Stereo+ nr. 6-2019 er publisert

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.966
Antall liker
6.057
Torget vurderinger
32
Da er vi ute med nok et Stereo+, årets sjette utgave.

stereo6-19.jpg

Vi stikker fremdeles hånda ned i det en del mener er et vepsebol. Denne gangen har vi testet en diger strømrenser. Vi har også lånt øre til en heftig forsterkerkombo fra Bryston, den flunkende nye Hegel H390 og en helt ny streamer fra Aurender. Vi har vært hjemme hos Egil som har et stereoanlegg som ikke mange har i Norge, og vi presenterer alle årets EISA-vinnere. Pluss masse mer selvsagt.

Ros, ris, tips og innspill mottas som vanlig med stor takk.

Klikk på bildet av forsiden for å komme rett til magasinet.


God lesning.

mvh

oss i Stereo+
 
M

MusicBear

Gjest
Hjertelig takk - blir lest på et hotellrom på Hitra i helgen - genialt!

Merkelig, at ikke flere hiver på et lite takk til masse bra stoff - sågar GRATIS! Well well, kanskje bra ikke X antall tusener poster nettopp det, men innspillet mitt er ment som et signal til dere som bruker tiden deres på Stereo+ om at klart vi verdsetter dette. Noen syntes alle blader er dårlige, sitter ofte med oppskriften selv på den perfekte test i det perfekte blad, men leser trolig (allikevel) det som markedet byr på.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.877
Antall liker
8.160
Torget vurderinger
1
Mye spennende.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.877
Antall liker
8.160
Torget vurderinger
1
Det var mye bra lesning. Jeg pleier å lese flere gjennom flere ganger, og da pleier det å være innhold jeg finner intetessant.
 
M

MusicBear

Gjest
Det var mye bra lesning. Jeg pleier å lese flere gjennom flere ganger, og da pleier det å være innhold jeg finner intetessant.
Enig, her er det mye bra lesestoff. Virker på en måte som bladet har satt seg nå, og jeg syntes det er en positiv stigning for hver utgave. Lyd & Bilde har jo kun én til tre artikler som er leseverdige, resten dessverre utenfor interesseområde.

Ikke lett å drive blad i denne bransjen, kan jeg tenke meg, da noen ser på tester på høyde med romfartsteknologi - alt annet blir dårlig liksom.

Viktigst er at de som driver i bladene selv er bitt av basillen, har interessen i seg. Klart de hører mye (vi andre ofte ikke har tilgang til), har grunnlag for å sammenligne ting fra hverandre - og ikke minst (!) de er lyttetrente! Men, ofte undrer jeg meg over at skribentene ikke har større teknisk interesse, jeg mener når et "apparatur" veier et halvt hundre kg eller koste et halvt hundre tusen, så må det da krible etter å skru av lokket og se hva greiene er laget av. Noe man ikke trenger med brød & smør produkter alle lager i nesten like versjoner. Norsk hi-fi journalistikk hadde et tiår hvor alt skulle beskrives som smaken av epler eller pærer, tell gjerne transistorer og se hva det står på dem, for å ta et eksempel hvor "betær" de er laget av er viktig informasjon på høyde med å høre at det spilte bass så og så bra.

Igjen takk, Stereo+ for bra gratis blad, og det blir bedre og bedre! Og enda bedre, med noen dæsj dypere innsikt i hva som forårsaker gromlyden man hører og hvordan dette foregår, uten at man må ha teknisk utdannelse som journalist eller leser. Som jeg sa over her; når det veier et halvt hundre kg eller koster et halvt hundre tusen...
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.877
Antall liker
8.160
Torget vurderinger
1
Enig i mye av det du skriver #MusicBear. Det ville vært veldig interessant også om skribentene tar egen bilder av testobjektene og ikke bare presenterer «offisielt presentasjonsmateriell», og der det er mulig tar en titt på hva som er innvendig.
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.681
Antall liker
5.116
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Fint nummer, og hjemme hos artiklene er alltid bra lesning ??????
 
T

ThomasN

Gjest
Det var jo på tide at noen fikk ut fingern å fikk gjort en test av ett seriøst Bryston sett.

Har Bryston 14B3 selv, 17B3 er byttet ut med Anthem STR Pre :) Sammen med T+A Criterion TCD 110 S høyttalere spiller det magisk :)
 
Topp Bunn