Surround Processor

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Er litt nysjerig på en eldre surround processor, blant annet Primare SP31.
Så lurer på om det er vanlig at slike med digital utgang er styrt av volumkontrollen ?

Fant ikke noe om dette i manualen.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Jeg hadde en SP31 i mange år, og hos meg fungerte de digitale utgangene som ren record-out for digitale signaler som SP31 fikk inn på en av de digitale inngangene. Altså ingen volumregulering - og heller ikke slik at analoge signaler inn på en av de analoge inngangene ble konvertert til et digitalt signal ut fra de digitale utgangene.

Men jeg har kan hende ikke forstått spørsmålet riktig?
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Jeg hadde en SP31 i mange år, og hos meg fungerte de digitale utgangene som ren record-out for digitale signaler som SP31 fikk inn på en av de digitale inngangene. Altså ingen volumregulering - og heller ikke slik at analoge signaler inn på en av de analoge inngangene ble konvertert til et digitalt signal ut fra de digitale utgangene.

Men jeg har kan hende ikke forstått spørsmålet riktig?
Det virker som har forstått meg, desverre :)
Tanken var å teste med pre31 og digitalt til miniDSP, da de analoge inngangene på miniDSP ikke er like god som digital inn. Men kanskje det er greit nokk til kun bass.
Både pre og dac i SP31 til stereo er ganske så bra, ivertfall til prisen :rolleyes:
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Jeg googlet litt og fant brukermanualen til SP31 - og den bekrefter det jeg husker:

The SP31 provides two digital record outputs, one optical TOSlink output and one coaxial SPDIF.

N
ote that no D/A or A/D conversion is carried out. Only
digital sources may be recorded from the digital outputs.

Only analog sources may be recorded from the analog
outputs.
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Ok, jeg får teste med analog til miniDSP da, da er det sikkert likens på Thule PR250B også.
Det er vel ikke "normalt" att digital ut er volumregulert.
 

Kvålsvoll

Bransjeaktør
Ble medlem
22.07.2010
Innlegg
1.601
Antall liker
1.696
Sted
Ålesund, Norge
Det er blant annet fordi volumkontrollen er analog, den står etter DA-konverteren.

Dessverre så "har ikke teknologien kommet så langt enda" at prosessorer har digitale utganger.
Men en computer med fx JRiver kan greie dette.
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Fikk testa litt med Primare SP31 som en kompis har, funka greit. Men fikk noe snedig knittring av og til, digital lyd av noe slag.
Kjørte MiniDSP analogt. Tror ikke det blir en Primare, men morro å få testa "vanlig" pre amp. Det er veeeldig lenge siden anlegget har sett en vanlig pre amp.

PC er det nok minimal sjangse for att blir tilkoblett :p
 
Topp Bunn