The Christian, en trevejs - fra Duelund-sølet!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • CC61231

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Innlegg
    263
    Antall liker
    174
    Sted
    Malmö
    Det må være et kolossalt marked for høflighetskurs i Danmark. Eller motsatt.
    Du mener kanskje også tråden skal lukkes og flyttes til en "runketraad"?
    Hvorfor kan ikke dere forpulte lavlandsbønder :D være litt høflige?
    til nu har jeg syntes dette forum var et af de bedste i norden, men du er redigert grunnet brudd på regelverk. . Modifix bygge højttalere som han mener de skal bygges. Fair om der er andre meninger, men I bliver fornærmet som gamle kærringer over han ikke ændrer strategi på grund af jeres "konstruktive" input...

    Hvis I ikke kan lide hvad der bygges er der ganske mange herlige projekter at kaste sig over istedet - læs dog dem istedet.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.479
    Antall liker
    102.680
    Torget vurderinger
    23
    Du har jo misforstått totalt da (vel, kanskje ikke punktet om at jeg er en idiot - det kan godt være og det plager meg ikke heller) - men det jeg prøvde å si er at det går an å ta en hyggeligere TONE når en kritiserer sine kritikere, vi er litt lei av danskenes røv-pis-lort-klaphatte beskrivelser av de som ikke automatisk er enige eller kanskje stiller kritiske spørsmål. Personlig har jeg for øvrig ikke kommentert Modifix' bygge i det hele tatt - ingen grunn til det fra min side, han er en kompetent og ærlig DIY'er slik de skal være. Klassisk dansk reaksjon da å gyve løs på meg som person - en som IKKE har kritisert en gang!
     

    Finnogangela

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    83
    Antall liker
    56
    Du har jo misforstått totalt da (vel, kanskje ikke punktet om at jeg er en idiot - det kan godt være og det plager meg ikke heller) - men det jeg prøvde å si er at det går an å ta en hyggeligere TONE når en kritiserer sine kritikere, vi er litt lei av danskenes røv-pis-lort-klaphatte beskrivelser av de som ikke automatisk er enige eller kanskje stiller kritiske spørsmål. Personlig har jeg for øvrig ikke kommentert Modifix' bygge i det hele tatt - ingen grunn til det fra min side, han er en kompetent og ærlig DIY'er slik de skal være. Klassisk dansk reaksjon da å gyve løs på meg som person - en som IKKE har kritisert en gang!
    Enig i at tonen (ligesom impedansen:)? bør/må kunne korrigeres:) Herunder at der ikke kastes smuds på baggrund af nationalitet, yrke eller domestiske højdemeter eller mangel på samme. Har besøgt jeres smukke land med fruen på mc og kommer gerne igen; når veiret er gott, betyder prisen på agurk mindre:)

    Angreb på eller kategorisering af personer eller nationaliteter er for mig at se unødvendige og tjener i bedste fald (udover at afsenderen får luft for sin frustration) blot til at forstyrre den viden, der kunne komme af forskellige synspunkter.

    Vi er vel alle blevet lidt klogere på impedanskorrektion på det teoretiske/simulerede plan, ikke mindst tak være Kortvarigs indsats (som Snicker-Is vel rettelig bør takkes for sin andel i at have tilskyndet til:).

    Hvordan og om korrektionen fungerer i praksis kan vel kun direkte sammenligninger af med og uden afgøre, det står jo enhver frit for at efterprøve, om man så lyster.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Denne tråden er både god og lærerik - en typisk tråd på dette forum - et veldrevet forum dansker og svensker nok misunner oss. Hvorfor, tror jeg nok vi skal rose forumets eier for - Høvdingen - da andre forum skifter eier/legges ned/gror til/osv osv mens Hifisentralen målbevisst er eid og drevet av en dyktig og entusiastisk kar som kun har tenk forumets beste og kun det.

    At den nasjonalistsike følelese blander seg litt med den enkeltes dyptgående hi-fi interess, syntes jeg vi må tåle. Men klart hyggeligere å lese om en bokstavelig talt hyggeligere tone finner sted :)

    Anno 2016 dreier dette seg fortsatt kun om hi-fi og musikk :)
     

    Dyret

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Innlegg
    2.155
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan går det med byggingen? Alt for lenge siden det har kommet noen bilder fra Danmark :rolleyes:
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Fantastisk fine HT. Når vi har sett mye av prosessen før dette bilde er jeg selvsagt spent på resultatet. Herlig tråd. Hvorledes lyder de? :)
     

    Modifix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    261
    Antall liker
    510
    Og specielt til Christian, som jeg ved læser med: forpladerne er ikke i højglans, det er blitzen der skruer lidt på udtrykket ..

    Der eksperimenteres lidt med niveautilpasning:

    RIMG1016.jpg

    RIMG1018.jpg


    Og gamle Brutalis finder sig i stort set alt ..

    RIMG1017.jpg
     

    Modifix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    261
    Antall liker
    510
    Fandrese: De har en forundelig evne til at gengive omtrent alt hvad der er på pladerne ..

    Lige nu har jeg stort set Bjørn Berge igang med Deathletter, i stuen!
     
    Sist redigert:

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.359
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Fet låt :)

    Har du nærbilde av finishen på de? Jeg holder på å bygge selv, og lurer på hva jeg skal gjøre med mdfen...
     

    Modifix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    261
    Antall liker
    510
    Roadrune:

    Jeg har brugt MDF på disse forplader. Alle vinklede samlinger er limet med indendørs PVA-trælim, da det viste sig at være den stærkeste løsning.

    Det er bare at slibe sig frem med korn 200 - 400 - 800, til du er træt i ansigtet, så male, lade malingen tørre (hvilket var et problem i det danske "forår"), slibe fille, slibe og male så mange gange det er nødvendigt for et tåleligt resultat.

    I mine næste mange projekter vil jeg overveje at bruge Valchromat. Det er en slags ûber-MDF der er ca. lige tæt hele vejen gennem pladen, da det især er MDF-
    pladekernen der suger maling så man kan blive helt gråskægget af det ..

    Valchromat fås også gennemfarvet i en del hyggelige farver.

    RIMG1020.jpg

    RIMG1025.jpg
    RIMG1022.jpg
     

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.359
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Er det sort halvblank (40) du har brukt? Hva har du på sidene? Kun en annen farge?

    Det ser i alle fall bra ut :)
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Hmm jeg synes nu de højttalere fortjener et bedre liv.
     

    Dyret

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Innlegg
    2.155
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Hei!

    Må gratulere med flotte høyttalere. Er dette noe du har tegninger på, eller noe du har utviklet selv?
    Har veldig lyst til å dykke ned i det dere dansker driver med, og om det er mulig å få tak i tegninger kunne det vært veldig morro.

    Igjen. Gratulerer med virkelig flott håndverk!
     

    Modifix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    261
    Antall liker
    510
    Ja, de er udviklet af mig så det er selvfølgelig noget jeg har tegninger over. Duelundskolen har været en stor inspirationskilde og min flinke chauffør sagde da osse: "bliver de ikke lidt bedre, hver gang du får samlet et sæt nye højttalere?" ;o)

    De kan både spille højt og lavt, i både hårde rum og i rum der nok er tunet en del mere til lydgengivelse.
    Enhederne er nok det bedste kompromis imellem en fornuftig pris og et moderne design uden derfor at være designet til døde.
    Meget kan varieres og skræddersys til den enkelte kunde, den imaginære kugleskal med de enkelte enheder på, kan tilrettes lytterens lyttehøjde og afstand til højttaleren. Jeg ville ha' bygget højttalerne 27 cm brede, kunden ville hellere ha' dem 30 brede, så de passede til andre indretningsdetaljer.
    Udgangspuktet for den fysiske højde var 123,2 cm men Christian ville gerne ha' lidt lavere fysisk højde, så vi sluttede på 117,x.
    Bassen spiller ind i et ca. 65 liter lukket matrixdæmpet kabinet med en kontrolleret utæthed, hvilket slet ikke er for meget.
    Resonansfrekvensen ligger omkring 35-36 Hz. i en tilspillet højttaler, så den passer også fint til mindre rum.
    Mellentonen dækker lidt mere end tre oktaver, fordi jeg mener den egner sig til det, uden irriterende elementer.
    Diskanten fik de bedste seriekomponenter, der lige var råd til indenfor prisrammen og spiller, hvis jeg må sige det, ganske fremragende!

    Dette er vist den eneste højttaler på markedet der er bygget i denne grad til kundespecifikationer. Og den kan selvfølgelig gentages hvis interesse haves.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn