TEST: Urbanista Miami – hodetelefonene som fyller bassbehovet, og vel så det

UrbamnistaMIami (4 of 17).jpg


Disse svenske ANC-hodetelefonene som vi har hatt på en grundig test skiller seg absolutt ut fra mengden. Men er det en god nyhet?

Svenske Urbanista har holdt på en ganske god stund med å lage hodetelefoner. Både over-ear modeller og in-ear. Og så er det en greie med at jeg blir litt glad når noen produsenter og produkter er tydelige. Og der har vi Urbanista i et nøtteskall, etter mitt inntrykk fra Miami og den generelle produktprofilen. Dette er ikke hodetelefonene for de som mener at en kaffikopp skal drikkes på trappa. Eller på en stubbe i skauen. Eller sagt på en annen måte – jeg tror ikke dette er hodetelefonene for Trygve Slagsvold Vedum!

Design og komfort.


Allerede på innpakningen blir det avslørt at Svenskene vet hva de holder på med i øvelsen design og branding. Jeg får en utpreget premiumfølelse av å pakke ut den doble esken, og en medfølgende hardcase har en kvalitet som du må opp i ganske høy prisklasse for å matche.

Det jeg kanskje like mye blir fascinert av er designet på selve hodetelefonene. En kjent arkitekt sa en gang at en vakker stol skal se ut som den er god å sitte i. Og det er en presis beskrivelse av Miami sitt design – de ser ut som om de er uforskammet komfortable, kanskje til og med enda mer komfortable enn de egentlig er. Og det er faktisk det forholdet som gjorde at Miami er et testprodukt jeg ble fristet til å teste. Det klare designuttrykket er så tydelig og utpreget soft at jeg bare måtte finne ut om det stemte.

Og deg det gjør det. Ganske moderat vekt i kombinasjon med myk polstring gjør vanligvis underverker for enhver hodetelefon. Og så kunne det sideveis trykket mot ørene vært en anelse mindre, men det er klart godkjent som det er.

Materialbruk er ellers en kombinasjon av kunstlær og plast. Og bøylene som selvfølgelig har en indre metallkjerne har også fått vekten kraftig redusert av at det ikke er massive aluminiumstenger, men har et c-formet tverrsnitt med et hult indre som gir en effektiv vektreduksjon.

Urbanista Miami er i utgangspunktet tilgjengelig i 4 farger, og testeksemplaret har en ganske intens plommerød farge. De skiller seg definitivt ut i mengden, selv om min favorittfarge for Miami utypisk er de hvite eksemplarene. Det er noe med at denne fargen uthever det ultrasofte designet på Miami....

Les hele testen av Urbanista Miami hos Audiophile.no

UrbamnistaMIami (14 of 17).jpg
 

Kommentarer

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
988
Link til alle artikler
410
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Thalia V2024 – Forbedret håndlaget innstegsmodell fra Erzetich

Thalia V2024 – Forbedret håndlaget innstegsmodell fra Erzetich

  • 0
Blaz Erzetich har sendt oss en melding om at de lanserer en forbedret utgave av sine rimeligste håndlagede hodetelefoner. Den nye modellen heter V2024, og skal ha mange forbedringer. Erzetich...
Fortsett
Audiophile.no
X Diamond Signature Edition – ny raffinert toppmodell fra Estelon

X Diamond Signature Edition – ny raffinert toppmodell fra Estelon

  • 2
Classics-serien til Estelon er den desidert mest omfangsrike serien, der vi finner de aller fleste modellene. Og toppmodellen i Classics-serien har nettopp fått en Signature Edition med svært...
Fortsett
Audiophile.no
Platesmaking 1-24, på 8. påskedag. Bare norsk, i grenseland mellom det meste.

Platesmaking 1-24, på 8. påskedag. Bare norsk, i grenseland mellom det meste.

  • 0
På nytt har det gått alt for lang tid siden forrige platesmaking. Og atter en gang lover jeg at det ikke skal bli like lang tid til neste korsvei. I mellomtiden kan dere kose dere med et helnorsk...
Fortsett
Audiophile.no
Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

  • 2
I dag har Bowers & Wilkins lansert 3 Signature-modeller i 700 S3-serien. Det dreier seg om de to toppmodellene i henholdsvis stativ og gulvstående utførelse. Og i tillegg har de for første gang i...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz 2024 laurdag og sundag

Vossajazz 2024 laurdag og sundag

  • 0
Eg gjer Hanna Paulsberg sine ord etter Tingingsverket laurdag til mine: “Do you Want my job? Do you want the hassle? Nei, det vil du neppe, men no er jobben gjort: Resten av Vossajazz 2024...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

  • 9
Bowers & Wilkins lanserte 600 S3 i fjor sommer, en serie som består av tre stereomodeller og en senterhøyttaler. Vi har hatt den største stativmodellen på en svært grundig test, og tar samtidig et...
Fortsett
Topp Bunn