The Nordic Ice Collection – Bang & Olufsen kler seg i ny vinterdrakt.

BeoIce (11 of 16).jpg


Vi nærmer oss vinter, og trofast mot sine tradisjoner introduserer Bang & Olufsen en ny kolleksjon med en årstidtilpasset farge på 6 av sine mest populære produkter.

Som vi har påpekt mange ganger tidligere er våre venner i Struer over middels opptatt av design og farger. Svært langt over middels for å være mer presis. For både utformingen til hvert enkelt produkt og fargesettingen, som ofte skjer i form av kolleksjoner blir veldig vektlagt både i produktutviklingen og i markedsføringen av produktene. Da er det litt betryggende når vi gjennom våre tester har erfart at denne vektleggingen av design ikke går på bekostning av det som er disse produktenes raison d'être – å gi en god lydopplevelse. Tvert imot konverterer B&O med sitt designfokus en god lydopplevelse til en god totalopplevelse. Dette er hva design og arkitektur handler om, og vi tror at dette er en viktig del av Bang & Olufsen sin produktfilosofi.

Nordic Ice Collection

Denne gangen er det altså en ny vinterkolleksjon som er presentert, og denne kolleksjonen består av seks ulike modeller i noe B&O har kalt Nordic Ice Collection. Fargen bygger på et fargepigment i aluminiumet som B&O kaller Frosted Rose – et navn som gir assosiasjoner til Rose Gold som vi hadde et nærmøte med i vår nylige test av stativhøyttalerne Triangle Comète 40th, og som var en farge vi fant gjenklang av i vårt testsett med Beoplay EQ. Fargen Nordic Ice er åpenbart veldig mye lysere, og kunne glatt gått rett inn i en scene av Fifty Shades of White dersom en film med den tittelen skulle dukke opp. Men da i den avdelingen der tingene tilter litt mot lilla.....

Les hele nyhetsartikkelen om Nordic Ice Collection hos Audiophile.no

BeoIce (12 of 16).jpg
 

Kommentarer

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
980
Link til alle artikler
407
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

  • 1
I dag har Bowers & Wilkins lansert 3 Signature-modeller i 700 S3-serien. Det dreier seg om de to toppmodellene i henholdsvis stativ og gulvstående utførelse. Og i tillegg har de for første gang i...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz 2024 laurdag og sundag

Vossajazz 2024 laurdag og sundag

  • 0
Eg gjer Hanna Paulsberg sine ord etter Tingingsverket laurdag til mine: “Do you Want my job? Do you want the hassle? Nei, det vil du neppe, men no er jobben gjort: Resten av Vossajazz 2024...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

  • 9
Bowers & Wilkins lanserte 600 S3 i fjor sommer, en serie som består av tre stereomodeller og en senterhøyttaler. Vi har hatt den største stativmodellen på en svært grundig test, og tar samtidig et...
Fortsett
Audiophile.no
Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

  • 2
Forrige helg var det to interessante HiFi-arrangement i hovedstadsområdet. Vi snakker om Oslo HiFi Show 2024 i Asker, og VårPuls 2024 hos Oslo Hifi Center i Oslo sentrum. Audiophile.no avla Oslo...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz - i lys loge!

Vossajazz - i lys loge!

  • 0
Ja folkens det er Vossajazz att, eg har alt skrive ei lita påminning i februar-dagboka. Opningskonserten er kl. 6 i Vossasalen på Park Hotel med Øyunn, dvs Siv Øyunn Kjenstad, om få timar når eg...
Fortsett
Audiophile.no
Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

  • 2
Denne gongen om mekaniske svakheiter, oppklaring av mistydingar, og Vossajazz. Og 5 øl frå KINN. Audioquest Red og Cobalt DAC problem Eg har lodda Red ei gong, og no slutta han atter å fungera...
Fortsett
Topp Bunn