Teknisk om DIY-sub - svar søkes

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • C

    Cyber

    Gjest
    Jeg funderer på å lage meg selv et par subwoofere. Jeg er svak for Seas sin L26ROY og siden frontene mine er runde rør vurderer jeg å legge et par rør til i samlingen i form av sonotube-subber, men har noen spørsmål:

    - Er det et problem om man lager kassen større enn kalkuleringene tilsier? WINisd vil ha L26ROY i en 36.5 l boks, men da blir det ikke plass til pusterør.

    - Lager jeg den litt større slik vil refleksrørets munning være ganske nær magnetens bakside, har det en negativ effekt?

    - Går jeg til 60 liter så blir størrelsen passe og rørlengden fin, nivået i programmet indikerer litt økning i nivå ned mot 30 hz da, altså en ørliten kul i bunn, men vil det ha andre negative effekter med seg?

    Takker for respons på forhånd! :)
     

    E.H.

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2013
    Innlegg
    671
    Antall liker
    311
    Hva med å lage lukket kasse/rør da, kan vel kanskje være greit å kjøre samme type som i miniene?
    Responsen fikser du bare med dsp uansett, eller?
    To meter høye sonotube subber i hjørnet blir sikkert kult:)

    Vurderte en slik løsning selv frem til Dynabel kjørte selvbygg salg, da ble det lx-studio.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Jeg har nevnte element omtrent over hele huset, både i bassrefleks (50 liter, gir respons til ca 30 Hz), og lukket med EQ. Foretrekker helt klart lukket kasse med EQ.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Jeg har nevnte element omtrent over hele huset, både i bassrefleks (50 liter, gir respons til ca 30 Hz), og lukket med EQ. Foretrekker helt klart lukket kasse med EQ.
    Skjønner. DSP blir det nok uansett, men så for meg å få mer output fra portet, jeg har tenkt å besinne meg med to rør. På lukket simulering kommer jeg til 20,7 liter med en Q på 0,71. Det har fint lite å si for dybden om en drar på med dobbelt volum. Med rørene jeg har sett på vil røret ikke bli mer enn 35 cm høyt.

    Er Biltema sine støperør gode nok til dette, veggtykkelse er 4.5 mm?

    Det ville jo blitt noen fine små dypvannsbomber av dette, men så for meg litt høyere saker.... Bør Sonotuben stuffes litt når man har den lukket?
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    En lukket løsning blir dyrere, da du vil trenger flere elementer, men det vil ikke nødvendigvis bli noe større rent fysisk. F.eks kan du fint putte fire elementer inn i 60 liter, men du reelt sett bare kan bruke ett element i samme volum for bassrefleks. Og du vil komme så dypt du bare tør med en lukket løsning, mens en refleks vil ha en definert nedre grensefrekvens. Valgets kval....
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Flott no-nonsense oppsett det der. (Mtp sonos-amp osv...)

    Jeg får se hva det ender med, har snakket med en kyndig kar som sa Royene kunne i reflekskasse, men må simulere og sjekke litt til.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.762
    Antall liker
    10.566
    Torget vurderinger
    10
    Sonos ble kun brukt som preamp. Synes Sonos sin forsterker er litt grovkornet.
    På bildet er det en liten Dayens effektforsterker. Vi havnet på Sonos connect og en integrert Dayens ett hakk opp på stigen:

    Dayens Menuetto | Produkter | Hifi-butikken.no
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.762
    Antall liker
    10.566
    Torget vurderinger
    10
    Lillebroren, Ampino, er en utrolig bra sak. Mundorf lytter, ALPS pot, skikkelig trafo etc. Knall lyd ikke minst:

    image.jpg
     

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Hva med en passiv radiator i motsatt ende i stedet for bassrefleks?
    Det er vel også en løsning disse elementene sies å fungere bra med.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Joda, men jeg liker å kjøre litt tight på budsjettsiden og skal jeg over på passiv slave så kan jeg like godt kjøpe en dyrere driver, slavene alene vil jo koster 2 lapper. Jeg har kommet til en løsning ser det ut til der jeg pusher volumet til 50 - 55 liter. Det ser ikke ut til å gi andre problemer enn ørlite mindre nivå fra 50-100 og en liten heving rundt 30 hz. Da mener jeg at jeg delte på 28 hz.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.767
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Størrelse er godt med hensyn til kabinets volumen. Så vidt jeg husker er min 18 tommer Monacor enhed, der bruges i min subwoofer, opgivet til 70 liter. Den fungerer meget fint ved 324 liter. Et stort kabinet gør at enheden arbejder meget mere frit. Dem der producerer enheder vil gerne fortælle, at de virker ved små volumen, fordi det er det folk ønsker. Gi den noget plads at arbejde på!
    Mine to 8 tommer i mine front højttalere arbejder meget bedre i mine ombyggede højttalere med 130 liters volumen, hvor de før kun havde 63 liter. Samme basser men ikke samme kvalitets lyd.
    Brug et lukket kabinet. Det giver en meget bedre bas og en dybere bas. Kan du så få det til at passe med et fald på 12 dB pr oktav med rummets hævning med 12 dB pr. oktav, er det bare en symbiose.
    Vigtigt er det specielt med en subwoofer, at kabinettet er afstivet. Det bedste er et Matrix kabinet. Stort arbejde og stor lyd...
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Membranareal!
    Tror du ikke to tiere er nok altså? :)

    Ser jo at et par 15" ville doblet kapasiteten, men jeg vet ikke om behovet er der, samt at bygging osv... blir litt dyrere mtp materialer.
     
    Sist redigert av en moderator:
    C

    Cyber

    Gjest
    Størrelse er godt med hensyn til kabinets volumen. Så vidt jeg husker er min 18 tommer Monacor enhed, der bruges i min subwoofer, opgivet til 70 liter. Den fungerer meget fint ved 324 liter. Et stort kabinet gør at enheden arbejder meget mere frit. Dem der producerer enheder vil gerne fortælle, at de virker ved små volumen, fordi det er det folk ønsker. Gi den noget plads at arbejde på!
    Mine to 8 tommer i mine front højttalere arbejder meget bedre i mine ombyggede højttalere med 130 liters volumen, hvor de før kun havde 63 liter. Samme basser men ikke samme kvalitets lyd.
    Brug et lukket kabinet. Det giver en meget bedre bas og en dybere bas. Kan du så få det til at passe med et fald på 12 dB pr oktav med rummets hævning med 12 dB pr. oktav, er det bare en symbiose.
    Vigtigt er det specielt med en subwoofer, at kabinettet er afstivet. Det bedste er et Matrix kabinet. Stort arbejde og stor lyd...
    Det får de, anbefalt er 33-36 liter. Jeg lander nok på ca 60. Takk for innlegget.

    Lukket er oppe til vurdering og da er faktisk 22-25 liter nok. Utifra simuleringen er det lite å hente på større volum, men får jo da mindre volum og høyere forvrengning, samt at det må mer krefter til.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Membranareal!
    Tror du ikke to tiere er nok altså? :)

    Ser jo at et par 15" ville doblet kapasiteten, men jeg vet ikke om behovet er der, samt at bygging osv... blir litt dyrere mtp materialer.
    To ti tommere blir nokk aldri nokk for uanstrengt og deilig lettflytende bass med smekk :rolleyes:
    To femten er nok minstekravet for et utgangspunkt til videre utbygging :cool:
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Hehe, videre utbygging...

    Det verste er at man får fort mange idèer når man først setter seg ned med WINisd og knoter i vei...
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.762
    Antall liker
    10.566
    Torget vurderinger
    10
    Før du går til innkjøp av et eneste komponent.....hva har du plass til?
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Plass og plass. Rommet er jo 26 kvm, men slik det spiller best har jeg 3.8 i bredde, 6.60 i lengde. Full høyde.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Størrelse er godt med hensyn til kabinets volumen. Så vidt jeg husker er min 18 tommer Monacor enhed, der bruges i min subwoofer, opgivet til 70 liter. Den fungerer meget fint ved 324 liter. Et stort kabinet gør at enheden arbejder meget mere frit. Dem der producerer enheder vil gerne fortælle, at de virker ved små volumen, fordi det er det folk ønsker. Gi den noget plads at arbejde på!
    Mine to 8 tommer i mine front højttalere arbejder meget bedre i mine ombyggede højttalere med 130 liters volumen, hvor de før kun havde 63 liter. Samme basser men ikke samme kvalitets lyd.
    Brug et lukket kabinet. Det giver en meget bedre bas og en dybere bas. Kan du så få det til at passe med et fald på 12 dB pr oktav med rummets hævning med 12 dB pr. oktav, er det bare en symbiose.
    Vigtigt er det specielt med en subwoofer, at kabinettet er afstivet. Det bedste er et Matrix kabinet. Stort arbejde og stor lyd...

    Jo, jeg deler disse synspunkter. Men hva er ditt "volum-måle-verktøy" i det å finne et større volum?
    Antar dine 324 liter ikke er tatt ut av luften, på dette Monacor elementet.

