Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.309
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Ja, jeg har fått med meg at du har fått ny kul preamp igjen, men nå tenker jeg at jeg drøyer noen uker med gratulasjoner. Føles som om jeg er invitert til ditt tiende bryllup dette året, er lei av å kjøpe presanger... 😁

    Ok da! Grattis!
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Tru om han husket bestille den med riaa ? den gang da jeg kjøpte pre / power fra Dialogue serien var dette med riaa en godt bevart hemmelighet kunne det virke som .
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Strøkent! Ser imidlertid du har litt av samme "problem" som meg. Lys-dioder i ulike farger.. Egentlig en bagatell, men jeg irriterer meg litt over det selv. Ihvertfall når det er mørkt. Blir det noe rør-rulling etterhvert? :)
    Det er overhodet ikke et problem for meg😉
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Tru om han husket bestille den med riaa ? den gang da jeg kjøpte pre / power fra Dialogue serien var dette med riaa en godt bevart hemmelighet kunne det virke som .
    RIAA så jeg kunne kjøpes men det har jeg i fra før😁
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Ja, jeg har fått med meg at du har fått ny kul preamp igjen, men nå tenker jeg at jeg drøyer noen uker med gratulasjoner. Føles som om jeg er invitert til ditt tiende bryllup dette året, er lei av å kjøpe presanger... 😁

    Ok da! Grattis!
    Takk da :love:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gjorde seg godt på benken din, Hertug!
    En ting som slår meg. Jeg begynner å tenke på fotball når jeg ser racket ditt...............de har innbyttebenk vettu 😎😄
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.842
    Antall liker
    38.577
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Nå har du fått noen timer Ove, hvordan er første inntrykket så langt? :)

    mvh
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Nå har du fått noen timer Ove, hvordan er første inntrykket så langt? :)

    mvh
    Så langt så lover dette godt😁.
    Hørte på Roger Waters berømte album med alle de kule "lydene" i går kveld. Kan ikke si jeg har hørt den skjæra eller kråka oppe i venstre kanal før???. Har tenkt til å spille på den en stund med de orginale rørene så jeg blir kjent med lyden i den før jeg bytter til andre 12au7 rør. Altid gøy med litt rørbytte😁.

    O
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Bortsett fra Lumin - som jeg ikke kjenner, ser det for meg ut som du har et prima potensial for synergi i lydkjeden din. Og det er vel målet og galskapen for oss audiofile? At summen er mer enn delene hver for seg?

    12AU7 er et rør som egner seg ypperlig for justering av klang. Ja, du kan i grunnen dra lyden ganske langt i den retningen du ønsker, og PrimaLuna er det beste sujettet jeg har vært borte i for å oppdage forskjeller i klanglige egenskaper ved ulike rør.

    Jeg vet du har hatt conrad-johnson på et tidspunkt, og det har jeg også. Jeg liker cj-klangen og har et par favoritter derfra i drift av og til. Men uansett hva du putter av rør i cj, så låter det i hovedsak cj. Med PrimaLuna er det ikke slik, eller i alle fall i langt mindre grad. Du hører forskjellene ved rørbytte straks, og får lyst til å sjekke ut mer musikk. En preamp er en slags klangsentral i et anlegg, og her har du mange muligheter i en boks.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Takk for fint innlegg😁.
    Det virker som dette spiller på lag ja,har noen 12au7 på vei inn. Amerikanske GE i fra 1960 tallet. Psvane kan kanskje funke også? Spiller en stund på de orginale først.


    O
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.842
    Antall liker
    38.577
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    God nyttår Ove :) takker så mye for et hyggelig år her inne samt å følge dine stadige utskiftninger :cool:

    mvh
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Denne tråden er en av trådene som på nytt tente min hifi interesse etter at den hadde ligget i dvale mens man ventet på at ungene ble store nok. Utskiftninger foregår av og til i et forrykende tempo, men det er jo en del av morroa, eller?:cool:
    God nytt år til to- og firbeinte.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.431
    Antall liker
    17.141
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Ha et riktig Godt (måbyttemerutstyrsnart) Nytt År 🎆 🍾
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Denne tråden er en av trådene som på nytt tente min hifi interesse etter at den hadde ligget i dvale mens man ventet på at ungene ble store nok. Utskiftninger foregår av og til i et forrykende tempo, men det er jo en del av morroa, eller?:cool:
    God nytt år til to- og firbeinte.
    Så hyggelig da kanskje kona/kjæresten din ikke er like begeistret😂.


    O
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Så hyggelig da kanskje kona/kjæresten din ikke er like begeistret😂.


    O
    Hun er glad i god lyd, så hun har innrømt at hun syns det er ok med noe annet enn en lydplanke på stua. Jeg har til og med fått godkjenning til innkjøp av platespiller, så det kommer forhåpentligvis i hus like over nyåret:LOL:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt Nyttår Ove! En sann glede å følge deg i din ferd mot godlyden, ha en fin feiring :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    God morgen😊.
    Kaffen er i koppen og formen er bra etter en slapp fredag🥴 det ble litt mye vin på torsdag🥳.
    Håper 2021 blir et godt år for alle her inne på hfs som ble rammet av korona viruset på en eller annen måte.
    Vi sattser på et fint Hi Fi år👍😁.

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Hva har så denne karen gjort med lyden da?
    D74E892E-1385-46C1-92D0-895B9950FD47.jpeg

    En hel del vil jeg si😁. Samenligner jeg med EC 4.8 og Karan så er dette mye friskere lyd. Karan mye bedre enn EC 4.8,PL Evo 400 bedre enn Karan😁. Bedre og bedre fru blom,det kommer an på hva du liker🤔. Evo 400 har bedre oppløsning i topp/mellomtone lydbildet er bredere særlig kontra EC 4.8. Den graver seg også dypere ned i kjelleren en de 2 nevnte preamper. Det ble på vinyl noe flatt og rart på Karan med RCA mens XLR var mye bedre,har ikke testet RCA på Evo 400 og gidder nok ikke gjøre det heller😁. Evo 400 er ikke en full balansert konstruksjon men med trafo balanserte innganger men det funker det. Jeg tenkte ikke å stresse med rør bytte men kjøper nok inn noen sett jeg kan rulle litt med😊.

    O
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Fint å se at lyden sitter. En line up av smakfullt sammensatte klassikere som dette slipper musikken igjennom! Klokt å vente med rørbytter til du vet i hvilken retning du vil justere lyden. Når den tid kommer, fortjener et slikt anlegg kvalitetsrør.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Fint å se at lyden sitter. En line up av smakfullt sammensatte klassikere som dette slipper musikken igjennom! Klokt å vente med rørbytter til du vet i hvilken retning du vil justere lyden. Når den tid kommer, fortjener et slikt anlegg kvalitetsrør.
    Ser jo flere med PrimaLuna sverger til Telefunken og mullard. Har kjøpt 6 stk GE 1960 talls rør så de blir testet ettervært😁.

    O
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hva har så denne karen gjort med lyden da? Vis vedlegget 686180
    En hel del vil jeg si😁. Samenligner jeg med EC 4.8 og Karan så er dette mye friskere lyd. Karan mye bedre enn EC 4.8,PL Evo 400 bedre enn Karan😁. Bedre og bedre fru blom,det kommer an på hva du liker🤔. Evo 400 har bedre oppløsning i topp/mellomtone lydbildet er bredere særlig kontra EC 4.8. Den graver seg også dypere ned i kjelleren en de 2 nevnte preamper. Det ble på vinyl noe flatt og rart på Karan med RCA mens XLR var mye bedre,har ikke testet RCA på Evo 400 og gidder nok ikke gjøre det heller😁. Evo 400 er ikke en full balansert konstruksjon men med trafo balanserte innganger men det funker det. Jeg tenkte ikke å stresse med rør bytte men kjøper nok inn noen sett jeg kan rulle litt med😊.

    O
    Høres mye ut som den lyden jeg følte den integrerte også hadde.. :)

    Mullard skal visstnok være the shit på disse ja :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Høres mye ut som den lyden jeg følte den integrerte også hadde.. :)

    Mullard skal visstnok være the shit på disse ja :)
    Den graver ut mange detaljer av lydbildet ja. Der McIntosh spillte tøft på progrock så tar dette oppsettet det et hakk videre.
    AW 180/Evo 400 har ikke helt den råheten McIntosh hadde her men det er helt greit,savner fortsatt McIntosh sine store Watt metere i benken her🥰. Men dette låter bedre i mine ører😁.

    O
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.211
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hey, hey, godt nytt år og grats med ny pre, hertug.

    Tøft med en rørpre som ser mer ut som en fullblods integrert. Høres ut som Mullard kan passe godt. De er dyre, skal du ha det beste, og det skal du selvsagt. Hertug eller lasaron? Your move! :sneaky:
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Hey, hey, godt nytt år og grats med ny pre, hertug.

    Tøft med en rørpre som ser mer ut som en fullblods integrert. Høres ut som Mullard kan passe godt. De er dyre, skal du ha det beste, og det skal du selvsagt. Hertug eller lasaron? Your move! :sneaky:
    Takk for det gunner,godt nyttår😊.
    Blir nok mullard også ettervært😉.

    O
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn