Stativ HT med bra nivå i bassområdet ?

Tor S

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2005
Innlegg
333
Antall liker
117
Torget vurderinger
2
Hei

Hva med disse stativhøytalerne

Reference 3A MM De Capo-i som forhandles på Østlandet.

Har sjøl tidligere modell fra samme produsent og er storfornøyd.


tor
 

Vedlegg

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Innlegg
1.313
Antall liker
67
Sted
OSLO
Torget vurderinger
8
http://www.ai-audio.com/products_esp15.html

Dette var mitt første innfall. "Stativhøyttaler" med 15" midbass og horndiskant. Her får du i alle fall tørr og stram bass, men fortsatt lite dypbass.

Du kan ikke få en liten stativhøyttaler med respons ned til 40 Hz uten å gjøre noen kompromisser. Det er ikke fysisk mulig.
 

kablang

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.06.2007
Innlegg
526
Antall liker
258
Torget vurderinger
1
Jeg har et par TAL XM som spiller dypt og behagelig, anbefales på det sterkeste. Se om du kan finne noen brukte, eller sjekk eventuelt ut etterfølgeren TR400. Har oppgitt respons fra 35Hz og det er ikke juks, de går veldig dypt. TAL XM har en fordel med at bassporten er foran, så høyttaleren kan plasseres nært bakvegg.

http://www.taelektroakustik.de/eng/ta2/ls_criterion/criterion_tal_xm.htm

http://www.taelektroakustik.de/eng/ta2/ls_criterion_tl/cri_tl_tr400.htm



Anbefaler å sjekke ut disse også:

http://www.canseda.se/uploaded/brochures/20080222 11:00:45_KaratM32.pdf

(side 2 og 3) http://www.mbquart.de/all/downloads/testberichte/Stereo_2_07_Alexxa_B_One.pdf

http://www.canton.de/se-produktdetail-vento-vento820.htm

http://www.canton.de/se-produktdetail-karat-karat730dc.htm

http://www.canton.de/se-produktdetail-ergo-ergo603.htm
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Stativht, med bass, det er Bullfrog det ;)



Den lille blå på bildet her.
Dette er en stativer med BRA nivå i bassområdet, det har noen av oss hørt.


44 cm alle veier, toveis 15"/1" tommer, 94/96 dB/1w/1m (crossover-dependent)

www.martion.de/english/produkte01.html

Mvh.KW
 

Vedlegg

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.979
Antall liker
1.208
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
FallenA skrev:
limvingen skrev:
Krigs skrev:
Kanskje ProAc Response D two kan være en idé? Kanskje Tor har bra priser i disse flyttetider også.
Den skal iflg produsent ha 30hz - 30khz frekvensrespons. Verdt å ta en lytt i hvertfall :)

Mvh

Frekvensresponsen som Proac oppgir er helt villedende. D28 som består av en enkelt 6.5" tommer bass/mellomtone er oppgitt til en nedre frekvens på 20Hz. (B&W 800 med sine to 10" basser er oppgitt til nedre frekvens på 32Hz)
Er vel ikke helt relevant om høyttalerens bestykning og frekvens respons?! Har hatt høyttalere med bassrefleks og 6,5" element som var tunet på 25Hz og som faktisk leverte. Men noe trøkk der nede blir det jo ikke.
Mine Martens med 2x 7" var også tunet på det samme. Mine Klipsch Cornwall III med 15" element er oppgitt til 34Hz. Dessuten spiller rommet inn når det gjelder frekvensene "helt der nede" ;) Men det var jo litt OT! Beklager!
Proac Response D TWO er noen fantastiske høyttalere, med klodens vakreste klangbalanse. De er detaljerte og elegante i fremfølelsen, men om bassen går under 45Hz er jeg usikker på. Det eneste å utsette på for de som er fiksert på bass, så må det være litt mangel på skyv i mellombassen. ANBEFALES en lytt til alle som er ute etter en high-end stativer.
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.979
Antall liker
1.208
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
haber skrev:
Vienna Acoustics Haydn Grand er vel ikke så dårlig....
Testen i Fidelity var meget positiv og de ble en av deres få anbefalte produkter i prisklassen.

Bra skyv i bassen og nydelig klangsignatur var deres beste egenskaper, og det er jo nettopp hva trådstarter ser ettter.

Sikler faktisk på disse selv.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Generelt (som hovedregel) må man ofre følsomhet dersom man vil ha god utstrekning i bassen nedover.

Trådstarter sier "bassområdet". Det er stort og kan sies å dekke rundt 3 oktaver eller mer. En så liten høyttaler som LS3/5a har "bra nivå i bassområdet" (den berømte 3/5a-pukkelen). Men da i mellombassen, den spiller ikke dypbass. Hva menes? Dyp bass? Mye dypbass? Godt nivå i mellombassen? Bass som er høyere i nivå enn resten av frekvensområdet? Dette er mange forskjellige ting dette her.

Jeg tipper det menes godt nivå i dypbassen. Til det er det å si; det blir vanskelig med stativere. God lydkvalitet på gjengivelse av bassinstrumenter derimot, det er det mange stativere som har. Nivået av bass regulerer man så bl.a ved posisjonering etc.

Mvh Vidar P
 

Dr.No

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2006
Innlegg
884
Antall liker
3
Torget vurderinger
15
Glem dypbassen med stativ. Da kan du få litt trykk der det gjelder (et bredt område sentrert rundt 100Hz). Ellers mister du for mye i følsomhet osv, som Vidar P og andre er inne på. Musikken vil sjelden lide, tvert imot.

Men det jeg egentlig planla var en liten bemerkning til Guruen som ble nevnt. Sikkert en utmerket høyttaler, men hvis den er beregnet til å stå inntil en vegg så er det vel ikke riktig å klassifisere den som stativhøyttaler (om det aldri så mye går en stang fra den som når helt ned til gulvet)?. Eller er jeg helt ute på jordet (gulvet)? No
 

Ola_S

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.12.2004
Innlegg
376
Antall liker
0
Dr.No skrev:
Men det jeg egentlig planla var en liten bemerkning til Guruen som ble nevnt. Sikkert en utmerket høyttaler, men hvis den er beregnet til å stå inntil en vegg så er det vel ikke riktig å klassifisere den som stativhøyttaler (om det aldri så mye går en stang fra den som når helt ned til gulvet)?. Eller er jeg helt ute på jordet (gulvet)? No
Det är en stativare som är konstruerad för att stå precis framför en (dämpad) vägg ;) Har jämfört den i samma rum med Revel m20 som näms i tråden, och som är en trevlig högtalare, men den gräver på intet sätt lika djupt som Guru i basen.
 

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
790
Antall liker
279
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
jonas skrev:
haber skrev:
Vienna Acoustics Haydn Grand er vel ikke så dårlig....
Testen i Fidelity var meget positiv og de ble en av deres få anbefalte produkter i prisklassen.

Bra skyv i bassen og nydelig klangsignatur var deres beste egenskaper, og det er jo nettopp hva trådstarter ser ettter.

Sikler faktisk på disse selv.
Har fått enormt bra omtale i The Absolute Sound og HiFI World også, samt en del andre steder jeg har snublet over på nett. Selv har jeg eid disse en gang, og vurderer sterkt å anskaffe et par på nytt ;-). En aldri så liten "hifitabbe" å selge de jeg hadde :-(
 
B

brand-x

Gjest
Til dere som henviser til Vienna sin stativer , hvilket fidelity er den testet i ????......

Fikk ett tilbud i dag som skal vurderes frem til helgen, nå har den angivelig ikke noe særlig nivå overhodet under 55, men til dere med litt mere erfaring med stativere enn meg så hadde jeg satt stor pris på hva får man i Xavian xn270 (audiofoni sin hjemmeside) trykk-kammer konstruksjon med lav følsomhet... Har kun lest om produktet ... Og hva med dynabel sin exact/superexact den skal ettersigende levere ned til 40 tallet..

Setter stor pris alle vurderinger som er bidratt med ... flere takk :)

mvh
Kjell p..
 

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Innlegg
937
Antall liker
2
brand-x skrev:
...Ja 94 mil... men skal nedover til lørenskog(oslo) nå i september..
- dette er kanskje ikke politisk korrekt, men hvorfor ikke sette disse to på listen din når først skal til L.skog:

http://www.surround.no/product/440314/XTZ_99.26_i_sort_pianolakk.html


http://www.surround.no/product/441117/__XTZ_93_WMT_Pyramide_Pianolakk_.html

Ingen tvil om at dette er - bang for the bucks - om du kan leve uten statusen endel andre høytprisede ht gir. Plassert på gode (tunge) stativer fungerer wmt93 bra hos meg. Erstattet B&W805. De oppleves som godt oppløst nøytrale og sammenhengende fra topp og et godt stykke nedover. Lite savnes. I mitt oppsett oppleves de nøytrale i mellomtonen. Det er ikke sikkert det er synonymt med "tørr", men ikke saftig heller ;D
 
B

brand-x

Gjest
janb !

Mere info takk.... har sett på disse ....
Politisk korekt så absolutt all tid det er lyden som teller..

mvh
Kjell p...
 

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Innlegg
937
Antall liker
2
brand-x skrev:
janb !

Mere info takk.... har sett på disse ....
Politisk korekt så absolutt all tid det er lyden som teller..

mvh
Kjell p...
- hva slags info tenker du på? :)
 

Norum

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.07.2006
Innlegg
582
Antall liker
5
Hva med Krix Equinox? En god del under ditt budsjett, men jeg har disse til inspilling nå og blir bare mer og mer imponert over hvordan de spiller.
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.979
Antall liker
1.208
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
haber skrev:
jonas skrev:
haber skrev:
Vienna Acoustics Haydn Grand er vel ikke så dårlig....
Testen i Fidelity var meget positiv og de ble en av deres få anbefalte produkter i prisklassen.

Bra skyv i bassen og nydelig klangsignatur var deres beste egenskaper, og det er jo nettopp hva trådstarter ser ettter.

Sikler faktisk på disse selv.
Har fått enormt bra omtale i The Absolute Sound og HiFI World også, samt en del andre steder jeg har snublet over på nett. Selv har jeg eid disse en gang, og vurderer sterkt å anskaffe et par på nytt ;-). En aldri så liten "hifitabbe" å selge de jeg hadde :-(
At de spiller flott på det meste er jeg ikke i tvil om, men tror du de rocker på Metallica? Har jo hatt en del høyttalere gjennom årene som <dauer>, så fort de blir foret med rock/metal. Hele <drivet> og bassfundamentet blir nærmest borte.
 

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
790
Antall liker
279
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
jonas skrev:
haber skrev:
jonas skrev:
haber skrev:
Vienna Acoustics Haydn Grand er vel ikke så dårlig....
Testen i Fidelity var meget positiv og de ble en av deres få anbefalte produkter i prisklassen.

Bra skyv i bassen og nydelig klangsignatur var deres beste egenskaper, og det er jo nettopp hva trådstarter ser ettter.

Sikler faktisk på disse selv.
Har fått enormt bra omtale i The Absolute Sound og HiFI World også, samt en del andre steder jeg har snublet over på nett. Selv har jeg eid disse en gang, og vurderer sterkt å anskaffe et par på nytt ;-). En aldri så liten "hifitabbe" å selge de jeg hadde :-(
At de spiller flott på det meste er jeg ikke i tvil om, men tror du de rocker på Metallica? Har jo hatt en del høyttalere gjennom årene som <dauer>, så fort de blir foret med rock/metal. Hele <drivet> og bassfundamentet blir nærmest borte.
Hører endel på rock/tung rock/metall selv (og mye annet), og opplevde aldri det som noe stort problem. Men, bevares, det er helt klart mye annet som egner seg mye bedre til den type musikk på høyt volum, hvis det er det man hører mest på. I så måte kommer nok de fleste stativhøyttalere til kort sammenlignet med en stor/større gulvstående.

Så vidt jeg kan se av trådstarters første innlegg så var det vel ikke primært Metallica han skulle bruke de til....
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.979
Antall liker
1.208
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
haber skrev:
jonas skrev:
haber skrev:
jonas skrev:
haber skrev:
Vienna Acoustics Haydn Grand er vel ikke så dårlig....
Testen i Fidelity var meget positiv og de ble en av deres få anbefalte produkter i prisklassen.

Bra skyv i bassen og nydelig klangsignatur var deres beste egenskaper, og det er jo nettopp hva trådstarter ser ettter.

Sikler faktisk på disse selv.
Har fått enormt bra omtale i The Absolute Sound og HiFI World også, samt en del andre steder jeg har snublet over på nett. Selv har jeg eid disse en gang, og vurderer sterkt å anskaffe et par på nytt ;-). En aldri så liten "hifitabbe" å selge de jeg hadde :-(
At de spiller flott på det meste er jeg ikke i tvil om, men tror du de rocker på Metallica? Har jo hatt en del høyttalere gjennom årene som <dauer>, så fort de blir foret med rock/metal. Hele <drivet> og bassfundamentet blir nærmest borte.
Hører endel på rock/tung rock/metall selv (og mye annet), og opplevde aldri det som noe stort problem. Men, bevares, det er helt klart mye annet som egner seg mye bedre til den type musikk på høyt volum, hvis det er det man hører mest på. I så måte kommer nok de fleste stativhøyttalere til kort sammenlignet med en stor/større gulvstående.

Så vidt jeg kan se av trådstarters første innlegg så var det vel ikke primært Metallica han skulle bruke de til....
Nei, kanskje ikke trådstarter, men denne tråden tror jeg kan være nyttig for mange fler. Meg inkludert.

Selv har jeg et rom som ikke kan ha høyttalere med blåsportene bak. Solgte nylig et par Dynaudio Focus 110, som skapte booom kaos. Høyttalere som Focal Micro Utopia Be og Proac Response D TWO har fungert utmerket. Skal kjøpe inn en god sub og et par stativhøyttalere i mitt rom på ca 18 kvm, og derfor var jeg nygjerrig om de høyttalerene både tåler å bli spilt relativt høyt på metal. Ellers så hører jeg på alt mellom himmel og jord.
 
B

brand-x

Gjest
janb !

Du har tydelig hatt 805 som er særdeles kritikerrost og besitter dermed erfaring kontra denne xtc.... All info rundt htèn er av interesse... Skal fore eventuellt denne med aw180 ...
Info fra brukere er mere fortellende enn tester i fagblad.. ;)

mvh
Kjell P..
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.658
Antall liker
21.465
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg foretrekker Sf Cremona Auditor framfor 805S, som har en merksnodig oppførsel omkring delefrekvensen. Men så mener jeg også at god oppførsel omkring delefrekvensenvar det Franco Serblin var flinkeste gutten i klassen til.
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.040
Antall liker
1.834
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
brand-x skrev:
Skal fore eventuellt denne med aw180 ...
Det finnes mer strømsterke effektforsterkere enn aw180 og særlig i bassen er det viktig med kontroll hvis du skal ha bra nivå med stativ HT.. Har du vudert stativ + sub?
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.658
Antall liker
21.465
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Ikke helt enig. Jo mindre kontroll jo mer bass* er mitt inntrykk.

*ikke mer nivå, men mindre intertransientell stillhet, buldre buldre.
 

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
790
Antall liker
279
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
jonas skrev:
haber skrev:
jonas skrev:
haber skrev:
jonas skrev:
haber skrev:
Vienna Acoustics Haydn Grand er vel ikke så dårlig....
Testen i Fidelity var meget positiv og de ble en av deres få anbefalte produkter i prisklassen.

Bra skyv i bassen og nydelig klangsignatur var deres beste egenskaper, og det er jo nettopp hva trådstarter ser ettter.

Sikler faktisk på disse selv.
Har fått enormt bra omtale i The Absolute Sound og HiFI World også, samt en del andre steder jeg har snublet over på nett. Selv har jeg eid disse en gang, og vurderer sterkt å anskaffe et par på nytt ;-). En aldri så liten "hifitabbe" å selge de jeg hadde :-(
At de spiller flott på det meste er jeg ikke i tvil om, men tror du de rocker på Metallica? Har jo hatt en del høyttalere gjennom årene som <dauer>, så fort de blir foret med rock/metal. Hele <drivet> og bassfundamentet blir nærmest borte.
Hører endel på rock/tung rock/metall selv (og mye annet), og opplevde aldri det som noe stort problem. Men, bevares, det er helt klart mye annet som egner seg mye bedre til den type musikk på høyt volum, hvis det er det man hører mest på. I så måte kommer nok de fleste stativhøyttalere til kort sammenlignet med en stor/større gulvstående.

Så vidt jeg kan se av trådstarters første innlegg så var det vel ikke primært Metallica han skulle bruke de til....
Nei, kanskje ikke trådstarter, men denne tråden tror jeg kan være nyttig for mange fler. Meg inkludert.

Selv har jeg et rom som ikke kan ha høyttalere med blåsportene bak. Solgte nylig et par Dynaudio Focus 110, som skapte booom kaos. Høyttalere som Focal Micro Utopia Be og Proac Response D TWO har fungert utmerket. Skal kjøpe inn en god sub og et par stativhøyttalere i mitt rom på ca 18 kvm, og derfor var jeg nygjerrig om de høyttalerene både tåler å bli spilt relativt høyt på metal. Ellers så hører jeg på alt mellom himmel og jord.
Sorry, jonas, misforstod deg litt!

Har samme problem som deg når det gjelder høyttalere med bassporten bak, Vienna var i så måte veldig lettplasserte, og har jo en snedig løsning der med porten plassert bak diskanten, eller diskanten plassert i porten om du vil ;-)
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.040
Antall liker
1.834
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Valentino skrev:
Ikke helt enig. Jo mindre kontroll jo mer bass* er mitt inntrykk.

*ikke mer nivå, men mindre intertransientell stillhet, buldre buldre.
Var det meg du ikke var enig i når jeg skrev "bra nivå", er du uenig med tråstarter når han i tittlelen skriver "Stativ HT med bra nivå i bassområdet ?" eller er det definisjonen på hva som er bra nivå som du ikke er enig i?
 

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.035
Antall liker
406
Torget vurderinger
7
Hei! Jeg ser at Focal 1007 BE er foreslått noen ganger. Focal har et godt alternativ til disse i 1007S. Jeg spiller på disse selv, og disse gir godt med bass, har en suveren mellomtone og er slett ikke skarp i diskanten heller. Anbefales!
 
B

brand-x

Gjest
Jhon_Harald !

Nå føler jeg att aw180 besitter strømstyrke nok for de fleste stativere, men det er mulig jeg overvurderer deres evner ???

micro utopia har jeg hørt på flere forsterkere og da med en påtagelig ro men likevel presentert musikken med "litt" avstand... mulig roen gir inntrykk av mindre varme også....

Er det ingen som har erfaring med exact/superexact ?
Og så var det Xavian trykk-kammer konstruert??

mvh
Kjell P..
 

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Innlegg
937
Antall liker
2
brand-x skrev:
janb !

Du har tydelig hatt 805 som er særdeles kritikerrost og besitter dermed erfaring kontra denne xtc.... All info rundt htèn er av interesse... Skal fore eventuellt denne med aw180 ...
Info fra brukere er mere fortellende enn tester i fagblad.. ;)

mvh
Kjell P..
- bruker info er uansett subjektivt farget som oftest ;D

Ok, jeg liker å innbille meg at mine N805 var noe mer oppløst, men ikke sikker. Savner det heller ikke. Har forsøkt mine wmt93 på mitt effektrinn fra Classe og det fungerer veldig bra. Den leverer 300w i 8ohm og 600w i 4 ohm. Super kontroll hele veien. Noe mindre kontroll i bassen fra min Manley Stingray. Mener klart at Lyd & bildes beskrivelse holder vann. Det er imidlertid viktig med gode stativer. Dette har alt/mye å si for lyden fra små ht. Jeg bruker blue-tac type masse mellom ht og stativ. Koblingen der er viktig for å få ut potensialet.

Min hypotese er at du og andre vil bli positivt overrasket over nevnte ht satt i godt selskap dvs godt forsterkeri. Image is everything - så det må tas med. Utfra egen "image" vurdering XTZ betyr lite kontra SF, B&W, WB, oa, men gjelder kun musikken kan vi ha en vinner.

Mulig dette besvarte lite, men spør gjerne videre ;D
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.040
Antall liker
1.834
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
brand-x skrev:
Jhon_Harald !

