Diverse Svar på epost: Hall of fame and shame.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
4.557
Antall liker
2.524
Torget vurderinger
96
Gjennom årene har jeg sendt ett og annet spørsmål til produsenter av hifi utstyr. Noen svarer med en gang mens andre aldri svarer.

På toppen av versting lista finner vi Bladelius. Aldri svar å få, og de har en elendig nettside og mangelfulle bruksanvisninger. Topp produkter da.

To som får toppkarakter: Primare og Coda. Raske og informative svar, høflig og konkret og spesielt førstnevnte viser en genuin interesse og hjelpsomhet mot eiere av sitt utstyr.

Midt på treet: Accuphase. Ett svar og en gang hvor jeg ble ignorert. Henvisning til importør er tull når spørsmålet likevel må besvares av produsent. Ignorering av folk som eier eldre utstyr er usympatisk.
 

Balle Clorin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
7.732
Antall liker
5.644
Torget vurderinger
2
Trinnov har vanvittig bra kundeservice . Selv som bruktkjøper får jeg support 24/7 om det trengs. Har jeg er spørsmål 2200 en lørdag kveld har jeg svaret 15 minutter etterpå. Hadde problem men en Toslink kilde og de satte folk på det en lørdag og feilsøkte via internett og konklusjonen kom dagen etter.
Må faktisk passe på at jeg ikke spør om noe jeg er nysgjerrig på en lørdag kveld ellers jobber de til midnatt for å gi meg et godt svar
 

Sluket

2FAT2FLY
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
48.024
Antall liker
71.765
Torget vurderinger
20
Great Plains Audio. Levningene etter Altec Lansing. Jeg kjøpte i sin tid godt over 200 elementer/drivere der (var suverent største kunde worldwide) og kunne til tider vente i uker på enkle svar osv. Ekstremt dagsformavhengig åpenbart. Men det er historie nå.
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
4.557
Antall liker
2.524
Torget vurderinger
96
Alle og enhver, også firmaer og produsenter, kan ha en dårlig eller sløv dag. Men det tegner seg gjerne et bilde etterhvert.

B&W sendte meg en gang en ny diskant, mot betaling selvsagt, til en utgått modell etter en del mail korrespondanse, uten krav om at jeg måtte henvende meg til Hifi Klubben. Kjempeservice og noe de strengt tatt ikke behøvde å gjøre.
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
4.557
Antall liker
2.524
Torget vurderinger
96
Bel Canto svarte nøyaktig på det jeg lurte på. Raske også.
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
4.557
Antall liker
2.524
Torget vurderinger
96
Pass Labs får også mer enn godkjent fra meg. Og er et firma som helt åpenbart brenner for det de driver med.
 

helarn

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.06.2006
Innlegg
768
Antall liker
417
Sted
Bodø
Torget vurderinger
1
Velodyne har kort responstid.
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
2.762
Antall liker
2.517
Genelec har jeg god erfaring med, hadde noen spørsmål og de var veldig raske med å hjelpe.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
20.755
Antall liker
7.945
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
15
Jeff Rowland fikk jeg svar fra mr. JR himself. Sendte et par moduler gratis til tross for at garanti hadde gått ut for mange år siden. Lyric tok 10k for samme.
Audio Note har også alltid respondert på en bra måte. Alltid Peter Q. som svarer.
Conrad Johnsen delte skjema av forsterkeren jeg hadde under kniven.
Andre - not so much men har sjelden hatt behov for hjelp..
Jo mr. Veridian (utopia) var enormt hjelpsom da jeg fikset opp en dac for en hyggelig kar.
Negative opplevelser har jeg fått fra Abrahamsen og mr. DP Leif Erntsen. Forhåpentligvis engangstilfeller. Fikk svar men lite kundevennlige.
 
Sist redigert:

Dr_BASS

Helt fersk
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
818
Antall liker
358
Sted
Rælingen
Har alltid fått raskt svar hos electrocompaniet, både rundt eldgamle produkter og nykjøp.
 

stianG

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
554
Antall liker
514
Sted
Bergen
Torget vurderinger
26
Fame: Conrad Johnson. Shame: Wavac.
Extra fame: anamighty i Paris. Ikke en produsent, men fungerte som smurning når produsent surnet. Hadde ikke kjøpt av anamighty en gang, men han fikset alt.
 

iGlenn

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.02.2019
Innlegg
75
Antall liker
83
Toppkarakter: Lyngdorf.

Tok kontakt med de da jeg sleit med å få høyttalerne til å spille på lag med subber og rom. Lyngdorf-forforsterkeren var laaaaaangt utenfor alt av garantitid, og høyttalerne var av annen fabrikant. Lyngdorf utviste et utrolig engasjement og kom med lange avhandlinger og satt seg virkelig inn i materien. Det var på et tidspunkt tre karer som var engasjert i saken samtidig. Hele saksgangen kan vel fint fylle 3-4 A4-sider med ren tekst.

I det store og hele så fikk jeg mer og bedre hjelp av Lyngdorf til å få høyttalerne til å spille bra, enn hva jeg fikk av de som faktisk hadde laget høyttalerne. Der kom det bare noen korte svar, som gjerne ikke var svar på hva jeg spurte om engang, og de virker bare ja... Ikke særlig interessert :ROFLMAO:
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
5.130
Antall liker
8.292
Sted
Sørlandet
Topp Wiim for raske svar og raske fiks. Denafrips og Kinki for det samme. Flott service!

Primare - for noe dritt! Forsterker tok knekken på mine vintage B&W 805. PANG sa det og kom røyk opp fra forsterkeren og puls ut til høyttalerne. Dem forble tyste. Sendte forsterker til servicemann i Bodø som på telefon kunne diagnosere problemet og som samtidig sa at det var et velkjent problem.

-BB-
 

softail

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.03.2009
Innlegg
55
Antall liker
15
Sted
Det blide sørland
Torget vurderinger
3
Tok kontakt med Abrahamsen etter et kjøp av en V 6 dac på nettsiden deres i 2009. Etter uttpakking hørtes det ut som om noe var løst inni dacen. Tok kontakt på tlf og forklarte problemet. Fikk beskjed om å skru av toppdekselet neste dag , så skulle Per Abrahamsen selv ringe til avtalt tid og hjelpe. Det viste seg at det lå 3 løse umbrakoskruer inne i dacen. Per forklarte hvor de skulle sitte og jeg skrudde de på plass. Dacen fungerte utmerket i flere år etterpå. Det vil jeg kalle god kundeservice fra Abrahamsen ivertfall på den tiden.

softail
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
4.557
Antall liker
2.524
Torget vurderinger
96
Tok kontakt med Abrahamsen etter et kjøp av en V 6 dac på nettsiden deres i 2009. Etter uttpakking hørtes det ut som om noe var løst inni dacen. Tok kontakt på tlf og forklarte problemet. Fikk beskjed om å skru av toppdekselet neste dag , så skulle Per Abrahamsen selv ringe til avtalt tid og hjelpe. Det viste seg at det lå 3 løse umbrakoskruer inne i dacen. Per forklarte hvor de skulle sitte og jeg skrudde de på plass. Dacen fungerte utmerket i flere år etterpå. Det vil jeg kalle god kundeservice fra Abrahamsen ivertfall på den tiden.

softail
Herre... God service men tvilsom fabrikk.
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.317
Antall liker
1.156
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
YBA: Inngangsvelger reagerer tidvis tregt, uansett fjernkontroll eller fysisk vridning på hjulet.
Antageligvis microprossessor. Jeg bruker bare en av inngangene pga DAC, -og det er jo et fransk produkt, men slang avgårde en email allikevel.Ble bråraskt kontaktet av en ved navn Jacki, som gjennom YBA ingeniører fortalte meg hva tekniker i norge skulle sjekke (Utenfor garanti for mange år siden) og like gjerne sendte hele 6 sider/koblingsskjema til forsterkeren. Nice!

Gato i Danmark ved sjefen selv var også suveren når importøren sviktet totalt.
Mye fine folk der ute:)
 

Vedlegg

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
3.361
Antall liker
1.455
Torget vurderinger
14
Sendte en gang en mail til BAT vedrørende min brukt-innkjøpte VK3i, Khomenko selv svarte innen en time og var veldig hjelpsom. Har også hatt meget positive erfaringer med Michael Elliott, som kostruerte Counterpoint og senere Aria. På negativ side kan Danville Signal nevnes. Fikk aldri svar på henvendelsen, men ble putta på maillista for nyhetsbrevet.
 

Tor

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.11.2002
Innlegg
757
Antall liker
288
Audio Note ved Martin Grennall. Før, underveis og etter et kjøp. Helt suveren oppfølging hele veien
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
3.495
Antall liker
3.516
Sted
Oslo
Tangen fra AudioConsult.
Ga meg suveren hjelp da jeg kjøpte min første Michell spiller.
Blei hekta, og det har kosta meg dyrt!
Men angrer ikke!!!!
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
2.607
Antall liker
1.525
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Simaudio (Moon) er veldig variable - ofte er det respons innen 24 timer, men noen ganger får man ikke noen respons. Virker som det avhenger av hvem som er på jobb.

Matrix Audio er ikke veldige raske. De svarer alltid etterhvert, og sørger for å få løst ting man rapporter inn i nest firmware (også ny funksjonalitet!). Tror ikke de er så dyktige i Engelsk - ønsker ofte video for å vise feil/problem/ønsker.
 

HasseBasse

OVK-Consul-General of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
3.720
Antall liker
6.652
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Har hatt så mange positive gennem årene som teknikker, at jeg ikke orker å remse dem opp.

2 på shamelisten senest må være Sintron i Tyskland (Importør/hovedsæte for Vincent)
Har sendt dem 3 mailer med spørgesmål ang. min Vincent SA-T7..... absolutt inget svar.
Var så frekk å skrive direkt til Frank Blöhbaum, som har utviklet den......... heller inget svar :(
 

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.210
Antall liker
970
Torget vurderinger
1
Sendte mail til Jasmin Audio for hjelp og fikk raskt svar etter 2 dager, men dessverre så hadde de ikke kabelen jeg skulle ha i produksjon lenger. Så jeg må jobbe videre med og finne en tilsvarende strømkabel eller noen som kan se på den jeg har. Mailen til VPI tok det 2 uker med føre de svarte og de henviste meg til en Svensk forhandler som ikke kunne hjelpe. Jeg trengte en del til plate vaskeren, men endte opp med Ebay. Synes produsent eller forhandler enten bør ha noe reserve deler eller henvise til en plass det kan skaffes.
 

Syncrolux

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.10.2012
Innlegg
8.346
Antall liker
6.530
Sted
Bygda
Torget vurderinger
1
AVshop - knallbra. Sånn burde alle butikker og leverandører oppføre seg!


Neby … i andre enden av skalaen.
 

mean69

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.03.2008
Innlegg
411
Antall liker
389
Sted
Hovdebygda
Torget vurderinger
14
System Audio. Svarer på Messenger innen kort tid. Selv på lørdager.
 

bjos

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.08.2008
Innlegg
285
Antall liker
57
Sted
Grimstad
Fått god og rask hjelp av Primare, System audio, Abrahamsen, Henry Audio, og Juice Hifi.
 

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Innlegg
946
Antall liker
297
Sted
Egersund
Torget vurderinger
3
AV-Shop - slutter meg til knallservice her
Audiovector - ikke særlig hjelpsom på service/deler på eldre modeller (på nye modeller kanskje/kanskje ikke)
 

bjos

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.08.2008
Innlegg
285
Antall liker
57
Sted
Grimstad
AV-Shop - slutter meg til knallservice her
Audiovector - ikke særlig hjelpsom på service/deler på eldre modeller (på nye modeller kanskje/kanskje ikke)
sikkert litt tilfeldig hva de har av deler, jeg spurte nylig om mellomtone til 20år gamle m3 avantgarde. Det hadde de fortsatt på lur. Om jeg husker rett skulle de ha omlag 3 høvdinger for den, det var litt stivt.
 

W.Sand

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
2.306
Antall liker
2.463
Sted
moelv
Torget vurderinger
1
Linkwitz var rask og hjelpsom.
Atoll har vært helt suverene.
Har ingen direkte negative erfaringer, men Wilmslow var uhyre langsomme da jeg hadde kontakt med de for 10 år siden.
 
Topp Bunn