Stacey Kent, Breakfast on the morning tram, lydkvalitet?

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
12.152
Torget vurderinger
10
WiMP: Stacey Kent, Breakfast on the morning tram, lydkvalitet?

Mulig dette er feil fora men Landslide låta overstyrer på vokalen på to forskjellige systemer hos meg.
Spiller lossless fra WiMP. Noen som merker det samme?

Sist redigert:

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.136
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Er det noen bestemte plasser i låta, eller er det jevnt over? Har CD utgaven selv, men har ikke reagert på at det er slike feil.

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
12.152
Torget vurderinger
10
Når hun øker vokalen. F ex 1:00 ....ocean tight..... (Tror det er det hun synger)

Har testet på to systemer. Kanskje det er WiMP?

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Sitter og hører på CDn nå.
På meg virker det som om de bruker nærmic, og ja, i partiet rundt 1:40 "spraker" det. Ingen spraking her, i den setningen du henviser til.
Dette er dessverre noe som går igjen på noen av platene hennes. På den siste, "The Changing Lights" kan jeg ikke huske at dette skjedde. Men ligger i grenselandet.... Setter den på nå.
Har forøvrig alle platene hennes.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
"The Changing Lights" kan meldes fri for slikt.
Plata er i velkjent Kent-stil.

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
1.429
Sted
Siggerud
Torget vurderinger
1
Uten å ha hørt akkurat denne, synes jeg å merke at Wimp ligger under for noe overstyringsproblematikk,
merkbart hovedsaklig på kvinnevokaler. Flere som opplever dette, eller er det et lokalt problem hos meg?

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Dette er dessverre noe som går igjen på noen av platene hennes.
Måtte bare høre litt på den plata jeg husker som hennes værste på dette området; "Hushabye Mountain" fra 2011.
Her skurrer det både her og der fra vokal og mannen hennes, saxofonisten Jim Tomlinson. Værst er sistesporet "Close Your Eyes" Synd, for skiva har mange fine låter.

Når det gjelder WiMP eller eller lignende, har jeg nærmest nada erfaring. Har både WiMP og Spoty, men bruker dem nesten ikke.

Guit

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.09.2009
Antall liker
165
Sted
Sunndalsøra
Har hørt skurring på Spoty ofte. Akkurat nå så er det stille. Stacy er ikke min favoritt blant Jazz bertene. Liker ikke så godt denne vibratoen i stemmen hennes. Så blir det litt vel mye bossa hele veien. Bevares, hun er jo veldig dyktig:) God innspilling dette. Jeg hører ellers på Connie Evingson og Annie Sellick . De er mere variert i forhold til forskjellige stilarter innen jazz synes jeg. mvh. Guit

Sist redigert:

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
12.152
Torget vurderinger
10
Nå har jeg testet grundig på flere høyttalere og anlegg.
WiMP er synderen. Det er mulig at Stacey Kent plata har skylda, skal sjekke det først deretter skal jeg ha igjen penga fra WiMP:mad:

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
12.152
Torget vurderinger
10
WiMP Support [EM], 01. nov 14.09 (CET):
Hei! Takk for eposten. Det er ikke alle album som er konvertert til lossless enda, de som ikke er konvertert blir spilt av i 320 kbps aac sålenge.

Disse albumene ligger i konverteringskø, så de blir tatt fortløpende :)

Jeg testet det albumet du tok screenshot av, og det er ikke konvertert enda. Du kan se de lyser hifi nede i hjørnet når det er konvertert.

Mvh,
WiMP Kundeservice

Når jeg prøvde å spille Stacey K plata som lå i køen så fikk jeg kode-error. Måtte hente den opp på nytt. De har trolig rippet den på nytt umiddelbart etter min klage eller kanskje ikke? Det står jo lossless på Sonos interfacen og HIFI på iphonen.

Slik ser skjermbilde utpå Ipad med Sonos og selve WIMP appen på iPhone akkurat nå:

OG DET SKURRER FORTSATT :mad:

Vedlegg

C

Cyber

Gjest
E-mail pour vous.

Tok den på hodetelefonene via PCen her nå og kan ikke si jeg føler det skurrer. Litt etterpå balanserer den litt på kanten, kanskje.

Nydelig cover.

EDIT: På anlegget skurrer den litt faktisk.

Sist redigert av en moderator:
Topp Bunn