    Hva tror DU forresten om dette relativt nye elementet her, til bruk i seriøs sub?
    Dayton Audio TS320D-4 12" Titanic Mk 4 Subwoofer 4 Ohm - Subwoofers - Loudspeaker Drivers By Type - Loudspeaker Components
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.767
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Størrelse er godt med hensyn til kabinets volumen. Så vidt jeg husker er min 18 tommer Monacor enhed, der bruges i min subwoofer, opgivet til 70 liter. Den fungerer meget fint ved 324 liter. Et stort kabinet gør at enheden arbejder meget mere frit. Dem der producerer enheder vil gerne fortælle, at de virker ved små volumen, fordi det er det folk ønsker. Gi den noget plads at arbejde på!
    Mine to 8 tommer i mine front højttalere arbejder meget bedre i mine ombyggede højttalere med 130 liters volumen, hvor de før kun havde 63 liter. Samme basser men ikke samme kvalitets lyd.
    Brug et lukket kabinet. Det giver en meget bedre bas og en dybere bas. Kan du så få det til at passe med et fald på 12 dB pr oktav med rummets hævning med 12 dB pr. oktav, er det bare en symbiose.
    Vigtigt er det specielt med en subwoofer, at kabinettet er afstivet. Det bedste er et Matrix kabinet. Stort arbejde og stor lyd...

    Jo, jeg deler disse synspunkter. Men hva er ditt "volum-måle-verktøy" i det å finne et større volum?
    Antar dine 324 liter ikke er tatt ut av luften, på dette Monacor elementet.

    Hva tror DU forresten om dette relativt nye elementet her, til bruk i seriøs sub?
    Dayton Audio TS320D-4 12" Titanic Mk 4 Subwoofer 4 Ohm - Subwoofers - Loudspeaker Drivers By Type - Loudspeaker Components
    Jeg har Modifix til at bygge for mig, og jeg syntes det er bedre, at det er ham der evt. svarer derpå.

    Jeg kender ikke det element, men luften kan fint bevæge sig frem og tilbage ser det ud til. Modifix bruger Monacor enheder, som er gode.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Størrelse er godt med hensyn til kabinets volumen. Så vidt jeg husker er min 18 tommer Monacor enhed, der bruges i min subwoofer, opgivet til 70 liter. Den fungerer meget fint ved 324 liter. Et stort kabinet gør at enheden arbejder meget mere frit. Dem der producerer enheder vil gerne fortælle, at de virker ved små volumen, fordi det er det folk ønsker. Gi den noget plads at arbejde på!
    Mine to 8 tommer i mine front højttalere arbejder meget bedre i mine ombyggede højttalere med 130 liters volumen, hvor de før kun havde 63 liter. Samme basser men ikke samme kvalitets lyd.
    Brug et lukket kabinet. Det giver en meget bedre bas og en dybere bas. Kan du så få det til at passe med et fald på 12 dB pr oktav med rummets hævning med 12 dB pr. oktav, er det bare en symbiose.
    Vigtigt er det specielt med en subwoofer, at kabinettet er afstivet. Det bedste er et Matrix kabinet. Stort arbejde og stor lyd...

    Jo, jeg deler disse synspunkter. Men hva er ditt "volum-måle-verktøy" i det å finne et større volum?
    Antar dine 324 liter ikke er tatt ut av luften, på dette Monacor elementet.

    Hva tror DU forresten om dette relativt nye elementet her, til bruk i seriøs sub?
    Dayton Audio TS320D-4 12" Titanic Mk 4 Subwoofer 4 Ohm - Subwoofers - Loudspeaker Drivers By Type - Loudspeaker Components
    Jeg har Modifix til at bygge for mig, og jeg syntes det er bedre, at det er ham der evt. svarer derpå.

    Jeg kender ikke det element, men luften kan fint bevæge sig frem og tilbage ser det ud til. Modifix bruger Monacor enheder, som er gode.

    Har vært på omvisning på både Seas, Peerless og ScanSpeak - selv om det er noen år siden nå. Når man blir fortalt hvor mye som ligger bak en god og ensartet produksjon av elementer, frister ikke modifikasjoner. Sååå dårlige kan de umulige være, det beste de gode produsentene tar frem av høyttalere.

    Uten at jeg vet hva Modifix gjør, vet bare at Obelix spiste mye mat og bar tung stein :)
     

    Modifix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    261
    Antall liker
    510
    Det er selvfølgelig en tung sten at bære, det at fremstille korrekt fungerende højttalere (uden pusterør), da arbejdsindsatsen er tilsvarende større Min situation er vel nærmere som den gamle græker der havde til opgave at trille en stor rund sten op på et bjerg, for at se den trille ned igen. Højttaler konstruktion er en kombination af mavefornemmelse, erfaring og hårdt arbejde, der er ingen genveje hvis Profetens slagne vej skal følges.
    Lige den fremviste bas får af mig nøgleordene: Wellington, Carfi, og idiotisk. Steen Duelund AFVISTE at arbejde med denne"type"af basforskrækkere, da de er sejt ophængt/ikke ejer et fornuftigt reaktionsmønster og alene slaglængden betyder, at de ikke vil kunne arbejde adækvat med andet end strøm direkte fra stikkontakten, på en stor sikring .. Laangt nede i specifikationerne kan læses at Dayton-enheden har en resonansfrekvens på 36,3 Hz = En udsøgt fornærmelse!
    Monacor har en 12"-enhed der leverer varen, byg et 120 liter lukket matrixkabinet til den, parallelkobl svingspolerne, tilsæt passende impedanskorrektion og hør bas-englene synge:
    SPH-300CTC
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Det er selvfølgelig en tung sten at bære, det at fremstille korrekt fungerende højttalere (uden pusterør), da arbejdsindsatsen er tilsvarende større Min situation er vel nærmere som den gamle græker der havde til opgave at trille en stor rund sten op på et bjerg, for at se den trille ned igen. Højttaler konstruktion er en kombination af mavefornemmelse, erfaring og hårdt arbejde, der er ingen genveje hvis Profetens slagne vej skal følges.
    Lige den fremviste bas får af mig nøgleordene: Wellington, Carfi, og idiotisk. Steen Duelund AFVISTE at arbejde med denne"type"af basforskrækkere, da de er sejt ophængt/ikke ejer et fornuftigt reaktionsmønster og alene slaglængden betyder, at de ikke vil kunne arbejde adækvat med andet end strøm direkte fra stikkontakten, på en stor sikring .. Laangt nede i specifikationerne kan læses at Dayton-enheden har en resonansfrekvens på 36,3 Hz = En udsøgt fornærmelse!
    Monacor har en 12"-enhed der leverer varen, byg et 120 liter lukket matrixkabinet til den, parallelkobl svingspolerne, tilsæt passende impedanskorrektion og hør bas-englene synge:
    SPH-300CTC

    Se der - så hyggelig - takk så mye for ditt svar Modifix.

    Jovisst, innrømmer at jeg også har tittet på elementet du viser til, også SPH-450TC som din venn bruker.

    Hvorfor impedanskorreksjon, på SPH-300CTC elementet?
    Jeg tenker det i så fall brukt i 4 stk. per side, med aktiv drift via elektroniske delefiltere.
    Monacor har jo selv noen gode gammeldagse forsterkerkonstruksjoner som kan benyttes til dette, eksempelvis STA 3000

    Hva mener du om SPH-300CTC elementet benyttet sammen med slave/slaver?

    For meg og min bedre halvdel er Danmark vårt eget "mini-USA" slik at vi er på Nord Jylland flere ganger i året. Holder du selv til der, eller mot Sjælland?
     
    Sist redigert av en moderator:

    Modifix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    261
    Antall liker
    510
    SPH-300CTC skal ikke ha hjælp til at bumle. Slaver er noget der er opfundet af folk der ikke kan få bas nok, uanset kvalitet. Det samme er Wellington/gummistøvlebas ..Selvfølgelig kan du da sythetisere din kompensation igennem en DSP. Det nemmeste var nok at du købte de for 300-400,- passive elektronikkomponenter der skal til og at du havde mulighed for at måle og eksperimentere "in the grit". Det andet lugter for meget af teori og manglende forståelse for opgaven. Jeg hører til lige modsat Nordjylland, på Sydhavsøerne. Men Ålborg er da en hyggelig by med egen halvofficiel HiFiklub!
    Svens impedanskorrektion til dobbeltspole 18", der er en del dyrere, fordi jeg har benyttet AC-elektrolytter.
    Imp. Palvig 18 Monacor.JPG
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    SPH-300CTC skal ikke ha hjælp til at bumle. Slaver er noget der er opfundet af folk der ikke kan få bas nok, uanset kvalitet. Det samme er Wellington/gummistøvlebas ..Selvfølgelig kan du da sythetisere din kompensation igennem en DSP. Det nemmeste var nok at du købte de for 300-400,- passive elektronikkomponenter der skal til og at du havde mulighed for at måle og eksperimentere "in the grit". Det andet lugter for meget af teori og manglende forståelse for opgaven. Jeg hører til lige modsat Nordjylland, på Sydhavsøerne. Men Ålborg er da en hyggelig by med egen halvofficiel HiFiklub!
    Svens impedanskorrektion til dobbeltspole 18", der er en del dyrere, fordi jeg har benyttet AC-elektrolytter.
    Vis vedlegget 335441

    Hold der keft, som dere dansker sier. Dette ser ut til å være utført av en ekte Modifix :)

    Jeg sender deg også en PM.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Vel, da ser man på litt ulike måter å flå katta på:

    Har fundert på å gå for den første muligheten.
    Ta inn hele skjermen 31.08.2015 181442.jpg
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Blir det ikke en real pukkel med rom gain på de refleks kassene da ? Jeg hadde nokk gått for lukket.
    Hvor mange skal du ha ?
    Vi har forøvrig veldig like mål på rommene våre, jeg har 3.9x6.4.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Har prøvd meg med refleks, funker ikke for meg.
    Men det var ikke med mange.
    I dag er det 8x15 lukket som gjelder.Fungerer helt perfekt.

    Steinar.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Har prøvd meg med refleks, funker ikke for meg.
    Men det var ikke med mange.
    I dag er det 8x15 lukket som gjelder.Fungerer helt perfekt.

    Steinar.

    Har du noe form for EQ helt i bunnen på disse åtte elementene?
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Er litt usikker.
    Men mener jeg har litt.
    Må se på ampene, bruker jo nå Hypex DS8.

    Steinar.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Blir det ikke en real pukkel med rom gain på de refleks kassene da ? Jeg hadde nokk gått for lukket.
    Hvor mange skal du ha ?
    Vi har forøvrig veldig like mål på rommene våre, jeg har 3.9x6.4.
    Jeg så for meg å korrigere dette. Lukket er jo enda lettere å mixe til, men mister jo fort SPL - men LXmini er jo lukkede slik de er så det er kanskje lurt å følge den trenden...

    Planen er en duo. Lukket ser det ikke ut til å ha all verden å si om de får 20 - 40 eller 60 liter å jobbe i mtp respons.

    Skjønner at vi har forskjellige ståsted mtp bass. Jeg er igrunnen ganske happy med bassen fra de to 5"erne på LXmini.
     
    Sist redigert av en moderator:
    C

    Cyber

    Gjest
    I tillegg har jeg røket på et Dayton 18"-element så jeg tror vi stopper handelsbonanzaen nå og fyrer opp nyinnkjøpt overfres. :D
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.762
    Antall liker
    10.566
    Torget vurderinger
    10
    Lurt. Bruk pengene på fres fremfor en hel masse komponenter. Kjør løpet ut med 18 tommern. Prøv lukket kabinett med Q på 0,5 eller mindre. Husk at avstivere og driver skal trekkes fra bruttovolum og at nettovolum er målet. Lag matrix kabinett.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.762
    Antall liker
    10.566
    Torget vurderinger
    10
    Blir det ikke en real pukkel med rom gain på de refleks kassene da ? Jeg hadde nokk gått for lukket.
    Hvor mange skal du ha ?
    Vi har forøvrig veldig like mål på rommene våre, jeg har 3.9x6.4.
    Jeg så for meg å korrigere dette. Lukket er jo enda lettere å mixe til, men mister jo fort SPL - men LXmini er jo lukkede slik de er så det er kanskje lurt å følge den trenden...

    Planen er en duo. Lukket ser det ikke ut til å ha all verden å si om de får 20 - 40 eller 60 liter å jobbe i mtp respons.

    Jo, det gjør en forskjell:

    Lite kabinett, høy Q, gir bratt avrulling, dvs mer bass men mindre dypbass
    Stort kabinett, lav Q, gir slakk avrulling og mindre nivå på midbassen men mer dypbass

    Standard Q verdi i simuleringsprogrammer er 0,7
    Mange foretrekker rundt 0,5 med som nevnt over slakkere avrulling og dypere bass
    Når jeg skriver om store og små kabinetter her så er det relativt i forhold til den enkeltes drivers speccer. For en driver kan et kabinett gi høy Q mens det samme kabinettet kan gi lav Q med en annen.

    En annen effekt som kanskje er aller viktigst er at et større kabinett (med lavere Q) gjør at membranet får mindre motstand noe som krever mindre av forsterkern og som også gjør at membranet kan bevege seg kjappere, dvs bedre transienter. Det finnes artikler om dette, skal søke litt.


    Skjønner at vi har forskjellige ståsted mtp bass. Jeg er igrunnen ganske happy med bassen fra de to 5"erne på LXmini.
    ..
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.762
    Antall liker
    10.566
    Torget vurderinger
    10
    Her ser du hvordan en gitt drivers respons i et lukket kabinett endrer seg med størrelsen på kabinettet:

    image.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn