TEST: LG Tone Free HBS-FN7 – Ja takk, alt det der…

LG_TF_HBS-FN7-8.jpg


LG har samarbeidet med Meridian om lydprodukter en stund. Det inkluderer LG sine helt trådløse øreplugger, og vi har undersøkt hva dette samarbeidet har resultert i gjennom toppmodellen Tone Free HBS-FN7

Selv om LG er en av de virkelig dominerende gigantene innen TVer ikke minst takket være OLED-panelene, har de bare hatt moderate markedsandeler innen lydprodukter. LG sin innsats er begrenset til tre hovedområder, som er lydplanker, trådløse blåtannhøyttalere og øreplugger. Og det er sistnevnte kategori vi nå tar for oss med testen av Tone Free HBS-FN7.

Markedet for helt trådløse øreplugger har ikke akkurat stagnert de siste årene, og LG har også deltatt med modeller i HBS-serien. Den modellen vi har til test er toppmodellen HBS-FN7. Den har et design som kan minne om AirPods Pro med sitt stangkonsept, men dette konseptet er det etter hvert svært mange andre trådløse øreplugger som har. Og HBS-FN7 er proppfull av tilleggsegenskaper som vi skal komme inn på etter hvert. Men det interessante spørsmålet er selvfølgelig om LG her har prioritert masse «bells and whistles» foran god lyd. Også det kommer vi tilbake til.

Meridian Audio

Det er interessant å legge merke til at store produsenter som i utgangspunktet burde ha rikelig ressurser til å opparbeide egen spisskompetanse likevel går til andre renommerte produsenter for et samarbeide når de beveg er seg inn i et terreng som er litt på siden av deres ultimate komfortsone. Vi har selvfølgelig sett det med Huawei sitt samarbeid med Leica og Devialet for henholdsvis kameraoptikk og lyd. Og på samme måte har LG gått til Meridian Audio når de skal få utviklet DSPer for sine beste lydproduktet. Meridian er vel kjent for flertallet av våre lesere. De holder til i Huntingdon, en halvtimes biltur nordvest for Cambridge, og har syslet med HighEnd audio siden 1977. I den siste tiden har de fått ekstra mye oppmerksomhet på grunn av formatet MQA og evigvarende diskusjoner rundt dette som er utviklet av CEO Bob Stuart i samarbeid med Peter Craven.

I dagens produktutvalg har samarbeidet mellom LG og Meridian materialisert seg i form av toppmodellene i LG sitt sortiment av Sound Bar, i PL- og PN-serien av trådløse høyttalere, og ikke minst i de trådløse ørepluggene der vi nå tester toppmodellen.

Også mobiltelefoner har vært en arena der LG har samarbeidet på noen modeller. Men som kjent har LG nå dessverre trukket seg ut av dette segmentet....

Les hele testen hos Audiophile.no

LG_TF_HBS-FN7-9.jpg
 

Kommentarer

morbid

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2018
Innlegg
4.056
Antall liker
2.521
Hvordan er mikrofonene og samtalekvalitet på dissa?
 

Audiophile.no

Bransjemedlem
Ble medlem
02.06.2020
Innlegg
500
Antall liker
954
Torget vurderinger
0
Hvordan er mikrofonene og samtalekvalitet på dissa?
Jeg gjorde ingen grundig test av samtalekvaliteten - jeg vektlegger primært musikklytting. Men på en enkel telefonsamtale fikk jeg tilbakemelding om bra lyd fra den jeg snakket med, på direkte spørsmål fra meg. Mer utdypende enn det kan jeg dessverre ikke svare.
 

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
954
Link til alle artikler
401
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Apple Music mot Spotify – Stig Arne si dagbok for januar 2024

Apple Music mot Spotify – Stig Arne si dagbok for januar 2024

  • 6
Denne gongen er det strøymetenestene som får gjennomgå. Dei som alle nyttar, og som alle klagar på. For andre gong på rad skal eg koma attende til noko eg har lova å kome attende til. Sist var...
Fortsett
Audiophile.no
Minimesse hos Acoustic Tuning i Trondheim

Minimesse hos Acoustic Tuning i Trondheim

  • 0
Acoustic Tuning hadde invitert utvalgte kunder til en minimesse lørdag 27.1.23 i sine lokaler på Sorgenfri i Trondheim. Audiophile.no var til stede, og hadde et interessant og hyggelig møte med...
Fortsett
Audiophile.no
Klimax Solo 800 - ny flaggskipforsterker fra Linn

Klimax Solo 800 - ny flaggskipforsterker fra Linn

  • 3
Linn har lansert et monster av en effektforsterker. Si god morgen til Linn Klimax Solo 800. Linn har lenge hatt en velutviklet forsterkerserie på tre ulike nivåer, og med flere effektklasser i de...
Fortsett
Audiophile.no
"I DAG SPELAR DET GODT" – Stig Arne si dagbok desember 2023

"I DAG SPELAR DET GODT" – Stig Arne si dagbok desember 2023

  • 2
I dag spelar det godt, og det smakar godt. Litt om lyden frå stereoanlegga våre heilt generelt, ispedd litt psykologi; og resten av jolaølet. Du har sikkert erfart det sjølv. Einskilde dagar...
Fortsett
Audiophile.no
Galaxy Unpacked 2024 – AI is coming

Galaxy Unpacked 2024 – AI is coming

  • 0
Onsdag 17. januar hadde Samsung samlet over tre hundre personer i Colosseum kino. Og selvfølgelig var det den årlige lanseringen Galaxy Unpacked som var anledningen, overført Live fra San Jose i...
Fortsett
Audiophile.no
Augnestikkarar og jolaøl – Stig Arne si dagbok november 2023

Augnestikkarar og jolaøl – Stig Arne si dagbok november 2023

  • 0
For ein gongs skuld har eg helde lovnaden med å koma attende til noko eg har lovt tidlegare: Å samanlikna Dac-ane Audioquest Dragonfly Cobalt og Red. Og Cayin RU6. Og mengder med jolaøl, men det...
Fortsett
Topp Bunn