The Rolling Stones, still going strong

Salty Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
2.974
Antall liker
1.838
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
3
Det er mange som fleiper med Rolling Stones...

Dette er bandet (sammen med Beatles) som fikk meg til å våkne musikalsk, tilbake i 1963. De har hatt en utrolig karriere som strekker seg over mer enn 50 år! 24 studioalbum, 11 livealbum, og over 200 millioner solgte album. Jeg lurer på hvilke av dagens døgnfluer som kan måle seg med det, om 50 år... :cool:

Det er absolutt på sin plass å gratulere dagens jubilant Mick Jagger, som fyller 70 år i dag!

Mick_Jagger_70.jpg


(Bildet er fra en konsert i London tidligere i år, i juli 2013)
 
Sist redigert:

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Der er vi helt enig Salty. Beatles og Stones var de første. (Stones var best)

Så kom de etterhvert alle de gode engelske banda fra 60tallet.

Og som du sier, hvor mange av dagens band vil bestå og fylle stadioner om 50 år?

Kan ikke komme på noen jeg.
 

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Innlegg
512
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
Gratulerer med dagen Mick Jagger :)

Og til tross for den fine (fleipete) tegningen så er jeg selv stor Rolling Stones fan, favorittalbum er 'Aftermath' pluss de fire som kom etterhverandre i '68-'72
 

nacka

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.11.2007
Innlegg
79
Antall liker
4
Torget vurderinger
1
Var på Stones i Hyde Park i beg av Juli. Fantastisk konsert og en skikkelig nostalgi tripp. Har vært på mange Stones-konserter hvorav Nya Ullevi i 1981 var den første. Nå spiller de bedre enn noen gang, og ryktene sier de kommer til Telenor Arena i oktober. Anbefales!
Nacka
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
For meg døde Stones litt med Brian Jones, men bevares, de har gjort mye bra etterpå også.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.119
Antall liker
9.429
Jeg har dyp respekt for Stones, men er nok mer fan av den andre gruppen. Disse to gruppene er vel de musikerene som har hatt størst innflytelse på populærmusikken de siste 50 år, dagens artister er nesten som statister å regne. Gratulerer med overstått dag, Mick.
Konsert i Oktober? Hmm................
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Jeg har dyp respekt for Stones, men er nok mer fan av den andre gruppen. Disse to gruppene er vel de musikerene som har hatt størst innflytelse på populærmusikken de siste 50 år, dagens artister er nesten som statister å regne. Gratulerer med overstått dag, Mick.
Konsert i Oktober? Hmm................
Har vel ikke noe i denne tråden å gjøre kanskje. Men den største innflytelsen på populærmusikken er det vel Dylan som har.

Stones til Telenor Arena i november går det rykter om.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.119
Antall liker
9.429
Har vel ikke noe i denne tråden å gjøre kanskje. Men den største innflytelsen på populærmusikken er det vel Dylan som har.
Gjø`kke no`. Dylan var bare en pjuskete visesanger i Woody Guthries stil da Stones og Beatles røsket opp i musikkbransjen. Det ble litt mer fart i sakene da han oppdaget at han kunne koble gitaren til en forsterker.







:cool:
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Beatles gjorde mye bra, men ble et forbannet tåpelig gjøgleband på slutten, og kastet heldigvis inn håndkleet før det ble for jævlig.
Stones sto seg bra gjennom 60 og første del av 70-tallet. Rocker fortsatt, selv om jeg fint hopper over skivene deres de siste 40 år eller så. De holder seg uansett forbilledlig unge.
Dylan kan jo faen ikke synge, men mye bra har´n gjort. ;)

oppsumert: mye bra på 60-tallet. :rolleyes:
 
N

nb

Gjest
Jeg har, av naturlige årsaker aldri sett The Beatles live, men har sett Stones to ganger. Selv om jeg ikke er oppvokst med de og ser på det som "kun et band" så synest jeg de leverer knakende gode konserter fortsatt, imponerede, alderen og hvor lenge der hat holdt på tatt i betraktning. En viss sentimental verdi har de siden de var den første ordentlige, store rockekonserten min samboer var på.

Hvor lenge ymse band holder seg er for øvrig en ganske irrelevant sammenligning, musikk har blitt en betydelig mindre andel av underholdningstilbudet enn det var for 30-40-50 år siden og dagens unge blir eksponert for så mye (ofte intetsigende) musikk at jeg tviler på at bestemte band og artiser blir med å forme en generasjon av musikklyttere som de kunne før. Personlig har jeg brukt mer tid på å spille multiplayer i Call of Duty enn hva jeg har brukt på å lytte til fryktelig mange gode band de siste 5 årene.

Det er eksempelvis levert mesterverk av REM og Radiohead på 90-tallet, men jeg tviler på at veldig mange som var la oss si i aldersgruppen 15-25 på den tiden vil definere sin musikalske oppvåkning basert på de bandene, det er og har vært for mye tilgjengelig å velge mellom. I disse tider er linken mellom talent, kvalitet på musikken og platesalg/popularitet ikke spesielt sterk. Putter man litt penger på ErosLoveking (evt spanderer noen runder i baren) så regner jeg med at han kan snakke hele kvelden og gjennom det påfølgende nachspiel om band knapt noen har hørt på men som leverer musikk laaaangt over nivået til dagens kjendiser innen bransjen.
 
Topp Bunn