Ønsker anbefaling Streaming stereo med sub til 15-20k

oakwood

Fersking
Ble medlem
28.12.2017
Innlegg
4
Antall liker
3
Hei! Har tenkt å kjøpe et anlegg til en liten stue. Jeg har ingenting fra før, så trenger alt.

Jeg vil så klart ha best mulig lyd for prisen :) Med streaming-muligheter, og jeg vil også kunne koble til en platespiller senere. Det er også et stort pluss hvis anlegget ser bra ut designmessig. Det er ikke så viktig å kunne spille ekstremt høyt, men vil at det skal være et rikt lydbilde selv med lav lyd.

Kan noen hjelpe meg med et oppsett?

-Erik
 

oakwood

Fersking
Ble medlem
28.12.2017
Innlegg
4
Antall liker
3
Endte opp med å lese litt rundt, og kjøpte på impuls noen Guru Junior på Finn!
Nå mangler jeg bare resten.
Jeg har lest at det er grei bassgjengivelse på Guruene, så jeg kan evt vente litt med å kjøpe sub.
Men trenger forsterker og streamingopplegg.
Kan gjerne kjøpe brukt også hvis man får mer for pengene slik..
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg vil tro Rega Brio er som hånd i hanske på disse, og den koster jo ikke all verden ny heller. Personlig finner jeg dem interessante fordi de virker svært velegnet til rørforsterkere.
 

oakwood

Fersking
Ble medlem
28.12.2017
Innlegg
4
Antall liker
3
Jeg vil tro Rega Brio er som hånd i hanske på disse, og den koster jo ikke all verden ny heller. Personlig finner jeg dem interessante fordi de virker svært velegnet til rørforsterkere.
Kult, takk. Leste om den og den ser veldig bra ut ja. Da blir det nok den hvis ingen har noen veldig sterke innvendinger...

Nå mangler jeg bare en streamer. Vil ha stream for både Tidal, Spotify og gjerne bluetooth også.

Er Chromecast dårlig? Det er vertfall veldig billig i forhold til større ting. Men noe sier meg at det ikke gir like bra lyd. Men vet ikke om det er noe jeg vil merke..?
 

coolio

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2015
Innlegg
5.487
Antall liker
5.456
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Ingen innvendinger på høyttalere, rega eller chromecast audio, gitt at man bruker digitalt ut fra chromecast. Den fungerer godt nok til å gjøre det vanskelig i blindtester å skille ut fra dyre streamere, så ville prioritert penger på et par fine akustikkbilder eller romkorreksjons program før dyrere streamer :)
 

oakwood

Fersking
Ble medlem
28.12.2017
Innlegg
4
Antall liker
3
Ingen innvendinger på høyttalere, rega eller chromecast audio, gitt at man bruker digitalt ut fra chromecast. Den fungerer godt nok til å gjøre det vanskelig i blindtester å skille ut fra dyre streamere, så ville prioritert penger på et par fine akustikkbilder eller romkorreksjons program før dyrere streamer :)
Supert! Men såvidt jeg har forstått er det ingen digitale innganger på Rega Brio. Er det sånn at man har en overgang fra digitalt ut til analogt inn?
 

coolio

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2015
Innlegg
5.487
Antall liker
5.456
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Da må du ha en dac- digital til analog konverter. Rega har vel kanskje noe som passer sammen med forsterkeren, anyone?
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.500
Antall liker
6.872
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
En Pro-Ject MaiA brurde være bra til dette. Innebygd Dac og RIAA til platespiller.

Suppler medven Chromecast Audio.

Johan-Kr
 
Topp Bunn