The Clash ny-utgivelser

• Trådstarter Jim.I.Hendriksen
  • Startdato
Z

Zomby_Woof

Gjest
Låter fint. Skal ikke si at jeg har gjort noen direkte sammenligninger, men de låter bra (vinyl).

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
En som mener dette om London Calling..."I have the Simply Vinyl greatest hits and an old US Pressing of this record. This version is by far better and make the Clash sound amazing. You won't be disappointed on this purchase. Sounds like it was meant to be heard and begs to be turned louder."

Z_W; er det Sony utgivelser du har? Ser at MoV også har gitt ut Clash...

Sist redigert:
Z

Zomby_Woof

Gjest
Ooohh.. MoV, står det på stickeren i boksen... Var da pokker til utvalg.... Uansett låter de riktig fint.

Men i linken din står det 180g, som mine, og Sony som label? Er det samme, eller er det to forskjellige utgivelser? Boksen min ser helt lik ut som den i linken din. Bildet ser litt mer rosa ut, men det kan lett være fotograferingen.

Sist redigert av en moderator:
J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Jeg har ikke mange plater fra MoV men de jeg har overrasket meg positivt.

I flg. "reklamen" fra Sony så er det Clash som har re-mastret deres ny-utgivelser og de har brukt original tapene...kanskje jeg må kjøpe en fra hver...:)

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Ooohh.. MoV, står det på stickeren i boksen... Var da pokker til utvalg.... Uansett låter de riktig fint.

Men i linken din står det 180g, som mine, og Sony som label? Er det samme, eller er det to forskjellige utgivelser? Boksen min ser helt lik ut som den i linken din. Bildet ser litt mer rosa ut, men det kan lett være fotograferingen.
Hvis du sjekker The Garden sine sider så ser det ut som om det finnes MoV utgivelser (EU utgivelser..) og Sony US (Epic som ga dem ut originalt..Epic er jo et Sony selskap..)..

http://thegarden.no/?search_str=the+clash&search_sub=S%F8k&do_search=1

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
34.832
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
London calling har haft god lyd från begynnelsen, så låter denne bedre så veit ikke jeg:eek: Ellers kjøpte jeg Give em plata fra MOV og den har fått ett bra lyft sammenlignet med orginalen, mer fyldighet i mellanton og skrudd opp basen for mer fundament.
Debut plata liker jeg US-press bedre pga låtvalg, Complete control finnes med der:)

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Antall liker
2.604
Torget vurderinger
7
Jeg synes disse nye utgivelsene er veldig gode, jeg har fulgt de fra begynnelsen omtrent og har hatt mange utgivelser opp igjennom tiden, imo veldig veldig bra gjort og håper flere ree utgivelser følger opp denne trenden lydmessig

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Jeg synes disse nye utgivelsene er veldig gode, jeg har fulgt de fra begynnelsen omtrent og har hatt mange utgivelser opp igjennom tiden, imo veldig veldig bra gjort og håper flere ree utgivelser følger opp denne trenden lydmessig
Snakker du MoV eller Sony sine her? Kanskje begge?

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
34.832
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1

clash

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
3.427
Sted
Drammen
Mov utgivelsene er i hus her. De låter helt utmerket.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Da er det sikkert samme mastringen men Sony presser i US og MoV i Europa(Holland?).

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
34.832
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Litt små syk hele helgen:p men fikk samboer og kjøre meg ned til platebaren og handle noen plater:)

På tider med Sandinista på vinyl:rolleyes:
DSC_0652.jpg

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
34.832
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Kan rapportere att lyden er veldigt god! luftigt og stort lydbilde og ett herligt rytmiskt fundament i P.Simmons bas:)

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
34.832
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Kom over en 1a press av London calling i London:rolleyes: matrise nr
  • Matrix / Runout (Variation 1: Etching Side A): 'ty-cbs' 'CBS-S-CLASH-3-A-3' 'CL-1-2-A-3' Med Train in vain som extra spor side D
  • Har to ex sen tidl en Holland press og en 30year ann. I utgangs punktet låter LC meget bra, men den org press er bare så mye bedre! Detaljer og åpenhet i lyden i særklasse:eek: Har nå ikke hørt den siste pressen så sammenligningen der får være usagt tilsvidere.......

DSC_1916.jpg

Sist redigert:

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
34.832
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Og en org av første plata blev også med hjem, litt skremmende mint cond på denne for og va en pønk plate:eek: Og den spiller fletta av min gamle us-press! Gjett vilken?

DSC_1920.jpg

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Antall liker
2.604
Torget vurderinger
7
Må bare si at the clash er jo bare bra uansett pressing :), er en glede hver gang man setter på noe av de

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
34.832
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Må bare si at the clash er jo bare bra uansett pressing :), er en glede hver gang man setter på noe av de
Jepp! Men det att LC plata var så mye bedre i lyden var litt overraskende!
Synd den har ett styggt hakk i Wrong em boyo sporet bare:p får vel finne ett til ex da.

Topp Bunn