Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Ja kanskje jeg skulle det om litt :) ikke noe støy her hos meg for å snakke om eller jo kanskje litt

    mvh
    Det er noe som går igjen på det jeg har testet av LM,støy på mye av det🤔. Den rør preampen de har er derimot veldig bra sammen med monoblokkene,hadde jeg hatt høyttalere med høyere følsomhet kunne jeg fint ha levd med det settet🥰

    O
     

    ROS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    260
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    2
    Hei O, hvordan er det med støy på utgang og mekanisk brum fra trafo i ECP2 nå, er den helt tyst? Skulle kanskje prøvd ECP2 igjen jeg og.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Hei O, hvordan er det med støy på utgang og mekanisk brum fra trafo i ECP2 nå, er den helt tyst? Skulle kanskje prøvd ECP2 igjen jeg og.
    Den er tyst som i graven😁.
    Bruker balanserte kabler på den og en grei strømkabel,hører ingenting selv om jeg legger øret helt inntil diskanten.
    Ingen trafo brum heller.

    O
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Flere bør prøve riaa-trinn fra Aura.
    Spennende saker, og relativt mye for pengene er mitt inntrykk av srtorp sin.
    Den fikk liv i den svarte Cadenzaen.
    Karma er fornøyd, og Rognlien også hvis jeg ikke tar feil.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Flere bør prøve riaa-trinn fra Aura.
    Spennende saker, og relativt mye for pengene er mitt inntrykk av srtorp sin.
    Den fikk liv i den svarte Cadenzaen.
    Karma er fornøyd, og Rognlien også hvis jeg ikke tar feil.
    Mye som kan prøves😉.
    skal jeg bytte RIAA nå så må det være jævlig bra saker 😁.

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Det er jo det!
    Ikke har jeg noen jeg skal selge, og ikke har jeg provisjon. Husker ikke hva produsenten heter en gang. Altså helt ærlig. 🥴😊
    Tviler ikke på det blues😁.
    Men når en med Rega og en avdanka hifi skribent og srtorp er alt du har så står jeg over for denne gang😂😂.

    O
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Usikker på om det siktes til ECP2 eller Aura A+ (eller hva de nå heter).

    ECP2 kjenner jeg veldig godt da jeg har hatt den selv. Hvis motoren hanker den inn, så skal det bli spennende å se hva han sitter igjen med mellom hans LP33 og ECP2. Jeg hadde helt klart foretrukket LP33 - den var her i to uker - hvis den var tyst.

    Hva Aura angår, så har jeg overhodet ikke noe imot den, og har heller aldri lyttet til noe derfra selv. Det jeg reagerte på, var alle disse hårsåre produsentene som ble så vondbrotne hver gang en eller annen ikke liker produktene deres. Da skal det, gjerne i nedlatende og ufine vendinger, legges skyld på andre ting, eller andre språklig hjelpeløse (bort)forklaringer. Hva med å bare strekke hendene i været og si grasiøst:-"Nei, synd du ikke likte den. Sånt skjer. Bare å returnere". Raus ved medvind og motvind er langt mer troverdig og sjarmerende.

    Generelt heier jeg på norske produsenter, og håper jeg en gang kan teste en Aura A+ i eget anlegg selv.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Må understreke at jeg ikke har noen kontakt med produsent eller har noe eierforhold til Aura. Det eneste jeg har av beskjeden erfaring er lytting på srtorps Aura Fidelity riaa trinn.
    Den gjorde utvilsomt mye godt for Cadenza Black. Dessuten har jeg inntrykk av at både kommunikasjon og service har vært førsteklasses,men dette bør jo heller eieren fortelle om. Poenget var bare å vise til et alternativ.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Usikker på om det siktes til ECP2 eller Aura A+ (eller hva de nå heter).

    ECP2 kjenner jeg veldig godt da jeg har hatt den selv. Hvis motoren hanker den inn, så skal det bli spennende å se hva han sitter igjen med mellom hans LP33 og ECP2. Jeg hadde helt klart foretrukket LP33 - den var her i to uker - hvis den var tyst.

    Hva Aura angår, så har jeg overhodet ikke noe imot den, og har heller aldri lyttet til noe derfra selv. Det jeg reagerte på, var alle disse hårsåre produsentene som ble så vondbrotne hver gang en eller annen ikke liker produktene deres. Da skal det, gjerne i nedlatende og ufine vendinger, legges skyld på andre ting, eller andre språklig hjelpeløse (bort)forklaringer. Hva med å bare strekke hendene i været og si grasiøst:-"Nei, synd du ikke likte den. Sånt skjer. Bare å returnere". Raus ved medvind og motvind er langt mer troverdig og sjarmerende.

    Generelt heier jeg på norske produsenter, og håper jeg en gang kan teste en Aura A+ i eget anlegg selv.
    Nå legger du føringer for den godeste motoren😁.
    Har egentlig ikke behovet for å bytte RIAA,men kunne tenkt meg et med 2 innganger når jeg tenker meg om🤔.

    O
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nå legger du føringer for den godeste motoren😁.
    Har egentlig ikke behovet for å bytte RIAA,men kunne tenkt meg et med 2 innganger når jeg tenker meg om🤔.

    O
    Nå undervurderer du mannen. Han er dreven i dette og har mange år bak seg med gromt utstyr. Har du sett bilde av ham sette til livs syltelabber? Den mannen vet hva han liker, kan jeg fortelle deg! ;)

    Men jeg kan jo (forsøke) å legge litt føringer for deg😁. Skaff deg en Manley SH og slutt å røre rundt! Og er det produkter på den fronten jeg kan tenke meg å sjekke ut, så må det være noe herfra, aller helst DENNE.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Får litt følelsen av at Aura har noen lignende tendenser av en viss konstruktør i Hokksund etter å ha lest Gunner sin beskrivelse.. Fragoso er sikkert en bra mann, men slik kommunikasjon tjener ikke merket.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Nå undervurderer du mannen. Han er dreven i dette og har mange år bak seg med gromt utstyr. Har du sett bilde av ham sette til livs syltelabber? Den mannen vet hva han liker, kan jeg fortelle deg! ;)

    Men jeg kan jo (forsøke) å legge litt føringer for deg😁. Skaff deg en Manley SH og slutt å røre rundt! Og er det produkter på den fronten jeg kan tenke meg å sjekke ut, så må det være noe herfra, aller helst DENNE.
    Så fryktelig dyrt ut🤔😁
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.153
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Bronze har aluminiums cantilever. Det er jeg litt skeptisk til.
    Det er du ikke alene om og synes alu fane i en stiv Mc er helt noe annet enn i en typisk myk MM. Synes alu grøter det til i mer eller mindre når den kombineres med Mc. Forsåvidt ikke noe galt med det tonale, men den tykke skodda som trekker inn over lydlandskapet lager en gråhet jeg ikke verdsetter. Cadenza Red er et godt eksempel på det. Ortofons nøytrale tonalitet kombinert med denne alutåka skaper den gråeste og mest livløse pickup jeg har hatt. Black er en helt annen verden og det er først ved denne Ortofons filosofi kommer til sin rette imo. Windfeld TI strekker strikken enda lenger med noen gode dråper dynamikk og krutt.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er du ikke alene om og synes alu fane i en stiv Mc er helt noe annet enn i en typisk myk MM. Synes alu grøter det til i mer eller mindre når den kombineres med Mc. Forsåvidt ikke noe galt med det tonale, men den tykke skodda som trekker inn over lydlandskapet lager en gråhet jeg ikke verdsetter. Cadenza Red er et godt eksempel på det. Ortofons nøytrale tonalitet kombinert med denne alutåka skaper den gråeste og mest livløse pickup jeg har hatt. Black er en helt annen verden og det er først ved denne Ortofons filosofi kommer til sin rette imo. Windfeld TI strekker strikken enda lenger med noen gode dråper dynamikk og krutt.
    Alutåka
    🤣🤣🤣
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Så fryktelig dyrt ut🤔😁
    Joa, for folk flest, men selvsagt bare vekslepenger for en hertug. Imidlertid vet jeg at du liker å være en mann av folket, så du kan jo varme oss opp med innstegsmodellen, til skarve 40k NOK, for å så bevege deg med fanfare og trommerhvirvel mot toppen.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Joa, for folk flest, men selvsagt bare vekslepenger for en hertug. Imidlertid vet jeg at du liker å være en mann av folket, så du kan jo varme oss opp med innstegsmodellen, til skarve 40k NOK, for å så bevege deg med fanfare og trommerhvirvel mot toppen.
    Har nok andre ting å bruke Linda sine hardt oppsparte penger på😂

    O
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.920
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Nå undervurderer du mannen. Han er dreven i dette og har mange år bak seg med gromt utstyr. Har du sett bilde av ham sette til livs syltelabber? Den mannen vet hva han liker, kan jeg fortelle deg! ;)

    Men jeg kan jo (forsøke) å legge litt føringer for deg😁. Skaff deg en Manley SH og slutt å røre rundt! Og er det produkter på den fronten jeg kan tenke meg å sjekke ut, så må det være noe herfra, aller helst DENNE.
    Hehe Gunner, du kan få sagt det :ROFLMAO: men det er i grunnen denne jeg er mest lysten på men med ex power supply blir den dyr dessverre men akk så flott

    mvh

    1003688.jpg


    1003691.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.210
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Får litt følelsen av at Aura har noen lignende tendenser av en viss konstruktør i Hokksund etter å ha lest Gunner sin beskrivelse.. Fragoso er sikkert en bra mann, men slik kommunikasjon tjener ikke merket.
    Synes det blir drøyt å dra en sammenligning mot Hokksund etter kun Gunner sin uttalelse. Jeg har opplevd mannen som vennligheten og velvilligheten selv, men helt klart, diskusjonen fra Fragoso i BangBang sin tråd ble bare tull. Til mannens forsvar kan det sies at han nok er bedre til å mekke haifai enn å skrive norsk, og gjerne med noen tekniske utledninger som gjør at jeg tidlig har falt av i svingen når jeg har mailet med ham. Jeg er veldig fornøyd med hans Audiophile RIAA, og han låner jo ut og justerer hvis man ønsker noen endringer. Koster jo da ikke mye å teste for Evo når mannen holder til rett borti Asker 😃
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    475
    Antall liker
    487
    Sted
    Oslo
    I SME V armen låter den "varmere" enn i SME 309. Så det kommer nok litt ann på armen også😊. Har ikke hørt Bronze så jeg må vel kjøpe en for å ha hatt alle i Cadenza serien😂.

    O
    Hei.
    Evo. Klart du må ha alle 4. Legg til eget Pickup skap :D
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    475
    Antall liker
    487
    Sted
    Oslo
    Cadenza Black takler alle musikkgenre bra.
    Den gjengir fjellstøtt i bassen, viser troverdighet i gjengivelse av stemmer og instrumenter, og gjør det hele ryddig og detaljrikt.
    Hvis man ønsker mer futt og fart samt mer fyrverkeri og glitter i toppen, skal man lete andre steder. Evt gå opp til en Winfield.
    Der får man enda litt mer av alt.
    Litt på "godt og vondt" tror jeg. En må kanskje regne med at den slipper igjennom mer fra platene, og også utfordrer anlegget i større grad. Hvis både anlegg og samtlige skiver er uten lyter er nok Winfield det beste.

    Om du velger Bronze eller Black er det små forskjeller. Jeg vil hevde at det er større forskjeller på ulike innspillinger. Har du litt "hete" diskantelementer kan man vurdere Bronze som spiller ørlite "mjukere" og blir beskrevet som mot "romantisk" (🥴) , men ellers er Black den beste i serien.
    (stemmer med prissetting).
    Selvsagt har det mye å si hva slags riaa /step up man tenker å bruke.
    Som et eksempel kan jeg nevne at srtorp sin Cadenza Black forvandlet seg til en helt annen skapning etter at en Aura Fidelity kom inn som riaa i hans oppsett.
    Takk for svar BluesB
    Fyrverkeri og glitter i toppen trenger jeg ikke. Har bånd diskant/mellomtone. Piega. Det er nok drag der. Bassen har jeg slitt litt med på min gamle Benz PU. Skal bli spennenede å få sammenlignet Zyx med Cadenza Black :p
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn