The best studio monitor PresentDayProduction ever used?

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Innlegg
3.049
Antall liker
2.511
Jeg klikket på denne videoen fordi mange kjenner Mark&James som blodfan av ATC monitorer. Og da spesielt deres 3" dome mellomtone.
Videoene presenterer noen kjente men for meg flere nye produktnavn i dette bygget som har pirret nyskjerrigheten min.


Analogt delefilter som de ender opp med ikke benytte, men som likevel virker meget intressant.

Volt speakers

BlieSMa speakers

Trinnov MC Pro

Leverandør av BlieSMa
At SoundImports, you can find the acclaimed BlieSMa tweeters. BlieSMa built its reputation by building tweeter designs that are at the top of the driver design industry. The tweeters come in pairs and come in two versions: aluminium and beryllium - one of the best material available to speaker drivers manufacturers today. BlieSMa T34B-4 Beryll
 
Sist redigert:

duc916

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
2.292
Antall liker
2.505
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
3
Har brukt og bruker 2/3 veis filtrene fra Xkits, funker helt greit til prisen...
 

Audiogear.no

Bransjeaktør
Ble medlem
19.03.2021
Innlegg
196
Antall liker
295
Sted
Holmestrand
Torget vurderinger
0
Det er et fint og enkelt design på den monitoren der. Ikke mye som slår en klassisk 3-veis, om man har plass til det (eller ønsker det) som monitorer 😁

Har hørt en tilsvarende "budsjettversjon" med Daytons Reference-drivere hele veien, og det låter ikke ueffent det heller!
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.302
Antall liker
16.374
Sted
Østfold
Hvordan kunne de tenke tanken at faseshift ved 140hz kunne komme fra høyttaleren?
 

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Innlegg
3.049
Antall liker
2.511
Mark har tatt seg bryet med å svare på mange av spørsmålene på YT. Trinnov boksen til 70k + var det jeg mest anså som show stopper for et to kanals høytaler-prosjekt. Men slik det ser ut er den ikke ment til annet enn Atmos delen.
1665049728350.png
 
Topp Bunn