Stereophile/Edge

Status
Stengt for ytterligere svar.

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.193
Antall liker
10.357
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
Hei

For å ikke bidra til mer OT enn det allerede er i "priser hinsides all fornuft" tråden oppretter jeg et nytt emne.

Jeg har med glede lest tester og målinger i Stereophile gjennom mange år, mye av (det lille) jeg har lært om å lest/tolke målinger har jeg tilegnet meg derfra. Generelt har Stereophile/ John Atkinson fremstått som svært ryddige i sin praksis: Han rapporterer hvordan han har målt, problem som evt oppstår undervegs, og tolker resultatene. Dette gjør han helt uavhengig av hva anmelderen som har lyttet til komponenten har hørt.
Produsenten av komponentene blir alltid gitt en mulighet til å kommentere det Stereophile skriver. Dersom de finner en rimelig grunn til det, får de tilsendt en ny komponent og gjør en "follow-up" med nye målinger.
Som rimelige grunner har jeg sett fire årsaker a) at produsenten påstår det er en feil med komponenten b) at stereophile oppdager at det er snakk om en opplagt feil c) at Atkinson oppdager feil med måleutstyr/ måleprosessen d) at fabrikanten har endret noe på komponenten som følge av fx konstruktiv kritikk fra stereophile.

I og med at den påståtte dialogen mellom Edge og stereophile ikke har ført til follow-up til stereophile, men bare beklaget seg i egne forum, finner jeg det naturlig å rette min skepsis mot Edge i dette tilfellet, heller enn mot stereophile. Jeg har funnet alt for mange eksempler på en ryddig prosess rundt andre tester, til at jeg reagerer på fraværet av det samme i denne sammenhengen.

mvh

edit: skrivefeil
 
J

Janpe

Gjest
Igjen et tragisk tilfelle av ensrettet sverting mot denne produsenten. Hva er motivet denne gangen?

Å "bevise" at Edge farer med løgn og svindel basert på ukvalifisert synsing? Hvordan skal det kunne føres bevis i noen retning i denne saken? Det blir en haug med oppkok og påstander, slike tråder er helt unødvendige.

JP
 

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.174
Antall liker
38
Sted
Trondheim
Forsåvidt enig med deg burnt_island. Jeg har nok også litt større tillit i utgangspunktet til Stereophile enn leverandøren, men siden det neppe blir noen enkel sak å sikre troverdigheten i innhenting og fremstilling av informasjon her vil jeg tro at man ikke kommer særlig langt i å avdekke sannheten.

Edit: Du kom meg i forkjøpet JP.

Mvh
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.385
Antall liker
20.789
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Prinsipielt uenig, JP. Slike tråder er nødvendige.

Jeg har ikke vært klar over hva som har foregått av korrespondanse etter Stereophiles test av Edge NL12. Jeg ser ikke bort fra at jeg hadde uttalt meg annerledes om jeg hadde hatt mer kunnskap om saken.

EDIT: Tråden på Audioasylum: http://www.audioasylum.com/cgi/t.mpl?f=critics&m=391
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.481
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Både ja og nei :)

Enig i en prinsipp diskusjon, men dette gjelder ikke bare Edge og Stereophile.
Andre produsenter samt "testere" har gjennomgått endel av det samme tidligere.
Om tråden skal leve en stund til så er min mening at vi skal dreie diskusjonen til å omhandle et litt videre tema?

mine
0.02
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.964
Antall liker
6.046
Torget vurderinger
32
Jeg antar at det muligens er målingene til John Atkinson i Stereophile av Edge NL-12 du sikter til.

All in all, I was disappointed in the Edge NL-12's measured performance. Unless something was broken—and there were no obvious signs of this, both channels behaving identically—these measurements indicate an amplifier that has more in common with early transistor amplifiers than a modern design. Which begs the question: Why did Paul Bolin like its sound as much as he did?

PB did note that, out of the box, the NL-12 "sounded a little tight and unforgiving at first—the mids and top sounded rather dynamically constricted." This is what I would have expected from the measured performance. But I, too, listened to the Edge in PB's system, and while I preferred the sound of the Focal-JMlab Nova Utopia Bes driven by the McIntosh MC501 monoblocks (which Paul will review in the August issue), I wasn't driven screaming from the room. I imagine that this proves the adage about "the first watts being the most important," as Paul would not be asking the NL-12 to cross that demarcation line of 1A output current for much of the time. Below that point, the Edge does offer excellent measured performance; above it, the extra distortion on musical peaks will only last for the duration of the transient, which will work against audibility. Only on sustained high-level music will the Edge's sound become harsh.—John Atkinson
Funnet her: http://www.stereophile.com/amplificationreviews/704edge/index4.html

Hvis jeg forstår Atkinson rett, så måler den glimrende opp til et visst volum, men at den over det vil forvrenge.

Men jeg savner fra trådstarter linker til de forumene der Edge beklager seg.

Roy
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.110
Antall liker
2.594
Torget vurderinger
16
Når det gjelder Stereophile og skader på utstyr de har hatt til test så er ikke det noe nytt. Både Sota og VYGER platespillere har blitt testet i Stereophile med transportskader i følge produsentene. Dette kan godt ha vært tilfellet med Edge også.

Slike uheldige omstendigheter er vel egentlig ingens feil men resultatet av en test eller en måling av transportskadet utstyr går jo først og fremst ut over produsenten av utstyret. Jeg synes Stereophile bør teste/måle på nytt hvis det er mistanke om transportskader på utstyr de har testet.
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.964
Antall liker
6.046
Torget vurderinger
32
bambadoo skrev:
R.E.S. skrev:
Men jeg savner fra trådstarter linker til de forumene der Edge beklager seg.
Roy
Står i en annen tråd...
Jeg så det nå. Jeg ga nemlig opp den tråden for lenge siden, og lenge før man begynte å diskutere Egde igjen. :)

Man kan jo være glad for at folka i Midt-Østen bare krangler om religion og land. Tør ikke tenke på hva som kunne skjedd dere nede om det var hifi de var uenige om ;D

Roy
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.385
Antall liker
20.789
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
La meg få holde litt på denne Stereophile/Edge-historien først da:

Dette er er to monoforsterkere som deler chassis og nettbryter etter hva jeg forstår.
Stereophile lytter, og sender videre til Atkinson som måler. Atkinson får de samme resultatene på begge kanalene, som oppfører seg bra sålenge de leverer mindre enn 1A, eller 4W i 4 ohm (P=RI2).  
Edge får preprint og finner ved inspeksjon ut at forsterkeren er skadet. Det er en kortslutning i den ene transformatoren.

Et par spørsmål, noe har kanskje gått meg hus forbi:
  • Edge hevder at forsterkeren er skadet på turen fra lytter til måler (JA). Hvordan vet de at skaden ikke har skjedd på vei fra JA tilbake til Edge?

  • Hvordan kan kortslutning i trafoen til en kanal påvirke måleresultatene til den andre kanalen slik at de måler helt likt?
 
J

Janpe

Gjest
bambadoo skrev:
Både ja og nei :)

Enig i en prinsipp diskusjon, men dette gjelder ikke bare Edge og Stereophile.
Andre produsenter samt "testere" har gjennomgått endel av det samme tidligere.
Om tråden skal leve en stund til så er min mening at vi skal dreie diskusjonen til å omhandle et litt videre tema?

mine
0.02
Man kan selsvagt diskutere på generelt grunnlag. Men det blir helt feil å diskutere denne saken fordi man ikke kjenner detaljene og da bærer det galt avsted. Jeg synes at man skal ha såpass med selvinnsikt at man ikke kommer med påstander man ikke kan stå inne for 100 %.
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.110
Antall liker
2.594
Torget vurderinger
16
Valentino skrev:
La meg få holde litt på denne Stereophile/Edge-historien først da:

Dette er er to monoforsterkere som deler chassis og nettbryter etter hva jeg forstår.
Stereophile lytter, og sender videre til Atkinson som måler. Atkinson får de samme resultatene på begge kanalene, som oppfører seg bra sålenge de leverer mindre enn 1A, eller 4W i 4 ohm (P=RI2).
Edge får preprint og finner ved inspeksjon ut at forsterkeren er skadet. Det er en kortslutning i den ene transformatoren.

