Surround forsterker som stereo?

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
2.721
Antall liker
4.395
Sted
Nøtterøy
Er det problemer forbundet med å bruke en 7 kanals surround forsterker som en ren stereoforsterker?

Spør for en kompis. ;)
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.142
Antall liker
2.079
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Det vil fungere helt fint, men naturligvis er en surround receiver langt mer komplisert - så om man sammenligner med en tilsvarende priset ren stereoforsterker som kun gjør stereo - så vil nok denne være bedre egnet for 2 kanals musikk.
 

komfort

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.11.2010
Innlegg
1.580
Antall liker
490
Er det problemer forbundet med å bruke en 7 kanals surround forsterker som en ren stereoforsterker?

Spør for en kompis. ;)
Teknisk sett ikkeno problem. De audiofile vil nok si ja.
 

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Innlegg
6.653
Antall liker
5.816
Problemet er vel at du må lese bruksanvisningen og sette deg inn i romkorreksjon.
 

MortenD

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.01.2013
Innlegg
62
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Er det problemer forbundet med å bruke en 7 kanals surround forsterker som en ren stereoforsterker?

Spør for en kompis. ;)
Hei,

Jeg har en Primare SPA22 surround forsterker i et hjemmekinooppsett med Q Acoustics Concept 40 som fronthøyttalere.
Dette oppsettet fungerer også meget bra på stereo, men jeg ville vært VELDIG kresen på valg av surround forsterker hvis jeg skulle kombinert dette. Det meste av andre surround forsterke jeg har forsøkt under 15000,- har hatt en tendens til å falle igjennom. Det kan spille rått, men ikke musikalskt etter min mening. Mye ligger også i korrekt match med hvilke høyttalere du skal benytte..

MortenD
 
Topp Bunn