Store forbokstaver dukker plutselig opp helt umotivert når jeg skriver PM

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Jeg skrev nettopp en PM og da dukket det stadig opp store forbokstaver - helt umotivert - mens jeg skrev. Ikke i alle ordene, men helt tilfeldig. Stor T, stor C, stor W. Men alltid på siste ord foran et punktum - f.eks. "amplifier." ble til"Amplifier." straks jeg tastet punktum etter ordet. For anledningen skrev jeg på engelsk - kan det ha forårsaket dette?

Eller er det noe annet jeg har gjort feil her?
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Det kan tenkes at det har med "engelsk" språk å gjøre. Jeg må teste litt for å se hva som forårsaker dette.

Spørsmål: blir bokstavene store når mottager leser pm'en, eller endrer den seg mens du skriver?
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Snurrige greier. Nå var jeg inne for å kladde på litt supplerende opplysninger - prøvde å skrive et nytt svar på den opprinnelige PM'en, og da fungerte alt som normalt igjen. Jeg har ikke endret noen innstillinger noe sted - verken på PCen min eller i HFS-oppsetttet mitt. Da kan du trolig roe ned igjen - men det var skikkelig irriterende mens det sto på.
 

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
887
Antall liker
433
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Jeg opplever noe som kanskje har med same fenomen å gjøre: Når jeg skriver er det åpenbart en engelsk spellcheck som er aktiv. Det mest irriternde er at preposisjonen i alltid kommer med stor bokstav med mindre jeg husker å gå tilbake og endre det.. Dette skjer ikke når jeg broker jobb-pc. Jeg har ikke klart å finne noe parameter til å endre dette.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Kan dette skyldes noe lokalt på pc'en deres?

Jeg klarer ikke å reprodusere feilen om jeg skriver norsk eller engelsk.

Jeg må isåfall ha en mere detaljert forklaring, og gjerne skjermbilder.


Mvh
Høvdingen
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.866
Antall liker
13.733
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Tipper det er lokalt på PC. Jeg får også rødt under feilstavelser, men ikke retting. Tipper at det kan settes opp på PC, i browser etc.
 

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
887
Antall liker
433
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Kan dette skyldes noe lokalt på pc'en deres?

Jeg klarer ikke å reprodusere feilen om jeg skriver norsk eller engelsk.

Jeg må isåfall ha en mere detaljert forklaring, og gjerne skjermbilder.


Mvh
Høvdingen
For mitt vedkommende tror jeg det er lokalt siden jeg ikke har sammeproblem på en annen pc. Man hva det kan være, begriper jeg ikke....
 

ol-fa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2004
Innlegg
219
Antall liker
79
Torget vurderinger
1
Hei. Har opplevd det samme som trådstarter her på sentralen.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Nå har det dukket opp igjen. Startet med blank melding, og begynte å skrive "Takk for..." - og så tenkte jeg at jeg kunne taste inn ordet "with" - ettersom "with" hadde det med å dukke opp med stor bokstav midt i en setning i går - og jammen ble det stor bokstav igjen: Takk for With.

Og der ble det jammen stor bokstav når jeg skriver dette innlegget også: With - selv om jeg taster liten"w". Den store "W"'en dukker opp straks jeg trykker på mellomromstasten. Men pussig nok, ikke når jeg skriver what - men altså når jeg skriver With.

Ingen nye innstillinger siden i går - og samme PC.

PS: Når jeg går inn på Hifisentralen via Mozilla Firefox for å skrive innlegg, endrer ikke w'en seg. Takk for with..... - fungerer som bare det.

Ja, den dataen......
 
Sist redigert:

equilibrium

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2010
Innlegg
928
Antall liker
609
Sted
Østenfor sol og vestenfor måne
Torget vurderinger
3
Tipper du benytter IE. Jeg har sett dette der tidligere ved 'feil' språk i oppsettet. Dvs du skriver på norsk men har bedt maskinen om å rette engelsk.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Som nevnt ovenfor så må dette være en lokal browser-greie. Det har sikkert kommet en stavelseskontroll i en browser-oppdatering som har skjedd automatisk.
 
Topp Bunn