Stengt dør?

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
Var i Tigerstaden i dag, tenkte å ta en tur innom ei Hifi-sjappe i Torggata. Døra var da vitterlig låst?
På en lapp sto det noe om at butikken holder stengt mellom 1 og 10 feb.(tror det sto noe om "prosjekt")
Det var aktivitet i lokalet men altså virket døra stengt på meg(prøvde to ganger også :'()
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Ja åpningstidene til Lyric er morsomme ::)
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
Ja åpningstidene til Lyric er morsomme  ::)
Betyr dette at min opplevelse ikke er unik ?


Må si jeg stiller meg noe undrende til denne bransjen etterhvert!
mvh.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.882
Torget vurderinger
24
Det er ikke så enkelt som at de har et "oppussingsprosjekt"?
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
Det er ikke så enkelt som at de har et "oppussingsprosjekt"?
Kan godt være, men de som satt ved datamaskinene der inne lot ikke til å pusse opp!
I tilfelle kunne vel kanskje en plakat på døra og en liten notis på nettsiden ymtet oss kunder om at et besøk ikke passer.
 

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Innlegg
1.703
Antall liker
296
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Kan godt være, men de som satt ved datamaskinene der inne lot ikke til å pusse opp!
I tilfelle kunne vel kanskje en plakat på døra og en liten notis på nettsiden ymtet oss kunder om at et besøk ikke passer.
Opplevde det samme for en stund siden; men fikk lurt meg inn; fikk vite at de hadde en stor prosjektleveranse og ville stenge butikken i denne perioden.
 
S

smog

Gjest
Var også innom i går, men fikk beskjed av Tor (med en stor papir bunke under armen) at de var opptatt. ???
Stod på døra at de holdt stengt mellom 1-10 feb, men i går var det den 14?

Smog
 

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Innlegg
1.308
Antall liker
341
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Tror slike hendelser er dagligdags hos Lyric. Sist jeg var der og skulle handle ble jeg møtt av en låst dør. Inne sto det to ansatte og en kunde. Det morsomme var at kunden ikke kom seg ut, for det var kun Tor som hadde nøkkel. Jeg forsøkte å prate med dem som jobbet der gjennom vinduet, men de pekte bare på en lapp hvor det sto at Tor var ute og kom snart tilbake. Jeg ventet vel i ca 10 iskalde minutter ved døra og så dukket Tor opp. Kunden var ikke spesielt glad, for han ville gjerne ut og han sprang så fort Tor fikk låst den opp. Jeg - jeg gikk inn og handlet, for produktene kan vi jo bare handle hos Tor i og med at han har agentur på dem.

Det jeg tenker på er hvor bra den butikken kunne ha vært med alle de gode produktene.....
 

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Innlegg
814
Antall liker
583
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
7
Er jo litt av sjarmen når en kommer til Oslo: Er Lyric åpen? Og evt. hvorfor ikke?
 

Dr.No

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2006
Innlegg
884
Antall liker
3
Torget vurderinger
15
Tror slike hendelser er dagligdags hos Lyric. Sist jeg var der og skulle handle ble jeg møtt av en låst dør. Inne sto det to ansatte og en kunde. Det morsomme var at kunden ikke kom seg ut, for det var kun Tor som hadde nøkkel. Jeg forsøkte å prate med dem som jobbet der gjennom vinduet, men de pekte bare på en lapp hvor det sto at Tor var ute og kom snart tilbake. Jeg ventet vel i ca 10 iskalde minutter ved døra og så dukket Tor opp. Kunden var ikke spesielt glad, for han ville gjerne ut og han sprang så fort Tor fikk låst den opp. Jeg - jeg gikk inn og handlet, for produktene kan vi jo bare handle hos Tor i og med at han har agentur på dem.

Det jeg tenker på er hvor bra den butikken kunne ha vært med alle de gode produktene.....
Noen kunder kommer seg ikke ut, andre kommer seg ikke inn...

(og jeg som hadde bestemt meg for ikke å le i dag!)
 

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Innlegg
418
Antall liker
7
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Var også innom i går, men fikk beskjed av Tor (med en stor papir bunke under armen) at de var opptatt.  ???


Smog

;D ;D ;D Det er da du føler du blir verdsatt som kunde.

Tommy
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Jeg føler at alt kan unnskyldes da de har en flott, ryddig og meget oversiktlig hjemmeside. ;D
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
høres jo helt utrolig at hvis de klarer seg med å drive på dette viset, har hørt myee rart om lyric men det må da være måte på..
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Nå holder Lyric på prosjekt med vurdering av flytting til nye lokaler i Oslo (eventuelt gjøre om på de lokalene de har), vurdering av ny butikkstruktur (antall butikker) i Norge totalt, vurdering av bruk av agent for deler av sortiment i Danmark, vurdering av nye eierstruktur (investorer) mv, så det er vel noe begrenset hva Tor kan gjøre av salgsjobb i denne "prosjektperioden". De som ønsker avtale om testing/lytting/kjøp av utstyr kan be om avtalt tid for dette (noe som det jo står opplyst om på den lappen på døren om om at butkken er midlertidig stengt)
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Nå holder Lyric på prosjekt med vurdering av flytting til nye lokaler i Oslo (eventuelt gjøre om på de lokalene de har), vurdering av ny butikkstruktur (antall butikker) i Norge totalt, vurdering av bruk av agent for deler av sortiment i Danmark, vurdering av nye eierstruktur (investorer) mv, så det er vel noe begrenset hva Tor kan gjøre av salgsjobb i denne "prosjektperioden". De som ønsker avtale om testing/lytting/kjøp av utstyr kan be om avtalt tid for dette (noe som det jo står opplyst om på den lappen på døren om om at butkken er midlertidig stengt)
nytter vel ikke det vis det står at det er stengt fram til den 10 og man kommer dit den 14. og få besjed om at de er opptatt. Går da ivertfall ann å opplyse på de fantastiske nettsidene ivertfall.
Jeg synes det er en rar måte å drive butikk på, og det er absolutt ikke noe som gjør at jeg får lyst til å kontakte dem i forhold til noe kjøp.
 

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Innlegg
1.308
Antall liker
341
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Det skal nevnes at Tor er en meget hyggelig kar og usedvanlig hjelpsom og grei når han først tar seg tid til deg. Og produkt rangen er etter min smak en av den beste i Norge. Det er derfor det er synd det ikke er ryddige forhold med hensyn til prissetting, lokaler og åpningstider.
 
C

Cyber

Gjest
Hehe, herlig, er ei sjappe i litt vestover som og har de tendensene. Bare låser og snur "åpen/stengt" skiltet når demo skal kjøres...

Føler prisene hos Lyric varierer endel også fra gang til gang når en ringer...snodig.
 

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Innlegg
831
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
Var i Tigerstaden i dag, tenkte å ta en tur innom ei Hifi-sjappe i Torggata. Døra var da vitterlig låst?
På en lapp sto det noe om at butikken holder stengt mellom 1 og 10 feb.(tror det sto noe om "prosjekt")
Det var aktivitet i lokalet men altså virket døra stengt på meg(prøvde to ganger også  :'()
Lyric har vel i det siste halve året operert med låst dør. Dette var mye p.g.a at de hadde en del hendelser av at folk åpnet døra, tok det første og beste og så stakk av. De hadde også problemer med at narkomane forvilla seg inn der, vimsa rundt eller la seg til å sove i et hjørne.
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Lyric har vel i det siste halve året operert med låst dør. Dette var mye p.g.a at de hadde en del hendelser av at folk åpnet døra, tok det første og beste og så stakk av. De hadde også problemer med at narkomane forvilla seg inn der, vimsa rundt eller la seg til å sove i et hjørne.
så hvis man ikke ringer på forhånd såbør man egentlig regne med at man ikke slipper inn??
som sagt merkelig måte å drive butikk på...
 

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Innlegg
831
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
Lyric har vel i det siste halve året operert med låst dør. Dette var mye p.g.a at de hadde en del hendelser av at folk åpnet døra, tok det første og beste og så stakk av. De hadde også problemer med at narkomane forvilla seg inn der, vimsa rundt eller la seg til å sove i et hjørne.

Dette er vel grunnen til at de skal flytte til en annen "bedre" del av byen.
 

janry

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.10.2006
Innlegg
200
Antall liker
1
På hjemmesida står det:

"Pga forretningsreise holdes butikken i Oslo STENGT de første ukedagene,
Åpner igjen torsdag den 1.februar. Ring vår Sarpsborg avd. tlf 69140020 (kim )"

Dette burde jo forklare alt ;D

Jeg mener at man bør kunne ha åpent fordi om man er på reise, eller planlegger flytting. Kan ikke unnskylde seg med at uteliggere og tyver tar turen innom med dårlige hensikter. Det finnes jo alarmsystemer, vektere
o.s.v. her i landet som kan hjelpe.

Høres ut som en veldig useriøs gjeng. takk for advarselen.
 

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Innlegg
814
Antall liker
583
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
7
På hjemmesida står det:

"Pga forretningsreise holdes butikken i Oslo STENGT de første ukedagene,
Åpner igjen torsdag den 1.februar. Ring vår Sarpsborg avd. tlf 69140020 (kim )"

Dette burde jo forklare alt ;D

Jeg mener at man bør kunne ha åpent fordi om man er på reise, eller planlegger flytting. Kan ikke unnskylde seg med at uteliggere og tyver tar turen innom med dårlige hensikter. Det finnes jo alarmsystemer, vektere
o.s.v. her i landet som kan hjelpe.

Høres ut som en veldig useriøs gjeng. takk for advarselen.
De er ikke useriøse når det kommer til lyd!! Forretningsdrift i sin helhet er kanskje ikke som de beste, men produktrangen er bra, og ellers er jo Tor i full utfoldelse en opplevelse du bør prøve Janry.
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
De er ikke useriøse når det kommer til lyd!! Forretningsdrift i sin helhet er kanskje ikke som de beste, men produktrangen er bra, og ellers er jo Tor i full utfoldelse en opplevelse du bør prøve Janry.
nytter vel egentlig ikke uansett hvilke produkter de har, hvis man blir snudd i døra ..
 

Medeski

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Innlegg
498
Antall liker
77
Han driver kanskje butikken litt annerledes enn Elkjøp og hifi-klubben, men maken til service og utlånsvilje skal du lete lenge etter. Anbefales!
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Han driver kanskje butikken litt annerledes enn Elkjøp og hifi-klubben, men maken til service og utlånsvilje skal du lete lenge etter. Anbefales!
det jeg leser i denne tråden og forsåvitt har lest før, viser stort sett at det ofte er motsatt, når det gjelder service altså...
 

Medeski

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Innlegg
498
Antall liker
77
det jeg leser i denne tråden og forsåvitt har lest før, viser stort sett at det ofte er motsatt, når det gjelder service altså...
Ja, da får du holde deg til hifi-klubben da ;)
 
H

hordasped

Gjest
Er ikke noe problem å få svar via mail.

Vet du i tillegg hva du skal ha,så blir dette ekspedert lynraskt.

Synes Tor og company har en veldig bra service..
 
U

utgatt60135

Gjest
Jeg har vært innom, lånt og handlet en del hos Lyric det sist halvåret. Må si jeg har veldig gode erfaringer med Tor og & co. Men han er selektiv angående kundebehandling ja. Tror mye beror på beliggenheten. En av hans ansatte sluttet nylig og det er mulig han har hatt mere å stri med etter dette også. Lyric er meget greie (de greieste jeg vet om) når det gjelder utlån. De har masse gode produkter og gir gode priser hos gode kunder. Jeg har kommet tll stengt dør noen ganger, men er han inne er det bare å banke på døren så åpner han. Men han er nok lunefull ja. Jeg har nevnt for en god stynd siden at de burde få en bedre hjemmeside (det skulle de!) men ingenting har skjedd. Disse prosjektene må nødvendigvis ta mye tid så lenge han ikke har noen til å hjelpe til med kundebehandling, men han burde informere bedre.
 

turbo13

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2006
Innlegg
126
Antall liker
0
Jeg skjønner ikke at dere gidder og bruke den butikken med en slik elendig service. Har stikket innom to ganger og det er to ganger for mye, og for et arrogant klientell skal en lete lenge etter.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.691
Antall liker
7.929
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Nå holder Lyric på prosjekt med vurdering av flytting til nye lokaler i Oslo (eventuelt gjøre om på de lokalene de har), vurdering av ny butikkstruktur (antall butikker) i Norge totalt, vurdering av bruk av agent for deler av sortiment i Danmark, vurdering av nye eierstruktur (investorer) mv, så det er vel noe begrenset hva Tor kan gjøre av salgsjobb i denne "prosjektperioden". De som ønsker avtale om testing/lytting/kjøp av utstyr kan be om avtalt tid for dette (noe som det jo står opplyst om på den lappen på døren om om at butkken er midlertidig stengt)
'
Ja, det er spennande å sjå kva Tor & co kjem ut med no framover.
Trur ikkje det er samla så mange superspennande agentur i ei hand andre stadar i Europa..... og mannen har massevis av peil også.
 
O

om.s

Gjest
Om ikke annet så er de vel den mest "orginale" HiFi sjappa i Oslo, har forövrig bare gode minner fra min tid hos Lyric, både hva produkter og service gjelder...

mvh
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.984
Antall liker
326
Sted
Oslo Vest
Han burde flytte vekk fra kebab-lukta og komme seg dit han hadde butikk før. Drammensveien.
 
A

Akle

Gjest
Har vært i butikken alene, og blitt totalt oversett. Når jeg har vært i følge med personer som har sett mindre bomsete ut, har de vært behjelpelige og trivelige.

Ta på deg finstasen, se i alle fall ikke ut som en boms - ser ut til å være moralen.

Ai

Mh
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Ja, da får du holde deg til hifi-klubben da ;)

Er det noe som tyder på at jeg "holder meg til hifiklubben" ? og hva i allverden mener du med det ??

Å forvente litt service når man har tenkt å svi så store summer som det kan være snakk om er for meg en selvfølge, å bli snudd i døra pga driverne har viktigere ting å gjøre er for meg elendig kundebehandling.
Det blir vel egentlig som en gang jeg kontaktet en av de kjente hifibutikkene her til lands for pris på noe utstyr og fikk beskjed om at dette hadde han ikke tid til å heller kontakte dem en annen gang, nei ellers takk har de ikke tid til meg som kunde så kan de ta seg fan på at da legger jeg ikke igjen en krone i kassa der.
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
Det skal nevnes at Tor er en meget hyggelig kar og usedvanlig hjelpsom og grei når han først tar seg tid til deg. Og produkt rangen er etter min smak en av den beste i Norge. Det er derfor det er synd det ikke er ryddige forhold med hensyn til prissetting, lokaler og åpningstider.
Noe i samme dur som jeg tenker. Hører med til historien at jeg ikke har lagt igjen penger hos Lyric (foreløpig). Vurderer en klekkelig påskjønnelse til meg selv dette året siden jeg fyller rundt tall og føler meg fortjent til dette ;). Masse utstyr jeg kunne levd med hos Lyric men jeg bor altså mange mil fra den Oslobyen og det spørs om jeg opplever å være i der på en "heldig dag" med åpne dører før kjøpelysten har tatt overhånd!

En melding på døra og en notis på nettsiden hadde hjulpet mye og koster lite energi.
Har faktisk ved en tidligere anledning, hvor jeg bare spaserte forbi og kikket litt i vinduet blitt oppsøkt på gata av Tor med kaffe og spørsmål om å komme inn for å kikke. Altså totalt motsatt opplevelse av låst dør. Mannen har altså vist at han har evnen når viljen er tilstede.
mvh.
 
S

smog

Gjest
Var også innom i går, men fikk beskjed av Tor (med en stor papir bunke under armen) at de var opptatt.  ???
Stod på døra at de holdt stengt mellom 1-10 feb, men i går var det den 14?

Smog
Som dere ser har jeg kjøpt Naim hos Tor og jeg har også tidligere kjøpt høyttalere der. Det er stortsett bra å komme innom Lyric, men i går hadde de ikke tid til kunder. Ble litt paff, men stikker nok innom senere for de har fortsatt(minus Naim) mange fantastiske produkter. ;)

Smog
 

Medeski

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Innlegg
498
Antall liker
77
Er det noe som tyder på at jeg "holder meg til hifiklubben" ? og hva i allverden mener du med det ??

Å forvente litt service når man har tenkt å svi så store summer som det kan være snakk om er for meg en selvfølge, å bli snudd i døra pga driverne har viktigere ting å gjøre er for meg elendig kundebehandling.
Det blir vel egentlig som en gang jeg kontaktet en av de kjente hifibutikkene her til lands for pris på noe utstyr og fikk beskjed om at dette hadde han ikke tid til å heller kontakte dem en annen gang, nei ellers takk har de ikke tid til meg som kunde så kan de ta seg fan på at da legger jeg ikke igjen en krone i kassa der.
Prøvde med en ironisk snert. Ikke vondt ment.

Forøvrig helt enig med deg mht service hvis en skal legge igjen penger. Dårlig service betyr for meg ikke noe kjøp. Uansett.

Men jeg kjenner meg ovehodet ikke igjen i din beskrivelse av Lyric. Andre kan selvsagt ha andre erfaringer, men jeg har kun positive erfaringer med den butikken (og Tor). Jeg anbefaler at du tar deg en tur innom og sjekker selv. Skulle ikke forundre meg om du faktisk blir fornøyd.
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Prøvde med en ironisk snert. Ikke vondt ment.

Forøvrig helt enig med deg mht service hvis en skal legge igjen penger. Dårlig service betyr for meg ikke noe kjøp. Uansett.

Men jeg kjenner meg ovehodet ikke igjen i din beskrivelse av Lyric. Andre kan selvsagt ha andre erfaringer, men jeg har kun positive erfaringer med den butikken (og Tor). Jeg anbefaler at du tar deg en tur innom og sjekker selv. Skulle ikke forundre meg om du faktisk blir fornøyd.
Jeg har aldri vært innom butikken men skriver bare det jeg leser andre har opplevd, at man kan oppleve god service der tviler jeg ikke et sekund på, (hadde alle opplevd det samme hadde de vel ikke solgt noe særlig) men enkelte bedrifter synes jeg får veldig mye dårlig omtale og da må det nesten ligge noe idet. Dette gjelder vel sikkert akkurat slik som tråden som for en stund siden lå her om ohfc, mange var veldig lite fornøyd med servicen derfra og det gjør meg skeptisk og jeg velger stort sett da å beøke plasser hvor jeg alltid føler meg velkommen da dette er vedlig viktig for meg. Har forsåvitt vært innom OHFC et par ganger og bare blitt møtt av hyggelige folk..
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
, men jeg har kun positive erfaringer med den butikken (og Tor). Jeg anbefaler at du tar deg en tur innom og sjekker selv. Skulle ikke forundre meg om du faktisk blir fornøyd.
Hvis du har langt å reise anbefaler jeg en tlf. event. mail på forhånd for om mulig få inf. om åpningstidene.
 
Topp Bunn