Et par spørsmål, noe har kanskje gått meg hus forbi:
  • Edge hevder at forsterkeren er skadet på turen fra lytter til måler (JA). Hvordan vet de at skaden ikke har skjedd på vei fra JA tilbake til Edge?

  • Hvordan kan kortslutning i trafoen til en kanal påvirke måleresultatene til den andre kanalen slik at de måler helt likt?
Burde dog ikke tvilen falle tiltalte til gode ? En enkel måling av ett nytt og feilfritt eksemplar ville jo lagt saken død uansett utfall.

Nå aner jeg ikke hvorfor forsterkeren ikke ble målt på nytt men hvis Stereophile har en policy om ikke å re-teste/måle ved mistanke om ekstraordinær skade på testet utstyr så synes jeg det er beklagelig
 
V

vredensgnag

Gjest
Er det strengt tatt nødvendig å innføre logikk i denne tråden, Valentino?

Tvilen kommer alltid produsenten til gode i hi-fi, det vet da alle!
 
V

vredensgnag

Gjest
Edge sendte aldri en ny forsterker til Stereophile, og har i stedet boykottet bladet og heller annonsert i TAS, der mottakelsen har vært langt mer preget av hyllest.
 
R

rico

Gjest
Hifi vekker av og til sterke følelser hos folk her på sentralen, men det blir aldri så sterkt som når Edge er involvert i diskusjonen. Jeg har aldri funnet ut hvorfor, er det noen som har en formening om hvorfor det er slik? Skal bli "spennende" og se hvor lenge denne tråden lever...
 
J

Janpe

Gjest
vredensgnag skrev:
Edge sendte aldri en ny forsterker til Stereophile, og har i stedet boykottet bladet og heller annonsert i TAS, der mottakelsen har vært langt mer preget av hyllest.
Skivebom. De tilbød Stereophile å sende forsterkeren tilbake for en follow up, det ble aldri noe av! Dette kan selvsagt verifiseres av importør eller Edge. Jeg synes at man kan holde diskusjonen på et saklig nivå og ikke komme med påstander som er usakelige bygget på ren spekulasjon.

Vredensgnag:
Kjenner du historien i detalj? Godt nok til å være så skråsikker? Neppe!
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.598
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
I mine øyne hadde den diskusjonen vært mer renhårig om det hadde vært diskutert ang Stereophile's rutiner vedr utstyr som er skadet under transport eller ikke virker som det skal under test. Egde har fått mye pepper uten at de aller fleste her inne kjenner alle detaljer rundt denne testen. Når alle detaljer er på bordet ang Egde og Stereophile er på bordet kan en diskutere DEN testen, ellers burde dette være en generell diskusjon. Noe annet ville være påtagelig ifht et ønske om å sverte en enkelt produsent.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.385
Antall liker
20.789
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Hva med å forsøke å grave fram de opplysninger man kan finne? Blir ikke nødvendigvis noen Edgesverting på grunn av det. Kanskje heller det motsatte.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.598
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Valentino skrev:
Hva med å forsøke å grave fram de opplysninger man kan finne? Blir ikke nødvendigvis noen Edgesverting på grunn av det. Kanskje heller det motsatte.
Enig i det. Når alle detaljer er på plass kan en mene noe om dette. Så kan en evt diskusjon om produketet komme inn senere. Målinger på feil teknisk grunnlag er endog ikke noe annet enn det de er.. Feilslåtte. Derav er det greit å vite hvorfor det ble slik.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Milde himmel, man kan da ikke la være å ta en debatt fordi alle detaljer ikke er kjent. Det er de da aldri i en debatt.

Nå er jeg ingen moderator, men så vidt jeg kan se er vi innenfor forumregelverket med god margin.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.598
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
BT skrev:
Milde himmel, man kan da ikke la være å ta en debatt fordi alle detaljer ikke er kjent. Det er de da aldri i en debatt.

Nå er jeg ingen moderator, men så vidt jeg kan se er vi innenfor forumregelverket med god margin.

Ja, det er vel det vi liker her inne...Å ha en debatt bare for debattens skyld... ;D...Ikke meg imot til tider, synes bare debatten har vært litt ensidig ifht Egde..
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
For øvrig er det et viktig tema av flere årsaker. Hvordan er integreteten til hifi-pressen dersom de lar seg presse av leverandørene?

Er det redelig av leverandører å gi støtte til den delen av pressen som gir levernadørens produkter hedelig omtale på bekostning av den kritiske delen?

Det er jo bare forbrukermakten som kan forhindre slikt, og de må vi i det minste ha lov til å diskutere tilløp til slik.

Er man uenig i framstillingen får man heller argumentere i mot i stedet for å prøve å kvele diskusjonen.
 

epicurus

Bransjeaktør
Ble medlem
31.05.2004
Innlegg
195
Antall liker
7
Torget vurderinger
0
Denne saken er ca. 5 år gammel.

Om man leser nøye Steven Norber's beskrivelse av hvilken stand forsterkeren var da Edge fikk den tilbake, stemmer test-resultatene og Edge sine observasjonene godt. Det er også ikke urimelig å konkludere som Norber gjør, at den var i skadet tilstand på testbenken. Ikke
glem at Edge tilbydte trinnet igjen for en 'follow up', og ingen andre fagblader/skribenter i verden, har erfarte dårlige målersultater i det hele tatt.

I Edge sitt forsvar, finner jeg antydningene og påstandene her som usaklige. For mitt eget vedkommende, som inkluderer mer enn 25 års erfaring med mye High end hifi, har jeg ikke vært bort i et mer driftssikker produkt, når det gjelder Edge sine forsterkere. Jeg
har hatt NULL problemer. Det finnes ikke en mer fredelig, ærlig og snill menneske enn Steven Norber, og hvorfor folk, som praktisksett vet ingenting om disse produktene og menneskene som er involvert, stadig anstrenger seg betraktelig for å injuriere og påføre Norber og Edge Electronics så mange skader som mulig, burde egentlig diskuteres. Synsing, magefølelser, antakelser uten grunnlag, beviser bare en ting. (Ekle innlegg som den som er nettopp blitt fjernet, kommer alltid.)

Som noe få har sagt, til syvende og sist, dreier dette seg om noe få usedvanlige abnormale måleresultater, og IKKE om musikk opplevelsen som Hr,Bolin fikk med trinnet. De som kjenner produktene og Edge folket godt, vet at produktene er laget fra et meget solid grunnlag. (Om det er noe folk i tvil, kan Roald Mikkelsen kontaktes i Bergen for en mer uhildet vurdering. Han har mangen års erfaring i bransjen, og har en Edge NL 12.1 i bruk selv.)
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.385
Antall liker
20.789
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Er det påstand mot påstand? Tilbudte Edge trinnet for follow up? Edge sier ja og Stereophile nei.

Tråden handler også om Stereophiles integritet.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.598
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Valentino skrev:
Er det påstand mot påstand? Tilbudte Edge trinnet for follow up? Edge sier ja og Stereophile nei.

Tråden handler også om Stereophiles integritet.
Ja, der har du et godt poeng Val. Kanskje noen skulle sent en mail til JA i Stereophile og hørt om rutiner vedr ødelagte komponenter ?
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
HCS skrev:
BT skrev:
Milde himmel, man kan da ikke la være å ta en debatt fordi alle detaljer ikke er kjent. Det er de da aldri i en debatt.

Nå er jeg ingen moderator, men så vidt jeg kan se er vi innenfor forumregelverket med god margin.

Ja, det er vel det vi liker her inne...Å ha en debatt bare for debattens skyld... ;D...Ikke meg imot til tider, synes bare debatten har vært litt ensidig ifht Egde..
Grunnen til at vi har debattforum er at vi ønsker en arena for å føre debatter. Det er naturlig at det føres debatter der, og de gjenspeiler bare hvor medlemmene har sitt fokus.

At Edge er gjenganger i debattene kan være tilfeldig, men det kan også være gode grunner for det.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.598
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
BT skrev:
HCS skrev:
BT skrev:
Milde himmel, man kan da ikke la være å ta en debatt fordi alle detaljer ikke er kjent. Det er de da aldri i en debatt.

Nå er jeg ingen moderator, men så vidt jeg kan se er vi innenfor forumregelverket med god margin.

Ja, det er vel det vi liker her inne...Å ha en debatt bare for debattens skyld... ;D...Ikke meg imot til tider, synes bare debatten har vært litt ensidig ifht Egde..
Grunnen til at vi har debattforum er at vi ønsker en arena for å føre debatter. Det er naturlig at det føres debatter der, og de gjenspeiler bare hvor medlemmene har sitt fokus.

At Edge er gjenganger i debattene kan være tilfeldig, men det kan også være gode grunner for det.
Bør en ikke ha et lite grunnlag for det en skal mene noe om ? Å mene noe uten å ha noe grunnlag er ike videre smart... I denne debatten vet vi jolitt, og mer er å håpe på kommer...
 

epicurus

Bransjeaktør
Ble medlem
31.05.2004
Innlegg
195
Antall liker
7
Torget vurderinger
0
Som den tråden i Audio Asylum, som Bambadoo fortalte oss om, viste,
kom Edge med et offentlig tilbud/bekreftlese av en follow up, og JA
sa at han skulle ta det.

Hva skjedde i etterkant er sikkert vanskelig å bevise. Jeg har bare hørt en
side av historien.

Man bør også være klar over hva skjer i TAS og Stereophile, historisksett.
Som regel, et merke/produkt som får utmerket anmeldelser i TAS, sjelden får det
samme i Stereophile, og omvendt. "Integritet" og "hifi blader" er to ting som man
sjelden hører i samme setningen.
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.964
Antall liker
6.046
Torget vurderinger
32
epicurus skrev:
"Integritet" og "hifi-blader" er to ting som man sjelden hører i samme setningen.
Jammen godt jeg skriver i Hjemmekino-blad, da :-D

Spøk til side, en slik integritet burde man etterstrebe både fra pressens og bransjens side. Dersom kundene oppfatter hifi-pressen som kjøpt og betalt av bransjen, er det skadelig for begge parter.

Kanskje man burde hatt et forum (ikke debattforum) der pressefolk og bransje møtes for å avklare retningslinjer slik at man kan forhindre at et slikt omdømme får rotfeste.

Roy
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.272
Antall liker
905
R.E.S. skrev:
epicurus skrev:
"Integritet" og "hifi-blader" er to ting som man sjelden hører i samme setningen.
Dersom kundene oppfatter hifi-pressen som kjøpt og betalt av bransjen, er det skadelig for begge parter.


Roy
Kanskje ikke særlig bedre, dersom BRANSJEN også oppfatter pressen på samme måte :eek:?
 

epicurus

Bransjeaktør
Ble medlem
31.05.2004
Innlegg
195
Antall liker
7
Torget vurderinger
0
"Sjelden" var ordet. :)

Et fagblad burde tjene leserne først og fremst, og ingenting skulle hindre det.

Virkeligheten er nesten alltid noe annet.
 
S

slowmotion

Gjest
Man kan vel spørre om Stereophile, TAS osv er "fagblad" ....
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
HCS skrev:
BT skrev:
HCS skrev:
BT skrev:
Milde himmel, man kan da ikke la være å ta en debatt fordi alle detaljer ikke er kjent. Det er de da aldri i en debatt.

Nå er jeg ingen moderator, men så vidt jeg kan se er vi innenfor forumregelverket med god margin.

Ja, det er vel det vi liker her inne...Å ha en debatt bare for debattens skyld... ;D...Ikke meg imot til tider, synes bare debatten har vært litt ensidig ifht Egde..
Grunnen til at vi har debattforum er at vi ønsker en arena for å føre debatter. Det er naturlig at det føres debatter der, og de gjenspeiler bare hvor medlemmene har sitt fokus.

At Edge er gjenganger i debattene kan være tilfeldig, men det kan også være gode grunner for det.
Bør en ikke ha et lite grunnlag for det en skal mene noe om ? Å mene noe uten å ha noe grunnlag er ike videre smart... I denne debatten vet vi jolitt, og mer er å håpe på kommer...
Naturligvis, men jeg opplever ikke at det er tilfelle her.
 
B

Back_Door

Gjest
Hvem har mest å tape på å hindre ny test?

Jeg kan i hvert fall ikke skjønne at Stereophile skulle kunne ha noe å tape på å ta en ny test. Enten dokumenteres de tidligere resultat, eller så viser ny test at skader på utstyret i sin tid må ha ødelagt den opprinnelige testen. Ingen av disse scenarier vil Stereophile kunne tape på. Om de derimot vegrer seg mot ny test, har de alt å tape i forhold til egen troverdighet.

Uansett kan det da ikke være noe problem for produsenten å få publisert nye testresultater på en eller annen måte?
 

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.174
Antall liker
38
Sted
Trondheim
Saken er vel for de fleste praktiske formål foreldet? 5 år siden nå.

Mvh
 
V

vredensgnag

Gjest
Edge skulle forlengst sendt en ny forsterker til Stereophile, for re-test. Det står ingen steder, eller er oppgitt noen steder, at JA eller Stereophile har kviet seg mot å skulle teste denne påny, snarere tvertimot.

Og det burde vel være i Edges interesse å få det rettet opp, dengang?

Uansett, langt mer interessant å vurdere integritet mellom Hi-Fi blader og annonsører, på generelt grunnlag. Men det er det andre som har gjort bedre -- spesielt i disse hårde tider, med sterkt (dramatisk, katastrofalt, forferdelig) fall i annonseinntekter, kan vi trygt regne med at tester og anbefalinger i alle slags blader som lever av å teste produkter kommer til å fare pent med potensielle annonsører.

Tør vi nevne Arthur Salvatore? http://www.high-endaudio.com/index_ac.html
 
B

Back_Door

Gjest
Dette er snøen som falt i fjor ja!

Likevel vekker saken fortsatt undring og interesse.

Betyr dette at ingen andre enn Stereophile har foretatt målinger av denne forsterker hverken før eller senere? Det synes jeg er lite logisk. Ville det ikke vært spennende for andre publikasjoner å testet dette i ettertid??

Om Edge føler seg utsatt for dårlig behandling, er det vel den letteste sak i verden å rette forholdet opp. Dersom de selv mener at målingene er feil, kan de med letthet dokumentere det gjennom nye målinger. Dette minner litt om hvordan Edge taklet saken rundt den berømte cd-spiller. De hadde i det tilfellet også mulighet til å dokumentere at påstandene var feil, men gjorde det ikke.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
R.E.S. skrev:
epicurus skrev:
"Integritet" og "hifi-blader" er to ting som man sjelden hører i samme setningen.
Jammen godt jeg skriver i Hjemmekino-blad, da :-D

Spøk til side, en slik integritet burde man etterstrebe både fra pressens og bransjens side. Dersom kundene oppfatter hifi-pressen som kjøpt og betalt av bransjen, er det skadelig for begge parter.

Kanskje man burde hatt et forum (ikke debattforum) der pressefolk og bransje møtes for å avklare retningslinjer slik at man kan forhindre at et slikt omdømme får rotfeste.

Roy


Det er mulig at Hjemmekino er seriøse, og ærlige. Men når enkelte musikk journalister hører hver enkelt hestehår i buen på en fiolin, da detter enkelte av oss rett og slett av lasset!

Skal ikke sitere siste nummer av Hjemmekino, men enkelte har gått veldig langt over streken med sine utaleser ;)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn