Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Den graver ut mange detaljer av lydbildet ja. Der McIntosh spillte tøft på progrock så tar dette oppsettet det et hakk videre.
    AW 180/Evo 400 har ikke helt den råheten McIntosh hadde her men det er helt greit,savner fortsatt McIntosh sine store Watt metere i benken her🥰. Men dette låter bedre i mine ører😁.

    O
    Hva var det R.E.S kalte Mcintosh.. amerikanske forsterkeren svar på trump's hårsveis? 😂
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjekt å se du er fornøyd! Som forforsterkeren passer uttrykket bøs riktig så godt. Nå har jeg begrenset erfaring med rørrulling, men syslet litt med det da jeg hadde forskjellige forsterkere fra Audio Valve. Nå er det jo sikkert forskjell fra forsterker til forsterker og utgaver av de forskjellige merkene, men da jeg forventningsfullt testet NOS Mullard smårør, ble jeg skuffet og syntes det var for mørkt og varmtklingende......for min smak 😃
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.829
    Antall liker
    50.801
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Kjekt å se du er fornøyd! Som forforsterkeren passer uttrykket bøs riktig så godt. Nå har jeg begrenset erfaring med rørrulling, men syslet litt med det da jeg hadde forskjellige forsterkere fra Audio Valve. Nå er det jo sikkert forskjell fra forsterker til forsterker og utgaver av de forskjellige merkene, men da jeg forventningsfullt testet NOS Mullard smårør, ble jeg skuffet og syntes det var for mørkt og varmtklingende......for min smak 😃
    Klart de er nok ikke for alle,jeg har testet mullard i andre amper og dacer sammen med telefunken og philips mini watt.
    Telefunken er de jeg likte best der etter philips. Så det blir nok en del rulling her fremover😁.

    O
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Klart de er nok ikke for alle,jeg har testet mullard i andre amper og dacer sammen med telefunken og philips mini watt.
    Telefunken er de jeg likte best der etter philips. Så det blir nok en del rulling her fremover😁.

    O
    Telefunken var også det jeg likte best. Phillips sine fikk jeg aldri forsøkt siden jeg rotet vekk de jeg kjøpte av deg (kjenner at jeg nå endelig kan le av det) 😄
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Vannvogn-forsett på gang?
    Han er nok ikke alene der. Fruen her har antydet at jeg har blitt jævlig tung å prate med så her er det vann og kaffe ikveld... hele hfs skal vel bli spreke som jakterbikkjer...
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.829
    Antall liker
    50.801
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Han er nok ikke alene der. Fruen her har antydet at jeg har blitt jævlig tung å prate med så her er det vann og kaffe ikveld... hele hfs skal vel bli spreke som jakterbikkjer...
    Har kuttet ut sukkerholdig brus og gått litt mere turer,gått ned 9kg på det så det får holde😅.

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.829
    Antall liker
    50.801
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    God morgen😁
    Har lyst til og nevne fjerkontrollen til PrimaLuna,i metal, tung og ligger godt i hånda. AAA batterier som alle har liggende i skuffen😉funker overalt i rommet må ikke pekes direkte i mot preampen🥰.

    O
    57B623C6-0131-485E-918A-58F15A71720D.jpeg
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Fjernkontroll er en undervurdert del av eiergleden imo 👍 min har en knapp som tidvis har fusket å har irritert meg litt, men her fikk jeg sjokk når jeg sjekket pris på ny... rett i underkant av 3k😳
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Var det i øyblikket du skulle sette inn batteriene du skjønte hva de ekstra gummiringene du fikk med var designet for? Jeg kikket på de når jeg pakket ut og skjønte ingenting før jeg skulle finne skruene..
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.829
    Antall liker
    50.801
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Var det i øyblikket du skulle sette inn batteriene du skjønte hva de ekstra gummiringene du fikk med var designet for? Jeg kikket på de når jeg pakket ut og skjønte ingenting før jeg skulle finne skruene..
    Stusset over de jeg også😂.
    Det er virkelig et bunnsolid produkt dette,får Accuphase følelsen når du pakker opp😁. Mindre bling enn McIntosh/Accuphase
    😁. Det er litt forskjell i og løfte opp PL kontra ARC preampen jeg hadde som veide 9gr😁.

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.829
    Antall liker
    50.801
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Fjernkontroll er en undervurdert del av eiergleden imo 👍 min har en knapp som tidvis har fusket å har irritert meg litt, men her fikk jeg sjokk når jeg sjekket pris på ny... rett i underkant av 3k😳
    Samme som Gryphon den hadde en vraket knapp,3500kr koster den🤬🤬.

    O
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Helt sykt! Men her ser man også forskjell på importører også. Når fjernkontrollen på lm røyk sendte mala 2.... hos denne importører var det rett på dyreste alternativ. Man ser underveis i hifilivet hvor man handler neste gang eller ikke osv...
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    478
    Antall liker
    489
    Sted
    Oslo
    Fortsetter spillingen av vinyl.
    Mange gode minner til denne platen🥰. Vis vedlegget 686646
    Hei EVO II
    Jeg tillater meg å spørre. Jeg ser at du bruker Cadenza Black. Jeg ser at du har utstyret i orden på alle plan. Jeg må bytte pickup nå. Er du fornøyd med Cadenza black? Jeg tenkte å velge blandt Cadenza Black, Cadenza Bronze og Zyx ultimate 4D. Det er jo ett vanskelig valg. Har tenkt å klare meg med pickup'en jeg kjøper en stund. Noen tips fra dere høye herrer her på tråden :D
    PS en av fordelene med Cadenza Black. Den sporer 90 um.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.829
    Antall liker
    50.801
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Hei EVO II
    Jeg tillater meg å spørre. Jeg ser at du bruker Cadenza Black. Jeg ser at du har utstyret i orden på alle plan. Jeg må bytte pickup nå. Er du fornøyd med Cadenza black? Jeg tenkte å velge blandt Cadenza Black, Cadenza Bronze og Zyx ultimate 4D. Det er jo ett vanskelig valg. Har tenkt å klare meg med pickup'en jeg kjøper en stund. Noen tips fra dere høye herrer her på tråden :D
    PS en av fordelene med Cadenza Black. Den sporer 90 um.
    Hei😁
    Jeg har testet Cadenza Red/Blue og Black. Hatt flere PU’er innom her deriblandt Roksan chriaz til det doble av Cadenza black.
    Chriaz er nok hakket bedre enn Cadenza black men jeg liker Ortofon berdre uansett😉. Pga sporingen i Cadenza som du nevner og at det er sortere bakgrund med Cadenza. Zyx kjenner jeg ikke😅 så der kan jeg ikke uttale meg.

    O
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    478
    Antall liker
    489
    Sted
    Oslo
    Hei😁
    Jeg har testet Cadenza Red/Blue og Black. Hatt flere PU’er innom her deriblandt Roksan chriaz til det doble av Cadenza black.
    Chriaz er nok hakket bedre enn Cadenza black men jeg liker Ortofon berdre uansett😉. Pga sporingen i Cadenza som du nevner og at det er sortere bakgrund med Cadenza. Zyx kjenner jeg ikke😅 så der kan jeg ikke uttale meg.

    O
    Takk. Uten at jeg har hørt Zyx. Mistenker at den låter mindre vinyl. Flat frekvenskurve. Litt CD i bassen med mye trøkk. Ortofon C B låter vel litt varmere. :)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.885
    Antall liker
    26.683
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Takk. Uten at jeg har hørt Zyx. Mistenker at den låter mindre vinyl. Flat frekvenskurve. Litt CD i bassen med mye trøkk. Ortofon C B låter vel litt varmere. :)
    Kjenner ikke til noe om Cadenza B så den ska jeg ikke uttale meg om, ZYX 4D har jeg selv (ikke Ultimate) men dine misstanker kan du se bort fra! Stort lydbilde "4D" tonalt behaglig fremkaller ikke noe lyttetretthet og bass/dynamikk i toppklassen.
    audiophile tester.
    ZYX 4D Ultimate. (audiophile.no)
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    478
    Antall liker
    489
    Sted
    Oslo
    Kjenner ikke til noe om Cadenza B så den ska jeg ikke uttale meg om, ZYX 4D har jeg selv (ikke Ultimate) men dine misstanker kan du se bort fra! Stort lydbilde "4D" tonalt behaglig fremkaller ikke noe lyttetretthet og bass/dynamikk i toppklassen.
    audiophile tester.
    ZYX 4D Ultimate. (audiophile.no)
    Takk for svar Cash 63.
    Jeg skal høre på Zyx til helgen. Fordelen med Zyx er at de bruker samme diamant sliping på alle sine pickup'er i ultimate serien. I tillegg har de nå fått carbon cantilever. Problemet er at pickupen veier kun 8 gram med tyngste pickup vekt på toppen. Det passer ikke optimalt med armen. Egenresonans på 10 Hz.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.829
    Antall liker
    50.801
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    En av de Genesis jeg liker best😁med Steve Hackett men uten Gabriel. Denne kjøpte jeg på ohc når jeg jobbet der i 1980/84.
    Bærer preg av å ha vært med meg noen år,men fullt spillbar🥰
    6AFFAF82-5CC4-4ADB-8ABA-2E3F740B83C5.jpeg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.426
    Antall liker
    17.133
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Takk. Uten at jeg har hørt Zyx. Mistenker at den låter mindre vinyl. Flat frekvenskurve. Litt CD i bassen med mye trøkk. Ortofon C B låter vel litt varmere. :)
    Nå vil jeg vel ikke akkurat kalle Cadenza Black for "varm", men den bikker ikke over i (min betydning av) analytisk. Ønsker du en varmere klangbalanse er Bronze alternativet.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.829
    Antall liker
    50.801
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Nå vil jeg vel ikke akkurat kalle Cadenza Black for "varm", men den bikker ikke over i (min betydning av) analytisk. Ønsker du en varmere klangbalanse er Bronze alternativet.
    I SME V armen låter den "varmere" enn i SME 309. Så det kommer nok litt ann på armen også😊. Har ikke hørt Bronze så jeg må vel kjøpe en for å ha hatt alle i Cadenza serien😂.

    O
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    478
    Antall liker
    489
    Sted
    Oslo
    Takk for svar gutta. Det er vanskelig å kjøpe pickup. Jeg ble anbefalt Cadenza Bronze av Rudi (vinylguru). Det var på grunnlag av spiller arm. Har en dualpivot arm. Den demper visst ikke resonanser så godt som visse andre. Cadennza Black har Complianxe på 16 som jo er relativt mykt. Videre har den ett meget bra oppheng. Så den tar vel unna resonanser godt. Bronze har aluminiums cantilever. Det er jeg litt skeptisk til. Man vil jo helst ha en PU som takler alle musikkgenre bra :p
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.649
    Antall liker
    58.442
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Cadenza Black takler alle musikkgenre bra.
    Den gjengir fjellstøtt i bassen, viser troverdighet i gjengivelse av stemmer og instrumenter, og gjør det hele ryddig og detaljrikt.
    Hvis man ønsker mer futt og fart samt mer fyrverkeri og glitter i toppen, skal man lete andre steder. Evt gå opp til en Winfield.
    Der får man enda litt mer av alt.
    Litt på "godt og vondt" tror jeg. En må kanskje regne med at den slipper igjennom mer fra platene, og også utfordrer anlegget i større grad. Hvis både anlegg og samtlige skiver er uten lyter er nok Winfield det beste.

    Om du velger Bronze eller Black er det små forskjeller. Jeg vil hevde at det er større forskjeller på ulike innspillinger. Har du litt "hete" diskantelementer kan man vurdere Bronze som spiller ørlite "mjukere" og blir beskrevet som mot "romantisk" (🥴) , men ellers er Black den beste i serien.
    (stemmer med prissetting).
    Selvsagt har det mye å si hva slags riaa /step up man tenker å bruke.
    Som et eksempel kan jeg nevne at srtorp sin Cadenza Black forvandlet seg til en helt annen skapning etter at en Aura Fidelity kom inn som riaa i hans oppsett.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn