Strømkabel til Densen? Tips?

erlendlh

Medlem
Ble medlem
05.06.2008
Innlegg
27
Antall liker
2
Er i ferd med å kjøpe en brukt Densen B110. Den har ikke original strømkabel. Gjør det noe? Hvor finner jeg en passende strømkabel til den?
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.415
Antall liker
14.389
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Hei

Standard strømkabler som følger med de fleste HiFi bokser fungerer. Pass på at kontakten på forsterker siden ikke har et stort hus. Må være av typen som vist på bildet. Dette p.g.a at Densen har lagt en sikkring i veien. Ellers så er det verdt å teste mer seriøse strømkabler!

Mvh
ou812rh
 

Vedlegg

erlendlh

Medlem
Ble medlem
05.06.2008
Innlegg
27
Antall liker
2
Jeg tester gjerne mer seriøse strømkabler. Kan du si litt mer om dette?
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.415
Antall liker
14.389
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
I mitt oppsett så var det en klar forbedring. Har testet litt rimligere kabler og disse kan gi gode resultater, men prøv å sette på sikkelige kontakter på disse (f.eks. Oyaide eller Furutech). Jeg mener at de er like viktige som kabelen!

Forhåpentligvis så får du et luftigere og mer oppløst lydbilde med roligere bakgrunn. Hvis du ønsker mer trøkk nedover så anbefaler jeg å prøve f. eks Oyaide Tunami. Det er som å gi forsterkeren stereoider etter min mening:) Lykke til!

Mvh
ou812rh
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
216
Sted
Alltid lofotværing
Jeg bruker en av NordOst sine rimeligste strømkabler til både forsterker og cd-spiller. Det ble ganske tydelige forbedringer, sjøl med disse. Densen på stereoider er en bra beskrivelse, synes jeg.

Noen hevder at jo dyrere kabler, dess bedre. Jeg har ikke turt å prøve "verstingene"...
;D mvh. VilhelmW
 

gwikse

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.02.2006
Innlegg
1.091
Antall liker
253
Har prøvd endel forskjellige. Både Transparent og Nordost har gode kabler. Så lenge kontakten er god så er det meste en forbedring imo. Det viktigste er dog god kontakt dvs fysisk kontakt. Sjekk at det er så lite slark som mulig.

Ellers er det også produsenter av bedre sikringer; deriblandt Furutech. Disse har jeg dog ikke testet ut.
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.833
Antall liker
1.415
Sted
Steinkjer
Bruker selv Nordost rimeligste, Wyrewizard Magus strømkabel, er meget fornøyd med dem. Bruker de til pre- amp og power-amp. Bruker Supra LoRad til cd-drev og dac, synes nok at Nordost kablene er verdt de få ekstra kronene de koster.
Gjør oppmerksom på at Nordost Magus trenger lang innspillings tid. Ekstremt bra test på enjoythemusic.com, et av product of the year 2009 på samme side.
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Har mange sett med Supra liggende her. Har brukt de tidligere og de er godt skjermet med gode plugger. God «value for money»
Men når jeg gikk over i Naim verden låter det bedre med den sorte kabelen som ligger med fra Naim.
 
K

kjetilt

Gjest
Da jeg hadde Densen for en del år tilbake syntes jeg Wireworld nettkabler gjorde susen!
 

espege

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.09.2009
Innlegg
881
Antall liker
692
Sted
BERGEN
Torget vurderinger
71
if it ain't broke – don't fix it...

Kan være verdt å merke seg at på Densens egne forum sider foretrekker mange (også av dem som i det hele tatt påstår å merke noen forskjell...) de medfølgende ("originale") strømkablene, og disse skiller seg ikke vesentlig fra en standard strømkabel.

http://densen.dk/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=281
http://densen.dk/phpBB3/viewtopic.php?f=7&t=229
http://densen.dk/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=640

Det virker ellers som om Densen er mer opptatt av å fronte sin eksterne strømenhet DNRG:

Kode:
[color=blue]Modell: DNRG ekstern strømforsyning
Pris: kr. 5.495,-
Ekstern strømforsyning til alle Densens nåværende integrerte forsterkere og tunere
samt B-250 forforsterker.
Kommer i samme kabinett som DP-Drive, dvs 1/4 av vanlig bredde.
Leverer 100.000uF.
Kommer i black eller albino silver
[/color]
... som – ihvertfall teoretisk – vil være en oppgradering i forhold til en B-110.

Har selv Densen i et par oppsett og bruker kun helt ordinære (dim. 3x0,75), helstøpte strømkabler av forskjellig "merke" :), og ligger ikke våken om natten av den grunn.

PS. – ang A/B testing: husk at dette er en relativt ressurskrevende prosess hvis man skal ta hensyn til alle mulige påvirkningsfaktorer... og søker man "sannheten", bør man vel strengt tatt det.
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.184
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Den originale strømkabelen ser da prikk lik ut som kablene de har på Chlas Ohlson. Du skal ikke heller bruke penga på plater enn slikt tull da? :)
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Jeg er 100% sikker på at Densens eksterne strømforsyning gir mer musikk for pengene enn en femtusenkroners strømkabel.
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.184
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Brasse skrev:
Jeg er 100% sikker på at Densens eksterne strømforsyning gir mer musikk for pengene enn en femtusenkroners strømkabel.
Hva med en ny lyttestol til fem tusen.. :p
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Tenkte du på til meg? ;D
Holder fremdeles en knapp på strømforsyning.
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.637
Antall liker
1.346
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Så vidt det er meg bekjent er Densen et merke som virkelig vokser med små tweaks som kabler etc.
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.184
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Skink_123 skrev:
Så vidt det er meg bekjent er Densen et merke som virkelig vokser med små tweaks som kabler etc.
Nå prøvde ikke jeg noen tweaks når jeg hadde den, men jeg synes nå det er et tegn på dårlig konstruksjon om den blir så mye bedre med små tweaks.

(Nå erter jeg sikkert på meg alle her... ;D)
 

gwikse

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.02.2006
Innlegg
1.091
Antall liker
253
Pengvim skrev:
Skink_123 skrev:
Så vidt det er meg bekjent er Densen et merke som virkelig vokser med små tweaks som kabler etc.
Nå prøvde ikke jeg noen tweaks når jeg hadde den, men jeg synes nå det er et tegn på dårlig konstruksjon om den blir så mye bedre med små tweaks.

(Nå erter jeg sikkert på meg alle her... ;D)
Heller motsatt imo. Men men. ;)
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.637
Antall liker
1.346
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
gwikse skrev:
Pengvim skrev:
Skink_123 skrev:
Så vidt det er meg bekjent er Densen et merke som virkelig vokser med små tweaks som kabler etc.
Nå prøvde ikke jeg noen tweaks når jeg hadde den, men jeg synes nå det er et tegn på dårlig konstruksjon om den blir så mye bedre med små tweaks.

(Nå erter jeg sikkert på meg alle her... ;D)
Heller motsatt imo. Men men. ;)
Tror litt av problemet ligger i akkurat dette med tanke på en del twister som oppstår på sentralen.
 
Topp Bunn