Ønsker anbefaling Student trenger råd til kjøp av DAC, trådløs streaming og generelt HiFi oppsett.

Tonzim

Medlem
Ble medlem
20.07.2015
Innlegg
17
Antall liker
0
Hei, jeg trenger råd til kjøp av DAC og trådløst overføring av musikk (og bilde?)

Per i dag, har jeg en eldre Hegel H1 som forsterker, jeg har problemer med at det smeller i høyttalerne når den er kald, og at det kommer en sjelden knitrelyd når den er varm. Men det er en annen historie..

Jeg kjøpte nylig Klipsch høyttalere fra den nye serien "RP" og og de minste "250" høyttalerne. Jeg tok med forsterkeren min i butikken etter mange uker med lytting av høyttaleren i denne prisklassen og ble forelsket. Men jeg hadde ikke råd til D/A konverter eller trådløs mottaker av en eller annen sort. Så jeg ente opp med å kjøpe "Avantree Roxa" som er en Bluetooth mottaker formet som ett støpsel, som man putter i en stikkontakt, og den billigste DAC'en butikken hadde, som var en Argon MiniDAC til rundt 500 kr. Jeg ble så utrolig skuffet når jeg kom hjem for å høre musikk, og nå trengst det en oppgradering. Det er jo jul og man kan ønske seg julegaver :)

Avantree Roxa er koplet direkte inn i forsterkeren og har ingen DAC, og Argon MiniDAC benyttes nå via en coaxial kabel som kommer fra TVen, der filmer fra datamaskinen som er koblet til TVen med en HDMI og lyden fra Playstation kommer fra, benyttes.

Jeg har sett ufattelig mange timer på nettet og har kommet fram til:

-Mass Fidelity Relay, som er en DAC med bluetooth. Den har i tillegg en coax tilkopling, men er usikker på om jeg kunne brukt denne til TVen?
-Sbooster?
-Abrahamsen A-DAC 2
-Arcam rBlink, som kanskje kunne benyttes til bluetooth streaming sammen med en annen DAC?
-Musical Fidelity V90 DAC
-Arcam AirDac

Vi benytter oss av Android telefoner og både mac og pc.

Jeg ønsker å streame musikk fra telefonen, og lurer i tillegg på om det finnes noen bra alternativ for både video og audio? Der det i tillegg kan benyttes streaming av både android og iphone telefoner?

Det hadde vært fint om noen kunne gidd meg en generell forståelse ang. oppsettet som er pr. i dag, og forbedringer som kunne blitt gjort med nytt utstyr, eller utstyret som allerede finnes.

Hovedmålet er audio, ikke video, men hadde vært fint med begge.

Takk på forhånd.

Mvh Toni :)
 
Topp Bunn