Stockholm februar 2016

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.995

    Dette trynet vist ganske godt forsto jeg.
    Devialet 800 streiket vist.
    Jamakr og undertegnede vet hvorfor, da vi oppdaget en hemmelighet på High-End messa i Munchen for en del år siden :rolleyes:
    Kul den Kronos Sparta platespilleren.

    Okke som, hjertelig takk for billedkavalkaden Orso.
     

    BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    786
    Antall liker
    1.403
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Takk for masse bilder Orso, gøy for oss som ikke fikk tatt turen!
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2

    Dette trynet vist ganske godt forsto jeg.
    Devialet 800 streiket vist.
    Jamakr og undertegnede vet hvorfor, da vi oppdaget en hemmelighet på High-End messa i Munchen for en del år siden :rolleyes:
    Kul den Kronos Sparta platespilleren.

    Okke som, hjertelig takk for billedkavalkaden Orso.
    Spilte da jeg var der. Hørte litt på Q5 og deretter Phantom. De kjørte også samme låt på begge etter forespørsmål fra en. Var flink han som kjørte demo for Devialet, men Magico fikk litt dårlig reklame. Han trakk fram at Phantom hadde blitt foretrukket i en blindtest mot Q3.

    Til opplysning låt Q5 bedre enn Phantom i sammenligningen i mine ører. Savner fylde og uanstrengt gjengivelse fra Phantom.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.660
    Antall liker
    58.497
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Fine bilder,og med litt tekstkommentarer hadde det vært enda bedre.:rolleyes:
    Hvilken platespiller f,eks?

    Mvh

     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Er ikke dette den nye Monitor Audio PL500 ?
    Fikk du hørt nok på denne til å uttale deg noe om den ?
    Stemmer at de store var Monitor Audio høyttalere. Mener de spilte på den største modellen begge gangene jeg var der. De spilte høyt og rockete musikk. Bra trøkk i bassen, men slitsomt oppover i frekvens.
    Ok , takker for tilbakemeldingen.
    Så det var litt slitsom oppover ja ? Har jo fått litt kritikk for det den gamle PL serien også - hvertfall i feil rom og med feil elektronikk.
    Selv synes jeg at jeg har fått et bra resultat med mine , men jeg så bruker jeg litt forsiktig EQ også.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Likte messen godt, selv om det var litt for spredt ut. Bra størrelse og flere store rom. Og resultat med at flere hadde fått til brukbar lyd. Skal jeg trekke frem noen så må det være følgende:

    Svenske QRS høyttalere til 150k med Burmester og AVM elektronikk. Der traff de godt med frekvensresponsen kombinert med stort rom med få tidlige refleksjoner og lite bassresonanser. Fin fylde og bassgjengivelse og anlegg som taklet kompleks musikk.
    DSCF3778.jpg



    KAISER KAWERO. Bassen satt ikke helt, men det låt veldig fint oppover i frekvens.
    DSCF3746.jpg



    Buchardt Audio. Beste lyd for pengene. Overraskende trøkk fra en høyttaler med 6.5" mellombass.
    Diverse 276 (Large).jpg



    oido audio dipol høyttaler, foreløpig som prototype. Aktivt delt i bassen med Hypex UcD forsterker til 18" AE driver. Nelson Pass forsterker med 2x15W til mellomtone (12") og AMT diskant (passiv delt). Dyr høyttaler (ble antydet pris på ca. 230k), men potensialet var åpenbart der.
    Diverse 234 (Large).jpg



    Klipsch Cornwall II. Morsomste høyttaler å lytte til med driv og engasjement. Eneste på hele messen som gav en illusjon av instrumenter og stemmer og ikke bare "god hifi". Lite og vanskelig rom med en del akustiske utfordringer riktig nok. Drevet av Rotel elektronikk forøvrig.
    DSCF3757.jpg



    Spesielt to dyre oppsett som virkelig ikke hadde fått det til. Det var rimelig katastrofalt i våre ører.
    Diverse 256 (Large).jpg

    Diverse 216 (Large).jpg
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Alltid spennende å lese tilbakemeldinger, men det blir litt forvirrende når noen mener et oppsett er messens beste mens andre mener der er messens flopp.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.430
    Antall liker
    12.526
    Sted
    Sørlandet
    Alltid spennende å lese tilbakemeldinger, men det blir litt forvirrende når noen mener et oppsett er messens beste mens andre mener der er messens flopp.
    Det forteller jo det aller meste om hvorfor denne hobbyen er slik som den er.

    Det er jo også interessant å lese denne påstanden:

    Klipsch Cornwall II. Morsomste høyttaler å lytte til med driv og engasjement. Eneste på hele messen som gav en illusjon av instrumenter og stemmer og ikke bare "god hifi". Lite og vanskelig rom med en del akustiske utfordringer riktig nok. Drevet av Rotel elektronikk forøvrig.
    Mvh
    BB
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    En ting som overrasker meg er hvor mange som nesten bare snur i døren. De går inn i rommet, står det noen sekunder og går ut igjen selv om det er flere ledige plasser.

    Og det andre jeg synes er noe rart er det som sitter utelukkende langt bak og sitter dere hele tiden og lenge. For min del må jeg i løpet av seansen ha noen plasser langt fremme i midten med redusert rombidrag for å kunne få et kurant inntrykk og helst med minst to forskjellige sitteplasser. Utrolig sjelden det låter ok bakover i rommet i mine ører hvor man hører masse romklang.
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Det skinner veldig tydelig igjennom at tilbakemeldingene er forutinntatte og gjerne bygger oppunder deres meninger på hvordan det fås god lyd.
    Savner Powerpoint sine tilbakemeldinger - en voksen mann uten agenda:)
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det er enkelte tanker som er best og holde for seg selv 8x12_TOM. Ikke spesielt klokt å dele slikt. Det blir veldig nedlatende.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.660
    Antall liker
    58.497
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Man må huske på at slike tilbakemeldinger vi får her er høyst subjektive, og det må de få lov å være.
    Det er dumt å komme med slik kritikk slik at folk blir skremt/ikke gidder poste.
    Det er mange av oss som ikke var tilstede som gjerne vil ha bilder og inntrykk.
    Takk til alle som bidrar!
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.430
    Antall liker
    12.526
    Sted
    Sørlandet
    Man må huske på at slike tilbakemeldinger vi får her er høyst subjektive, og det må de få lov å være.
    Det er dumt å komme med slik kritikk slik at folk blir skremt/ikke gidder poste.
    Det er mange av oss som ikke var tilstede som gjerne vil ha bilder og inntrykk.
    Takk til alle som bidrar!
    X2. Kunne ikke vært mer enig. Mange takk for at dere deler med oss som ikke var der. Subjektive meninger eller ikke!

    Mvh
    BB
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Alltid spennende å lese tilbakemeldinger, men det blir litt forvirrende når noen mener et oppsett er messens beste mens andre mener der er messens flopp.
    Det forteller jo det aller meste om hvorfor denne hobbyen er slik som den er.

    Det er jo også interessant å lese denne påstanden:

    Klipsch Cornwall II. Morsomste høyttaler å lytte til med driv og engasjement. Eneste på hele messen som gav en illusjon av instrumenter og stemmer og ikke bare "god hifi". Lite og vanskelig rom med en del akustiske utfordringer riktig nok. Drevet av Rotel elektronikk forøvrig.
    Mvh
    BB
    To horn og en 15" i bassrefleks er veien for noen og helt uakseptabelt for andre. Vi er forskjellig, ikke mer å si om det.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.995
    Det skinner veldig tydelig igjennom at tilbakemeldingene er forutinntatte og gjerne bygger oppunder deres meninger på hvordan det fås god lyd.
    Savner Powerpoint sine tilbakemeldinger - en voksen mann uten agenda:)
    FLUSH...:) takk for tillitten 8x12_TOM.
    Dessverre fikk jeg ikke tatt turen til Stockholm dette året heller.
    Men det flyttes stadig oppover på dagsorden.
    I år ser det ut for å bli den tradisjonelle turen til Munchen i mai, samt Arken-messa i Gøteborg i september.
     

    CC61231

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Innlegg
    263
    Antall liker
    174
    Sted
    Malmö
    hei

    er der nogen der havde tid at lytte på "DIY" diploerne
    367270d1456148023-stockholm-februar-2016-dscf3738.jpg


    Jeg har fulgt dem under "fødslen" via facebook og syntes de ser interessante ud.

    takk
    Chr.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    To horn og en 15" i bassrefleks er veien for noen og helt uakseptabelt for andre. Vi er forskjellig, ikke mer å si om det.
    Jeg tror du leser litt mer enn hva som skrives eller man prøver å formidle. Det har ikke vært nevnt at det framsto som uten svakheter eller at det var det beste på messen i våre ører. Men at det hadde egenskaper ingen andre hadde.

    Du skriver at tilbakemeldingene er forutinntatte til tross for at du ikke kjenner noen av mine kamerater og deres smak. De er ikke aktive her inne. Lytteinntrykkene kommer i stor grad fra de (selv om jeg riktig nok opplevde mye det samme), noe som var bevisst fra min side da jeg er bransjeaktør. Ingen av de har spesielt forhold til hifi, men mer til live musikk og studio. De ante ikke en gang at Klipsch var en hornhøyttaler da vi gikk inn i rommet. Men begge reagerte umiddelbart og spesielt etter og ha lyttet til klassisk at de evnet å gjengi instrumenter riktig. Pluss at de synes at de var engasjerende å lytte til.

    Uansett, så synes jeg det er lite hyggelig melding å komme med når man blir bedt om å legge ut inntrykk.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    To horn og en 15" i bassrefleks er veien for noen og helt uakseptabelt for andre. Vi er forskjellig, ikke mer å si om det.
    Jeg tror du leser litt mer enn hva som skrives eller man prøver å formidle. Det har ikke vært nevnt at det framsto som uten svakheter eller at det var det beste på messen i våre ører. Men at det hadde egenskaper ingen andre hadde.

    Du skriver at tilbakemeldingene er forutinntatte til tross for at du ikke kjenner noen av mine kamerater og deres smak. De er ikke aktive her inne. Lytteinntrykkene kommer i stor grad fra de (selv om jeg riktig nok opplevde mye det samme), noe som var bevisst fra min side da jeg er bransjeaktør. Ingen av de har spesielt forhold til hifi, men mer til live musikk og studio. De ante ikke en gang at Klipsch var en hornhøyttaler da vi gikk inn i rommet. Men begge reagerte umiddelbart og spesielt etter og ha lyttet til klassisk at de evnet å gjengi instrumenter riktig. Pluss at de synes at de var engasjerende å lytte til.

    Uansett, så synes jeg det er lite hyggelig melding å komme med når man blir bedt om å legge ut inntrykk.
    For hva det er verdt, så leste ikke jeg kommentarene til 8x12_Tom som at det var noen kritikk av det du hadde skrevet. Eller de som du var der sammen med. Kun som en generell kommentar på at folk har ulike preferanser og at forventningsbias kan påvirke de inntrykkene man får av det utstilte utstyret.

    Men det kan jo tenkes at jeg har lest det feil...

    Roy
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    753
    Jeg synes det er bra at orso legger ut bilder og kommentarer fra messa, spesielt bare for de av oss som ikke var der (personlig får jeg alltid litt lyst til å dra dit neste år når jeg ser fine messebilder). Det som er "nerven" i et diskusjonsforum er at noen av deltakerne faktisk tør å mene noe i all offentlighet, og orso mener i alle fall noe. Så får jeg bite i meg at han mener oppsettet til Marten låt katastrofalt:). Marten Coltrane 3 høyttaleren har vel en veiledende pris på bortimot 1 mill. (man får faktisk en ny Volvo XC90 hybrid til ca. samme prisen i Norge), og det synes jeg uansett blir for dyrt selv om jeg liker Marten. Så man kan nok alltid hevde at lyden ikke står i samsvar med prislappen på slike millionanlegg - i alle fall i en messesammenheng.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    La meg bare få legge til at jeg er overbevist om de Marten Coltrane 3 høyttalerne kan låte habilt. Jeg tror ikke problemet her var hovedsakelig høyttalerne. Det var veldig mye utstikkende frekvenser i våre ører og alle opplevde et rotete lydbilde, og det kommer IMO primært fra noe annet i rommet. Say no more.

    Jeg har hørt flere Marten oppsett som låt bra og er sikker på at Coltrane 3 er vel så gode.
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Takk for at du deler, Orso. Jeg regner med at de fleste tar stikkene mot din svenske "kollega" med en klype salt siden du har blitt bransjeaktør.

    Jeg for min del ble mest opphengt i at noen spilte Hallelujah-kameratene. Kan neppe føre til noe særlig salg...:p
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    To horn og en 15" i bassrefleks er veien for noen og helt uakseptabelt for andre. Vi er forskjellig, ikke mer å si om det.
    Jeg tror du leser litt mer enn hva som skrives eller man prøver å formidle. Det har ikke vært nevnt at det framsto som uten svakheter eller at det var det beste på messen i våre ører. Men at det hadde egenskaper ingen andre hadde.

    Du skriver at tilbakemeldingene er forutinntatte til tross for at du ikke kjenner noen av mine kamerater og deres smak. De er ikke aktive her inne. Lytteinntrykkene kommer i stor grad fra de (selv om jeg riktig nok opplevde mye det samme), noe som var bevisst fra min side da jeg er bransjeaktør. Ingen av de har spesielt forhold til hifi, men mer til live musikk og studio. De ante ikke en gang at Klipsch var en hornhøyttaler da vi gikk inn i rommet. Men begge reagerte umiddelbart og spesielt etter og ha lyttet til klassisk at de evnet å gjengi instrumenter riktig. Pluss at de synes at de var engasjerende å lytte til.

    Uansett, så synes jeg det er lite hyggelig melding å komme med når man blir bedt om å legge ut inntrykk.
    For hva det er verdt, så leste ikke jeg kommentarene til 8x12_Tom som at det var noen kritikk av det du hadde skrevet. Eller de som du var der sammen med. Kun som en generell kommentar på at folk har ulike preferanser og at forventningsbias kan påvirke de inntrykkene man får av det utstilte utstyret.

    Men det kan jo tenkes at jeg har lest det feil...

    Roy
    Takk for den Roy:)
    Du har nok lest dette mer i den retning jeg prøvde å få fram.
     

    Joppe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    hjertlig takk for flotte bilder med interessante kommentarer og lytteinntrykk, orso. jeg synes du er veldig flink til å formidle lytteinntrykk; ikke noe pompøs prosa, ingen fyllord, straight to business. ;D

    du er en av de som bidrar til å gjøre hifisentralen bedre, og det setter jeg veldig stor pris på.

    du fikk ikke gjort litt mobil rta av beolab'ene da?
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Takk for at du deler, Orso. Jeg regner med at de fleste tar stikkene mot din svenske "kollega" med en klype salt siden du har blitt bransjeaktør.
    Takk for det JENO.
    Skjønner godt den reservasjonen. Vanskeligste dele å si noe om, selv om det er veldig fristende. Skulle i grunnen gjerne ha skrytt av en konkurrent. Anbefaler f.eks GIK til flere som ikke har råd til våre absorbenter.
    Jeg for min del ble mest opphengt i at noen spilte Hallelujah-kameratene. Kan neppe føre til noe særlig salg...:p[/QUOTE]
    Han som kjører Canton demoene synes jeg er en av de flinkeste til dette. Musikken kommer 100% i fokus. Nesten som man glemmer Canton høyttalerne.
    Sangen er fin i den forstand at man hører helt ulike stemmer. Jeg liker den.....
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    hjertlig takk for flotte bilder med interessante kommentarer og lytteinntrykk, orso. jeg synes du er veldig flink til å formidle lytteinntrykk; ikke noe pompøs prosa, ingen fyllord, straight to business. ;D

    du er en av de som bidrar til å gjøre hifisentralen bedre, og det setter jeg veldig stor pris på.

    du fikk ikke gjort litt mobil rta av beolab'ene da?
    Takk for det.

    Hadde dessverre ikke med målemikrofon denne gangen. Det burde jeg ha hatt, skulle gjerne sett blant annet hvordan Beolab 90 målte. Merket ikke at de låt spesielt slankt da jeg lyttet til dem i butikk. Skal også sies i forsvar av de at softwaren deres enda ikke er helt ferdig. Kommer visstnok om ca. 1 måned. Da også med romkorreksjon til hele frekvensregisteret, min favoritt ;D

    Vi kan jo fortsette litt her.

    Messens beste overgang mellom diskant og mellomtone/woofer som deles høyt? Ja, det var YG i mine ører. Disse høyttalerne gjør noe veldig riktig. Ifølge representanten til YG så brukte de et filter som både var frekvenslinært og faselinært. Ingen av konkurrentene hadde ifølge YG brukt et tilsvarende delefilter og var en av hemmelighetene deres. Og jeg tror det kan være noe i dette, for nettopp overgangen var mer sømnløs enn noen annen passiv høyttaler jeg har hørt. Spesielt god kapasitet i bassen hadde de derimot ikke og det komprimerte.
    Diverse 221 (Large).jpg
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    På Sweetspotevents var det en som var godt bortgjemt. Han utviklet små høyttalere til bl.a. hjemmemarkedet og hoteller. Demonstrerte ulike modeller for oss med bruk av subwoofer og en prototype lydplanke. Det var vel ikke blant det mest spennende på messen og virket litt malplassert.
    Diverse 274 (Large).jpg


    Vitus oppsettet slet veldig med resonanser og lyden var direkte grøtete. Det manglet også totalt fundament i lyden. Rommet som vi besøkte rett etterpå med små gulvstående høyttalere hadde derimot helt annet fundament og trøkk. Er det virkelig noen som mener at rommet og plassering ikke har stor betydning?
    Diverse 216 (Large).jpg
     

    Sceptic

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    50
    Antall liker
    10
    Jeg synes det er bra at orso legger ut bilder og kommentarer fra messa, spesielt bare for de av oss som ikke var der (personlig får jeg alltid litt lyst til å dra dit neste år når jeg ser fine messebilder). Det som er "nerven" i et diskusjonsforum er at noen av deltakerne faktisk tør å mene noe i all offentlighet, og orso mener i alle fall noe. Så får jeg bite i meg at han mener oppsettet til Marten låt katastrofalt:). Marten Coltrane 3 høyttaleren har vel en veiledende pris på bortimot 1 mill. (man får faktisk en ny Volvo XC90 hybrid til ca. samme prisen i Norge), og det synes jeg uansett blir for dyrt selv om jeg liker Marten. Så man kan nok alltid hevde at lyden ikke står i samsvar med prislappen på slike millionanlegg - i alle fall i en messesammenheng.
    950.000 är VÄLDIGT mycket pengar så om de lever upp till prislappen skall jag låta vara osagt men som motvikt till orso kan jag väl säga att det var många som tyckte Marten hade mässans bästa ljud.
     

    krelle

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    59
    Antall liker
    37
    Kan bara hålla med Sceptic, att Martenrummet var det rum många tyckte var bäst! Personligen gillade jag Martenrummet med en riktigt fin ljudbild som målades upp! I mina öron lät det riktigt bra, gillade särskilt när vinylen fick spela. Det är ju fantastiskt att man kan få uppleva riktigt bra rum och ljud som det här med Wingar och HH från SMT i mässammanhang! Här lite intryck från Stockholmsmässan från Nomono:


    | NOMONO




    Kan även fylla på med en länk till för den som är intresserad av hur ett annat SMT preparerat rum i Hamburg uppskattades mycket, blev tom utnämnt till bästa ljud!


    https://www.facebook.com/audiorefinement/
     

    Marten AB

    Fersking
    Ble medlem
    22.04.2016
    Innlegg
    1
    Antall liker
    2
    Hej,
    vill bara fylla på vad jag/vi på Marten tyckte att det fungerade på HEM 2016.

    Jag kan säga med en gång att det var förmodligen det bästa mäss-ljud vi någonsin haft på en mässa, så tidigare kommentarer om “katastrofalt” mm ser jag som märkliga. Man kan ju ha olika tycke och smak naturligtvis, men vi hörde inga negativa kommentarer överhuvudtaget från någon. Tvärtom fick vi många kommentarer om att det var fantastiskt, både muntligen, på olika fora och mäss-reportage.

    Naturligtvis så hade vi en väldigt fin och exklusiv anläggning med MSB Select II dac, Analog Domain Athene mono förstärkare, Jorma Design Statement kablar och vår egna Coltrane 3 mm som bidrog, men stor del är Matts och SMT’s förtjänst till det mycket fina ljud vi fick till. Ljudbilden var mycket fin med både djup bredd och höjd. Basen var väldigt jämn över hela rummet, vilket är mycket ovanligt i mäss sammanhang. Detta tack vara väggen av bas-fällor som Matts byggde. Den delade av rummet och jämnade ut de flesta noder. När vi höll på och byggde rummet så upptäckte vi att diskanten föll av väldigt kraftigt ovanför ca 3KHz om man inte satt ganska nära anläggningen. Matts förslog då att vi skulle lägga ut ett hårt golv framför anläggningen. Det lyfte diskantnivån i hela rummet så den var jämn också. Naturligtvis får vi då en golv reflex som kan ställa till det, men det var förhållandevis litet problem och det övriga positiva golvet tillförde övervägde.
    Sammantaget ledde dessa akustik åtgärder till att vi kunde njuta av musiken fullt ut i hela rummet, inte bara i sweet-spot.

    Mvh Leif
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hej,
    vill bara fylla på vad jag/vi på Marten tyckte att det fungerade på HEM 2016.

    Jag kan säga med en gång att det var förmodligen det bästa mäss-ljud vi någonsin haft på en mässa, så tidigare kommentarer om “katastrofalt” mm ser jag som märkliga. Man kan ju ha olika tycke och smak naturligtvis, men vi hörde inga negativa kommentarer överhuvudtaget från någon. Tvärtom fick vi många kommentarer om att det var fantastiskt, både muntligen, på olika fora och mäss-reportage.

    Naturligtvis så hade vi en väldigt fin och exklusiv anläggning med MSB Select II dac, Analog Domain Athene mono förstärkare, Jorma Design Statement kablar och vår egna Coltrane 3 mm som bidrog, men stor del är Matts och SMT’s förtjänst till det mycket fina ljud vi fick till. Ljudbilden var mycket fin med både djup bredd och höjd. Basen var väldigt jämn över hela rummet, vilket är mycket ovanligt i mäss sammanhang. Detta tack vara väggen av bas-fällor som Matts byggde. Den delade av rummet och jämnade ut de flesta noder. När vi höll på och byggde rummet så upptäckte vi att diskanten föll av väldigt kraftigt ovanför ca 3KHz om man inte satt ganska nära anläggningen. Matts förslog då att vi skulle lägga ut ett hårt golv framför anläggningen. Det lyfte diskantnivån i hela rummet så den var jämn också. Naturligtvis får vi då en golv reflex som kan ställa till det, men det var förhållandevis litet problem och det övriga positiva golvet tillförde övervägde.
    Sammantaget ledde dessa akustik åtgärder till att vi kunde njuta av musiken fullt ut i hela rummet, inte bara i sweet-spot.

    Mvh Leif
    Jeg skrev tidligere i MSB Technology tråden om lyden på MARTEN
    standen.
    Jeg mener at Marten hadde beste lyd på denne messa.😀
    Det låt vesentlig bedre på søndagen.( siste dagen)
    Gratulerer Marten brothers for alt arbeid dere la i messe demoen.😀
     

    krelle

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    59
    Antall liker
    37
    Roligt å se att det är fler som uppskattade ljudet hos Marten brothers. Här är det fler som uppskattar SMT i mäss-sammanhang, denna gång på Axpona mässan med MBL extreme mm.
    Countdown to Axpona 2016 - Audionirvana.org

    Håller med om att wingeffekten fokuserar ljudbilden mvh Krelle
     

    smt

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    27
    Antall liker
    14
    Tror vi trenger blindtester. :)


    Dina tafatta försök att förlöjliga SMTs produkter når hela tiden nya patetiska höjder.
    Några ex :

    - Du lanserar RPG:s produkter i Skandinavien samtidigt som du går ut på kända forum och kallar SMT:s produkter sneak oil ex https://www.gearslutz.com/board/11816306-post305.html
    SMT Wing Diffusors vs. QRD Diffusors? Effective? - Page 10

    -Du har inte under kontrollerade former gjort A/B eller blindtest av ”Wing effekten”

    -Du drar dig inte för att involvera tredje part för att ”nå ditt mål” Denna gång fick Marten* ta skott tillsammans med bla de Skandinaviska forum medlemmar som objektivt uttalat sig . Lägg sedan till SMT:s välkända proaudio och highend kunder som genom åren positivt kommenterat vad du kallar sneakoil produkter (senast Jocke Berg )

    -Du visar gång på gång att du inte begriper de fundamentala psycho akustiska sammanhangen och i förlängningen vad det unikt långa 5 ms impuls svaret( Wing familjen är endast optimerad i tids domänen ) från en single Wing modul psycho akustiskt betyder

    -Du ser du dig själv som den som sitter på alla psycho akustiska svar IMO ingen bra kombination, speciellt då du ska representera/sälja RPG:s produkter

    .



    Tillbaka till verkligheten

    18 SMT pallar beställda till 2016 Munchen mässans olika rum(ex Marten,Magico,Wilson Boenecke Manger,Mcintosch ,FM acoustic ) talar sitt tydliga språk

    2016 Wing Highend shows statements:


    Munich HighEnd show 2016
    Best Sound (Cost No Object) by Absolute Sound

    SMT Wings all around the room
    ”At perhaps the best dealer showroom I’ve ever visited, MySound, the Wilson Alexx was paired with Pass Labs electronics, a Sound Devices 744T recorder into a Meitner DAC, and MIT cables and interconnects, including MIT’s new ACC 268 articulation consoles. On a wonderful recording by Peter McGrath of Beethoven’s Pathetique Sonata, the piano sounded very natural and realistic, with concussive impact, great focus, and beautiful timbre. This demonstration in an optimized room showed how good this speaker can be.”
    My-Sounds hemsida Akustik | My-Sound
    Apropå Peter McGrath så var han först ut att ”Lab A/B testa” wingarna utanför SMT:s egen ”Lab testgrupp” . Vad han tyckte kan letas upp i denna länk SMT | A handful of references and work photos



    -SMT acoustic treatment helps rocket the MBL room at Axpona 2016 to Best-of-Show according to Myles Astor from Positive Feedback.
    Here is what he wrote:
    ”First, the MBL room. This is not the first time I’ve heard the X-tremes but the first time they’ve truly impressed me. No doubt some of that was directly traceable to the UHA Phase 12/OPS reel-to-reel tape deck. No doubt some was due to the use of the SMT Sweden Room treatment. Yes, others raved about the MBL X-tremes at CES but their sound left me wanting. Sure the X-tremes that year were fast and resolving but their sound left me cold. There was a discontinuity between the bass and omni-directional speakers and the overall sound was just too mechanical sounding and thin for my tastes. Jump ahead a couple of years to 2016, a different room, different equipment, much, much different room treatment ..."

    - AXPONA 2016 with SMT Wing/Varitune got a very good review by Home Theatre Audio:
    "This is the Von Schweikert Audio demo room. The speakers are the Von Schweikert VR-55 Aktive and they retail for $60,000 for the pair. The room was treated with acoustical products from SMT of Sweden. The performance of the system was fantastic with exquisite detail and realism. If you have the budget for a high-end system, put these on your list to audition."

    -Norddeutsche HiFitage Germany ,february 2016
    SMT Wings/Varitunes across the room!
    Best of Show Award by Holger Biermann Stereoplay/lowbeats:
    ”The Best Sound in my opinion was the demonstration of Audio Components with a combination of Wilson Audio Sasha plus Devialet Monos 800 Everything sounded highly accurate, easy and with a generous spaciousness. I assume that a large part of the superior sound was the plurality of diffusers in the room - what ultimately doubly emphasizes the importance of room acoustics”. (google translate )
    Wing hälsningar
    Matts
    www.diffusor.com/Nyheter.htm
    *Marten Speakers � Blog Archive � Party time!
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.995
    For oss med ti tommeltotter og tastaturvegring :rolleyes:
    Er det nokon som heve yvisikt yve naar høgmessa gjeng taa stabelen i Stockholm i 2017?
    På førehand DAC for svar!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tror vi trenger blindtester. :)


    Dina tafatta försök att förlöjliga SMTs produkter når hela tiden nya patetiska höjder.
    Några ex :

    - Du lanserar RPG:s produkter i Skandinavien samtidigt som du går ut på kända forum och kallar SMT:s produkter sneak oil ex https://www.gearslutz.com/board/11816306-post305.html
    SMT Wing Diffusors vs. QRD Diffusors? Effective? - Page 10

    -Du har inte under kontrollerade former gjort A/B eller blindtest av ”Wing effekten”

    -Du drar dig inte för att involvera tredje part för att ”nå ditt mål” Denna gång fick Marten* ta skott tillsammans med bla de Skandinaviska forum medlemmar som objektivt uttalat sig . Lägg sedan till SMT:s välkända proaudio och highend kunder som genom åren positivt kommenterat vad du kallar sneakoil produkter (senast Jocke Berg )

    -Du visar gång på gång att du inte begriper de fundamentala psycho akustiska sammanhangen och i förlängningen vad det unikt långa 5 ms impuls svaret( Wing familjen är endast optimerad i tids domänen ) från en single Wing modul psycho akustiskt betyder

    -Du ser du dig själv som den som sitter på alla psycho akustiska svar IMO ingen bra kombination, speciellt då du ska representera/sälja RPG:s produkter

    .



    Tillbaka till verkligheten

    18 SMT pallar beställda till 2016 Munchen mässans olika rum(ex Marten,Magico,Wilson Boenecke Manger,Mcintosch ,FM acoustic ) talar sitt tydliga språk

    2016 Wing Highend shows statements:


    Munich HighEnd show 2016
    Best Sound (Cost No Object) by Absolute Sound

    SMT Wings all around the room
    ”At perhaps the best dealer showroom I’ve ever visited, MySound, the Wilson Alexx was paired with Pass Labs electronics, a Sound Devices 744T recorder into a Meitner DAC, and MIT cables and interconnects, including MIT’s new ACC 268 articulation consoles. On a wonderful recording by Peter McGrath of Beethoven’s Pathetique Sonata, the piano sounded very natural and realistic, with concussive impact, great focus, and beautiful timbre. This demonstration in an optimized room showed how good this speaker can be.”
    My-Sounds hemsida Akustik | My-Sound
    Apropå Peter McGrath så var han först ut att ”Lab A/B testa” wingarna utanför SMT:s egen ”Lab testgrupp” . Vad han tyckte kan letas upp i denna länk SMT | A handful of references and work photos



    -SMT acoustic treatment helps rocket the MBL room at Axpona 2016 to Best-of-Show according to Myles Astor from Positive Feedback.
    Here is what he wrote:
    ”First, the MBL room. This is not the first time I’ve heard the X-tremes but the first time they’ve truly impressed me. No doubt some of that was directly traceable to the UHA Phase 12/OPS reel-to-reel tape deck. No doubt some was due to the use of the SMT Sweden Room treatment. Yes, others raved about the MBL X-tremes at CES but their sound left me wanting. Sure the X-tremes that year were fast and resolving but their sound left me cold. There was a discontinuity between the bass and omni-directional speakers and the overall sound was just too mechanical sounding and thin for my tastes. Jump ahead a couple of years to 2016, a different room, different equipment, much, much different room treatment ..."

    - AXPONA 2016 with SMT Wing/Varitune got a very good review by Home Theatre Audio:
    "This is the Von Schweikert Audio demo room. The speakers are the Von Schweikert VR-55 Aktive and they retail for $60,000 for the pair. The room was treated with acoustical products from SMT of Sweden. The performance of the system was fantastic with exquisite detail and realism. If you have the budget for a high-end system, put these on your list to audition."

    -Norddeutsche HiFitage Germany ,february 2016
    SMT Wings/Varitunes across the room!
    Best of Show Award by Holger Biermann Stereoplay/lowbeats:
    ”The Best Sound in my opinion was the demonstration of Audio Components with a combination of Wilson Audio Sasha plus Devialet Monos 800 Everything sounded highly accurate, easy and with a generous spaciousness. I assume that a large part of the superior sound was the plurality of diffusers in the room - what ultimately doubly emphasizes the importance of room acoustics”. (google translate )
    Wing hälsningar
    Matts
    www.diffusor.com/Nyheter.htm
    *Marten Speakers � Blog Archive � Party time!

    Ups, lukter svidd Bergenser, eh bransjeaktør Orso av den der.. Ja, det var noe med den smaken.. ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn