Takk til alle som besøkte oss på Hi-Fi-messa i Horten

Kommentarer

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.579
Antall liker
34.255
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Takk for en svært behagelig avslutning på en lang lørdag. Køntri, vinyl og litt bånd var midt i blinken før køya! (y)
 
  • Liker
Reaksjoner: oct

rosros

HIFI Entusiast
Ble medlem
16.03.2007
Innlegg
105
Antall liker
62
Sted
Nittedal
Torget vurderinger
10
Veldig bra messe med alt fra fantastisk lydopplevelse til noe skuffende. Men slik er det. Jeg som lytter mye til orkestermusikk fant virkelig rommet og anlegget som overbeviste meg. ATC 50 spilte fantastisk! Alltid vært en av mine favoritthøyttalere. Hørte mye på dem hos Tor og Lyrick i Torgata. Ja faktisk eksisterte ATC 50 den gang og. Aktive og passive.
 
Sist redigert:

FredrikH

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
58
Antall liker
9
Torget vurderinger
3
Er det Totem høyttalere jeg ser på bildet? 😃 Skal dere føre merket i butikken?
 

capita

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2009
Innlegg
131
Antall liker
95
Torget vurderinger
14
Personelig synes jeg at det gjennomgående inntrykket var at for mange av de som stilte ut gjorde at vor lite for å få rommet de hadde fått tildelt til å fungere litt bedre akustikkmessing en det gjorde. Det så ut som om det stort sett bare var plog and play. Jeg vet at rommene er vanskelige osv. men jeg mener at de som velger å stille ut bør anstrenge seg litt mer for å skape noe mer akseptable demonstrasjoner for de som betaler for å komme inn.

Mange av oss har hørt mye tidligere og er kjent med mye, og kan således likevel ta med seg noe i etterkant.
Jeg hadde med meg 2 stykker i år som var uerfarne og nye i gamet. De sa begge at det var skuffende, fordi de ikke egentlig satt igjen med noe særlig matnyttig informasjon, om hvilke merker lydbilde osv. som kunne være noe for dem.

Etter å ha vært i Horten på 15 av 20 messer er det vanskelig ikke å være enig, og legge til at snittet av kvalitetsnivået på presentasjonene i minne ører heller ikke har vært mindre imponerende enn i år. Til slutt , dette gjaldt ikke alle, men det som beskrives er et oppsummert helhetsinntrykk.
 

Audio Aktøren

Bransjeaktør
Ble medlem
06.05.2002
Innlegg
390
Antall liker
1.158
Torget vurderinger
3
Veldig bra messe med alt fra fantastisk lydopplevelse til noe skuffende. Men slik er det. Jeg som lytter mye til orkestermusikk fant virkelig rommet og anlegget som overbeviste meg. ATC 50 spilte fantastisk! Alltid vært en av mine favoritthøyttalere. Hørte mye på dem hos Tor og Lyrick i Torgata. Ja faktisk eksisterte ATC 50 den gang og. Aktive og passive.
Om du ønsker er det bare å låne eller komme på demo hos Audio Aktøren Terje 90762967
 

Audio Aktøren

Bransjeaktør
Ble medlem
06.05.2002
Innlegg
390
Antall liker
1.158
Torget vurderinger
3
Personelig synes jeg at det gjennomgående inntrykket var at for mange av de som stilte ut gjorde at vor lite for å få rommet de hadde fått tildelt til å fungere litt bedre akustikkmessing en det gjorde. Det så ut som om det stort sett bare var plog and play. Jeg vet at rommene er vanskelige osv. men jeg mener at de som velger å stille ut bør anstrenge seg litt mer for å skape noe mer akseptable demonstrasjoner for de som betaler for å komme inn.

Mange av oss har hørt mye tidligere og er kjent med mye, og kan således likevel ta med seg noe i etterkant.
Jeg hadde med meg 2 stykker i år som var uerfarne og nye i gamet. De sa begge at det var skuffende, fordi de ikke egentlig satt igjen med noe særlig matnyttig informasjon, om hvilke merker lydbilde osv. som kunne være noe for dem.

Etter å ha vært i Horten på 15 av 20 messer er det vanskelig ikke å være enig, og legge til at snittet av kvalitetsnivået på presentasjonene i minne ører heller ikke har vært mindre imponerende enn i år. Til slutt , dette gjaldt ikke alle, men det som beskrives er et oppsummert helhetsinntrykk.
Det er begrenset hva en får til i løpet av en dag og hva som er plass til i bil/varevogn. Da blir nok utstyret dessverre prioritert foran 4 kubikk med dempematerialer.
 
  • Liker
Reaksjoner: oal

capita

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2009
Innlegg
131
Antall liker
95
Torget vurderinger
14
De aller fleste utstillerne har bært der før, og alle som kommer vet at de skal på en messe, altså at det er midlertidige oppsett . Likevel burde en del utstillere være bedre forberedt enn det de var.

Morsomt at du går rett i forsvar, fremfor å ha en åpen og konstruktiv tilnærming men takk for din tilbakemelding.:coffee:
 

Audio Aktøren

Bransjeaktør
Ble medlem
06.05.2002
Innlegg
390
Antall liker
1.158
Torget vurderinger
3
De aller fleste utstillerne har bært der før, og alle som kommer vet at de skal på en messe, altså at det er midlertidige oppsett . Likevel burde en del utstillere være bedre forberedt enn det de var.

Morsomt at du går rett i forsvar, fremfor å ha en åpen og konstruktiv tilnærming men takk for din tilbakemelding.:coffee:
For å si det slik lånte jeg ut tepper til utstillere for å dempe første refleksjon selvfølgelig er dette viktig, men noen ganger strekker ikke tiden til og da må en prioritere hva en ønsker å gjøre. ikke tvil om at rommete har mye å si.
 

Informasjon om bruker

Audio Aktøren
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
1.158
Link til alle artikler
164
Audio Aktøren sine annonser
Bransjenyheter
Audio Aktøren bygger om butikken i Horten

Audio Aktøren bygger om butikken i Horten

  • 1
Vi rydder opp på lager mange god biter. Alt fra dyrt til billig. Vi gir også bort 30 år med Hi-Fi blader. Conrad johnson ACT2 Serie 2 Audio Note DAC 3.1X Cary Audio CAD-805 AE med div rør Cary...
Fortsett
Bransjenyheter
Nyhet fra ifi GO bar Kensei

Nyhet fra ifi GO bar Kensei

  • 0
Nyhet fra ifi GO bar Kensei Prisen er 5.995,- og den er på lager. Ta kontakt: Terje tlf 90762967 mail: terje@audioakt.no
Fortsett
Bransjenyheter
Takk for alle som var innom rommet vårt på messen i Asker

Takk for alle som var innom rommet vårt på messen i Asker

  • 3
Takk for alle som var innom rommet vårt på messen i Asker. Om noen ønsker å lytte mer på master tape er det bare å ta kontakt for avtale. Terje tlf 90762967 mail: terje@audioakt.no
Fortsett
Bransjenyheter
Sound society messe i København, Scandic Sluseholmen 2-3 mars

Sound society messe i København, Scandic Sluseholmen 2-3 mars

  • 2
Audio Aktøren er distributør for TaraLabs kabler i Skandinavia, så stiller vi selvfølgelig på messen i København 2-3 mars. Vi stiller med et flott oppsett som består av Nagra Classic pre- og...
Fortsett
Bransjenyheter
For første gang i Norge Aidas Cartridges

For første gang i Norge Aidas Cartridges

  • 20
Velkommen til demo av Aidas hos Audio Aktøren Link aidas cartridges Terje Nilsen 90762967 terje@audioakt.no Our philosophy is to produce superior phono cartridges that provide outstanding...
Fortsett
Bransjenyheter
Vi ønsker alle velkommen til Audio Aktørens avdeling i Østfold/Sarpsborg for demo av Icon Audio

Vi ønsker alle velkommen til Audio Aktørens avdeling i Østfold/Sarpsborg for demo av Icon Audio

  • 9
Vi ønsker alle velkommen til Audio Aktørens avdeling i Østfold/Sarpsborg Følgende merker kan lyttes til: Icon Audio ,Qln, Fyne Audio, Wharfedale, Cary Audio, Audio Analouge, EAR, Pass Labs...
Fortsett
Topp Bunn