:OMF skrev:Da foreslår jeg at du stemmer 2! ;D
mvh
OMF
coolbiz skrev:Fra artikkelen:
"Not only are the laws of physics not about audio components, they're not even about anything that really exists."
:![]()
Det står kjente fysiske lover. Og det er vel her hovedskille går, mellom de som faktisk mener at kablene har egenskaper vi i dag ikke kjenner til og de som mener at alle relevante egenskaper er kjent.om.s skrev:Det blir jo lite nyansert å legge inn i visse svar alternativ at kabelen er underlagt fysiske lover etc, det gjelder jo alle alternativene uansett og burde enten vært tatt som en selvfølge eller lagt til i resten av alternativene, kan ikke skjønne at det er så viktig å "bevise" at dette er svart eller hvitt, det er jo midt imellom det interessante befinner seg, som ellers i livet...
Les denne artikkelen igjen, med små utdrag og henvisninger til/fra denne boken:
http://www.stereophile.com/thinkpieces/336/index.html
![]()
mvh
Han blander sammen naturlover med utregningstekniske forenklinger.TAS skrev:coolbiz skrev:Fra artikkelen:
"Not only are the laws of physics not about audio components, they're not even about anything that really exists."
....They're about ideal mathematical quantities: masses, charges, accelerations, forces, fields, and so on. Like geometric entities, these aren't things you can stub your toe on.
mvh,
tas
Artikkelen var ment som ett tankesvep, bokens henvisninger går vel mer på at det ikke er så enkelt som noen vil ha det til. Det finnes altid noe man ikke har med i ekvasjonen.OMF skrev:Det står kjente fysiske lover. Og det er vel her hovedskille går, mellom de som faktisk mener at kablene har egenskaper vi i dag ikke kjenner til og de som mener at alle relevante egenskaper er kjent.om.s skrev:Det blir jo lite nyansert å legge inn i visse svar alternativ at kabelen er underlagt fysiske lover etc, det gjelder jo alle alternativene uansett og burde enten vært tatt som en selvfølge eller lagt til i resten av alternativene, kan ikke skjønne at det er så viktig å "bevise" at dette er svart eller hvitt, det er jo midt imellom det interessante befinner seg, som ellers i livet...
Les denne artikkelen igjen, med små utdrag og henvisninger til/fra denne boken:
![]()
mvh
Mvh
OMF
Man burde jo visst bedre, de klokeste og skarpeste folkene innen emnet befinner seg på hfs :coolbiz skrev:Han blander sammen naturlover med utregningstekniske forenklinger.TAS skrev:coolbiz skrev:Fra artikkelen:
....They're about ideal mathematical quantities: masses, charges, accelerations, forces, fields, and so on. Like geometric entities, these aren't things you can stub your toe on.
mvh,
tas
Meget god bok. Sikkert en besnærende tittel for de som ikke har lest den.om.s skrev:Les denne artikkelen igjen, med små utdrag og henvisninger til/fra denne boken:
![]()
mvh
Sitatene og det jeg har hentet av side info om henen/boken, er iaf interessante nok til at den ligger i bestilling, la det være sagt jeg tror ikke på noen nye fysiske lover, bare litt mer nyanser i den ellers svart/hvite man er vitne til her inne.Parelius skrev:Meget god bok. Sikkert en besnærende tittel for de som ikke har lest den.om.s skrev:Les denne artikkelen igjen, med små utdrag og henvisninger til/fra denne boken:
![]()
mvh
Hehe - Where's the fun in that?om.s skrev:Man burde jo visst bedre, de klokeste og skarpeste folkene innen emnet befinner seg på hfs :coolbiz skrev:Han blander sammen naturlover med utregningstekniske forenklinger.TAS skrev:coolbiz skrev:Fra artikkelen:
mvh,
tas
Forsøk nå å les uten å lese som fanden leser bibelen...
;Dcoolbiz skrev:Hehe - Where's the fun in that?om.s skrev:Man burde jo visst bedre, de klokeste og skarpeste folkene innen emnet befinner seg på hfs :coolbiz skrev:Han blander sammen naturlover med utregningstekniske forenklinger.TAS skrev:coolbiz skrev:Fra artikkelen:
mvh,
tas
Forsøk nå å les uten å lese som fanden leser bibelen...
Jeg har ikke lest Cartwrights bok, men tittelen er vel muligens en spøkefull spissformulering. Fra bokanmeldelsene har jeg en mistanke om at hun ikke helt hadde kjent seg igjen i Reischs gjenfortelling.
Enhver hifi-kabel er hevet over alle kjente fysiske og elektriske lover. Pris og utseende er de viktigste parameterene for ytelsenValentino skrev:Jeg mener at en audiokabels oppførsel, altså hva den gjør, kan beskrives med kjente fysiske lover.
Hvordan våre sanseopplevelser blir akkurat det er noe annet. Anbefalt lesning er Levitins Your Brain on Music.
Mett? gå på det lille rommet og lår en kabel da vel. Bortimot det beste som fins, og det mest fornuftige også.rolfozzy skrev:Faen ! Enda en kabeltråd. Den gidder jeg ikke engang lese. Jeg er overmett på kabler nå.
larkus skrev:Enhver hifi-kabel er hevet over alle kjente fysiske og elektriske lover. Pris og utseende er de viktigste parameterene for ytelsenValentino skrev:Jeg mener at en audiokabels oppførsel, altså hva den gjør, kan beskrives med kjente fysiske lover.
Hvordan våre sanseopplevelser blir akkurat det er noe annet. Anbefalt lesning er Levitins Your Brain on Music.En billig, stygg jævel av en kabel låter pr. def. elendig ;D
Nå får du for f@** begynne å lese eller liker du å plaske rundt i den lille navlebeskuende dammen din, det er meg bekjent INGEN som hevder at kabler er unntatt noe som helst av fysiske lover eller at pris er det viktigste, tvert om!!, det er noe du flamer rundt deg med, du begynner å bli noe patetisk i ditt messende nu...larkus skrev:Enhver hifi-kabel er hevet over alle kjente fysiske og elektriske lover. Pris og utseende er de viktigste parameterene for ytelsenValentino skrev:Jeg mener at en audiokabels oppførsel, altså hva den gjør, kan beskrives med kjente fysiske lover.
Hvordan våre sanseopplevelser blir akkurat det er noe annet. Anbefalt lesning er Levitins Your Brain on Music.En billig, stygg jævel av en kabel låter pr. def. elendig ;D
mvh
Kabelsatan