Summe lyd i Accuphase E 550?

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.330
Antall liker
368
Torget vurderinger
14
Hei folkens.

Har fått ein liten/svak summe lyd fra min Accuphase E 550. Merker det først når eg legger øyret inntil forsterkeren med volumet av. Sjenerer ikkje noken måte ved musikk avspilling,men den har ikkje vært der før og da iriterer den meg og skal bort.
Det har ikkje vært noken omkoblinger eller bytte av utstyr siste året.

Hjelper det med litt rens/"trykkluft på boks" osv? Kansje det er potmeteret som er litt støvet!?

Forsterkeren er ca 5 år gml så det er kansje på tide med ein rens,eller?

Kom gjerne med tips.

Vennleg h
T A F
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Går utfra dette er en fleip?

Hvis ikke, så hjelper det ikke med trykkluft, men det er en god ide å blåse vekk støv uansett.
Av med lokket og lokaliser med øret hvilken komponent som støyer. Kanskje det er trafoen, DC på nettet som du ikke kanskje ikke hadde før.
Potmeteret er det defintivt ikke.

Jeg ville nu spilt musikk og gitt f...
 

Necromancer

Fersking
Ble medlem
22.09.2009
Innlegg
2
Antall liker
0
Ta lokket av og lytt,tipper det er relatertv til strømforsyning da eg har hørt sånne lyder fra strømforsyninger på andre produkter
Heim kommen no?
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.330
Antall liker
368
Torget vurderinger
14
Går utfra dette er en fleip?

Hvis ikke, så hjelper det ikke med trykkluft, men det er en god ide å blåse vekk støv uansett.
Av med lokket og lokaliser med øret hvilken komponent som støyer. Kanskje det er trafoen, DC på nettet som du ikke kanskje ikke hadde før.
Potmeteret er det defintivt ikke.

Jeg ville nu spilt musikk og gitt f...
Kva ser du for deg at eg fleiper om her da?

Eg kan spille musikk og gi f..en som du seier,men liker å finne ut av ting som ikkje skal være som det er.

TAF
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.330
Antall liker
368
Torget vurderinger
14
Ta lokket av og lytt,tipper det er relatertv til strømforsyning da eg har hørt sånne lyder fra strømforsyninger på andre produkter
Heim kommen no?
Joda kjenner til dette via tidlegere Hegel utstyr og da snudde vi polariteten på hoved inntaket i huset og det blei heilt tyst,men dette har kommet over natten. Skal nok finne ut av det denne gangen også.
Er heim kommen ja.

TAF
 

Sigmund_B

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
140
Antall liker
28
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Klarer du å lokalisere summe lyden til trafoen, er det nok DC-støy på nettet.

Mvh
Sigmund
 

EndreS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2007
Innlegg
195
Antall liker
37
Sted
Bergen
Summe lyd eller summelyd?

Hilsen en som synes særskriving brer om seg for mye i skriftlig norsk.
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Går utfra dette er en fleip?

Hvis ikke, så hjelper det ikke med trykkluft, men det er en god ide å blåse vekk støv uansett.
Av med lokket og lokaliser med øret hvilken komponent som støyer. Kanskje det er trafoen, DC på nettet som du ikke kanskje ikke hadde før.
Potmeteret er det defintivt ikke.

Jeg ville nu spilt musikk og gitt f...
Kva ser du for deg at eg fleiper om her da?

Eg kan spille musikk og gi f..en som du seier,men liker å finne ut av ting som ikkje skal være som det er.

TAF
Tja, på meg synes det litt sært å ligge med øret inntill kabinettet å lytte etter lyder.
Det må du vel være enig i? :rolleyes:
Men for all del, skru av lokket og lytt deg fram og fortell oss hvilken komponent som støyer.
To cent på at det er trafoen....
 
Topp Bunn