Stan getz

K

kiwi

Gjest
Kjøpte min første skive av Stan Getz for noen dager siden, satte den på i går fikk et sjokk :) skiven var helt fantastisk bra (cafe Montmartre) ble sittende halve natten og høre på den kom aldri i seng. Produksjonen er også meget bra på denne. Anbefaler den varmt :D
Mvh: Espen
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.143
Antall liker
10.640
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Jepp den er supert. En plate du kan dra fram gang etter gang.
 

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.07.2003
Innlegg
790
Antall liker
6
Synes noen ganger han beveger seg farlig nær en saxofoncrooner, men har ikke opplevd at han vipper over. Resultatet blir ganske lett tilgjengelig og smooth, uten at det blir kjedelig.
 

Audio Art

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Innlegg
618
Antall liker
190
Torget vurderinger
2
Kjøpte min første  skive av Stan Getz for noen dager siden, satte den på i går fikk et sjokk :) skiven var helt fantastisk bra (cafe Montmartre) ble sittende halve natten og høre på den kom aldri i seng. Produksjonen er også meget bra på denne. Anbefaler den varmt  :D
Mvh: Espen
Flere anbefalinger....





 

eliasen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2005
Innlegg
261
Antall liker
0
jeg må slenge meg på anbefaling her! spesielt skiva utgitt på compact jazz. Herlig latinojazz.....det er forøvrig mye bra utgitt i den serien der!
 

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Innlegg
532
Antall liker
4
Da tar vi med
"Bossas and Ballads: The lost Sessions" (Verve, 2003),
også, så er vi godt i gang!


mvh
 
O

om.s

Gjest
Getz meeets Mulligan in Hi-Fi, en god skive der musikerene visstnok også bytter instrument seg imellom underveis....

mvh
 

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.07.2003
Innlegg
790
Antall liker
6
Har ikke mye Getz, men har spilt denne en del i det siste:
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Liker du Cafe Montmartre, må du skaffe deg dobbelt CD'en "People Time" fra den siste sessionen i København i 1991. Praktfull!

Mange andre. Disse er deilige:
But beautiful (the Bill Evans trio featuring Stan Getz)
Getz/Gilberto
Jazz samba
Jazz samba encore

Prøv også ovenfornevnte Gerry Mulligan (bariton sax) og Paul Desmond. (alt sax). Begge kan vel sies å være musikalsk beslektet med Getz...
 
Topp Bunn