Tandberg system 11 - på 2.000 watt!!!

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.619
Antall liker
3.733
Har fått det første paret system 11 inn av døren (det andre kommer sammen med en huldra 10 over påske).

Kunne selvsagt ikke dy meg, og koblet dem opp på hovedanlegget, drevet av en bricasti dac, lumin streamer og McIntosh 2kw.

Var meeget forsiktig med volumkontrollen :)

Og hvordan låt det?

Litt hakeslepp. De står veldig dårlig plassert, på toppen av Magicoene, altfor høyt og altfor langt fra vegg. Men, for en mellomtone! I tillegg supert perspektiv og en tilstedeværelse i musikken, som er imponerende. Bass? Ikke noe særlig, men det bedrer seg nok litt når jeg henger dem opp på veggen. Og så er det jo tonekontroller på Huldraen :)

Ben webster, Buddy Holly, Lyle Lovett, Ane Brun + + + låter åpent, oppløst og sys 11 formidler spilleglede og morofaktor.

Vel verdt 7oo kr?

You bet!
 

thorerjo

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2012
Innlegg
541
Antall liker
263
Sted
Nesodden
Noen som vet om det sitter spole på bassen på disse eller om det bare sitter en kondis på diskanten(delefilteret)?.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.030
Antall liker
9.310
Har nettopp koblet opp mine,...på en Beomaster 2000 og en Beocord 1700 foret med noen kassetter jeg fant hos Skrot-Tor. Meningen var at jeg skulle ha litt musikk i bakgrunnen mens jeg ryddet litt i furterommet. Vel, her sitter jeg og lytter til musikk!!
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.030
Antall liker
9.310
Jeg fant frem disse for å sammenligne litt med 11. Hmmm...litt annet diskantelement og nesten dobbelt så stor kasse. Det høres, fremdeles den innsmigrende mellomtonen, men nå med litt mer kjøtt på seg. Forførende.
 

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Innlegg
3.037
Antall liker
2.485
Fasinerende høytalere ikke sant? Vi har litt flere med i denne tråden.
 

thorerjo

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2012
Innlegg
541
Antall liker
263
Sted
Nesodden
Har fått det første paret system 11 inn av døren (det andre kommer sammen med en huldra 10 over påske).

Kunne selvsagt ikke dy meg, og koblet dem opp på hovedanlegget, drevet av en bricasti dac, lumin streamer og McIntosh 2kw.

Var meeget forsiktig med volumkontrollen :)

Og hvordan låt det?

Litt hakeslepp. De står veldig dårlig plassert, på toppen av Magicoene, altfor høyt og altfor langt fra vegg. Men, for en mellomtone! I tillegg supert perspektiv og en tilstedeværelse i musikken, som er imponerende. Bass? Ikke noe særlig, men det bedrer seg nok litt når jeg henger dem opp på veggen. Og så er det jo tonekontroller på Huldraen :)

Ben webster, Buddy Holly, Lyle Lovett, Ane Brun + + + låter åpent, oppløst og sys 11 formidler spilleglede og morofaktor.

Vel verdt 7oo kr?

You bet!
Har en Huldra 8 med intergrerte høyttalere, samme elemeter som system 11.Det sitter ett 6db filter her som deler på 3500.Kunne tenke meg å lage ett nytt delefilter da jeg syntes diskanten sliter noe.Noen som har mod delefilter på disse?
 
Topp Bunn