The Wall på Harvest/EMI vs. Columbia/Capitol

Lexluthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
519
Antall liker
51
Torget vurderinger
2
Jeg har 'Animals' på Columbia og den lyder mye bedre enn utgivelsen på Harvest/EMI.

Noen som har hørt på de forskjellige utgivelsene av 'The Wall' og kan gi en anbefaling?

Fra Wikipedia:

"Originally released on Columbia Records in the U.S. and Harvest Records in the UK, The Wall was then re-released as a digitally remastered CD in 1994 in the UK on EMI. In 1997, Columbia Records issued an updated remaster (which sounded superior to the EMI remasters from 1994) in the United States, Canada, Australia, South America and Japan. For The Wall's 20th Anniversary in April 2000, Capitol Records in the U.S. and EMI in Canada, Australia, South America and Japan re-released the 1997 remaster with the artwork from the EMI Europe remaster."
 

Lexluthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
519
Antall liker
51
Torget vurderinger
2
Tips: Amerikanske Capitol versjoner av Pink Floyd får man kjøpt på www.cdconnection.com. Har bestilt The Wall, WYWH i remaster så da får vi vente og se...
 

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Innlegg
213
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Lexluthor skrev:
Tips: Amerikanske Capitol versjoner av Pink Floyd får man kjøpt på www.cdconnection.com. Har bestilt The Wall, WYWH i remaster så da får vi vente og se...
Har du fått 2000-versjonen ennå?? Og hvordan låter den evt? Har du testa mot andre utgaver, evt?
 

Lexluthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
519
Antall liker
51
Torget vurderinger
2
ksveen skrev:
Lexluthor skrev:
Tips: Amerikanske Capitol versjoner av Pink Floyd får man kjøpt på www.cdconnection.com. Har bestilt The Wall, WYWH i remaster så da får vi vente og se...
Har du fått 2000-versjonen ennå?? Og hvordan låter den evt? Har du testa mot andre utgaver, evt?
Vel jeg jeg køpte US-utgivelsene (Capitol) av både WYWH og The Wall og det var en stooor lydforbedring. Bredere stereoperspektiv og luft i toppen og mer dynamikk og punch i bassen + en masse små detaljer og artige smålyder jeg aldri har lagt merke til så tydelig før. Er man Floyd-fan + lydinteressert så er det ingen vits i å beholde de gamle versjonene. De er skikkelig nedtur å høre på dem etter at jeg fikk de remasterede fra USA.
 

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Innlegg
1.134
Antall liker
464
Torget vurderinger
2
Dette er interessant siden jeg også har lagt merke til at min kanskje største favoritt "The Wall" ikke har all verdens lyd. Sjekket plata som jeg kjøpte en gang for veldig lenge siden, og det er nok en før "remaster versjon" fra gamle dagene. Skal sjekke ut den amerikanske versjonen, men siden jeg har kjøpt med SACD spiller er det grunn til å spørre seg om ikke alle PF snart kommer på SACD?
Hører Wish you... kommer i Februar på SACD.
Anyone???
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.122
Antall liker
2.649
Billa skrev:
Dette er interessant siden jeg også har lagt merke til at min kanskje største favoritt "The Wall" ikke har all verdens lyd. Sjekket plata som jeg kjøpte en gang for veldig lenge siden, og det er nok en før "remaster versjon" fra gamle dagene. Skal sjekke ut den amerikanske versjonen, men siden jeg har kjøpt med SACD spiller er det grunn til å spørre seg om ikke alle PF snart kommer på SACD?
Hører Wish you... kommer i Februar på SACD.
Anyone???
Vi får håpe at den kommer i februar! Det er faktisk ca. 2 år siden multikanalsmixen for SACD ble gjort ferdig og masteringa for multikanal og stereo ble ferdiggjort.
Når det gjelder Pink Floyd så er det ei ku som ikke skal melkes for hardt, medlemmene ser nok helst at kua blir levedyktig ennå ei god stund slik at ho gir avkastning, derfor melkes kua litt nå...og litt da...slik at interessen holdes ved like hos publikum. Litt frustrende for oss audiophile. :-\
 
L

laban

Gjest
Hei

Hadde 3 eksemplarer her av Pink Floyd the wall da jeg skulle få et sett,det peneste eksemplaret(En meget snill gutt fra Fredrikstad som gav bort et eksemplar :) ) Platene ble vasket godt,da jeg oppdaget at det ene sette hadde tykkere vinyl?hmm opp på vekta yepp det var riktig det.
Da platene ble prøvd var det stor forskjell på lyden i den tynne å tykke utgaven,den tykke gikk seirende ut med glans til tross for litt mere slitt,det virket ut som det var snakk om to forskjellige mastringer?
Kan dette stemme?eneste forskjell jeg fant kosmetisk var på etikett på den ene plata som hadde et copyrights merke under Harvest logo.

Laban
 
Topp Bunn