strømkontakter

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
307
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Hei,

Hvem selger strømkontakter ala Shuko, wattgate osv. i norge?

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
så har vel duet audio noe som kalles oyaide eller noe slikt.

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
307
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Disse er vel dyre; Shuko noe billigere; skal nemlig bytte på div radioer osv.........

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Hva er din erfaring med Shuko.?
Har de like god elektrisk kontakt som "Hi-Fi" kontakter til svimlende summer.?

Har fått tak i en del meter med god strøm kabel, så jeg er på jakt etter plugger som ikke koster all verden men som har god elektrisk kontakt og som sitter godt..

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
307
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Hva er din erfaring med Shuko.?
Har de like god elektrisk kontakt som "Hi-Fi" kontakter til svimlende summer.?

Har fått tak i en del meter med god strøm kabel, så jeg er på jakt etter plugger som ikke koster all verden men som har god elektrisk kontakt og som sitter godt..
Hei,

Har ikke testet ut dette enda; men har nå flere kabler med dyre kontakter og kunne tenkt meg å forske litt på dette...Fant et nettsted i Nederland; tweaks4U.com som selger diverse både Shuko og dyrere. Uansett tror jeg på skjermet kabel; men spennende å undersøke forskjellen på kontakter.
Skal nå først og fremst kjøpe en Shuko for tynne kabler til min arvede Sølvsuper 8 og bush radio samt sonyen på kjøkkenet:)

R

Roysen

Gjest
"Schuko" er ikke navnet på en et spesiellt merke nettstikk, men et tysk "klengenavn" på den typen nettstikk som benyttes der (og i Norge). Både Oyaide og Furutech sine nettstikk som er laget for bruk her er også "Schuko". Jeg synes forøvrig at Hi-Fi Tuning lager de beste "Schuko" nettstikkene. Se linken nedenfor. Jeg har en hel eske av disse liggende. Dersom du ikke skal ha så mange kan du få kjøpt noen av meg. Den jeg har er den som kalles Schukostecker Ultimate. Du kan få den til halv pris av den oppgitt hos hifituning - altså 30 Euro pr. stykk.

http://www.hifi-tuning.com

Mvh
Roysen

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Hehehe.. Ja, slik går man i fella når man ikke er oppegående ;)
Migrene er noe dritt.!!! :p

Men over til topic her, leter litt etter samme selv, en billig løsning som funker like godt som dyre løsninger..
Navnet spiller jo mindre rolle, bare apparatkontakta og nettstikket har god ledningsevne og sitter godt i vegg og komponent i tillegg til at kablene sitter godt fastlåst..

Billigste og beste varianten jeg personlig har hatt, er Supra @ Eltek der Supra (SU3950) apparatkontakta koster 127,- pr stk og Supra (SU3960) nettstikk koster 253,- pr stk..
Det bør være mulig å få tak i like god eller bedre kvalitet enn Supra til lavere pris enn 380,- for ett sett.?

Jeg har forøvrig en del forskjellige strømkabler jeg har fått på jobben som jeg har tenkt å prøve ut, jeg har også noen meter med Supra LoRad nettkabel på 2.5mm² som jeg har veldig god erfaring med fra før, som jeg skal teste mot de andre..

Så noen hadde skrevet noe om skjermet kabel her, om du ikke har veldig god jord, så anbefaler jeg ikke skjerm tilkoblet jord kontakten..
Skjerm og jord kan gi mer støy i mange tilfeller, her hos meg funker det aller best uten skjerm eller jord, men jeg har ikke egen kurs til anlegget..
For de som vurderer skjerm eller jord, test alle tre mulighetene og lytt deg frem til hva som låter best hos deg.!

Topp Bunn