system audio 1750 høyt ?

inc

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.06.2006
Innlegg
110
Antall liker
11
vurderer nye høyt , noen som har disse høyt ?
hva slags elektronikk bruker dere på disse ?
skal brukes på hegel cd 2 og H200 .
lytteinntrykk ?
 
U

utgatt60135

Gjest
Ganske morsomme små hurtige høyttalere med en naturlig gjengivelse med naturlignok lite dyp bass. Men er ikke H200/1770 nokså "ubalansert"? Jeg tror den fortjener en bedre høyttaler, imo. Det er mange alternativer.

Hva synes du om kombinasjonen med 906? Fortell mere.. Rom, musikk, hva som er viktig i lydbildet osv..
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Ganske morsomme små hurtige høyttalere med en naturlig gjengivelse med naturlignok lite dyp bass. Men er ikke H200/1770 nokså "ubalansert"? Jeg tror den fortjener en bedre høyttaler, imo. Det er mange alternativer.

Hva synes du om kombinasjonen med 906? Fortell mere.. Rom, musikk, hva som er viktig i lydbildet osv..
Enig med Lyngen her, ville nok ha brukt noen andre høyttalere på Hegel forsterker.
1750 bør ha en forsterker med en "varmere" klang, f.eks en rørforsterker.

Kanskje Bowers & Wilkins passer bedre på Hegel?
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.599
Antall liker
3.137
Torget vurderinger
0
Men Hr. Hegel demonstrerer ALLTID sine produkter på SA høytalere.

Hvorfor skulle ikke det være en SUPER match ?
 
U

utgatt60135

Gjest
Men Hr. Hegel demonstrerer ALLTID sine produkter på SA høytalere.

Hvorfor skulle ikke det være en SUPER match ?
Det er vel fordi center kjeden selger SA, men han hadde vel neppe inngått samarbeid med kjeden om han syntes de matchet dårlig. Jeg mente heller at H200 fortjener å jobbe med explorer. Personlig likte jeg Primares mere nøytral klang bedre.

Men jeg tror kanskje System Audio kan passe bra klangmessig til Hegel i forhold til mange andre. B&W tror jeg ikke passer, heller type Dynaudio, Spendor, Respons..?
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Men Hr. Hegel demonstrerer ALLTID sine produkter på SA høytalere.
SA 1750 låter for spinkelt sammen med Hegel forsterkere, derimot Primare forsterkere som Ole Witthoft har utviklet de sammen med låter bra.

Hvilke andre høyttalere er det Kjeden selger som Hegel kunne blitt matchet sammen med?
Jeg bare spør?
Ikke vet jeg?
;)
 
J

Jurassic

Gjest
Men Hr. Hegel demonstrerer ALLTID sine produkter på SA høytalere.

Hvorfor skulle ikke det være en SUPER match ?
Fordi det låter spinkelt og lite organisk.

SA og McIntosh derimot, det er match in heaven etter min smak
 

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Innlegg
4.992
Antall liker
1.935
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
McIntosh og SA Ranger er ihvertfall en kombo som passer meg, stort sett den eneste komboen sammen med SA jeg har likt.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Hegel = Lyst
SA = Lyst
Mac = Mørkt

Ikke rart Mac passer sammen med SA...
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Hvorfor ikke SF (Sonus Faber) sammen med Hegel ? Det skulle vel bli en bra kombo da også SF er litt mørke men veldig musikalske.
 
B

bender

Gjest
system audio er ikke hurtigere enn noen annen høyttaler. det er mangelen på dybde og bass nedover som gir denne illusjonen.

dette har heller ingenting med størrelse på elementer å gjøre.. f.eks en 4" vil spille ulinært og vrenge pga sine enorme utslag, kontra f.eks en 15tommer som bare behøver å flytte seg 1mm.
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Hvorfor ikke SF (Sonus Faber) sammen med Hegel ? Det skulle vel bli en bra kombo da også SF er litt mørke men veldig musikalske.
Jo, hvorfor ikke?
Hegel fortjener høyttalere som har slik karakter. ;)
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
system audio er ikke hurtigere enn noen annen høyttaler. det er mangelen på dybde og bass nedover som gir denne illusjonen.

dette har heller ingenting med størrelse på elementer å gjøre.. f.eks en 4" vil spille ulinært og vrenge pga sine enorme utslag, kontra f.eks en 15tommer som bare behøver å flytte seg 1mm.
Han dansken forklarer det er pga vekta på membranene.
Veldig lett membran, halvparten av ordinære membraner.
 

inc

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.06.2006
Innlegg
110
Antall liker
11
ok.
takker for svarene .
 

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.174
Antall liker
38
Sted
Trondheim
Budsjettet ditt er omtrent 12K? Ser det er prisen på SA-1750 i alle fall. Jeg tror jeg ville hørt på litt forskjellige saker. Jeg falt ikke for SA-1750 for å si det sånn. Og at H200 er lys kan jeg ikke si meg helt enig i. Den er temmelig nøytral synes jeg.

Men kilden din heller mot det lyse og dermed tror jeg at jeg ville gått for noe med en rundere klang enn SA-1750 (som i mine ører var både kornete i toppen og dvask i bunnen...)

De mindre SF-ene vil jeg tro kan være verd et forsøk. Det samme med Dali Ikon 7.

Mvh
 

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Innlegg
897
Antall liker
1.003
Torget vurderinger
4
Har aldri blitt fortrolig med de sa'ene med 4"-elementer. De variantene med litt større 5-tommerne(?), eks 1270 og 1280 syns jeg dog er morsomme saker. Ranger er vel den eneste med 4-tommere som har imponert, men da begynner vi å komme opp i pris.

Hvorvidt det blir en suksess med 1750 og hegel mener jeg har mye å si med rommet det skal spille i, og hvilken musikk du primært lytter til.

At hegel spiller lyst og hardt, noe som virker som gjengs oppfatning her på sentralen, er jeg ikke enig i. Tidlige inkarnasjoner av H1 har vel kanskje skyld i denne oppfatningen. Og når noen først har hatt en dårlig erfaring med denne ene forsterkeren da må jo, logisk nok, alt annet Hegel produserer lyde like bedritent.

Mitt konkrete råd er å prøve 1750 i egen stue. Dog mener jeg at du også bør ta en lytt på ranger som i mine øyne er en mer vellydende konstruksjon som absolutt er verd mellomlegget.
 
Topp Bunn