Technics SL 1500/ Bilder

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Hei

Var hos svigers hvor han prakket på meg no gammel innrøyka drit ;) Som han igjen hadde fått av en kompis som nå har gått bort. " Den er jo så svær og jeg har kjøpt meg retrospiller jeg kan bruke til vinylen min" (dere vet den treboksen som selges på postordre) :-X

Så da var det å dra med seg en stk plastgrammafon hjem og se hva detaa var for noe. Ble jo litt overrasket ettershvert som nikotinbeleggene ble pusset bort. Slik var den i utgangspunktet:



Var jo heldigvis såpass at det var avtagbart headshell, en Pickering pick-up står på. Noen som vet om dette er noe å ha?



Litt gøy at orginal oljeflaske til å smøre spindelen fortsatt lå på plass, skruene ved siden av er de orginale transportskruene.




Evighetsmaskin?



Modellinfo bakpå




Litt kul da.....




Etter en times pussing og gnikking fikk spilleren igjen sin gamle gråfarge, noen som vet hvor gammel denne saken er? Er jo direkte dreven og har stivt chassie så jeg tipper tidlig 80-tall, opprinnelig avdøde eier hadde Tandberg TR2080 og de store Tandberg studio monitirene sammen med denne. Han hadde masse klassisk musikk og jazz som jeg ikke vet hvor har blitt av desverre. Anlegget forøvrig også er usikkert.


 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Også kommer 1000kr spm....Hvor kjøper jeg Audio Techninca 440 ? Må finne et RIAA trinn til en rimelig penge, hva med Pro.Ject sin til rundt et par tusen? Har sett disse til en tusing på bruktmarkedet....Er det noe å ha?
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.691
Antall liker
7.929
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Jøss, det er maken til min aller fyrste seriøse platespelar, frå 1977 etter at eg hadde kvitta meg med Garrarden.
Ein slik hadde eg heilt til eg fekk meg SL 1000. Skikkeleg god spelar, og om du dempar innsida av kabinettet, er han like god som sl 1200. Brukte denne saman med Denon 103D (lysegrå utgåve) og hadde svært god lyd.
Dropp iallfall Pickeringpickupen, og gjerne AT 440 også (ikkje det at denne er dårleg, men det går an å løfte han endå meir). Funkar spelaren ok, fortener han betre.
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
OK, takk for tips, fikk med ekstra stift så det skal bli moro og prøve litt. Har en SL 1210 også som må sies å være tanx i forhold men denne er "lånt ut" til stesønn så det spørs om den kommer tilbake......



............i svarte, jeg skal bli (ste)bestefar!!!! Den 1210'n skal innhentes før krabaten begynner å pirke........
 
B

Back_Door

Gjest
Heisann!! En slik hadde jeg også en gang! Hadde problemer med "akustisk ressonans". Det ble løst med en dyrere pick up.
 
Topp Bunn