Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.398
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.311
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Ser liksom ikke helt for meg at det er lyden du vil trives med - kanskje, men glemmer aldri lyden av ML hos Scrooge. Om jeg ikke husker helt feil var det Vista han hadde. Med passe dempet rom og godt integrert sub låt det helt fortreffelig.
     
    Sist redigert:

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ikke nødvendigvis en bommert det der. Teste først antagelig å anbefale, mulig du blir hekta :)
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.927
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Ikke surfe på nett etter utstyr - får bare griller i hodet av sånt :) Spøk til alvor , Martin Logan har bra saker de , men du får ikke i pose og sekk der heller. Høyttalere er og blir et kompromiss med hver sine styrker og svakheter enten det er horn, kasser eller paneler. Men hva som funker får man best svar på ved å prøve hjemme selvfølgelig.
    Det er jo den komponenten som må spille på lag med rommet.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.398
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Tenkte jeg skulle få testet de ja. Får høre med impotøren om det er mulighet for det.

    O
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.385
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    du kan jo byttelåne/låne Ml med Audiophysic han har lyst til å teste sonus faber etter inspirasjon fra deg og du har lyst til å prøve Ml ;) hadde jo sett fort om du liker de på ARC da :)
    dere deler jo mye likt utstyr mtp forsterkeri og :rolleyes:
    Mvh Krazy
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.896
    Vis vedlegget 574992
    Hmmmm,kanskje forlate SF familien :)


    O
    Snakker vi ML Renisannce ESL13 eller 15 a?
    I så fall har de noen klare kvaliteter dine nåværende SF ikke har.
    Og kona kommer neppe til å stikke av, tross enkeltes spådommer om laber frekvens i sengehalmen.
    Andres elektrostat aversjoner kan de jo ha for seg selv.
    Prøv selv du Evo III, og gjør deg opp din egen mening.
    ML R ESL15a spelte forrykende under messa i Mûnchen for noen år siden i hvert fall.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.398
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    du kan jo byttelåne/låne Ml med Audiophysic han har lyst til å teste sonus faber etter inspirasjon fra deg og du har lyst til å prøve Ml ;) hadde jo sett fort om du liker de på ARC da :)
    dere deler jo mye likt utstyr mtp forsterkeri og :rolleyes:
    Mvh Krazy
    En mulighet det ja,men jeg drasser nødig med meg mine SF rundt i bilen ;)

    O
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.385
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    du kan jo byttelåne/låne Ml med Audiophysic han har lyst til å teste sonus faber etter inspirasjon fra deg og du har lyst til å prøve Ml ;) hadde jo sett fort om du liker de på ARC da :)
    dere deler jo mye likt utstyr mtp forsterkeri og :rolleyes:
    Mvh Krazy
    En mulighet det ja,men jeg drasser nødig med meg mine SF rundt i bilen ;)

    O
    hehe den ser jeg ;) slike skulpturer hiver enn jo ikke bare rundt,teite å frakte de Ml panelene og det er vel kanskje lettest mtp frakt ordning å prøve med importøren, hehe ikke lett å få den kløa etter noe nytt den kan være rimelig heftig til tider ;) husker selv at Ml & Copland på på horten messa overraska bra mtp totale prisen jeg og :)
    Fortsatt go kveld Evo
    Mvh Krazy
     

    AudioPhysic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2013
    Innlegg
    421
    Antall liker
    167
    Sted
    Stathelle
    Torget vurderinger
    23
    du kan jo byttelåne/låne Ml med Audiophysic han har lyst til å teste sonus faber etter inspirasjon fra deg og du har lyst til å prøve Ml ;) hadde jo sett fort om du liker de på ARC da :)
    dere deler jo mye likt utstyr mtp forsterkeri og :rolleyes:
    Mvh Krazy
    En mulighet det ja,men jeg drasser nødig med meg mine SF rundt i bilen ;)

    O
    Jeg disker gjerne opp med en aldri så liten lytteseanse når jeg er friskmeldt og du vil turen og byttelåne preamp også :)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.941
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    God morgen Ove :) nå venter jeg bare til å se SF på børsen og paneler på vei hjem ;) Når du først har kommet på en ide så vet vi jo hvilken vei det går.
    Ha en fin dag i disse virus tider

    mvh
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.398
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    God morgen Ove :) nå venter jeg bare til å se SF på børsen og paneler på vei hjem ;) Når du først har kommet på en ide så vet vi jo hvilken vei det går.
    Ha en fin dag i disse virus tider

    mvh
    God morgen Frank :)
    Må vel vente til disse korona tider er over:). Men jeg tar en tur til OHFS og hører på de snart tenker jeg.

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.398
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Fastlegen sykemeldte meg for en uke i første omgang så da blir det hjemme tid :). Da har jeg jo litt tid til å tenke meg om :).
    B0823C27-7A26-4846-9060-64F53A6B9556.jpeg
    2stk av disse er på vei i fra Belgia så da kan jeg starte på båten om ikke lenge også. Gleder meg til den ligger på vannet!

    O
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Har hørt Martin Logan og McIntosh en gang for lenge siden, hjemme hos en kompis, det var en opplevelse som jeg aldri glemmer. Hadde jeg hatt plass til de du sikler:) på så hadde jeg vært i 100%, men her må jeg leve med noen småtasser på veggen. Men det er ok det også. Tar du deg en tur til hifi asylet så tror jeg du drar kortet i løpet av 10 minutter......
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.398
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Har hørt Martin Logan og McIntosh en gang for lenge siden, hjemme hos en kompis, det var en opplevelse som jeg aldri glemmer. Hadde jeg hatt plass til de du sikler:) på så hadde jeg vært i 100%, men her må jeg leve med noen småtasser på veggen. Men det er ok det også. Tar du deg en tur til hifi asylet så tror jeg du drar kortet i løpet av 10 minutter......
    Vi får se (og høre) hva som skjer :)

    O
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.941
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Fastlegen sykemeldte meg for en uke i første omgang så da blir det hjemme tid :). Da har jeg jo litt tid til å tenke meg om :). Vis vedlegget 575051 2stk av disse er på vei i fra Belgia så da kan jeg starte på båten om ikke lenge også. Gleder meg til den ligger på vannet!

    O
    Det tenker jeg nok du gjør ja :) det er en fin tid vi går i møte, bare håper at denne pandemien går over snart

    mvh
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.927
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Fint skal det være :) På tide å handle noe nytt nå - til og med jeg har jo rukket å kjøpe et par ting uten at det har skjedd noe i hula di :) Får holde deg varm her !

    app_images_resizable_5993cd69_1535183445146_2000.jpg
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    ML høres spennende ut. Jeg kommer aldri til å glemme den gangen jeg hørte på Martin Logan Montis med Burmester elektronikk, samt to SVS PC12-NSD (i et perfekt rom for den komboen). Ville dog ikke bytta bort det jeg har hjemme for den komboen. ;)

    Sånne Wireworld-strømkabler har jeg også, én på hver Anaview-modul, hørte ikke forskjell på FAT LMC og de der. :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.398
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    ML høres spennende ut. Jeg kommer aldri til å glemme den gangen jeg hørte på Martin Logan Montis med Burmester elektronikk, samt to SVS PC12-NSD (i et perfekt rom for den komboen). Ville dog ikke bytta bort det jeg har hjemme for den komboen. ;)

    Sånne Wireworld-strømkabler har jeg også, én på hver Anaview-modul, hørte ikke forskjell på FAT LMC og de der. :)
    Det er ikke for lyden jeg byttet kabler,regner med at de jeg hadde var gode nok :). Jeg trengte andre lengder derfor bytte.

    O
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    4.135
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Må komme med en liten kommentar her.
    Jeg er jo ofte i Riga, og på sist tur stakk jeg innom byens beste hifi-sjappe. Der fikk jeg høre mange godsaker. Audio Note, Luxman, Legacy Audio osv.

    En av de oppsettende jeg likte best var Martin Logan ESL (de rimeligste) som ble drevet av Roksan Blak amp og cdp. Skikkelig oppløst lyd, med stor scene og rytme og driv. Relativt varmtklingende, men dynamisk og mykt samtidig.
    I følge innehaveren hadde Martin Logan godt av lyden til Roksan. Litt baller og driv, for å si det slik.
    Jeg fikk rett og slett lyst på et slikt oppsett :)

    M
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.398
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Må komme med en liten kommentar her.
    Jeg er jo ofte i Riga, og på sist tur stakk jeg innom byens beste hifi-sjappe. Der fikk jeg høre mange godsaker. Audio Note, Luxman, Legacy Audio osv.

    En av de oppsettende jeg likte best var Martin Logan ESL (de rimeligste) som ble drevet av Roksan Blak amp og cdp. Skikkelig oppløst lyd, med stor scene og rytme og driv. Relativt varmtklingende, men dynamisk og mykt samtidig.
    I følge innehaveren hadde Martin Logan godt av lyden til Roksan. Litt baller og driv, for å si det slik.
    Jeg fikk rett og slett lyst på et slikt oppsett :)

    M
    Blak likte jeg godt da jeg hadde den her på test. Etter den lytte runden på Martin Logan standen på Horten messa har jeg ikke fått de helt ut av hodet igjen. Det låt som du sier flott og oppløst med masse skyv i bassen som lett kan integreres med akive basser. Jeg kan sikkert klare meg med de minste ESL til 150K. Får ta en tlf til OHFS i morgen :)

    O
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.941
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Må komme med en liten kommentar her.
    Jeg er jo ofte i Riga, og på sist tur stakk jeg innom byens beste hifi-sjappe. Der fikk jeg høre mange godsaker. Audio Note, Luxman, Legacy Audio osv.

    En av de oppsettende jeg likte best var Martin Logan ESL (de rimeligste) som ble drevet av Roksan Blak amp og cdp. Skikkelig oppløst lyd, med stor scene og rytme og driv. Relativt varmtklingende, men dynamisk og mykt samtidig.
    I følge innehaveren hadde Martin Logan godt av lyden til Roksan. Litt baller og driv, for å si det slik.
    Jeg fikk rett og slett lyst på et slikt oppsett :)

    M
    Blak likte jeg godt da jeg hadde den her på test. Etter den lytte runden på Martin Logan standen på Horten messa har jeg ikke fått de helt ut av hodet igjen. Det låt som du sier flott og oppløst med masse skyv i bassen som lett kan integreres med akive basser. Jeg kan sikkert klare meg med de minste ESL til 150K. Får ta en tlf til OHFS i morgen :)

    O
    Da kan jeg vente til i morgen med å gratulere med nye talere ;)
    Ha en fin kveld Ove

    mvh
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.398
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Må komme med en liten kommentar her.
    Jeg er jo ofte i Riga, og på sist tur stakk jeg innom byens beste hifi-sjappe. Der fikk jeg høre mange godsaker. Audio Note, Luxman, Legacy Audio osv.

    En av de oppsettende jeg likte best var Martin Logan ESL (de rimeligste) som ble drevet av Roksan Blak amp og cdp. Skikkelig oppløst lyd, med stor scene og rytme og driv. Relativt varmtklingende, men dynamisk og mykt samtidig.
    I følge innehaveren hadde Martin Logan godt av lyden til Roksan. Litt baller og driv, for å si det slik.
    Jeg fikk rett og slett lyst på et slikt oppsett :)

    M
    Blak likte jeg godt da jeg hadde den her på test. Etter den lytte runden på Martin Logan standen på Horten messa har jeg ikke fått de helt ut av hodet igjen. Det låt som du sier flott og oppløst med masse skyv i bassen som lett kan integreres med akive basser. Jeg kan sikkert klare meg med de minste ESL til 150K. Får ta en tlf til OHFS i morgen :)

    O
    Da kan jeg vente til i morgen med å gratulere med nye talere ;)
    Ha en fin kveld Ove

    mvh
    Har ikke tenkt til å handle så fort :). Må høre litt først på de håper på å kunne teste de her først.

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.398
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Får noen pussige henvendelser på Finn på sonusene :):)

    O
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn