Synergistic Research Acoustic Art Line

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • audiomur

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2005
    Innlegg
    422
    Antall liker
    6
    Husker ikke om det ble sagt noe i orso sin tråd om hvordan SR utvikler disse produktene, men det er noe jeg virkelig kunne tenkt meg å vite mer om. Og hvordan kan en så liten sak som "Bass Station" forbedre bassresponsen betydelig slik som SR hevder på sin hjemmeside?



    Fikk med meg at forrige tråd om disse produktene ble slettet, men etter det jeg forstår så var det p.g.a. spørsmålsformuleringen.
     

    Vedlegg

    Nordenstam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2010
    Innlegg
    196
    Antall liker
    3
    Ser ut som de har brukt kunnskapen og erfaringen fra kabelmarkedet til å utvikle tilsvarende produkter for "akustisk behandling".

    (med andre ord: like effektivt som å tenne stearinlys. det virker, helt utvilsomt, men ikke på det fysiske plan)
     
    N

    nb

    Gjest
    audiomur skrev:
    Og hvordan kan en så liten sak som "Bass Station" forbedre bassresponsen betydelig slik som SR hevder på sin hjemmeside?
    Det kan den selvsagt ikke, mer er det egentlig ikke å si om saken. Ved 100 Hz er bølgelengden litt over 3 meter. Ved 20 Hz er den nesten 17 meter. En slik sliten dings har ikke nevneverdig effekt på så lange bølger.
     

    audiomur

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2005
    Innlegg
    422
    Antall liker
    6
    Så det er ikke nubbesjans for at de kan ha en nevneverdig innvirkning? Det ante meg.
    Skulle tro det var bedre for SR å fjerne "Acoustic Art Line" fra sitt sortiment enn og risikere sitt gode rykte bare for å tjene en liten slant på de svært få stakkarene som biter på.
     
    N

    nb

    Gjest
    audiomur skrev:
    Så det er ikke nubbesjans for at de kan ha en nevneverdig innvirkning? Det ante meg.
    Hadde Synergistic Research vært i bransjen for kirkeorgler hadde de sikkert påstått å ha en enkelt pipe som var 1 cm lang og spillte en tone på 16Hz med full kraft. De har åpenbart et svært avslappet forhold til basal fysikk rundt størrelsen på ting og bølgelengder i alle fall.

    Det er jo bare å finne frem et assortert utvalg kopper, kar og boller i ymse størrelser fra kjøkkenskapet for å se hvor mye bassresponsen forbedres eller forverres av å sette de rundt i lytterommet. Det burde gi en pekepinn på effekten eller mangel på sådan og har den fordelen at det er helt gratis å forsøke selv.

    PS: Pass på at ingen ser deg...
     
    N

    nb

    Gjest
    Og på toppen av det hele kommer disse tydligvis i en størrelse, så selv om de hadde hatt den effekten som påstås, er sjansen relativt liten for at den ville funke akkurat i ditt lytterom sannsynligheten er misnt like stor for at ting ville blitt verre. Siden bassproblemer o.l. er temmelig avhengig av størrelse og form på et gitt rom er det selvsagt relativt lite fruktbart å angripe saken uten å vite i hvilket område man faktisk har problemer.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Er vel et par treffende lsitater fra leserinnlegg på stereophile:
    Yikes this is too funny to comprehend! The old saying "A fool and his money are soon parted" rings true in this case.
    og

    I'm sure the best thing about the product is the profit margin.
    Men nå har jo ikke jeg hørt produktet da... og har egentlig ikke tenkt å gjøre det heller.
    Bevisbyrden ligger på SR.
     

    audiomur

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2005
    Innlegg
    422
    Antall liker
    6
    Har egentlig ikke hatt særlig sansen for orso sitt repeterende "stua må se ut som en madrassbutikk for og ha peiling på lyd" - budskap, men og utestenge han for å kritisere produsent og leverandør av et så tvilsomt produkt syns jeg er besnærende.
     

    ch

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2007
    Innlegg
    1.671
    Antall liker
    1.262
    Enig med NB sitt forslag om en test først med kopper og kar. Billig, og bør gi ca. tilsvarende fysiske virkning, enten der er noe eller ikke.

    Ellers kan der være et par andre muligheter her;
    1. Synergistic Research mener dette ikke egentlig alvorlig. De kødder med oss (audiofile), det er en (avansert?) spøk.
    2. De satser på virkning ved hjelp av placebo. Altså at en innbilt virkning er jevngod med en virkelig en. Hvem vet om ikke de har rett?

    mvh

    PS. Jeg foretrekker vinyl som kilde, så du kan ikke ta noe jeg sier alvorlig.
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    I svenske og finske middelalder kirker ble krukker støpt delvis inn i veggene slik at bare halsen stakk ut for å gi bedre bass-absorpsjon i kirkerommet. Man brukte visstnok aske for å justere Q-verdien i krukkene.. ::) ;) Kilde: F.A.Everest (2001), Master Handbook of Acoustics.

    Mvh
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.731
    Antall liker
    21.597
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Helmholz-resonatorer fra før Helmholz tid det.

    Denne basstasjonen til SR har sikkert en lav resonansfrekvens med et visst Q, men med hånden på bibelen, dvs. MHoA, erklærer jeg den kjettersk og falsk. Avgudsdyrkelse!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har noen testet disse produktene konkret i sin egen stue og sitt eget oppsett? Mye dårlige gjetning og åpen forakt ute å går blant endle her.. Vet at det finnes eiere av dette produktet der ute eller lignende , men de har ikke vært på banen så langt. Og det finnes flere forhandlere av produkt av lik utforming samt med ønske om å bli trodd på at de virker slik de hevder.. Bare ok om det finnes noen som faktisk har hørt om det funker/ikke funker hjemme hos seg..
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Valentino skrev:
    Helmholz-resonatorer fra før Helmholz tid det.

    Denne basstasjonen til SR har sikkert en lav resonansfrekvens med et visst Q, men med hånden på bibelen, dvs. MHoA, erklærer jeg den kjettersk og falsk. Avgudsdyrkelse!
    He he! Iflg. Everest var det dessuten slik at veggene var "pepret" med disse krukkene. SR ville nok tjent bra med gryn om dette ble religionen.

    Mvh
     

    Nordenstam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2010
    Innlegg
    196
    Antall liker
    3
    HCS skrev:
    Mye dårlige gjetning og åpen forakt ute å går blant endle her..
    Er vel en av dem.. Greien er at gjetningen er svært enkel når forutsetningene er kjent.

    Tenk deg at du har en strandhytte med en liten vik der båten kunne hatt en fin plass hele året gjennom. Om det bare var en liten molo der som kunne bryte bølgene! Nå er det lett å se hvor dette drar, fordi bølger i vann er så visuelt tydelig for oss. Objektet som skal være bølgebryter må åpenbart være stort nok.

    Lydbølger er usynlig. Er ingen skam i å ikke ha et intuitivt forhold til hvor stor de er, hvordan de kan dempes, osv. Å dempe bass på den måten er som å slenge slenge en mursten i havet og kalle det en molo. Håper dette gjør dimensjonsproblemet litt tydeligere! :)
     
    N

    nb

    Gjest
    HCS skrev:
    Har noen testet disse produktene konkret i sin egen stue og sitt eget oppsett? Mye dårlige gjetning og åpen forakt ute å går blant endle her.. Vet at det finnes eiere av dette produktet der ute eller lignende , men de har ikke vært på banen så langt. Og det finnes flere forhandlere av produkt av lik utforming samt med ønske om å bli trodd på at de virker slik de hevder.. Bare ok om det finnes noen som faktisk har hørt om det funker/ikke funker hjemme hos seg..
    Like forbannet er en lydbølge ved 100Hz over tre meter lang. Bølgelengde finnes generelt ved å ta lydhastigheten (ca 340 meter pr sekund) og dele på frekvensen i Hz. Om vi tar frekvensområdet fra 200Hz og ned til 20Hz,så blir tabellen slik:

    Frekvens bølgelengde i meter
    200 1.7
    180 1.9
    160 2.1
    140 2.4
    120 2.8
    100 3.4
    80 4.3
    60 5.7
    40 8.5
    20 17.0

    Om det er noen som driver med åpen forakt her, så er det SR og deres forhandlere som tydligvis prøver å innbille kundene sine at disse produktene funker som avertert. De gjør de ikke. Ref analogien om å kaste en murstein i havet og tro at det skulle være en molo.
     

    Heimdall

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.12.2009
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    568
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    15
    Jeg har ikke prøvd disse hjemme, men var innom en liten butikk i DK hvor innehaver presenterte disse for meg. Han satt bare opp én (tror det er den til høyre på bildet til trådstarter) og denne ble plassert bak racket (og altså da også bak høyttalerne) i samme høyde som HT.
    Det sitter en slags nål eller noe på toppen av denne som er magnetisk slik at ved å ta denne av og på kunne man lettere høre forskjell. Jeg hørte forøvrig ingen forskjell...
    Høyttalerne han spilte på var WLM DIVA.

    Det skal også sies at dette var i et lytterom.
    Videre sier innehaver at effekten blir bedre ved komplett system, ikke bare denne éne.

    Han nevner også en kunde som bruker disse i et rom hvor hele bakveggen er av glass. Her skal det visstnok være enorm effekt da disse, akkustisk sett, fjerner glassveggen.

    Så det så.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Dette hadde det vært morsomt å teste for Hjemmekino, men da skulle jeg hatt med en som både kan måle og har bedre måleutstyr enn meg. I tillegg ville jeg hatt flere ører enn mine egne som lyttepanel.

    OAS-gjengen med Roald Målemester i spissen kunne jo vært en idé.

    Roy
     

    ch

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2007
    Innlegg
    1.671
    Antall liker
    1.262
    HCS skrev:
    Har noen testet disse produktene konkret i sin egen stue og sitt eget oppsett? Mye dårlige gjetning og åpen forakt ute å går blant endle her..
    Forakt, nei. Skepsis, ja. Min gjetning, god eller dårlig er basert på følgende, la oss kalle det en hypotese;

    Det er grenser for hvor mye en passiv gjenstand som ikke er i signalveien kan påvirke lyden i et rom. Den kan ganske enkelt ikke påvirke annet enn den lydenergien som treffer den. På en eller annen måte.

    Lydenergien vil være mer eller mindre jevnt fordelt i rommet - utenom rett foran høyttalerne - så den relative mengden av denne energien som treffer en hvilken som helst gjenstand vil være ca. proporsjonal med overflate arealet i forhold til totalt overflate areal av rommet og alle gjenstander inni. Sånn ca. grovt overslag - eller gjetning. Og det blir ikke så veldg mye med disse gjenstandene basert på det jeg kan se.

    Denne betraktningen gjelder helt uavhengig av gjenstandens akustiske egenskaper, enten de er kvantemekanisk-, cryo- et eler -annet eller på annet vis påvirket.

    Så kan jo du påvise hvordan min gjetning er dårlig.
    Hadde du testet dem, sa du?

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    ch skrev:
    HCS skrev:
    Har noen testet disse produktene konkret i sin egen stue og sitt eget oppsett? Mye dårlige gjetning og åpen forakt ute å går blant endle her..

    Hadde du testet dem, sa du?

    mvh
    Nei, ikke testet... Er temmlig pragmatisk anlagt og synes kost/nytteverdi ikke kan forsvares helt ved å kjøpe slike... 8).. Men har fått fortalt av andre som har testet lignede remdie at det var en overraskende stor effekt av slik. Uten at jeg har hørt denne foskejllen selv. På Horten messa gjorde dette ikke noen nevneverdig forskjell for meg da de ble demonstrert...
     
    T

    timc

    Gjest
    ch skrev:
    Lydenergien vil være mer eller mindre jevnt fordelt i rommet - utenom rett foran høyttalerne - så den relative mengden av denne energien som treffer en hvilken som helst gjenstand vil være ca. proporsjonal med overflate arealet i forhold til totalt overflate areal av rommet og alle gjenstander inni. Sånn ca. grovt overslag - eller gjetning. Og det blir ikke så veldg mye med disse gjenstandene basert på det jeg kan se.

    Denne betraktningen gjelder helt uavhengig av gjenstandens akustiske egenskaper, enten de er kvantemekanisk-, cryo- et eler -annet eller på annet vis påvirket.
    Gjetningen din holder ikke. Ulike gjennstander har villt ulike akustiske egenskaper. Selv om overflaten er den samme. Ta den vibratron saken. Dette er basically en mini helmholtz. Da er det volumet som bestemmer. Om dette volumet befinner seg i rommet, eller i ett annet rom betyr ingenting. Det er hvor åpningen er plassert som betyr noe.

    Anntagelsen om lydenergi stemmer ikke. En høyttaler vil ha ett nært/mid/fjernfelt. Dette defineres av spredningen, og vil variere fra høyttaler til høyttaler.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Jeg tillater meg å påpeke at da disse kom i første versjon var de i ulike metall-legeringer, og at effekten ble påstått bedre ved bruk av sjeldent metall. Det er altså ikke utformingen som er avgjørende, men sammensetningen av metall-legeringen. Og hver legering hadde ekstremt spesifikk innvirkning på lyden.

    Det er det verdt å tygge på.

    Merker meg at SR også bruker "quantum tunneling" i utarbeidelsen av disse. Det gir sikkert utrolig fin effekt.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Ah, jeg fant prisoversikten over Gen1 versjonen, der de brukte ulike typer metall. De skjønte nok at det ble for dumt, så nå er det én materialutførelse.
    Uansett sikkert bedre med kvantumtunnelarbeid ... som vitenskapen en dag sikkert vil forstå seg på.

    Merk at alle var i identisk formgivning og størrelse, men legeringen ble endret.

    He-he. Savner Orso, jeg.

     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Dengang kalte de seg Virtual Dynamics. Det var samme Franck som stod bak da også.

    Slik så produktet ut.



    Og slik ble det presentert.


    Jada, det er de små knottene på veggen bak ham som han (ikke Franck, representant fra VD) mener innvirker på bassen.



    Her får man kanskje et litt bedre inntrykk for størrelsesforhold mellom lydgeneratorer i rommet (høyttalerne), og knottene på veggen.

    Og jeg sier rett ut at den som mener at slikt hører hjemme i HiFi-sammenheng er født for å bli lurt, eller er født for å lure andre. Og sleng meg gjerne ut av HFS for å ha sagt det.
     

    Vedlegg

    V

    vredensgnag

    Gjest
    Machina Dynamica er jo en practical joke, en gjeng som syns det er moro å lage "performance art" tweaks til HiFi, som et statement.
    http://www.machinadynamica.com/

    Så det var kanskje derfor man byttet navn fra Virtual Dynamics til Synergistic Research Acoustic Art Line ... ? Det ble for tett på?


    Machina Dynamica har forøvrig sin egen wall mount acoustic resonator.
     

    Vedlegg

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    vredensgnag skrev:
    Machina Dynamica er jo en practical joke, en gjeng som syns det er moro å lage "performance art" tweaks til HiFi, som et statement.
    http://www.machinadynamica.com/

    Så det var kanskje derfor man byttet navn fra Virtual Dynamics til Synergistic Research Acoustic Art Line ... ? Det ble for tett på?

    Tror du ikke folk greier å skjønne at disse produktene er "mildt oppskrytte" for å si det slik vreden ? Eller har du en annen misjon ? Om ikke annet kunne du ha hørt de før du åpnet kjeften!!!...

    Å lykkes med troverdig lyd i eget hjem går ikke kun via det skrevne ord, men og via praktisk prøving, feiling og LYTTING... ;)
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Jeg leverer fyldig og kompletterende bakgrunnsmateriale, HCS.
    Dermed kan de som skal bruke NOK 28.500 på "pakken" ha utsikt til å være så godt informerte som det er mulig å bli, slik at resultatet skal bli best mulig.

    Det må være interessant å se gangen i produktets utvikling, fra den spede begynnelsen der de eksperimenterte med ulike legeringer med ekstrem effekt på lyden, til dagens kvantetunnelbearbeidede versjon.

    Denne tabellen over Francks første produktsortiment er det verdt å studere. Spøkefuglene i Machina Dynamica må ha ledd godt da de så den. Litt rart at de la bak seg så ekstreme effekter vha variasjon i legeringene, spør du meg, men jeg har ikke lyttet til den nyutviklede kvantetunnelversjonen med nytt navn:

     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Må smile her... Så det du sier konkret er at det Synergistic Research driver med er bare vås vreden ?
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    HCS skrev:
    Må smile her... Så det du sier konkret er at det Synergistic Research driver med er bare vås vreden ?
    Forklar dette, du. Samme mann, herr Franck. Men de innså at det ble for dumt, og nå prøver de seg igjen med Art Line i ny versjon.



    I Gen1 het han Franck, bilde her.



    I den nye versjonen heter han Frank Chang.

    Legg merke til hvordan Basic (legering) er blitt til Basik (alltid fint med K i stedet for C).

    Og så har man gått bort fra dumme legeringer og bruker veldig spennende prosesser i stedet! Se dette brevet, har du noensinne sett så mye sludder på så få linjer?

    Quantum Tunneled, heat treated, Vibratron, Gravitron, Magnetic dampening, Magnetron, Spiked.

    Yours in music,

    VredensGnag
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Første gang jeg så noe av dette var på messa i München 2008.
    Dette var i rommet hvor de også demonstrerte Karan og AMR produkter :-[
    Legger inn et bilde av rommet hvor en kan se de meget små sukkerbitene festet på veggen bak der, og jeg mener å huske at akkurat de var av kork og på størrelse med en sukkerbit kanskje mindre.
    Håper de er synlige på bildet, tipper en kan se skyggene ihvertfall.

    At de kan være virkningsfulle må kun være inni huet på den enkelte imo.

    Jeg husker ikke nå hva disse skulle gjøre med lydbølgene/akustikken, men jeg skjønner ikke bæra.



    Skimter såvidt en over venstre HT. og to litt mellom HT. på veggen der bak.

    Edit; husket feil de er av rosetree må vite, vi visste jo at kork ikke kan virke ::) eller burde.
    http://www.6moons.com/audioreviews/acousticsystem4/sugar.html
    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    Nordenstam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2010
    Innlegg
    196
    Antall liker
    3
    Bare vent til telecom bransjen oppdager quantum tunneling! Da blir det nok fart på internet.


    "I expect a Nobel prize to someday be awarded to an audiophile cable designer, as they clearly are way ahead of the rest of us." - Dave Collins
     
    T

    timc

    Gjest
    HCS skrev:
    Må smile her... Så det du sier konkret er at det Synergistic Research driver med er bare vås vreden ?
    Det er akkurat det han sier. Det er vanskelig å være uenig.

    I Norge har vi forbud mot villedende reklame forresten.......
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.170
    Antall liker
    693
    Torget vurderinger
    1


    Skal ta meg en tur opp på loftet - ikke visste jeg at den lysestaken som vi brukte på 80-tallet for å gjøre det sååå koselig er Bass stasjon nr.1
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Hei
    Hvordan Frank Chang blir koblet til SR skjønner jeg ikke. Hva er koblingen?
    Det finnes masser av tester og litteratur om hans merke Acoustic System hvis dere gidder å gjøre et søk på nettet. Både hans høyttalere og andre duppeditter.

    Skal høre hans Tango høyttaler om ikke lenge som sies å være meget bra. Har allerede hatt en tyvlytt (før de var innspilt) og de virker svært spennende.

    Linker:

    http://www.francktchang.com/

    Målinger resonatorer:

    http://www.filelektronik.com/images/changamca/Resonator_Pro_Link_Test_Report.pdf

    Resonatorene påvirkes av lyden i rommet og danner overtoner i det ikke hørbare frekvensområdet som igjen vil påvirke det vi hører og oppfatter av lyder. Det er vel dens funksjon veldig enkelt forklart, eller?

    På Hotel Opalen, Gøteborgsmessa i år, så jeg Frank Chang's resonatorer bli brukt i rommet hvor de spilte på Nagra/MIT/Verity Audio. Ser Flageborg har fått med disse på et bilde.

    Se bildet #77 på denne link:
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,49256.60.html

    Fortsett å synse, jeg må jobbe.

    Mvh
    RBN
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    vredensgnag skrev:
    Den som leter finner. Se her, HCS, her har du Quantum Tunneling apparatet som Synergistic Research har utviklet. Om du vil, kan de også kjøre QT på gitarstrenger, med litt flaks tar de et helt piano.

    At det virker er det liten tvil om, det ser man fra deres egen uttalelse:
    Apparatet virker kanskje det til å polarisere kabler, men hvorfor de skal blande inn begrepet "Quantum" funderer jeg virkelig på...

    Hadde de brukt navnet Tesla "etellerannet" eller Polarisering "ettellerannet" hadde jeg forstått det.

    Det er jo en Tesla spole hvor kablen blir koblet mellom jord og "gnisten".
    Selve kablen forblir jordet, men "gnisten" blir utladet gjennom kablen.
    At det vil påvirke kablen kan jeg forstå - men ikke hvorfor de blander inn begrepet "Quantum"...

    En coil til et tenningssystem som drives av en forsterker vil gjøre omtrent det samme.
    Eller høyspennings trafoen til en TV eller lignende...
     
    N

    nb

    Gjest
    Oblivion skrev:
    men hvorfor de skal blande inn begrepet "Quantum" funderer jeg virkelig på...
    Fordi det høres imponerende ut for ignorante kunder.
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    vredensgnag skrev:
    Jeg tillater meg å påpeke at da disse kom i første versjon var de i ulike metall-legeringer, og at effekten ble påstått bedre ved bruk av sjeldent metall. Det er altså ikke utformingen som er avgjørende, men sammensetningen av metall-legeringen. Og hver legering hadde ekstremt spesifikk innvirkning på lyden.

    Det er det verdt å tygge på.

    Hifi-bransjen i et nøtteskall. Det bobler over av dårlig skjult juks & bedrag, og folk hiver seg over tullet; de må jo ha "det siste". Dette er verre enn både naturmedisin, snåsamannen og helbredelse ved bønn (over telefon) på en gang.
    Hvorfor er det sånn? Er folk flest stokk dumme? Ikke nødvendigvis, om de først forsøker å bruke det de har fått utlevert. Problemet ligger mye i at for mange er hifi endt opp med primært å handle om å vise fram utstyret for dermed å få aksept eller anerkjennelse fra lidelsesfeller, herunder inkludert butikkselgere/bransjefolk. Og så spiller vi noe nitrist med Kari Bremnes for å høre om hun fortsatt er i fokus før der er på tide å bytte ut noe igjen.
    (-hørte jeg en rå latter ???)


    Mvh. RS
     
    T

    timc

    Gjest
    Mye rare påstander av han Tchang. Denne tok kaka: "Please allow for the full effect to stabilize over 24 hours."

    "Forskningsrapporten" var ikke akkurat av det solide slaget. Ser ut som klipp og lim i stor grad.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.003
    Antall liker
    6.231
    Dette ser ut til å være et godt produkt. Det har jo ordet art i produktnavnet. Kunst skal som kjent engasjere folk, og ingen kan nekte på at de lykkes med det.
     
    T

    timc

    Gjest
    BT skrev:
    Dette ser ut til å være et godt produkt. Det har jo ordet art i produktnavnet. Kunst skal som kjent engasjere folk, og ingen kan nekte på at de lykkes med det.
    Pøh...Kunst er i dag, bare ett begrep arbeisdsky ¤#%" gjemmer seg bak for å slippe å havne i skikkelig jobb. Noen hederlige unntak finnes.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn