Støy fra Mac mini i båt...

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Innlegg
709
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Jeg har en 4 år gml mini som jeg har montert i en 46 fot båt..der er antagelig ikke så ren strøm til drift av minien.. Så jeg har endel sus/støy utav høytt..høytt blir drevet av en bilstereoforst drevet av et 12v batt mens 230v kommer fra to 24v til 230 mascot omformere org i båten.. Jeg streamer lyden til to små airporter,og derfra minijack/phono kabel inn i hver sine kanaler på forsterkeren. Syns dette er fine greier pga en kan streame lyd fra iphone og pad opp på flybridgen ol. Det er først når der ikke blir sendt lyd fra airportene det blir støy.. Med en gang en setter p å musikk blir det helt stillt ang bakrunnsstøy..pauser en,så er det tyst i tre fire sek før airporten slår seg av eller noe? Da virker det som minijackledningen og heile airporten blir som ei antenne for støy fra 230volten.. Hva kan jeg gjøre med dette problemet?
Og en annen ting..kan jeg få streamet lyden fra frontrow til airporten? Nå er alt stillt..
 

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Innlegg
709
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Nei det avhenger ikke av motoren men av mengden apparater i bruk..slår jeg tvn av så blir det lavere.. (da er det kun minien og to airporter som trekker 230..) ja det er en skjermet minijack-phonokabel.. Hvis en flytter litt rundt på 230 kablene og phono så forandrer lyden seg mye i styrke.. Men det spesielle er at når jeg spiller musikk er det stillt,og forblir stillt i fem sekund etter en har stoppet eller pauset musikken..men så begynner støyen..
Hjeeelp!!
 
Topp Bunn