The Waterboys - Karma To Burn - Live

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Ups, er dette noe nytt som er kommet ut?
 

Fadamacka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
343
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Dette ser spennende ut. Skal sjekke ut ved neste lønning!
 

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Innlegg
598
Antall liker
10
Yep....nytt album.
Det ser ut for meg at den er kommet i sjappa til Platekompaniet. Jeg sitter bare med nedlastet MP3 for øyeblikket, så jeg kan ikke si så mye detaljert om lyden. Den høres ut for meg som bra live-lyd for å si det sånn. Har heller ikke så mye å fortelle om produksjonen, bare at noen av låtene sitter som et skudd hvis man liker denne sjangeren.

Track List..........................
01: Long Way To The Light
02: Peace Of Iona
03: Glastonbury Song
04: Medicine Bow
05: The Pan Within
06: Open
07: The Return Of Jimi Hendrix
08: My Dark Side
09: A Song For The Life
10: Bring Em’ All In
11: The Whole Of The Moon
12: Fisherman’s Blues
13: Come Live With M

Mvh,
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Kjekt å se Waterboys på disse sidene, Waterboys er min favoritt-gruppe gjennom tidene. Har ikke kjøpt denne (ennå?) da jeg blir litt mobbet i heimen fordi jeg stadig kjøper "best of" plater med Waterboys og har vel alle sangene i all verdens forskjellige innspillinger etterhvert... For ikke å snakke om alle previous unreleased platene...
The pan within er i alle fall på original-platen (This is the sea) min definitive favoritt-sang, det er en egen stemning i den sangen... Har aldri forstått hvorfor denne gruppen ikke er mer kjent... Tror rett og slett folk flest ikke er særlig opplyste...
 
P

Parelius

Gjest
Har aldri forstått hvorfor denne gruppen ikke er mer kjent...  Tror rett og slett folk flest ikke er særlig opplyste...
Lonesome and a long way from home er vel opplysning for de spesielt interesserte? Deilig låt, forresten, som mye av det andre de har snekret sammen. Du er da slett ikke alene her på forumet.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Kjekt det, at det er noen her som har skjønt det... ;)
Min mann (husets hi-fi entusiast) påstår hardnakket at det er så dårlig lyd på disse platene, og på hans (kremt vårt..?) anlegg må jeg innrømme at han har rett. Klarer dere å leve med dette, eller har dere anlegg som får denne musikken til å høres bra ut?  Fisherman's blues er muligens unntaket, men akkurat den platen er ikke min favoritt.
Får Waterboys-assosoasjoner av James Blunt sin You're beautuful, og når det kan bli en hit, burde mye av Waterboys også være musikk som mange ville likt, hvis de bare hadde fått høre den...
 
S

slowmotion

Gjest
The Waterboys.....

Var det Harald Are Lund som spilte The Waterboys på radioen for mange , mange år siden.... "This is the sea" gjorde stort intrykk på min svake sjel....


Jan ;)
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Jeg hørte de også faktisk første gang på radioen, det var "Red army blues" for nesten en mannsalder siden... "This is the sea" hørte jeg (hele platen) hos en venninne da jeg var ca 18, og da var jeg solgt... ;)
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Jeg så og hørte dem for første gang som oppvarmingband for The Pretenders i 1983. 8)
 
P

Parelius

Gjest
For min egen del, så har jeg i den siste tiden vært mer eller mindre fortapt i Fisherman's Blues Part Two, en dobbel CD (amerikansk). Sanglisten er:

1. On My Way To Heaven 4:01
2. Higher In Time 5:02
3. The Ladder 2:58
4. Too Close To Heaven 12:29
5. Good Man Gone 5:13
6. Blues For Your Baby 5:42
7. Custer's Blues 5:59
8. A Home In The Meadow 3:13
9. Tenderfootin' 5:15
10. Lonesome Old Wind 8:19
11. Higher In Time (2 Pianos Version) 3:39
12. Ain't Leavin', I'm Gone 4:24
13. Lonesome And A Long Way From Home 3:20
14. The Good Ship Sirius 0:36
15. Too Close To Heaven (Live) 13:16
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
966
Torget vurderinger
7
husker jeg hørte waterboys for første gang, det var fisherman`s blues(låta) på radioen for et par år siden. jobber som snekker og lager en del bråk, så det blir liksom ikke så mye konsentrasjon rundt musikken alltid, men da jeg hørte den låta ble både jeg og arbeidskompisen ståendes ovenfor radioen helt stille og lytte.. snodig, kanskje derfor jeg husker det så godt. er fortsatt min favoritt låt.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Det er vel sikkert Fisherman's blues platen de har hatt mest suksess med, med tanke på at det er den folk flest har hørt (om) og kanskje og den som har solgt best..? Men de har mye annet bra også, talte over i dag, og hadde ca 12 plater av de liggende bare på jobb. Da har jeg noen hjemme og + endel gamle LP'er.
Vel, det hadde vært kjekt å hørt hva annen musikk dere liker, dere som har sans for Waterboys. Alltid kjekt å oppdage "nye" artister man kanskje ikke visste at man likte..
For min egen del er det nå ganske spredt, hører på mye forskjellig. Har tidligere vært fan av David Bowie (frem til, men ikke og med Let's dance), The Cure, Depeche mode', Prince, men nå er det vel ingen spesielle favoritter egentlig. Hører endel på nyere musikk, men det er mye som ikke er bra der og..
 

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Innlegg
598
Antall liker
10
Låta Peace Of Iona er værdt hele skiva......

8)
 
O

om.s

Gjest
Låta Peace Of Iona er værdt hele skiva......

8)
Låten surrer bak meg her nå, siden jeg er litt fan av "This is the sea" skiva deres er det noen meget gode opptak flere av låtene her, bla "the pan within" og hele 13 min lang.....

Godt å høre at gutta holder koken.......

mvh
 

Lilleulv

Medlem
Ble medlem
03.05.2004
Innlegg
31
Antall liker
0
Waterboys er helt konge har flere av dem ,skal definitivt kjøpe denne skiva
 

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Innlegg
598
Antall liker
10
Denne fant veien hjem her for ett par dager siden, takker for tipset Sailor!

mvh
Morro å anbefale når det blir satt pris på......

Mvh,
8)
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Må selvsagt ha denne jeg og... skjønner ikke hva jeg somler etter...

Er bare litt skeptisk til å høre nye varianter av sanger jeg har fra før og "vet" hvordan skal høres ut...
er liksom alltid første versjon som er den rette synes jeg.

Men kan jo ikke la samlingen være ukomplett... ;D
 

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Innlegg
598
Antall liker
10
Er bare litt skeptisk til å høre nye varianter av sanger jeg har fra før og "vet" hvordan skal høres ut...
er liksom alltid første versjon som er den rette synes jeg.

Men kan jo ikke la samlingen være ukomplett...   ;D
Hei, Hei....
Det er det som JEG syns er "fett" - når man kan sette på forskjellige versjoner og tolkinger av sanger. Det er også derfor det er morro og se musikk live.....for plutselig er øyeblikket helt magisk

8)

....Samlinger av musikk man digger - må være komplette...
 

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Innlegg
1.001
Antall liker
1.326
Torget vurderinger
5
This is the sea er på min topp fem over tidenes beste utgivelser! Har sett Waterboys noen ganger live, og må innrømme at den gjenoppstandne versjonen av bandet ikke begeistrer like mye som før Mike Scott gikk solo. Flere av konsertbootlegene fra første halvdel av karrieren er langt bedre enn den offisielle Karma to burn...

Tormod
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Kjekt det, at det er noen her som har skjønt det... ;)
Min mann (husets hi-fi entusiast) påstår hardnakket at det er så dårlig lyd på disse platene, og på hans (kremt vårt..?) anlegg må jeg innrømme at han har rett. Klarer dere å leve med dette, eller har dere anlegg som får denne musikken til å høres bra ut?  Fisherman's blues er muligens unntaket, men akkurat den platen er ikke min favoritt.
Får Waterboys-assosoasjoner av James Blunt sin You're beautuful, og når det kan bli en hit, burde mye av Waterboys også være musikk som mange ville likt, hvis de bare hadde fått høre den...
Dårlig lyd er det, med det er musikken man skal høre på, er det ikke?
Og musikken er topp !!!
Netopp kjøpt "Karma to burn". Kjempeskive
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Dårlig lyd er det, med det er musikken man skal høre på, er det ikke?
Og musikken er topp !!!
Netopp kjøpt "Karma to burn". Kjempeskive
Neimen, flere som har skjønt det... ;D

Ja nettopp, det er musikken som er hovedsaken det har jeg også alltid ment....har akkurat bestilt "Karma to burn", så nå har jeg noe å se frem til... ;)
 
Topp Bunn