TEST: LG Tone Free HBS-FN7 – Ja takk, alt det der…

LG_TF_HBS-FN7-8.jpg

LG har samarbeidet med Meridian om lydprodukter en stund. Det inkluderer LG sine helt trådløse øreplugger, og vi har undersøkt hva dette samarbeidet har resultert i gjennom toppmodellen Tone Free HBS-FN7

Selv om LG er en av de virkelig dominerende gigantene innen TVer ikke minst takket være OLED-panelene, har de bare hatt moderate markedsandeler innen lydprodukter. LG sin innsats er begrenset til tre hovedområder, som er lydplanker, trådløse blåtannhøyttalere og øreplugger. Og det er sistnevnte kategori vi nå tar for oss med testen av Tone Free HBS-FN7.

Markedet for helt trådløse øreplugger har ikke akkurat stagnert de siste årene, og LG har også deltatt med modeller i HBS-serien. Den modellen vi har til test er toppmodellen HBS-FN7. Den har et design som kan minne om AirPods Pro med sitt stangkonsept, men dette konseptet er det etter hvert svært mange andre trådløse øreplugger som har. Og HBS-FN7 er proppfull av tilleggsegenskaper som vi skal komme inn på etter hvert. Men det interessante spørsmålet er selvfølgelig om LG her har prioritert masse «bells and whistles» foran god lyd. Også det kommer vi tilbake til.

Meridian Audio

Det er interessant å legge merke til at store produsenter som i utgangspunktet burde ha rikelig ressurser til å opparbeide egen spisskompetanse likevel går til andre renommerte produsenter for et samarbeide når de beveg er seg inn i et terreng som er litt på siden av deres ultimate komfortsone. Vi har selvfølgelig sett det med Huawei sitt samarbeid med Leica og Devialet for henholdsvis kameraoptikk og lyd. Og på samme måte har LG gått til Meridian Audio når de skal få utviklet DSPer for sine beste lydproduktet. Meridian er vel kjent for flertallet av våre lesere. De holder til i Huntingdon, en halvtimes biltur nordvest for Cambridge, og har syslet med HighEnd audio siden 1977. I den siste tiden har de fått ekstra mye oppmerksomhet på grunn av formatet MQA og evigvarende diskusjoner rundt dette som er utviklet av CEO Bob Stuart i samarbeid med Peter Craven.

I dagens produktutvalg har samarbeidet mellom LG og Meridian materialisert seg i form av toppmodellene i LG sitt sortiment av Sound Bar, i PL- og PN-serien av trådløse høyttalere, og ikke minst i de trådløse ørepluggene der vi nå tester toppmodellen.

Også mobiltelefoner har vært en arena der LG har samarbeidet på noen modeller. Men som kjent har LG nå dessverre trukket seg ut av dette segmentet....

Les hele testen hos Audiophile.no

LG_TF_HBS-FN7-9.jpg

Kommentarer

morbid

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2018
Antall liker
650
Hvordan er mikrofonene og samtalekvalitet på dissa?

Audiophile.no

Bransjemedlem
Ble medlem
02.06.2020
Antall liker
359
Torget vurderinger
0
Hvordan er mikrofonene og samtalekvalitet på dissa?
Jeg gjorde ingen grundig test av samtalekvaliteten - jeg vektlegger primært musikklytting. Men på en enkel telefonsamtale fikk jeg tilbakemelding om bra lyd fra den jeg snakket med, på direkte spørsmål fra meg. Mer utdypende enn det kan jeg dessverre ikke svare.

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
359
Link til alle artikler
215
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Forsterkar utanfor det normale – sommarsoge

Forsterkar utanfor det normale – sommarsoge

• 13
Nokre forsterkarar går under radaren, av ymse grunnar. Her skal eg omtale ein av dei; soundMAXX I dag har forsterkarteknologien kome svært langt innan tre retningar. Den eldste teknologien er...
Fortsett
Audiophile.no
Jubileumsmodellen Pro-Ject Debut Pro – ikke akkurat en Debutant

Jubileumsmodellen Pro-Ject Debut Pro – ikke akkurat en Debutant

• 2
Vinylgiganten Pro-Ject fyller 30 år, og markerer det med en jubileumsmodell i volumserien Debut. Og Debut Pro er noe langt mer enn en vanlig Debut som er litt ekstra pen i tøyet, pyntet til fest...
Fortsett
Audiophile.no
Beoplay EQ – Nye flaggskip fra Struer

Beoplay EQ – Nye flaggskip fra Struer

• 0
B&O lanserer ikke nye modeller av helt trådløse øreplugger like ofte som enkelte andre produsenter. Men når de først gjør det, er det ofte grunn til å bokstavelig talt spisse ørene. Vårt første...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: Reavon UBR-X200 – en HighEnd universalspiller med tyngde

TEST: Reavon UBR-X200 – en HighEnd universalspiller med tyngde

• 0
JB Forlag har fått agenturet for det rykende ferske merket Reavon, som har to 4k-spillere i porteføljen. Vi har hatt Norges første eksemplar på testbenken. Den 12 juli kunne vi melde om Reavon...
Fortsett
Audiophile.no
Never Stop Exploring - Annerledes radiostasjon for ekspedisjoner fra Sonos Radio prøvelyttet

Never Stop Exploring - Annerledes radiostasjon for ekspedisjoner fra Sonos Radio prøvelyttet

• 0
Sonos har det siste året satset mye på sin Sonos Radio. I dag lanserer de et nytt spesielt initiert av selskapets seneste kreasjon Sonos Roam, i samarbeid med The North Face. Da Sonos lanserte...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: Bowers & Wilkins PI7 – Den nye kongen på haugen

TEST: Bowers & Wilkins PI7 – Den nye kongen på haugen

• 0
Den 20 april lanserte B&W en digital presselansering av sine to første helt trådløse øreplugger PI7 og PI5. De følger to halvkablede PI3 og PI4. Nå har vi hatt toppmodellen PI7 på en grundig test...
Fortsett
Topp Bunn