Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Her blir det både testing og festing.
    Et problem for meg kan være at effekttrinnene låter forbasket mye bedre balansert enn ubalansert. I alle fall på de tre preampene jeg har prøvd til nå. Så vidt jeg kan se, er det vel ingen CJ pre som har balanserte utganger?
    Noen gang testet ARC?
    Det har jo vært alternativet til CJ. Så skjønner det kan bli noen besøk her og der fremover. Begge alternativene finnes jo sammen med Futura i rimelig nærhet. :)

    Men aller først en god kiropraktor eller ryggkirurg.
    Velkommen skal du være, trådeier også:)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.381
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Her blir det både testing og festing.
    Et problem for meg kan være at effekttrinnene låter forbasket mye bedre balansert enn ubalansert. I alle fall på de tre preampene jeg har prøvd til nå. Så vidt jeg kan se, er det vel ingen CJ pre som har balanserte utganger?
    Noen gang testet ARC?
    Det har jo vært alternativet til CJ. Så skjønner det kan bli noen besøk her og der fremover. Begge alternativene finnes jo sammen med Futura i rimelig nærhet. :)

    Men aller først en god kiropraktor eller ryggkirurg.
    Velkommen skal du være, trådeier også:)
    Takker for det :)

    O
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Amati Futura synger med CJ, det kan jeg love at det gjør. Er på vei fra Ove nå, var litt kjapt besøk men til slutt var rørene varme og det åpnet seg for fullt. Et nydelig anlegg på alle måter. Takk for en trivelig stund og en god handel. ;D
    Det var veldig hyggelig og treffe personen baluba og ikke bare nicket ;)
    Takk for besøket og god tur hjem ! :)

    O
    Og ikke minst kjekt å hilse på din vakre fru og sjarmerende og smarte V. Du er en heldig mann. Tipper helseproblemene du har opplevd er litt justering av karma for å holde deg jordet. Flyet tar av, så snart er jeg hjemme.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.381
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Amati Futura synger med CJ, det kan jeg love at det gjør. Er på vei fra Ove nå, var litt kjapt besøk men til slutt var rørene varme og det åpnet seg for fullt. Et nydelig anlegg på alle måter. Takk for en trivelig stund og en god handel. ;D
    Det var veldig hyggelig og treffe personen baluba og ikke bare nicket ;)
    Takk for besøket og god tur hjem ! :)

    O
    Og ikke minst kjekt å hilse på din vakre fru og sjarmerende og smarte V. Du er en heldig mann. Tipper helseproblemene du har opplevd er litt justering av karma for å holde deg jordet. Flyet tar av, så snart er jeg hjemme.
    Takk for det B :)
    Ikke umulig karma har blandet seg inn,kunne gjort det en smule mindre smerte fullt men!;)

    O
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Amati Futura synger med CJ, det kan jeg love at det gjør. Er på vei fra Ove nå, var litt kjapt besøk men til slutt var rørene varme og det åpnet seg for fullt. Et nydelig anlegg på alle måter. Takk for en trivelig stund og en god handel. ;D
    Det var veldig hyggelig og treffe personen baluba og ikke bare nicket ;)
    Takk for besøket og god tur hjem ! :)

    O
    Og ikke minst kjekt å hilse på din vakre fru og sjarmerende og smarte V. Du er en heldig mann. Tipper helseproblemene du har opplevd er litt justering av karma for å holde deg jordet. Flyet tar av, så snart er jeg hjemme.
    Takk for det B :)
    Ikke umulig karma har blandet seg inn,kunne gjort det en smule mindre smerte fullt men!:mad:
    O
    Har fikset litt på smilefjeset ditt, Ove. (Utrolig lett å lage sitatfusk her på sentralen.) Det er jo litt synd på deg, tross alt.
    Var det slik at Baluba reiste noen tusen mil rundt halve jorda for å selge et par rør som han også installerte??? Makan til service du får.
    Det hjelper tydeligvis å være adelig.
    Da blir det kanskje tur til Strømling???
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Og ikke minst kjekt å hilse på din vakre fru og sjarmerende og smarte V. Du er en heldig mann. Tipper helseproblemene du har opplevd er litt justering av karma for å holde deg jordet. Flyet tar av, så snart er jeg hjemme.
    Takk for det B :)
    Ikke umulig karma har blandet seg inn,kunne gjort det en smule mindre smerte fullt men!:mad:
    O
    Har fikset litt på smilefjeset ditt, Ove. (Utrolig lett å lage sitatfusk her på sentralen.) Det er jo litt synd på deg, tross alt.
    Var det slik at Baluba reiste noen tusen mil rundt halve jorda for å selge et par rør som han også installerte??? Makan til service du får.
    Det hjelper tydeligvis å være adelig.
    Ha ha, så heldig var han ikke. De var allerede installert da jeg ankom den adelige boligen. ;)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.381
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Og ikke minst kjekt å hilse på din vakre fru og sjarmerende og smarte V. Du er en heldig mann. Tipper helseproblemene du har opplevd er litt justering av karma for å holde deg jordet. Flyet tar av, så snart er jeg hjemme.
    Takk for det B :)
    Ikke umulig karma har blandet seg inn,kunne gjort det en smule mindre smerte fullt men!:mad:
    O
    Har fikset litt på smilefjeset ditt, Ove. (Utrolig lett å lage sitatfusk her på sentralen.) Det er jo litt synd på deg, tross alt.
    Var det slik at Baluba reiste noen tusen mil rundt halve jorda for å selge et par rør som han også installerte??? Makan til service du får.
    Det hjelper tydeligvis å være adelig.
    Da blir det kanskje tur til Strømling???
    Ja det må vi få til :)
    Her inne er det veldig lett og fucke til et sitat ;) det er helt sikkert.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.381
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Og ikke minst kjekt å hilse på din vakre fru og sjarmerende og smarte V. Du er en heldig mann. Tipper helseproblemene du har opplevd er litt justering av karma for å holde deg jordet. Flyet tar av, så snart er jeg hjemme.
    Takk for det B :)
    Ikke umulig karma har blandet seg inn,kunne gjort det en smule mindre smerte fullt men!:mad:
    O
    Har fikset litt på smilefjeset ditt, Ove. (Utrolig lett å lage sitatfusk her på sentralen.) Det er jo litt synd på deg, tross alt.
    Var det slik at Baluba reiste noen tusen mil rundt halve jorda for å selge et par rør som han også installerte??? Makan til service du får.
    Det hjelper tydeligvis å være adelig.
    Ha ha, så heldig var han ikke. De var allerede installert da jeg ankom den adelige boligen. ;)
    Ja det får være grenser! :)

    O
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    For å si det slik, det var jeg som ble underholdt og fikk med meg en teknologiske gullbit hjem. Må si at det levde opp til forventningene, og Sonus Faber/rørmagi var akkurat så bra som jeg forventet. Helt i min gate, for når rørene ble varme og jeg etterhvert fikk en omgang Waters så følte jeg meg hjemme for andre gang den dagen. Dette er slik jeg godt kan tenke meg å ende opp med til slutt, jeg føler jeg beveger meg i den retningen på en eller annen måte. Begge riggene jeg fikk høre er eksempler på resultater som kunne gjort meg ferdig med oppgraderingstrangen.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En liten tilbakemelding på den teknologiske gullbiten, Beocord 4500. Først i dag er den koblet opp til vintageriggen på soverommet. Kontakten til venstre kanal var løs viste det seg, men den lot seg fikse med noe så enkelt som et lite skruejern. Deretter ble den testet med min referansetape for avspilling, soundtracket til The Doors på originalkassett fra 1991. Det låt akkurat så friskt som jeg forlanger fra et deck.

    Jeg har enda ikke testet opptak på Beocord, men det skal vi gjøre om ikke så lenge. Akkurat nå spiller jeg en tape som jeg tok opp hos Auditor når jeg var hos ham. En ganske standard Basf normaltape som jeg har litt erfaring med fra min tid i nærradio, men en litt nyere versjon. Det låter nøytralt og fint, ingen tap av diskant med Dolby aktivert. Alt tyder på at Dolby B-enheten i Beocord-en er topp kalibrert. :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.381
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    En liten tilbakemelding på den teknologiske gullbiten, Beocord 4500. Først i dag er den koblet opp til vintageriggen på soverommet. Kontakten til venstre kanal var løs viste det seg, men den lot seg fikse med noe så enkelt som et lite skruejern. Deretter ble den testet med min referansetape for avspilling, soundtracket til The Doors på originalkassett fra 1991. Det låt akkurat så friskt som jeg forlanger fra et deck.

    Jeg har enda ikke testet opptak på Beocord, men det skal vi gjøre om ikke så lenge. Akkurat nå spiller jeg en tape som jeg tok opp hos Auditor når jeg var hos ham. En ganske standard Basf normaltape som jeg har litt erfaring med fra min tid i nærradio, men en litt nyere versjon. Det låter nøytralt og fint, ingen tap av diskant med Dolby aktivert. Alt tyder på at Dolby B-enheten i Beocord-en er topp kalibrert. :)
    Så bra at den falt i smak :)
    Regnet med at alt var i orden da den knapt er brukt etter jeg fikk den i hus.

    O
     

    marius markusen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2015
    Innlegg
    215
    Antall liker
    153
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    3
    Takk for besøket i dag, ble jo litt prek.
    fikk jo justert litt på den platespilleren min og det hjalp endel det :-D
    skal øve meg litt på prosedyren med avspilling av vinyl, klønet jo litt kan man si.
    hva tenker du ang det mini messene i helgen?
    Det var vist ikke noe på søndag, så lørdags formiddag?

    markusen
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.381
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Takk for besøket i dag, ble jo litt prek.
    fikk jo justert litt på den platespilleren min og det hjalp endel det :-D
    skal øve meg litt på prosedyren med avspilling av vinyl, klønet jo litt kan man si.
    hva tenker du ang det mini messene i helgen?
    Det var vist ikke noe på søndag, så lørdags formiddag?

    markusen
    Selv takk :)
    Hyggelig og besøke HFS medlemer og høre forskjellige oppsett. Låt jo bra hjemme hos deg(litt basstungt med SAM men) :)
    Fint balansert med vokalene flott plassert i midten av lydbilde.
    Ringer deg på fredag så avtaler vi :)

    O
     

    marius markusen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2015
    Innlegg
    215
    Antall liker
    153
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    3
    Betryggende å høre at det ikke er helt på tur :-D
    ja den bassen krever sitt....
    Den er god:)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har jo fått et bittelite innblikk i familiedynamikken hos deg, og tror nok valpeblikket har effekt. Kanskje med en litt overbærende baktanke hos den med makta, men hva betyr vel det sålenge du får det du ønsker deg? :rolleyes:
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.381
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Får vel nesten selge ET 250 først,dårlig økonomi og ha 3 amper stående her ;)

    O
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.115
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Mulig jeg kan vere intr i den du bruker nå Evo. Den andre er for dyr for meg rett og slett..
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.381
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Mulig jeg kan vere intr i den du bruker nå Evo. Den andre er for dyr for meg rett og slett..
    Premier 11 selger jeg nok ikke uansett,den har jeg en mistanke om at havner inne hos Viktoria ;)
    Om det blir salg av ET 250 først,det vil jo tiden vise.

    O
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Vis vedlegget 428866
    Blitt meg visket i øret at 2 sånne kommer til salg snart :)
    Må nok på med valpe blikket igjen ;) hadde vært gøy og hatt premier 12 blokkene.

    O
    Holder du sjakk i byttekløen, så kan de der være dine siste effekttrinn, O. Drømmesaker! Bare å bite tennene sammen og raske de til seg.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.381
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.115
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ove kan du prøve å ringe meg? Får ikke ringt eller sendt sms til deg...?
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.381
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Vis vedlegget 428866
    Blitt meg visket i øret at 2 sånne kommer til salg snart :)
    Må nok på med valpe blikket igjen ;) hadde vært gøy og hatt premier 12 blokkene.

    O

    Holder du sjakk i byttekløen, så kan de der være dine siste effekttrinn, O. Drømmesaker! Bare å bite tennene sammen og raske de til seg.
    Vi får se hva som skjer ;)

    O
    Byr 5000 over deg uansett hva du sier. :cool:
    Du aner jo ikke hvem som selger de:):)

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.381
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Gikk ikke bra med 12AX7 i premier 11 gitt :(
    Bias holder seg ikke stabil når jeg spiller på vanlig lyttevolum,spiller jeg lavt går det bra men sånn kan jeg jo ikke ha det:).
    Tilbake til 5751 rørene,får lete etter noen virkelig gromme. KT 88 er i bestilling der kommer det noen gode NOS ettervært.


    O
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.941
    Antall liker
    4.574
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Gikk ikke bra med 12AX7 i premier 11 gitt :(
    Bias holder seg ikke stabil når jeg spiller på vanlig lyttevolum,spiller jeg lavt går det bra men sånn kan jeg jo ikke ha det:).
    Tilbake til 5751 rørene,får lete etter noen virkelig gromme. KT 88 er i bestilling der kommer det noen gode NOS ettervært.


    O
    Ergerlig at det ikke gikk denne veien Evo.. Det er nok for høy gain som fører til dette. Ser for meg en motstand inne i Premier som burde vært byttet til høyere verdi. Men det er å gå for langt. The holy grail er RCA 5751 black plate fra tidlig 60-tall. Hvorfor ikke høre med Motron eller Audiomix om dette? Er ikke sikkert du trenger å gå over bekken etter vann vet du.. ;)

    Mvh
    lassemann
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Takk for besøk og all hjelp idag O.:)
    Kjekt med ett par ører som vet å sette ting på plass.
    Hjalp å bytte plog:D
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Gikk ikke bra med 12AX7 i premier 11 gitt :(
    Bias holder seg ikke stabil når jeg spiller på vanlig lyttevolum,spiller jeg lavt går det bra men sånn kan jeg jo ikke ha det:).
    Tilbake til 5751 rørene,får lete etter noen virkelig gromme. KT 88 er i bestilling der kommer det noen gode NOS ettervært.


    O
    Ergerlig at det ikke gikk denne veien Evo.. Det er nok for høy gain som fører til dette. Ser for meg en motstand inne i Premier som burde vært byttet til høyere verdi. Men det er å gå for langt. The holy grail er RCA 5751 black plate fra tidlig 60-tall. Hvorfor ikke høre med Motron eller Audiomix om dette? Er ikke sikkert du trenger å gå over bekken etter vann vet du.. ;)

    Mvh
    lassemann
    Dette fryder mitt evig onde hjerte. :cool: På en måte følte jeg at jeg fikk rett.
    Men for all del - jeg ønsker oppriktig at Evo får anlegget til å låte så godt som mulig. Det er bare jeg som kan finne på å gå inn i en butikk, be om den dårligste komponenten de har, og faktisk kjøpe den. Jeg kan også finne på å kjøpe den dyreste - og betale cash - bare for å gjøre inntrykk - på meg selv og ingen andre.

    Du - ja ikke så helt lite. Og samtidig ganske barnslig.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn