Tidal støtter offsielt Wasapi!?!?!

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.576
Torget vurderinger
30
Er det allmenn kunnskap at Tidal støtter Wasapi nå??
Jeg fant ut jeg skulle reaktivere medlemskapet mitt nå, og som vanlig tar jeg da en runde på google med "tidal wasapi".
Til min enorme overraskelse ser det nå ut som det er native støtte innebygget i desktop-klienten?!
Dette var helt nytt for meg, så det er kanskje flere som ikke har fått det med seg?

Her er ihvertfall fremgangsmåten:
tidal1.jpg
tidal2.jpg
 

Realchef

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.03.2006
Innlegg
426
Antall liker
286
Sted
Horten
Torget vurderinger
1
Er det allmenn kunnskap at Tidal støtter Wasapi nå??
Jeg fant ut jeg skulle reaktivere medlemskapet mitt nå, og som vanlig tar jeg da en runde på google med "tidal wasapi".
Til min enorme overraskelse ser det nå ut som det er native støtte innebygget i desktop-klienten?!
Dette var helt nytt for meg, så det er kanskje flere som ikke har fått det med seg?

Her er ihvertfall fremgangsmåten:
Vis vedlegget 402941 Vis vedlegget 402942
herlig, føler at de har hørt på meg da jeg for ca 2 uker siden meldte inn at jeg ønsket wasapi støtte og "maxvolum" bryter. sikkert bare tilfeldig at de har gjort dette nå da :)
 

rellingsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2014
Innlegg
354
Antall liker
230
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
1
Dette begynner å bli ganske lenge siden nå!
Var oppe å gikk allerede i starten av februar, og har forkynt budskapet opptil flere ganger :)

Selv er jeg ikke helt fornøyd, for en må ved oppstart, hver gang, inn å switche mellom lydutgangene for at innstillingene skal tre i kraft. I tillegg er fremdeles volumkontrollen i windows aktiv.
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.371
Antall liker
12.375
Sted
Sørlandet
Jeg skjønner ikke hvordan dere får opp alle de valgene i settings og deretter streaming? Jeg får kun opp 3 valg, Standard, Høy og Hifi kb/s.

Mvh
BB
 

rellingsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2014
Innlegg
354
Antall liker
230
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
1
Ser ut som den muligens husker forvalget etter oppstart nå..usikker etter reboot av maskin, det gidder jeg ikke teste nå :p

BB, (på PC hvertfall) under lav,høy og hifi, er tilgjengelige lydutganger listet opp. Og det er ved å trykke på tannhjulet i enden av navnet til utgangen en kan velge exclusive og fast utgangsnivå.
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.371
Antall liker
12.375
Sted
Sørlandet
BB, (på PC hvertfall) under lav,høy og hifi, er tilgjengelige lydutganger listet opp. Og det er ved å trykke på tannhjulet i enden av navnet til utgangen en kan velge exclusive og fast utgangsnivå.
Takk for svar. Jeg sitter med en MacBook Pro og jeg har ikke noe tannhjul tilgjengelig på mine menyer. Får sjekke hva som er tilgjengelig på min jobb PC i morgen.

Mvh
BB
 
X

X186841

Gjest
Funker flott på Møkk Bok ihvertfall, volumkontrollen er også disablet.
 

rellingsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2014
Innlegg
354
Antall liker
230
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
1
BB, får du ikke listet opp tilgjengelige lydutganger heller? Det er når en holder musepekeren på ønsket utgang tannhjulet dukker opp :)

Lgrons, kan minst mulig om mac, men regner med også di har en system-volumkontroll? Er denne også disabled hos "dere"?

IMAG1165.jpg
 
Sist redigert:

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.371
Antall liker
12.375
Sted
Sørlandet
BB, får du ikke listet opp tilgjengelige lydutganger heller? Det er når en holder musepekeren på ønsket utgang tannhjulet dukker opp :)
Nei, ingen lydutganger er listet opp men vanlig volum kan jeg justere når jeg spiller musikk.
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.371
Antall liker
12.375
Sted
Sørlandet
Sitter foran min PC nå og det er akkurat likt her som på MacBook. Slik ser det ut;

Tidal.jpg
 

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Innlegg
2.822
Antall liker
707
Torget vurderinger
4
Hva med å installere applikasjonen, BB ?
Utifra skjermdump ser det ut til at du kjører via webbrowser.
 

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Innlegg
2.852
Antall liker
2.281
Sted
Tromsø
BB, får du ikke listet opp tilgjengelige lydutganger heller? Det er når en holder musepekeren på ønsket utgang tannhjulet dukker opp :)
Nei, ingen lydutganger er listet opp men vanlig volum kan jeg justere når jeg spiller musikk.
For å få opp valgene må pc være koblet til DAC og denne må være slått på. Da vil du kunne velge denne som lydutgang. Holder du musepekeren over teksten til DAC så vil verktøyhjulet dukke opp og du kan klikke på det for å få frem valgene.
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.371
Antall liker
12.375
Sted
Sørlandet
Takk for svar. Har nå forsøkt med to DAC`er og det endrer ingenting i mitt tilfelle. Er nå hjemme foran min MacBook. Gir det opp, er greit fornøyd med hvordan det låter og jeg ønsker ikke plage dere mer med mitt mas. :)
 

Tor

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.11.2002
Innlegg
806
Antall liker
530
Liotheles har vel gitt deg svaret slik jeg ser det
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Takk for svar. Har nå forsøkt med to DAC`er og det endrer ingenting i mitt tilfelle. Er nå hjemme foran min MacBook. Gir det opp, er greit fornøyd med hvordan det låter og jeg ønsker ikke plage dere mer med mitt mas. :)
Du kjører webversjonen av Tidal, som andre også påpeker. Da har du ikke samme valgmulighetene som med app fordi du streamer egentlig fra nettleser.

Takk for tips, jeg har sjekket og det gikk smooth i krypten. DAC til streaming er Abrahamsen A-DAC. Hos meg står det Høyttalere (2-USB Audio DAC).
 
Topp Bunn