TANNOY

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    698
    Torget vurderinger
    8
    Arven lever videre hos Fyne Audio, der tidligere Tannoy-ansatte har benyttet all sin kunnskap i å videreføre alt det Tannoy sto for, samt utvikle det videre.
    Var inne på sidene til Fyne Audio, og for å si det mildt, de har en lang vei å gå for å produsere noe i nærheten av klassiske Tannoy...

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.248
    Torget vurderinger
    2
    Var inne på sidene til Fyne Audio, og for å si det mildt, de har en lang vei å gå for å produsere noe i nærheten av klassiske Tannoy...
    Sant nok, de gode, gamle erkebritiske greiene finnes ikke hos Fyne.
    Men kanskje i fremtiden...?

GunnarS

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2010
    Antall liker
    3.784
    Torget vurderinger
    12
    På Tannoys hjemmesider står det fortsatt på mange av modellene (Autograph mini, Canterbury, Kensington m.fl.):

• Designed and manufactured in the U.K.
    Har de bare "glemt" å endre teksten, eller stemmer dette fortsatt?

Mvh GunnarS

Odd J

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Antall liker
    1.697
    Torget vurderinger
    1
    Problemet med Fyne et at de voicer høyttalerne sine i retning 'frampå' stort sett over hele fjøla ifølge det jeg har lest. Da mister man noen kunder.

Eirik84

Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    1.218
    Torget vurderinger
    11
    På Tannoys hjemmesider står det fortsatt på mange av modellene (Autograph mini, Canterbury, Kensington m.fl.):

• Designed and manufactured in the U.K.
    Har de bare "glemt" å endre teksten, eller stemmer dette fortsatt?

Mvh GunnarS
    Hvis jeg husker rett så ble aldri produksjonen av høyttalerne i «Royal-serien» flyttet ut av landet. Men har ikke noe link til dokumentasjon på det.

erk

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2015
    Antall liker
    933
    Sted
    Kolbotn
    Over 40 Hz er det ikke mye subbass. :)
    Oj nå måtte jeg lete oppover i tråden for å se om jeg sa noe dumt :) Men nei, Westminster trenger subber med mindre de plasseres for optimal bass og dermed ikke optimalt oppover i frekvens. Deler ved 65Hz nå faktisk. Tror kanskje det er ganske optimalt, da får jeg fortsatt litt av den "hornpunchen" sammen med dypbassen fra subbene.

Sist redigert:

erk

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2015
    Antall liker
    933
    Sted
    Kolbotn
    Hvis jeg husker rett så ble aldri produksjonen av høyttalerne i «Royal-serien» flyttet ut av landet. Men har ikke noe link til dokumentasjon på det.
    Nei men jeg tror ikke Royal/prestige produseres i det hele tatt selv om hjemmesiden gir et annet inntrykk.
    Dette var jo "babien" til Stereofil og de selger dem ikke lenger.
    Kineserne gidder ikke slike ting og Skottland-fabrikken finnes ikke lenger (så vidt jeg vet da).

• Liker
    Reaksjoner: JK

Eirik84

Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    1.218
    Torget vurderinger
    11
    Nei men jeg tror ikke Royal/prestige produseres i det hele tatt selv om hjemmesiden gir et annet inntrykk.
    Dette var jo "babien" til Stereofil og de selger dem ikke lenger.
    Kineserne gidder ikke slike ting og Skottland-fabrikken finnes ikke lenger (så vidt jeg vet da).
    Det stemmer nok at de ikke lages lenger nå, men produksjonen av de modellene ble ikke flyttet til Kina slik som resten av sortimentet om jeg husker rett.

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.648
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    8
    Fyne går nok ikke tilbake i tid med det første. Ja Tannoy Prestige er nydelige, men de har jo bare beholdt et design dem kom med for herrens mange år siden.

Men kan være enig i at Fyne ikke er den peneste høyttaleren der ute :). Selv toppmodellene syns jeg har en litt rar løsning på toppen :p.
    Men finishen og byggekvaliteten er helt i toppsjiktet. Lyden kan dog ikke treffe alle like godt.

erk

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2015
    Antall liker
    933
    Sted
    Kolbotn
    Det lille jeg har hørt av Fyne var ganske fine, må sies. Veldig bra dybde og fokus i lydbildet, som det aller beste fra Tannoy. Men kanskje litt for polert for min smak. Men veldig bra og med samme fordeler med de elementene. Ingen match for Westminster dog...:)

PS: Har ikke hørt Fyne F1-12... men den tror jeg bør høres på, skal i hvert fall det selv ved anledning. Dyr men...

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn