Studentmusikk

G

Gjestemedlem

Gjest
Har tatt meg selv i å høre mye på studentmusikk i det siste, kanskje det er høsten som setter inn, og vil gjerne fortsette litt med det før jeg blir lei.

Har spilt litt:

Bo Kaspers
Bob Hund
Kings of Convenience
Belle & Sebastian
Lykke Li
Lisa Ekdahl

(Hm.. mye svensk her)

Men hva bør jeg legge til spillelisten som er i samme gate? Er litt tom i hodet her.

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
1.643
Minor Majority, Mazzy Star og National Bank muligens?

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
The Dears, Interpol. Da er du over på den litt mer rocka indie-varianten.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.898
Sted
Oslo
Lyngen skrev:
Hva er studentmusikk?
Så mangt, som dette for eksempel:
http://oslopuls.aftenposten.no/kunst_scene/article81983.ece

Go gammaldags partyrølp og allsang.

Eller det litt mer softe følelsesmessige, type "hobbyintelektuelle" slaget, noe allerede listet i tråden. Perfekt for klamme rødvinskvelder med påfølgende clamydia mandag.

Generelt musikk med bred appell. Studenter kommer jo allsteds fra, så musikken må fungere som en platform alle kan finne seg til rette på. Helst med litt lettforståelige liksomfilosofiske tekster, for å gi det litt ekstra dybde.

Den som var 19 igjen....... not!! :)

Edit: ooooooooh, må bare skyte inn at jeg har sansen for noen artister nevnt her , som f.eks Bob Hund og Minor Majority, selv om sistnevnte kan bli litt mye sutring i lengden altså. :D

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
429
Sted
Friedrichstadt
Studentmusikk, den var ny for meg ;D

Hvorfor ikke fortsette med svensk og se nærmere på Covenant, grei svensk synth. Men de kjenner du sikkert fra før.

Vil også anbefale The Shins, The National og The Arcade Fire (forutsatt at jeg har forstått hva studentmusikk er ;D )

G

Gjestemedlem

Gjest
ErosLoveking skrev:
Eller det litt mer softe følelsesmessige, type "hobbyintelektuelle" slaget, noe allerede listet i tråden. Perfekt for klamme rødvinskvelder med påfølgende clamydia mandag.
Ja akkurat noe slikt jeg tenkte på. Det heter sikkert noe annet på fint, men absolutt mer nach- enn forspielmusikk. Rølpete allsang som Mods og slikt klarer jeg ikke å fordøye.

G

Gjestemedlem

Gjest
atonal skrev:
Studentmusikk, den var ny for meg ;D

Hvorfor ikke fortsette med svensk og se nærmere på Covenant, grei svensk synth. Men de kjenner du sikkert fra før.

Vil også anbefale The Shins, The National og The Arcade Fire (forutsatt at jeg har forstått hva studentmusikk er ;D )
Shins er bra, har litt liggende av dem. Skal se om jeg får hørt på de andre forslagene i tråden også.

Kan legge til 'The Magic Numbers' selv også.

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
1.643
Legger til litt flere passe "mainstream" greier:

Ai Phoenix

Sophie Zelmani

Nick Drake

Topp Bunn