Diverse Tattiser - Tattoveringer..

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Fyr løs gutter å jenter, brett opp ermene og vis frem stoltheten(e) deres ;D
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Personer som ikke vet sitt eget beste risikerer å gjøre noe de vil angre på resten av livet, så tatoveringer (med én "t" midt i) er naturligvis noe Mor Norge bør forby ved lov. Kommer nok snart.

    Kunne ikke falt meg inn å anlegge tatovering uansett, så det gjør ikke meg noe.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.551
    Antall liker
    2.734
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Rotekroken skrev:
    Fyr løs gutter å jenter, brett opp ermene og vis frem stoltheten(e) deres ;D
    Trodde det var sensur på sånt.....
    Dessuten; skjermen blir for liten.................... ;D

    mvh
    Proffen
     

    wotg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    2.376
    Antall liker
    4
    En liten tribute til min kone:

    tatoveringen du ser på biceps skal dekkes over i løpet av sommeren. Tid og design er avtalt med invictus tattoo.
    Det kommer til å bli en japansk drage som tar hele armen og skulderen - gleder meg :)
     

    wotg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    2.376
    Antall liker
    4
    Slubbert skrev:
    Personer som ikke vet sitt eget beste risikerer å gjøre noe de vil angre på resten av livet, så tatoveringer (med én "t" midt i) er naturligvis noe Mor Norge bør forby ved lov. Kommer nok snart.

    Kunne ikke falt meg inn å anlegge tatovering uansett, så det gjør ikke meg noe.
    Det dummeste jeg har hørt. Vi forbyr da nok her i dette landet som det er.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Nice one wotg, min kjære (som forøvrig er navnesøster med din) ønsker meg en slik en. ellers har jeg en på ryggen og en på armen. Ikke noen som er enkle og ta bilder av selv ;)
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    wotg skrev:
    Slubbert skrev:
    Personer som ikke vet sitt eget beste risikerer å gjøre noe de vil angre på resten av livet, så tatoveringer (med én "t" midt i) er naturligvis noe Mor Norge bør forby ved lov. Kommer nok snart.

    Kunne ikke falt meg inn å anlegge tatovering uansett, så det gjør ikke meg noe.
    Det dummeste jeg har hørt. Vi forbyr da nok her i dette landet som det er.
    Neinei, ikke på langt nær. Samfunnsmoralen er i ferd med å skli ut, det er på tide å stramme skruene skikkelig.

    [/sarkasmeomnoenvirkeligikkeserdet]
     

    wotg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    2.376
    Antall liker
    4
    Slubbert skrev:
    wotg skrev:
    Slubbert skrev:
    Personer som ikke vet sitt eget beste risikerer å gjøre noe de vil angre på resten av livet, så tatoveringer (med én "t" midt i) er naturligvis noe Mor Norge bør forby ved lov. Kommer nok snart.

    Kunne ikke falt meg inn å anlegge tatovering uansett, så det gjør ikke meg noe.
    Det dummeste jeg har hørt. Vi forbyr da nok her i dette landet som det er.
    Neinei, ikke på langt nær. Samfunnsmoralen er i ferd med å skli ut, det er på tide å stramme skruene skikkelig.

    [/sarkasmeomnoenvirkeligikkeserdet]
    "Hitler had the right idea - he was just an underachiver"
    Bill Hicks
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Proffen skrev:
    Rotekroken skrev:
    Fyr løs gutter å jenter, brett opp ermene og vis frem stoltheten(e) deres ;D
    Trodde det var sensur på sånt.....
    Dessuten; skjermen blir for liten.................... ;D

    mvh
    Proffen
    Nånå din gris, den er vel ikke tatovert.? :D
    Kan seff forminske dimensjoner etter ønske vi vettu, bare spar oss for han du kaller for "stoltheten" din ;D
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Det er takket være Tony på Starlight Tatoo i Drammen at vi har lovlig tattiser i dag..
    Han holdt på med regjeringen i flere år før han fikk dette gjennom..
    Før den tid så var det lov å ha det som en hobby, sette i gang i kjeller eller loft, ingen krav til å betale skatter og avgifter, ingen garantier for sykdommer osv, enda godt at Tony brukte litt tid på dette sier nå jeg.!
    Dette er vel 32-33 år siden..

    Jeg er så sær at ingen andre enn Tony får lov til å tatovere meg, kun den beste er god nok ;D
    Reklame
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Rotekroken skrev:
    Det er takket være Tony på Starlight Tatoo i Drammen at vi har lovlig tattiser i dag..
    Han holdt på med regjeringen i flere år før han fikk dette gjennom..
    Før den tid så var det lov å ha det som en hobby, sette i gang i kjeller eller loft, ingen krav til å betale skatter og avgifter, ingen garantier for sykdommer osv, enda godt at Tony brukte litt tid på dette sier nå jeg.!
    Dette er vel 32-33 år siden..

    Jeg er så sær at ingen andre enn Tony får lov til å tatovere meg, kun den beste er god nok ;D
    Reklame
    Skal du tatovere Klipsch Forever, eller Transistors Grave på biceps ?
     
    Ø

    Øivind

    Gjest
    Har en bitteliten knært :)

    Litt lyst på en ny.

    Er det ikke slik at farver (som rødt), holder seg lenger med dagens teknikk uten å bli "blasse", eller hva det heter?
     
    Ø

    Øivind

    Gjest
    Dem tok seg bra betalt uansett gitt.

    Var vel 700,- og den er ca 2,5 x 3,5 cm. Dyrt... :(
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Mye fint der ute jaffall... ::)
























    Hva gjør man den dagen man plutselig er lei av den personen man har tatovert navnet til over halve kroppen..? ;)
     

    Slabbedask

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    34
    Komponenten skrev:
    Hva gjør man den dagen man plutselig er lei av den personen man har tatovert navnet til over halve kroppen..? ;)
    Vel, man kan jo alltids amputere armen eller beinet dersom det er der man har tattisen. ;)
     

    wotg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    2.376
    Antall liker
    4
    Komponenten skrev:
    Hva gjør man den dagen man plutselig er lei av den personen man har tatovert navnet til over halve kroppen..? ;)
    Man ser på det på samme måten som et arr, rynker eller lignende, det er endel av livet ditt.
    Tar man en tatovering så aksepterer man også konsekvensene.
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Tok denne på underarmen for et par år siden.. Sitter der fortsatt ;)

     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    wotg skrev:
    Komponenten skrev:
    Hva gjør man den dagen man plutselig er lei av den personen man har tatovert navnet til over halve kroppen..? ;)
    Man ser på det på samme måten som et arr, rynker eller lignende, det er endel av livet ditt.
    Tar man en tatovering så aksepterer man også konsekvensene.

    Lett å si, men hva mener din eventuelle neste kjæreste om det tror du?

    Ville du likt om din kone hadde navnet på eks-kjæresten som pryd på kroppen?

    Et arr er noe man får ved et uhell vanligvis, en tatovering har som oftest en underliggende mening.
     

    wotg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    2.376
    Antall liker
    4
    Komponenten skrev:
    wotg skrev:
    Komponenten skrev:
    Hva gjør man den dagen man plutselig er lei av den personen man har tatovert navnet til over halve kroppen..? ;)
    Man ser på det på samme måten som et arr, rynker eller lignende, det er endel av livet ditt.
    Tar man en tatovering så aksepterer man også konsekvensene.

    Lett å si, men hva mener din eventuelle neste kjæreste om det tror du?

    Ville du likt om din kone hadde navnet på eks-kjæresten som pryd på kroppen?

    Et arr er noe man får ved et uhell vanligvis, en tatovering har som oftest en underliggende mening.
    Vel skulle det skje så får hun ta meg slik jeg er. Alle kommer med en fortid, noen bare har den permanent på utsiden.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.128
    Antall liker
    10.590
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Synes denne er nice



    Ellers fikk jeg en rundt overarmen for en tid tilbake

     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    En kompis tok "Made In Norway" på rompeballen sin på en ferietur vi hadde til Agia Napa. Han kunne ikke site på ei uke, best av alt. Han er ikke norsk
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.128
    Antall liker
    10.590
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Agia Napa og tattovering. Det må jo bli en vinner :)

    Jeg har ingen tattoveringer. Var bare et forsøk på en dårlig spøk over der :)
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    rolfozzy skrev:
    Rotekroken skrev:
    Det er takket være Tony på Starlight Tatoo i Drammen at vi har lovlig tattiser i dag..
    Han holdt på med regjeringen i flere år før han fikk dette gjennom..
    Før den tid så var det lov å ha det som en hobby, sette i gang i kjeller eller loft, ingen krav til å betale skatter og avgifter, ingen garantier for sykdommer osv, enda godt at Tony brukte litt tid på dette sier nå jeg.!
    Dette er vel 32-33 år siden..

    Jeg er så sær at ingen andre enn Tony får lov til å tatovere meg, kun den beste er god nok ;D
    Reklame
    Skal du tatovere Klipsch Forever, eller Transistors Grave på biceps ?
    Dessverre min gode mann, skulle det blitt noe slikt så måtte det blitt navnet på ekte hønn og rør, det er kanskje ikke en dum tanke ;D
    En vakker dag så skal du få lytte til noe som er bedre enn Klipsch her hos meg ;)
    Begge armene er opptatt, så det måtte blitt underarmene eller noe slikt, men skal leke litt med tanken jeg..
    Har vurdert OZZY på fingrene som Ozzy har det, har lekt med tanken på PINK FLOYD også, men en bokstav for mye..

    Man trekker bare frem det som er positivt, aldri noe som er negativt, så R.I.P. transistor osv duger ikke :-X
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Komponenten skrev:
    wotg skrev:
    Komponenten skrev:
    Hva gjør man den dagen man plutselig er lei av den personen man har tatovert navnet til over halve kroppen..? ;)
    Man ser på det på samme måten som et arr, rynker eller lignende, det er endel av livet ditt.
    Tar man en tatovering så aksepterer man også konsekvensene.

    Lett å si, men hva mener din eventuelle neste kjæreste om det tror du?

    Ville du likt om din kone hadde navnet på eks-kjæresten som pryd på kroppen?

    Et arr er noe man får ved et uhell vanligvis, en tatovering har som oftest en underliggende mening.
    Heldigvis er det få seriøse tatovører som godtar å bruke navn, da spør de mange ganger om hva de skal gjøre med det navnet om det blir slutt..
    Jeg for min del ville ikke hatt mitt eget navn, mammas navn, mitt barns navn og hvertfall ikke en kjæreste sitt navn på kroppen.!
    Vet om litt for mange "hunder som har mistet livet" pga vedkommende har brukt navnet til dama på seg selv, men alle får lov til å gjøre som de vil selvfølgelig..
    Men det er mange hunder med menneskenavn på kroppene rundt omkring :p
     

    wotg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    2.376
    Antall liker
    4
    Bumper denne tråden jeg :)
    16.07 skal jeg tatovere hele venstre overarm, skulder og bryst.
    Motivet er en klassisk Japansk drage i farger. Gleder meg som bare det.
    Skal poste bilder av alle fasene av prosessen.
    Tatoveringen vil mest sansynligvis ta 12 - 15 timer og gjøre derfor i 3, 4 sessions.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.647
    Antall liker
    21.433
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Valentino, som har vært sjømann i 6 år, har ingen tatoveringer, men skulle han hatt en ville det vært akkurat de taktene av Beethovens 3. der det ene hornet kommer inn "feil" og orkesteret rydder opp med to brak og forstetter med sakene på rett plass. Rock n'roll fra 1805, under kragebenet, som en logo.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.047
    Torget vurderinger
    2
    Min da 18 år gamle sønn spurte for 2 år siden om jeg syntes at det var en god ide om han tatoverte seg. Mitt svar var at det syntes jeg kunne bli riktig flott,
    men jeg foreslo at han skulle bestemme seg for et motiv, og så vente ett år.
    Dersom han fortsatt var sikker på det samme motivet skulle han bare sette igang.

    Nå har han endret mening minst 8 ganger og begynner å ta poenget.....
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    kanskje sønnen din er ubesluttsom ellers også?

    Alle mine tatoveringer har vært impulsive. Angrer ikke på noenting, og hvis det skulle vært noe, så må det vært at tatoveringen min på tvers av magen skulle vært større.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.047
    Torget vurderinger
    2
    Han er vel ikke mer ubesluttsom enn 20 åringer flest, hele livet foran seg....

    En annen anekdote om tatoveringer er fra en venn av meg som tok med seg en jente hjem engang for noen år siden. Hun kom fra Oslos rockeklubber og var kjempefascinert av min venn, hun hadde aldri vært sammen med en mann før som ikke hadde noen spor av kultur på kroppen... ingen tattiser, ingen piercinger...helt ren.

    Selv er synes jeg japanske Yakuzaer er drit tøffe, men en grønn sommerfugl på ankelen, det blir litt dumt.
     

    wotg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    2.376
    Antall liker
    4
    Merkelig så mye fordommer det er mot tatoveringer da.
    Noen har kunst på veggen, andre har den på kroppen. jeg trodde individualisme var en fin ting jeg?
    Når du ser hvor mange yrker som sliper bort hvert kant av sine ansattes individualisme da det ikke passer firmaets "fasade"
    Så er det deilig å vite at under skjorta har du en skikkelig badass tatovering som du kan være stolt av.
    Folk må jo selvfølgelig få mene at tatoveringer er stygge akurat slik jeg har rett til å mene at Munch og Picasso eller Beatles og Brahms er overvurdert, men sier man slik, ja da får man jo gjerne en shitstorm!
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Sjømann a gitt! ;D

    Etter å ha vært borte fra min gamle hjemby i mange år så møtte jeg en felles bekjent Valentino, "Der Rasmussen"(vår gamle tysklærer), som så noen av mine tatoveringer....bl.a et sitat fra en tysk filosof(fra min postmoderne periode) - han spurte meg om jeg hadde vært på sjøen....nei svarte jeg. Da spurte han om jeg hadde vært i fengsel ;D
    Det var fristende å si ja...istedet sa jeg at jeg hadde vært på en dannelsesreise til Mexico ;)

    Fordommer? Tja...hadde sikkert høyere utdannelse enn mannen på det tidspunktet ;)

    O.
    Valentino skrev:
    Valentino, som har vært sjømann i 6 år, har ingen tatoveringer, men skulle han hatt en ville det vært akkurat de taktene av Beethovens 3. der det ene hornet kommer inn "feil" og orkesteret rydder opp med to brak og forstetter med sakene på rett plass. Rock n'roll fra 1805, under kragebenet, som en logo.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    superhkm skrev:
    Selv er synes jeg japanske Yakuzaer er drit tøffe, men en grønn sommerfugl på ankelen, det blir litt dumt.
    Har selv stor sansen for Yakuza tattoveringer. Det er gjennomført.

     

    Vedlegg

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    wotg skrev:
    Merkelig så mye fordommer det er mot tatoveringer da.
    Noen har kunst på veggen, andre har den på kroppen. jeg trodde individualisme var en fin ting jeg?
    Når du ser hvor mange yrker som sliper bort hvert kant av sine ansattes individualisme da det ikke passer firmaets "fasade"
    Så er det deilig å vite at under skjorta har du en skikkelig badass tatovering som du kan være stolt av.
    Folk må jo selvfølgelig få mene at tatoveringer er stygge akurat slik jeg har rett til å mene at Munch og Picasso eller Beatles og Brahms er overvurdert, men sier man slik, ja da får man jo gjerne en shitstorm!
    Mye av "problemet" med tatoveringer er at det lett blir overlesset. Et bilde fortjener god veggplass så det kommer til sin rett, knør man bilder i hop på hver ledig centimeter så de slår hverandre ihjel blir det sjelden bra. Mange som tatoverer seg skjønner ikke dette med å begrense seg, den ene tatoveringen slår den andre ihjel.
     

    ivar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2004
    Innlegg
    1.343
    Antall liker
    0
    ikke enig, komponenten.
    Jo fler jo bedre, og det meste kan veves sammen til ett.
    Selv tror jeg det blir andre halvdel av rygg samt høyrearma på årets trondheim tattoo convention.
     

    Hamram

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    1.120
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Dette med tatoveringer finnes det flere "grader" av også. Noen er fornøyd med en diskrét panter bak på skulderen, mens andre vil ha mer, mye mer.

    Personlig har jeg nøyaktig 13 stk, og den første jeg tok (for 20 år siden), ville jeg aldri tatt i dag. Likevel er jeg glad for at jeg har den, for den minner meg om hvem jeg var på daværende tidspunkt. Mine tatoveringer gjenspeiler min reise gjennom livet. ;D

    Smaken er som baken, det er kjent for de fleste. Jeg har som sagt 13 tattiser, men ikke et eneste slips, og slett ingen dress. Hvorfor godt voksne (som regel...) menn knytter et avlangt tøystykke rundt halsen, er for meg en gåte. Hvilken funksjon har nå det mon tro..? 8)
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Slips er greit å dyppe i sausen, så har du et minne om et godt måltid... ;)


    Jeg har ingen tatoveringer, men et arr på armen etter da jeg badet katten, et arr på foten etter at jeg sparket i et knust ølglass på et utested, et arr på kneet etter at jeg trynte i grusen og et arr på magen etter en blindtarmoperasjon.
    Kan til en viss grad forstå at en tatovering gir minner ja, men likevel tror jeg ikke jeg hadde klart å trives med den samme pynten på kroppen hver dag resten av livet. Og tenk når man blir gammel og skrukkete... :-X ;D
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg har litt lyst på denne, eller egentlig bare gresskaret med tilhørende 'Arf!' Jeg ser for meg gresskaret på skulderbladet og snakkebobla i nakken. Aller helst ville jeg hatt den over skjortekragen (uniformert yrke), men jeg tror ikke det hadde blitt bra symmetri i motivet da.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn