Stover`s Verden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Stover

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.207
    Sted
    @Stover
    Torget vurderinger
    20
    Steinars Verden

I påvent av flyet hjemover til Trøndelag, drikkes det kaffe hos Starbucks i Torggata Oslo. Vel, det dukker snart opp selskap også.

Med god tid og motivert av nykjøpt (brukt) platespiller prøver jeg for n`te gang å starte en egen tråd. Jeg innser nå å være en fortapt sjel til musikken og hi-fi.

Det blir nok hovedfokus på musikk og Hi-fi, men jeg er opptatt av andre ting også. Forhåpentligvis blir det lite sannheter, men heller erfaringer, tanker og humble meninger rundt det jeg er opptatt av.

Jeg er Naim entusiast siden fra 2005 og tråden vil nok bære preg av det.

Fortsettelse følger... en gang;

Bauer dps 2.jpg

Sist redigert:

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    1.208
    Torget vurderinger
    3
    Nydelig spiller, har alltid likt utseende på disse.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    1.788
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Flott med tråd, du bor jo også så nærme att det en gang plutselig er mulig å stikke innom :)
    Selvfølgelig vælkømmin hit også en gang det passer seg slik att alt er på stell nede i hulen.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.130
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fin grammofon, gratulerer med den. Og gratulerer med egen tråd, kanskje på tide med en personlig tråd der fokus er på Naim og PRaT?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.134
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Den som venter på noe godt venter visst ikke forgjeves. Lekker! Gratulerer! Følger spent med på fortsettelsen :)

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    5.540
    Sted
    Sørlandet
    Gledelig! Du skulle gitt meg beskjed så kunne du fått lyttet til dine gamle høyttalere vet du ;D

Mvh
    BB

Stover

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.207
    Sted
    @Stover
    Torget vurderinger
    20
    Her er det muligheter ja, takk for at det gjelder begge veier. Hos meg er det litt på halv tolv for tiden, men om noen uker :)

Flott med tråd, du bor jo også så nærme att det en gang plutselig er mulig å stikke innom :)
    Selvfølgelig vælkømmin hit også en gang det passer seg slik att alt er på stell nede i hulen.

Stover

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.207
    Sted
    @Stover
    Torget vurderinger
    20
    Prioriterte middag og kaffe sammen med min sønn, bosatt i Hovedstaden :) men ville vært spennende å høre dine Harbeth.

Gledelig! Du skulle gitt meg beskjed så kunne du fått lyttet til dine gamle høyttalere vet du ;D

Mvh
    BB

Stover

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.207
    Sted
    @Stover
    Torget vurderinger
    20
    Kudos Super 20 gikk ut av døren idag, Sørover til ny eier. Litt vemodig, men man tar valg og får leve med dem. Lykke til videre ;)

I den hylla var det mye støv gitt!

IMG_0010.jpg

Unisas

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2016
    Antall liker
    39
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Nydlig spiller og absolutt i ånden til Linn/ Naim med en DPS :)
    Er jo bare å få inn Focal Kanta ;) De spilte virklig storveis når jeg hørte de med Naim Nova på messen i Oslo i høst. Et system jeg kunne tenkt meg ved neste oppgradering.

Sist redigert:

Stover

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.207
    Sted
    @Stover
    Torget vurderinger
    20
    Har stor tro på dps, blir spennende å få den i hus etterhvert. Bytte ut oljen og reim kanskje og så må jeg finne et passende riaa trinn. Har en Naim Stageline mm liggende på lur, vi får se.

Jeg har hørt flere Focal høyttalere og hatt et par modeller hjemme, Aria 906 og 926, samt hatt Sopra 1 på prøve. Gode er de, men jeg har tatt en ganske så annen vei når det gjelder høyttalere.

Nydlig spiller og absolutt i ånden til Linn/ Naim med en DPS :)
    Er jo bare å få inn Focal Kanta ;) De spilte virklig storveis når jeg hørte de med Naim Nova på messen i Oslo i høst. Et system jeg kunne tenkt meg ved neste oppgradering.

Stover

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.207
    Sted
    @Stover
    Torget vurderinger
    20
    Harbeth SHL5 plus er mine nye hovedhøyttalere. Hentet dem torsdag kveld på Posten, de er helt nye og uinnspilt så eierskapet er helt ferskt for meg. Kjøpet er basert på et kort møte med Harbeth Compact 7 som gjorde inntrykk.

Harbeth representerer noe helt annet enn hva jeg er vant til og det beste superlativet jeg kan benytte på dette tidlige stadiet er at de spiller til hjertet :) Det får få litt tid.

IMG_1029.jpg

IMG_1028.jpg

Fosse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    11.582
    Torget vurderinger
    11
    Gratulerer! Dette tipper kommer til å låte strålende.

Stover

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.207
    Sted
    @Stover
    Torget vurderinger
    20
    Har blitt noen timer i musikkrommet siden Harbeth ankom. Lytting, endret plassering og lytting igjen. Googlet, gjort research og foreløpig landet med kraftig toe in, der jeg såvidt kan se indre kabinett vegg. Dette er jammen meg musikk gjengivelse som jeg aldri har hatt i mitt rom før.

De er sjarmerende disse logoene på front trekket også, søtt skeivplassert begge to :)

IMG_1031.jpg

Stover

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.207
    Sted
    @Stover
    Torget vurderinger
    20
    Jeg trenger et høyttalerpar til stuen og Naim Atom (som ventes inn om få uker). Dersom jeg skal holde meg til Harbeth passer P3esr best størrelsemessig, mens C7 trigger lysten mest.

IMG_1035.jpg

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    5.540
    Sted
    Sørlandet
    Jeg trenger et høyttalerpar til stuen og Naim Atom (som ventes inn om få uker). Dersom jeg skal holde meg til Harbeth passer P3esr best størrelsemessig, mens C7 trigger lysten mest.
    Jeg tror det er mine gamle P3ESR som er til salgs på finn.no: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.h...kode=111608522 og dem var ihvertfall helt strøkne når dem forlot min stue. Det kan dessverre se ut som noen i ettertid ikke har klart å la være å bruke verktøy mellom metallrammen og kabinettet for å fjerne fronttrekket. Det er en enorm forskjell på disse og C7 og selv mener jeg at P3ESR burde parres med en "spretten" forsterker for å komme ut av boksen. Hos meg fungerte det ikke med Mcintosh eller rør mens dem spilte vakkert på Cyrus og Rega.

BTW: jeg anbefaler kjøp disse magnetene hvis du skal fjerne trekket på dine SHL5+: http://www.biltema.no/no/Fritid/Fisk...tk-2000035048/

Mvh
    BB

Stover

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.207
    Sted
    @Stover
    Torget vurderinger
    20
    Værfast på hotell på Flesland i kveld, på vei ut i havet. Prøver på nytt imorgen tidlig ::)

Takk for fin påminnelse BB, om at C7 er C7 og P3 er P3. Blir litt avledet av størrelse. Skal bruke litt tid på dette, men er redd det må integrere i stuen og helst være usynlig (les vakkert eller passende ift interiøret).

Når det gjelder dekslene så har de ikke vært av hos meg enda. Leste at noen bruker plast-/ kredittkort, andre fingertuppene. Jeg forsøkte (veldig forsiktig) med fingertuppene på dine C7, men gav raskt opp. Takk for link til magnetene, skal kjøpes inn.

Jeg tror det er mine gamle P3ESR som er til salgs på finn.no: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.h...kode=111608522 og dem var ihvertfall helt strøkne når dem forlot min stue. Det kan dessverre se ut som noen i ettertid ikke har klart å la være å bruke verktøy mellom metallrammen og kabinettet for å fjerne fronttrekket. Det er en enorm forskjell på disse og C7 og selv mener jeg at P3ESR burde parres med en "spretten" forsterker for å komme ut av boksen. Hos meg fungerte det ikke med Mcintosh eller rør mens dem spilte vakkert på Cyrus og Rega.

BTW: jeg anbefaler kjøp disse magnetene hvis du skal fjerne trekket på dine SHL5+: http://www.biltema.no/no/Fritid/Fisk...tk-2000035048/

Mvh
    BB

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    1.208
    Torget vurderinger
    3
    Har du prøvd Roon? Om ikke så anbefaler jeg at du tester det når du får Atom. (Kan også brukes på Muso, men da med Airplay)

Stover

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.207
    Sted
    @Stover
    Torget vurderinger
    20
    Jeg lest litt om Roon, men kjenner lite til det. Skal sjekkes ut etterhvert, fint med opplysningen :)

Har du prøvd Roon? Om ikke så anbefaler jeg at du tester det når du får Atom. (Kan også brukes på Muso, men da med Airplay)

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    1.208
    Torget vurderinger
    3
    Har så og si bare bruket Roon til avspilling av musikk de siste månedene, både i hovedanlegg, TV anlegg , soverom og bad. En ulempe er at du trenger (bør) ha en pc som står på 24/7 (kan også kjøres på en kraftig NAS). Må snart få satt opp et anlegg i 2 etasjen så jeg får testet Naim dacen jeg kjøpte i høst, men da må jeg bruke ekstern streamer da Roon krever nettilgang og hw/sw support.

Stover

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.207
    Sted
    @Stover
    Torget vurderinger
    20
    Hmmm, høres ikke helt ut som meg dette, men skal dykke i saken. Liker det I utgangspunktet enkelt, men innser at en av og til kan ha stort utbytte, ved å yte litt innsats. NDac`en må du bare få sving på, det er en fin sak.

Har så og si bare bruket Roon til avspilling av musikk de siste månedene, både i hovedanlegg, TV anlegg , soverom og bad. En ulempe er at du trenger (bør) ha en pc som står på 24/7 (kan også kjøres på en kraftig NAS). Må snart få satt opp et anlegg i 2 etasjen så jeg får testet Naim dacen jeg kjøpte i høst, men da må jeg bruke ekstern streamer da Roon krever nettilgang og hw/sw support.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    1.208
    Torget vurderinger
    3
    Om du holder deg til PC/MAC mens du tester så er det veldig enkelt å sette opp. Tagging av lokale filer er suverent bra, men jeg bruker mye Tidal for tiden. Det å kunne bruke samme App på PC/nettbrett/mobil på mine Sonos, Logictec Transporter og min Devialet er en grunnene til at jeg bruker Roon.

CDS3'en som jeg kjøpte av deg har ikke blitt brukt mye i det siste så planen er å teste xps sammen med Naim dacen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn