Strømkabel Ølflex?

R

Rojoh

Gjest
Selve kabelen fungerer sikker helt utmerket. Mulig litt krøkkete å koble/finne passende støpsel til en 4x4mm2?

Mvh. Johan

R

Rojoh

Gjest
Aner ikke hva eventuelle forskjeller skulle utgjøre - har aldri testet slike skjermede strømkabler. Kommer sikkert til å lage noen selv da jeg har noen meter med "LMC"-kabel liggende. Blir den for stiv bestiller jeg litt Ölflex jeg også - dog 1,5mm2. Det skader definitivt ikke med skjerm og ikke bli det for dyrt om man kjører standard kontakter. Det ser iallefall skikkelig ut om ikke annet. ;)

Mvh. Johan

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
318
Torget vurderinger
1
Rojoh skrev:
Aner ikke hva eventuelle forskjeller skulle utgjøre - har aldri testet slike skjermede strømkabler. Kommer sikkert til å lage noen selv da jeg har noen meter med "LMC"-kabel liggende. Blir den for stiv bestiller jeg litt Ölflex jeg også - dog 1,5mm2. Det skader definitivt ikke med skjerm og ikke bli det for dyrt om man kjører standard kontakter. Det ser iallefall skikkelig ut om ikke annet. ;)

Mvh. Johan
Forskjeller er det ihvertfall, har prøvd noen andre dyre strømkabler. De låt bedre enn mine strømkabler. Om det er de gode kontaktene eller kabelen i seg selv vet jeg ikke. Men god kontakt er vel meget viktig med en strømkabel.....
Hadde vært moro og testet den lmc kabelen :)

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.686
Torget vurderinger
12
Eirik_S skrev:
Har noen meter ølflex 4x4 kvadrat liggende, noen som vet hvordan denne fungerer som strømkabel? Det er jo beregnet for bruk mellom frekvensomformere.

http://www.miltronic.no/kabel/olflex.html
Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med spørsmålet. Det ER en strømkabel. Og den er skjermet fordi den skal benyttes ifm frekvensstyring av vifter/motorer etc.

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
318
Torget vurderinger
1
Trondmeg skrev:
Eirik_S skrev:
Har noen meter ølflex 4x4 kvadrat liggende, noen som vet hvordan denne fungerer som strømkabel? Det er jo beregnet for bruk mellom frekvensomformere.

http://www.miltronic.no/kabel/olflex.html
Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med spørsmålet. Det ER en strømkabel. Og den er skjermet fordi den skal benyttes ifm frekvensstyring av vifter/motorer etc.
Om noen har prøvd den i oppsettet sitt, og kan rapportere om en lydmessig forbedring ved bruk av denne som strømkabel.

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
318
Torget vurderinger
1
Thumper skrev:
Jeg bruker en Ölflex til ampen... merket ingen forandring i forhold til "vanlig" strømkabel.
Ok, hører du forskjell på kabler ellers da?

Kanskje Fat LMC er veien å gå....

Thumper

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.09.2007
Antall liker
1.451
Sted
Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
Jepp!
Hører forskjell på signalkabler og høyttalerkabler i mitt oppsett, men strømkablen hørte jeg ingen forskjell på... Valgte å bruke skjermet kabel da jeg hadde strøm-og htkabel i samme kabelkanal...

Topp Bunn