Thorens td 166

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.675
Antall liker
1.773
Torget vurderinger
1
Etter flere år i vinyl skjenken så plukket jeg frem td 166 igjen, da jeg erindret att lyden ikke var tilstede i høyre kanal. Fant frem en Shure pickup og monterte dette opp, fikk etter hvert spilleren oppe og gå. Men lyden er fortsatt borte i høyre kanal. Noen som har noen formening om hvor feilen kan ligge, har planer om å bytte arm på spilleren i løpet av 2016. Men tenke og se om dette var noe jeg kunne fikse sjæl, eller er dette noe for fagfolk. Spilleren er tiltenk jobb i skrivarstua mi, når den en dag er oppe og går igjen. Alle tips mottas med stor takk. Det er forøvrig den originale armen som sitter på den, alt annet på spilleren er som det skal være. Har lagt ved ett bilde av kablene som kommer fra armen.
 

Vedlegg

Sist redigert:

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.741
Antall liker
503
Sjekk overgangen mellom headshell og arm, pluggen(e) til forsterker og evt andre steder der ledningene er loddet. Bruk måleinstrument om du kan, kjøp et billig et på Biltema el.liknende sted.
 

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.675
Antall liker
1.773
Torget vurderinger
1
Denne, fikk løsnet denne delen omsider og pinnen kom omsider ut.
 

Vedlegg

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.429
Antall liker
17.136
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Gjentar det svaret jeg la inn i Thorens vennetråden i går, og som er omtrent akkurat det samme so @Gjest har svart her;):

Høyst trolig brudd i armkabel, eller dårlig kontakt ved kabelsko til headshell eller overgangen til PU. Prøv å måle kablen (den røde) hele veien fra PU til det loddepunktet du viser bilde av.

Om det er kontakt frem dit, så måler du fra loddepunktet der den røde kabelen fra PU er loddet, til kontakten i enden av kabelen (som skal inn på RIAA/Forsterker).
 

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.675
Antall liker
1.773
Torget vurderinger
1
Fant ut att det var dårlig kontakt i punktet mellom headshell og arm, der hvor det sitter en liten plasthylse. Fikk lyd i stereo i går kveld. Så da kan jeg bruke den sammen med de andre, og planlegge armbytte i løpet av 2016. Vurderer en Jelco 750 arm, greit og ha flere spillere oppe og gå.
 
  • Liker
Reaksjoner: ptb
Topp Bunn