The Dragtones!

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Kom dere ut av VM-tåka folkens, dette er ikke Baseballs, men ekte vare.

Hipp hurra og dra oss baklengs inn i fuglekassa. Et av to-tusen-og-elleves største høydepunkter blir å finne sted på Gamla fredag 25. februar!
Garage-Rock-arrangørene i Rock & Spesialreiser har prøvd å få det utrolige bandet THE DRAGTONES på en scene i Oslo, helt siden bandet ble startet med medlemmer i både LA og Stockholm, i 2008.
Stoltheten over å ha fått inn dette bandet ligger aura-tjukk utapå dette ivrige rockefolket og nå er tiden endelig inne til å få villskapen døtta opp en rockescene i Oslo.
www.youtube.com/watch?v=pwow6OxqeJg
www.youtube.com/watch?v=Q1TUQOo7RWw&feature=related

The Dragtones er navnet på superbandet med medlemmer ikke ukjente The Hives, Luis & The Wildfires, Hi Winders, The Barbwires og Fatboy.
M.a.o. Luis Arriaga – vocals (Luis & The Wildfires -US) + Per “The Hammer” Thorsell lead-guitar (Hiwinders- Swe) + Mike Barbwire (Barbwires- Swe) lead-guitar + Jörgen “Jugglo” Wall-Trommer (Ex-Fatboy-Swe) + Vigilante Carlstroem – El-Bass (The Hives – Swe).”
De låter helt avsinding bra og bandet spiller det man kan kalle skamløs rock’n’roll med stilen fra slutten av 50-tallet og begynnelsen av 60-tallet.
I Rockabilly og Garage-Rock-miljøene er denne type sen 50´s Rock´n´Roll lenge blitt kallt for Desperate Rock´n´Roll. En musikalsk trend med mange svarte og hvite villmenn som antente enda mere bensin på den første villskapen rocken hadde i ´54-58. Musikk-utrykket sådde spirene til det som utpå 60-tallet skulle bli Garage-Rockens gullalder, men i en tid der media konsentrerte seg om de pene melkehvite “Teen Idols-Bobby´ene”….
Dette kommer til å bli legendarisk og pratet om i mange år fremover. Don’t miss it og skal vi si noe mer på engelsk om Dragtones så må det bli at:

“The Dragtones are an international, nuclear powered musical molotov cocktail with members from the most vibrant and popular live bands on the desperate rock’n'roll scene in modern days.
Some parts taken from well renowned Luis & The Wildfires from the US, and some parts taken from Swedish bands like the legendary The Hi Winders, The Hives, The Barbwires & Fatboy.
Everything seems so obvious, and only the big ocean has kept these cats apart, because music wise, they’ve always been very close. The bands are diggin the savage, untamed style of the late 50?s and early 60?s desperate rock’n'roll. And I think it’s fair to say that this “new band” could be just what everybody has been waiting and hoping for.
Let’s all go back in time to when sex was safe and rock’n'roll was dangerous and considered the devils music. With The Dragtones you’ll see everything in a brand new way, and yes you will love it.
www.myspace.com/thedragtones

Den mystiske Oslo-gruppa The Mobsmen er stolte tradisjonsbærere av tradisjonell surfmusikk slik den ble framført i California tidlig på 1960-tallet. Med spiss Fendergitar-lyd overrøst med reverb og en superenergisk trommeslager som har skjønt alt, sendes tanker og følelser til klassiske surfband som Original Surfaris, Fender IV, The Pyramids og Eddie & the Showmen.
Dette dreier seg ikke om et ironisk U2-coverband hentet fra programmet “Norske talenter”. The Mobsmen er nemlig et vaskeekte surfband med humørsmittende sitringer i lufta og underliggende dufter av lettkledde piker med hotpants som sprader i solen langs kysten av California.
Ingen vet til dags dato hvem medlemmene i The Mobsmen er, selv om de prøver å stå fram her men det vi vet helt sikkert er at det blir en fest hver gang de entrer en scene!
www.myspace.com/themobsmen
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
The Dragtones!!!!!!!!!!

Glemte helt av å legge ved flygaren
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
The Dragtones!!!!!!!!!!

Kult! får se om det går i forhold til planen for kvelden. Er det billetter igjen?
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
The Dragtones!!!!!!!!!!

ikke forhåndssalg denne gangen, men det ryktes om mye interesse fra utabys. Hvem vet i en sprengkåt VM-by som ikveld. Vi håper (forventer) selvsagt godt med folk. Ekte musikk ække gratis som på piratbukta, kjenn deres besøkelsestid. ;)
 

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Innlegg
5.626
Antall liker
1.319
Konsert i kveld, platemesse på mono i morgen... Søkke ta, blir en hard helg !
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Hard helg? Bra helg spør du meg. Kvalitetshelg.

Overvar et par låter på soundcheck. Oi oi oi...............
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Fy f...........!!!

Sjelden har vi tapt 10 lapper med så stort glis om kjeften. Nesten så jeg begynner å snakke svenska for å ta unna køen med kvalitetsgroupies. Seriøst, dette sto langt over oppskrudde forventninger. Foreløpig årets desidert største snakkis, dumt for de gjøknepene som ikke var der.
 

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Heh

Etter youtube-klippet å bedømme må det ha vært en aldeles strålende kveld.
I Bergen har vi Rune Larsen og Tor Endressen til å ta seg av rockabilly-revival ::)

Jaja. Der skulle ein ha vøri.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Jepp, har fortsatt ikke helt kommet over "sjokket" over hvor bra det faktisk var. Lenge sien jeg har sett enkelte av tiggerstadens konsertgjengere med lang fartstid, pådra seg tilnærmet smileskade. Sjeldent stor spilleglede å se på en scene, bare såååååååååå utrolig tighte, med et showmanship og publikumstekke jeg knapt har sett. Seriøst, jeg har vært på et par konserter.....Skulle vært morsomt å få en "proffuttalelse" fra f.eks gitar-Haugen i Hellbillies.
Som sagt det svei i lommeboka, men verdt det, hver bidige krone.

Hva sier du Roberten?
 

espege

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.09.2009
Innlegg
881
Antall liker
692
Sted
BERGEN
Torget vurderinger
71
Townes skrev:
Heh

Etter youtube-klippet å bedømme må det ha vært en aldeles strålende kveld.
I Bergen har vi Rune Larsen og Tor Endressen til å ta seg av rockabilly-revival ::)

Jaja. Der skulle ein ha vøri.
Bergen har The Better Men Than You (http://www.youtube.com/watch?v=2XZIWGDisAA)... som forøvrig spiller på Back to Beat Weekender'en på Jacobs denne påsken (sammen med de purunge mossingene i eminente Death by Unga Bunga).

mvh (e)
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
espege skrev:
Townes skrev:
Heh

Etter youtube-klippet å bedømme må det ha vært en aldeles strålende kveld.
I Bergen har vi Rune Larsen og Tor Endressen til å ta seg av rockabilly-revival ::)

Jaja. Der skulle ein ha vøri.
Bergen har The Better Men Than You (http://www.youtube.com/watch?v=2XZIWGDisAA)... som forøvrig spiller på Back to Beat Weekender'en på Jacobs denne påsken (sammen med de purunge mossingene i eminente Death by Unga Bunga).

mvh (e)

Forgjengeren var The Tranceplants. Traff min bedre halvdel etter en konsert med de, kvelden før EU-valget i 1994. 8)

Unga Bunga er våre "nye" mossefavoritter. Sett de 10+ ganger til nå. :D
 

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Innlegg
5.626
Antall liker
1.319
ErosLoveking skrev:
Jepp, har fortsatt ikke helt kommet over "sjokket" over hvor bra det faktisk var. Lenge sien jeg har sett enkelte av tiggerstadens konsertgjengere med lang fartstid, pådra seg tilnærmet smileskade. Sjeldent stor spilleglede å se på en scene, bare såååååååååå utrolig tighte, med et showmanship og publikumstekke jeg knapt har sett. Seriøst, jeg har vært på et par konserter.....Skulle vært morsomt å få en "proffuttalelse" fra f.eks gitar-Haugen i Hellbillies.
Som sagt det svei i lommeboka, men verdt det, hver bidige krone.

Hva sier du Roberten?
Det er bare å smile og nikke, det her var stort. Det var schvært !
Jeg ble bortimot nykter i løpet av konserten fordi det ikke nyttet å løsrive seg og gå til baren for å få påfyll. Oi oi oi. Jeg skulle virkelig ønske at denne konserten ble utsolgt, for jeg unner flest mulig en slik vitamininnsprøytning.
 

espege

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.09.2009
Innlegg
881
Antall liker
692
Sted
BERGEN
Torget vurderinger
71
ErosLoveking skrev:
espege skrev:
Townes skrev:
Heh

Etter youtube-klippet å bedømme må det ha vært en aldeles strålende kveld.
I Bergen har vi Rune Larsen og Tor Endressen til å ta seg av rockabilly-revival ::)

Jaja. Der skulle ein ha vøri.
Bergen har The Better Men Than You (http://www.youtube.com/watch?v=2XZIWGDisAA)... som forøvrig spiller på Back to Beat Weekender'en på Jacobs denne påsken (sammen med de purunge mossingene i eminente Death by Unga Bunga).

mvh (e)

Forgjengeren var The Tranceplants. Traff min bedre halvdel etter en konsert med de, kvelden før EU-valget i 1994. 8)

Unga Bunga er våre "nye" mossefavoritter. Sett de 10+ ganger til nå. :D
Og bekreftede rykter kan fortelle at også the Tranceplants gjør et "one-off" sett på Jacob's (Bergen) i påsken... det skulle vel bli en 8-9 år siden forrige "gjenforening".

(e)
 
Topp Bunn