/IMGP0261.JPG): failed to open stream: No such file or directory in /home/maribe/www.mediatech.no/html/berg/hf/index.php on line 34

Warning: Division by zero in /home/maribe/www.mediatech.no/html/berg/hf/index.php on line 36

OS
 

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
1.587
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
Funka ikke helt for meg nei!
 

Hagto

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
3.621
Antall liker
517
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33


Gikk det ja. Anlegget befinner seg ca. i Tønsberg hvis noen lurer.
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Funka ikke helt for meg nei!
Er filene over 2mb ? Selv om jeg har sett file limit til 5mb i scriptet. Så eksisterer det en limit i php configurasjonen, som om jeg ikke husker feil er på 2mb.
 

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
1.587
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
Er filene over 2mb ? Selv om jeg har sett file limit til 5mb i scriptet. Så eksisterer det en limit i php configurasjonen, som om jeg ikke husker feil er på 2mb.
Ja den som ga warnings var over 2mb (sorry!) mens den andre var 138k. Nytt forsøk med den på 138K:



OS
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1

Hei!
Det fungerer jo fint og enkelt og er et veldig bra tilbud til alle de som "sliter" med å få lagt ut bilder sjøl, ikke minst i mangel av steder å legge de ut på nett.
For de som kan dette med å nedskalere sjøl (på egen pc/mac) så vil jo lastingen til nevnte link gå fortere, samt at en om ønskelig kan lage bildene mindre enn 700pixler.
Uansett et veldig fint tilbud, slik at flere med enkelthet kan bidra med bilder, flott :D Takk skal du ha.
Bildet er av innmaten på ASR mini riia.
Mvh.KW
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1


OS:
Det var en feil i en "path" for bilder som ikke resizes det er nå ordnet. Bildet ble uploadet men linken du fikk ut var feil.


Ser at det allerede har dukket opp bilder av oppsett jeg aldri har sett før. Nesten så jeg kan kalle dette en suksess ;D

Jeg skal se på det der med 2mb limit i morgen. Vet er mange som har av de nye kameraene som produserer bilder med høyere filstørrelse enn 2mb.
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Personlig så syns jeg 700 pixler i bredden blir i minste laget. Grunnen til at den er satt til det er at jeg så høvdingen skrev dette som anbefalt bredde. Hva sir folket om dette med bredde ? Jeg syns vi kan øke den til 800pixler iallefall. Er det mange med lav oppløsning på skjerm, som er imot dette ?
 

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Innlegg
407
Antall liker
2
Flott tiltak. 800pixler er vanlig på de fleste andre fora jeg er på hvertfall, så det burde jo gå bra.
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Jeg har lagt til litt kode slik at begrensingene i php jobbes rundt. Det vil nå være mulighet til å laste opp og reskalere bilder opp til 5 mb i størrelse.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.291
Antall liker
16.341
Sted
Østfold


Gikk det ja. Anlegget befinner seg ca. i Tønsberg hvis noen lurer.
Er ikke dette anlegget til Terje Heide-Bjørndal hos Audioaktøren? Dvs, for litt tid siden, før han solgte Legacyene (noe ryktene skal ha det til at han har gjort)?
 

STAX

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.03.2004
Innlegg
85
Antall liker
2


Må prøve ett til..... ;D

Steinar
 

STAX

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.03.2004
Innlegg
85
Antall liker
2


og ett til.... ;D

Steinar
 
Topp Bunn