Sugden: A-klassen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hanmankan

    Medlem
    Ble medlem
    19.09.2023
    Innlegg
    14
    Antall liker
    11
    Sted
    Haugesund
    Heisann, jeg har kjøpt meg en masterclass IA-4, har prøvd med en del forskjellige høytalere, men enda ikkje blitt heilt fornøyd. Beste paringen så langt var ilag med strandberg c10 med seas element.
    Tror dac var et stort svakpunkt med denne komboen ettersom det bare ble benyttet innebygd dac fra eversolo dmp a6 standard utgave.
    Lurer på om det er noen som har hørt sugden med dynaudio, b&w eller dali med suksess?
    Budsjett ca 30-35k
    Har sitt på mye bruktanonser på proac, spendor og harbeth. Men litt langt og reise flere hundre kilometer bare for og høre.
    Bor i haugesund så tur til Stavanger eller Bærgen blir letteste rute for og ta en lytterunde.

    Lytterom er 3.6 x 8-9 meter
    Hører på mye forskjellig, mest rock og litt metal. Så mye dårlige opptak. Er utrolig glad i gode vokaler.
    Er ikkje ein bass fanatiker men fint vist den går lavt
    Skal pares med en pontus 2 dac som ankommer i morgen.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Hør med audioaktøren. Klipsch eller liknende er det som jeg kan komme på. Spendor skal være match. Proac er bra.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Pmc har ny serie. Audiophysic classic series kanskje. Hold deg unna tungdrevne høyttalere. Spendor er varierende tunge, men lett last. 8ohm.
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.330
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    14
    Tannoy. Har en A21 Signature. Funker fint på Legacy Arden om du ikke skal spille grisehøgt.

    Og ikke minst Heco Direkt.
     

    hanmankan

    Medlem
    Ble medlem
    19.09.2023
    Innlegg
    14
    Antall liker
    11
    Sted
    Haugesund
    Tannoy. Har en A21 Signature. Funker fint på Legacy Arden om du ikke skal spille grisehøgt.

    Og ikke minst Heco Direkt.
    Ja har vært innom tanken. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=316453005 disse er ganske nært der eg bor. Men ikkje heilt keen på ide'en av og bruke 20 lapper på nesten 30 år gamle høytalere, så tror ikkje tannoy blir førstevalget..

    Leste litt på heko, virker meget interessant. Ser ett par til 10,000 på finn. Vurderer og muligens bare slå til på de.
     
    Sist redigert:

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.330
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    14
    Ja har vært innom tanken. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=316453005 disse er ganske nært der eg bor. Men ikkje heilt keen på ide'en av og bruke 20 lapper på nesten 30 år gamle høytalere, så tror ikkje tannoy blir førstevalget..

    Leste litt på heko, virker meget interessant. Ser ett par til 10,000 på finn. Vurderer og muligens bare slå til på de.
    Hei
    Heco Direkt er en meget likandes høyttaler.Meget lett å få til i det fleste rom pga bass porter i bunn. Jeg hadde dem i mit eie i 2-3 år før jeg oppgraderte til Arden. Jeg brukte minste Sugden A21 Signatur på 23W og det var plenty med power til Heco Direkt. Bare å slå til.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn