TEST: Bose QCE II møter Pixel Buds Pro i Tombstone…

A (1 of 1).jpg


Ved en tilfeldighet ankom disse to testobjektene omtrent samtidig. Og siden dette er to kandidater som kjemper i stort sett samme terreng, og siden det også fritt etter hukommelsen er 50 år siden jeg leste Morgan Kane-boka Duell i Tombstone, var det uunngåelig at dette måtte bli en duell.

Det er egentlig litt ulikt bakteppe for disse testobjektene for mitt vedkommende. For mens jeg plukket opp Bose QuietComfort Earbuds II samtidig med at jeg leverte tilbake QC 45 fra samme produsent, var Pixel Buds Pro ettersendt i forbindelse med Google sin Norgeslansering av sin Pixel mobiltelefonkolleksjon i Norge.

BOSE QUIETCOMFORT EARBUDS II

Med et produktnavn som slutter på «II» skal det ikke så veldig mye omløp til for at man aner at det er en forløper med samme navn. For i tillegg til at Bose har vært en uformell konge på haugen i øvelsen støykansellerende hodetelefoner siden tidenes morgen med godt selskap av Sony i nyere tid, har de også hatt en historie med øreplugger -både kablede og trådløse. Mens de trådløse QuietComfort 20 og iOS-modellen 20i ble lansert i 2015, var det ikke før i 2020 Bose kom med sine første trådløse øreplugger – første generasjon QuietComfort Earbuds. Eller QCE blant venner. Og denne første generasjon QCE hadde en ganske heftig størrelse, og etuiet var enda mer brutalt.

Og i tillegg til Sport Open Earbuds som ble lansert i begynnelsen av 2021, kom vårt testeksemplar i september i høst. De er 2. generasjon av QuietComfort Earbuds, kalt QCE II, og har en veil pris på NOK 2.999,-. De har fremdeles et ganske voluminøst etui, men er likevel veldig mye mer moderat enn forgjengerne.

GOOGLE PIXEL BUDS PRO

Også Pixel har en temmelig fersk historikk i øvelsen øreplugger. Og da tenker jeg ikke i Norge, for her bla Pixel mobiltelefoner og øreplugger lansert via offisielle kanaler den 6. oktober i år. Men også internasjonalt kom Google sent i gang med sine Pixel Buds, men likevel betydelig tidligere enn Bose med sine trådløse modeller. På en annen side var ikke disse debutmodellene til Pixel helt trådløse, men hadde en kabel mellom høyre og venstre øreplugg. Derimot var oppfølgerne som kom i 2019 helt trådløse.

I 2021 kom en ny modellserie kalt Pixel Buds A-Series, og den ble med i Norgeslanseringen nå i høst med en prislapp på NOK 1.199,-. Pixel Buds A-serie har ikke støykansellering, men det har Pixel Buds Pro – våre testmodeller til 2.399,-.

Les hele duellen mellom Bose QCE II og Pixel Buds Pro i Audiophile.no

PBPc (15 of 15).jpg
 

Kommentarer

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
981
Link til alle artikler
407
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

  • 0
I dag har Bowers & Wilkins lansert 3 Signature-modeller i 700 S3-serien. Det dreier seg om de to toppmodellene i henholdsvis stativ og gulvstående utførelse. Og i tillegg har de for første gang i...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz 2024 laurdag og sundag

Vossajazz 2024 laurdag og sundag

  • 0
Eg gjer Hanna Paulsberg sine ord etter Tingingsverket laurdag til mine: “Do you Want my job? Do you want the hassle? Nei, det vil du neppe, men no er jobben gjort: Resten av Vossajazz 2024...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

  • 9
Bowers & Wilkins lanserte 600 S3 i fjor sommer, en serie som består av tre stereomodeller og en senterhøyttaler. Vi har hatt den største stativmodellen på en svært grundig test, og tar samtidig et...
Fortsett
Audiophile.no
Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

  • 2
Forrige helg var det to interessante HiFi-arrangement i hovedstadsområdet. Vi snakker om Oslo HiFi Show 2024 i Asker, og VårPuls 2024 hos Oslo Hifi Center i Oslo sentrum. Audiophile.no avla Oslo...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz - i lys loge!

Vossajazz - i lys loge!

  • 0
Ja folkens det er Vossajazz att, eg har alt skrive ei lita påminning i februar-dagboka. Opningskonserten er kl. 6 i Vossasalen på Park Hotel med Øyunn, dvs Siv Øyunn Kjenstad, om få timar når eg...
Fortsett
Audiophile.no
Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

  • 2
Denne gongen om mekaniske svakheiter, oppklaring av mistydingar, og Vossajazz. Og 5 øl frå KINN. Audioquest Red og Cobalt DAC problem Eg har lodda Red ei gong, og no slutta han atter å fungera...
Fortsett
Topp Bunn