Nå føler jeg att aw180 besitter strømstyrke nok for de fleste stativere, men det er mulig jeg overvurderer deres evner ???
mvh
Kjell P..
På forsiden av Fidelity nr 1 står det "Små høyttalere + store forsterkere = STOR lyd!
Dette er også min erfaring. Har ikke lyttet mye til aw180, men det jeg har hørt med stativ HT har ikke vært så bra. (Selger snakket om uinnspillte HT? ) Nemo her jeg hørt mer på og liker denne bedre. Uansett om du velger å fore stativ HT med DP, ARC eller f.eks SET, må machingen treffe med dine preferanser!
 

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Innlegg
644
Antall liker
0
Jeg kjøpte for litt siden disse http://highend.no/monitor.html til TV anlegget mitt. TV anlegget består av billig forsterker og CD, men jeg kan koble de opp på god anlegget i helgen for å vurdere de til musikk..?

Mine er i sort pianolakk å ser mye bedre ut enn bildene i linken.
 

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Innlegg
831
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
John_Harald skrev:
brand-x skrev:
Jhon_Harald !

Nå føler jeg att aw180 besitter strømstyrke nok for de fleste stativere, men det er mulig jeg overvurderer deres evner ???
mvh
Kjell P..
På forsiden av Fidelity nr 1 står det "Små høyttalere + store forsterkere = STOR lyd!
Dette er også min erfaring. Har ikke lyttet mye til aw180, men det jeg har hørt med stativ HT har ikke vært så bra. (Selger snakket om uinnspillte HT? ) Nemo her jeg hørt mer på og liker denne bedre. Uansett om du velger å fore stativ HT med DP, ARC eller f.eks SET, må machingen treffe med dine preferanser!
Veldig enig her. Da jeg hadde Focal Electra 1007Be spilte de ikke ordentlig bass før jeg foret de med en Gryphon Callisto 2200.
 
U

utgatt60135

Gjest
limvingen skrev:
John_Harald skrev:
brand-x skrev:
Jhon_Harald !

Nå føler jeg att aw180 besitter strømstyrke nok for de fleste stativere, men det er mulig jeg overvurderer deres evner ???
mvh
Kjell P..
På forsiden av Fidelity nr 1 står det "Små høyttalere + store forsterkere = STOR lyd!
Dette er også min erfaring. Har ikke lyttet mye til aw180, men det jeg har hørt med stativ HT har ikke vært så bra. (Selger snakket om uinnspillte HT? ) Nemo her jeg hørt mer på og liker denne bedre. Uansett om du velger å fore stativ HT med DP, ARC eller f.eks SET, må machingen treffe med dine preferanser!
Veldig enig her. Da jeg hadde Focal Electra 1007Be spilte de ikke ordentlig bass før jeg foret de med en Gryphon Callisto 2200.
Kvalitet og ingen grådighet med strømforsyning :).
 

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Innlegg
1.438
Antall liker
1.506
Torget vurderinger
29
brand-x skrev:
Er det ingen som har erfaring med exact/superexact ?
Og så var det Xavian trykk-kammer konstruert??

mvh
Kjell P..
Jeg har som nevnt tidligere i tråden hatt Exaxt og Xavian, men ikke 270 som du tenker på. Jeg har hatt Giulietta som på en måte er en stativht. inkl stativ. Kammeret som er i bruk er på 10-12 Liter, resten av kabinettet er avskilt og ikke i bruk. Derfor blir nok lyden i disse ganske så lik 250 evo. I mine ører spiller Xavian mye bedre en Exact. Stramme og dypere bass. Myyye mer detaljert både i mellomregister og topp. 1.ordens filter som gir en meget bra dynamikk. Lyttetretthet er ikke en gang et tema!! Begge disse ht. drev jeg med MA6900. De aller fleste høyttalerene som er nevnt i denne tråden trenger nok 2x200W for å våkne skikkelig. Med nok krefter er det gøy med Stativht:)
Du burde få testet ut Xavian, for din del XN250 evo og 270 evo
Ser at audiofoni har et demopar av de forrige XN270!!!
Må også nevne den helt utrolige byggekvaliteten på kabinettene. Giulietta fikk foresten terningkast 6 i bladet hjemmekino.
 
Topp Bunn