Strømkontakt som passer til Densen effektforsterker?

frodes00

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.07.2009
Innlegg
258
Antall liker
254
Idiotisk problemstilling, men likevel: Jeg har flere gode strømkabler, alle med kontakter som er for store til å passe på en Densen B-340. Høyttalerskruen står rett og slett i veien. Noen som har tips her?

Mv Frode
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.316
Antall liker
83.401
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Bruk en vanlig strømkabel. Den er mer enn god nok
 

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Innlegg
2.559
Antall liker
3.094
Sted
Oslo
Jeg hadde tilsvarende problem med min Densen-forsterker. Sikringsboksen kom i veien. Jeg kjøpte en strømkabel fra In-Akustik. Den passer og gir litt filtrering i tillegg. Med mindre du er utsatt for litt støy på strømnettet går det sikkert helt fint med den vanlige kabelen du fikk med.
 

LESSisdox@

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2006
Innlegg
706
Antall liker
242
Sted
Åkrehamn,karmøy
Torget vurderinger
1
Idiotisk problemstilling, men likevel: Jeg har flere gode strømkabler, alle med kontakter som er for store til å passe på en Densen B-340. Høyttalerskruen står rett og slett i veien. Noen som har tips her?

Mv Frode
Hei har også flere strømkontakter her m store plugger/omkrets.(mye større en den som nevnes her)
Har brukt denne Audioquest ,,,tror det er NRG 2 den er grønn.
den er åpen og ren i signatur ,,,googlet din forsterker og den ser ut til å passe.sjekk brukt torge her inne :)
i mine ører er det forskjeller på Strømkontakter/kabel,,disse sorte som kommer med går rett i søppeldunken eller leveres til data nerder.
Mvh Roy


 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.933
Antall liker
17.207
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Så det er stuerent å tro på feite strømkabler og dyre plugger?:confused:
Venter spent på svar, analyser og forklaringer fra "målemafiaen".
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.564
Antall liker
1.467
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Er det ikke bare å akseptere at lyden blir forskjellig med forskjellige kabler. Noen av disse kablene er dyre og andre kan være feite eller tynne. Så får en velge selv. Dem som ikke hører forskjell syns jeg faktisk synd på.
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.564
Antall liker
1.467
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Jeg byttet ut for moro skyld ut en intercomnect i anlegget mitt med en rimelig kabel akkurat nå. Hadde jeg måttet spille med denne så hadde jeg solgt anlegget.
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.564
Antall liker
1.467
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Idiotisk problemstilling, men likevel: Jeg har flere gode strømkabler, alle med kontakter som er for store til å passe på en Densen B-340. Høyttalerskruen står rett og slett i veien. Noen som har tips her?

Mv Frode
Tipper Cardas og Supra apparatkontakter funker. Du kan kjøpe Supra lorad 2.5mm2 løst og sette sammen selv. Veggstøpslet er det som påvirker mest på kabelen. La kabelen stå et par dager så skal du høre at dette funker.
 
Sist redigert:

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.479
Antall liker
15.065
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Jeg har to stk. Oyaide kontakter som er av flat utforming som jeg kan selge (ta kontakt pr. PM). Kan monteres på de fleste kabler. Brukte de på Densen tidligere. Bruker nå vanlige kontakter med skikkelig hold i kontaktene og de sitter mer en bra nok.

image.jpeg


Mvh
 
Sist redigert:

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.933
Antall liker
17.207
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
For all del, spar meg for enda en tråd om HT- og signalkabler - søk på slike, hvis du er leselysten på den slags. Men ser at tom flere kabelskeptikere bruker masse penger på dyre plugger fra Furutech, WBT, Cardas, Oyaide osv, gjerne med belagt av edelt materialer - en hel industri mao. Ok at det gir bedre kontaktflater. Kanskje. Men hvor bra er bra nok, eller hvor dårlig må det være før det rett og slett forringer lyden?!

Hva er galt med (strøm)pluggene fra Biltema eller Clas Ohlson, feks? Og neida, dette er ikke noe nytt tema, så det er sagt.

(Bruker selv ikke lakris, men har en tilfeldig samling av strømkabler med plugger i forskjellige prisklasser og bling-faktor)
 
Sist redigert:

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
886
Antall liker
432
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Jeg hadde noe av det samme problemet som trådstarter på noen Mark Levinson monoblokker jeg hadde. Jeg fikk løst det med noen apparatkontakter fra Furutech som het Fi-15. Noen relativt små, firkantede greier. Kostet ikke all verden til det merket å være og løste problemet, men "innmaten" tror jeg er det elendigste jeg har sett. ELKO har grunn til å være stolte!
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.316
Antall liker
83.401
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Hvis du på død og liv skal bruke lakris, så hold deg i det minste vekk fra 0,75mm2 kabler. Kast alle du har med det kvadratet.

Bruk en vanlig strømkabel. Den er mer enn god nok
Har selv opplevd samme problemet med en Densen DM-10 jeg hadde. Kan ikke påberope meg å høre forskjell på standard sort IEC kabel og 2,5kv Ölflex kabel med fancy stikk, men det er helt sikkert meg det er noe galt med
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.564
Antall liker
1.467
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Hvis du på død og liv skal bruke lakris, så hold deg i det minste vekk fra 0,75mm2 kabler. Kast alle du har med det kvadratet.

Bruk en vanlig strømkabel. Den er mer enn god nok
Har selv opplevd samme problemet med en Densen DM-10 jeg hadde. Kan ikke påberope meg å høre forskjell på standard sort IEC kabel og 2,5kv Ölflex kabel med fancy stikk, men det er helt sikkert meg det er noe galt med
Du har nok hørt rett. Samme har jeg gjort med Ölflex mot std naimlakris. Generell skjerming er heller ikke noe spes bra for lyden heller.
 
Topp Bunn